Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

MT Motosiklet Güvenli Sürüş Eğitimi Köşesi Açıldı

    REKLAM ALANI
  1. #21
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Rutherford,Nj - United States
    Motosikleti
    Searching.
    Vatana Millete ve MT'ye hayırlı uğurlu olsun, okumak isteyen insanlara inanılmaz güzel bir kaynak.. Elinize kolunuza ve emeğinize sağlık.
    COQ ve Okan Sinan Ocan bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı COQ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Degerli arkadaslar öncelikle yeni forumumuz olan Motosiklet Egitimi herkese hayırlı olsun. Okan hocanın gayretleriyle olustugunu düsündügüm bu forumun yapılanmasiında destek veren MT yönetimine de bravo diyerek bir baslangıç yapayım.


    Yaklasık 10 yıldır bu foruma üyeyim bir çogunuz beni taniyorsunuz. Yine de kısaca kendimden bahsedeyim.
    Okan hocam ile yasıtız. Fransa’da yasıyorum.Motosiklet kullanmaya çok küçük yasta basladim. Saniyorum 40 senedir motosiklet üzerindeyim ve motosiklet kullanmaya basladıgım ilk 10-15 sene haricinde hiç kazam yok. Tabi pistte yaptıklarımı saymazsak.
    Daha önce yaptıgım kazalarda genellikle küçük cc motosikletlerle aptalca yaptıgım seyler ve egitimsizlik nedeniyledir.
    Neyseki sonradan aklım basıma geldi ve egitimin önemini fark edip kendimi gelistirmek için buldugum her kapıyı asındırdım.

    Kullanıcı adımın altında motosiklet egitmeni yazıyor bu teknik olarak dogru fakat benim egitmenlik olayımı Okan hoca ile karıstırmayın çünkü içerik olarak biraz farklı mecralardayız ve üstelik ben uzunca bir süredir egitmenlik yapmıyorum.
    Benim egitmenlik sertifikam daha çok sürücü kurslarında kolayca is bulmamı saglayan bir belge. Yani 3 harflilerden degilim.
    Sürücü kursu dışında test pilotluğu ve pist sürüşü ve eğitmenliği konusunda eğitim aldım ve bu işi de 5 yıl kadar yaptım.



    Motosiklet NET benim kilometrelerce uzak olduğum vatanımla aramda bir köprü. Bu nedenle çok önemsediğim bir mecra. İçerisinde olduğum 10 yıl boyunca faydalı olmaya çalıştım. Bunun karşılığını da saygı ve sevgi şeklinde gördüm.Bundan sonrada elimden geldiğince faydalı olmaya devam etme gayretinde olacağım.

    Özet olarak burada geçimini sağladığı, bir meslek olarak yaptığı halde bilgilerini paylaşmaktan imtina etmeyen Okan hocaya destek ve sürüsünüze katki saglamak amacıyla bulunuyorum.
    Merak ettiğiniz, anlatılmasını istediğiniz konuları özel mesaj yoluyla bana ya da Okan hocaya iletirseniz biz de güzel bir yol haritası çıkarır ve Motosiklet Eğitimi forumunda bunları başlıklar halinde paylaşırız.

    Hepinize hayırlı forumlar dilerim.


    Ufak Ufak baslayalim.

    Üstadım hoşgeldiniz
    COQ bunu beğendi.
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  3. #23
    jimi_hendrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2015
    Motosikleti
    Yohhh
    hocam yalnız başlık bence motobilgiler yerine ayrı bi başlık halinde olsun ya da daha yukarılarda olsun. Haykırma köşesine yazmışsınız benim de oradan haberim oldu. başlığı bulabilmek için 2 saat aradım. ya da "motosiklet eğitimi" yazısı kırmızı renkli yazılsın diğer konu başlıklarından farklı olarak.
    "ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"

  4. #24
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    okan ve İlkay abilerim, sizlerin öğrencisi olmak gurur verecek..
    Takipteyim ve şu ünlü sözü eklemeden geçemeyeceğim;

    İNSAN, BİLDİĞİNİ ZANNETTİĞİ ŞEYİN DOĞRUSUNU ASLA ÖĞRENEMEZ!


    Saygılarımla..
    COQ ve huduni bunu beğendiler.

  5. #25
    IRau - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Kasım 2014
    Şehir
    şarköy
    Motosikleti
    Xmax
    merhaba

    scooter da fren yaparken yavaş yavaş fren manetini sıkarken tutmadığında biraz daha bastırıyoruz hani

    şimdi burda hem arka hem ön frene aynı andamı basmalı?

    arka frene biraz fazla bastığımda kitleme yapıyor bunu nasıl önleyebilirim?

    daha önce ninja 250 vardı onda böyle sorunlar yoktu xmax da biraz zorlanıyorum

    birde

  6. #26
    inshroud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Şubat 2016
    Okan Hocam, İlkay Hocam, Hayırlı uğurlu olsun, bak 35 yaşında adamım, utanmadan, sıkılmadan "ellerinizden öperim".

    Eminim daha önce hayat(lar) kurtardınız ve burası sayesinde de daha birçok katkınız olacaktır bu dünyaya.

    Ben de, "alaylı" tabir edilen, kucağa alınıp motosiklet üstüne bırakılarak bu işe başlaTILmış ekolden gelen bir sürücü olarak zaman zaman kendi acı tecrübelerimin getirdiği keyifsiz bilgilerimden ihtiyaç olursa paylaşmaya çalışırım. Akıl başa geldikten sonra aldığım eğitimler de zaten sizlerin eseri olduğu için bu konularda ahkam kesecek halimiz yok, yine de sizin anlatacaklarınızı yüzlerce kez tekrar okusam da, izlesem de bıkmam.

    Son olarak şunu eklemek isterim ki, şöyle bir tehlikeyle karşı karşıya olabilirz: Motosiklete yeni başlayacak kardeşlerimiz, abi ve ablalarımıza sürekli tembihlediğimiz "eğitim alın" konusu bu kadar basit bir şey değil. Bunu şunun için söylüyorum, maddi ya da diğer sebeplerle eğitim almayıp ya da alamayıp bu konuları okuyarak eğitim aldığını düşünen insanlar olabilir. Oysa ki burada yazılan teorik bilgi ya da videolarda gösterilen pratikler (haliyle bunlar da teorik bilgi) asla ama asla bir hocadan ya da eğitim kurumundan alınan eğitimin yerini tutamaz. Buradaki son derece yararlı bilgiler daha çok eğitim alıp tekrar veya pekiştirme yapmak isteyenlerin işine yarayacaktır. Ya da sürüş esnasında merak edilenin doğrusunu öğrenmek için bir kaynak olarak kullanılacaktır.

    Ayrıca buradaki soru-cevapları ve üstatların kendi aralarında gerçekleşturecekleri bilgi alışverişini okumayı iple çekiyorum.

    Yollar açık ola...
    COQ bunu beğendi.

  7. #27
    karaca3 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ocak 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    pulsar 200 ns
    çok istifade edecegimiz bir köşe olacagına inanıyorum.
    daha çok video larla desteklense sevinirim.
    takipteyim.

  8. #28
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı IRau adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    merhaba

    scooter da fren yaparken yavaş yavaş fren manetini sıkarken tutmadığında biraz daha bastırıyoruz hani

    şimdi burda hem arka hem ön frene aynı andamı basmalı?

    arka frene biraz fazla bastığımda kitleme yapıyor bunu nasıl önleyebilirim?

    daha önce ninja 250 vardı onda böyle sorunlar yoktu xmax da biraz zorlanıyorum

    birde
    Durmak yada duramamak adlı başlık konuyu detaylı olarak anlattık. Daha fazlasını bir eğirmen sizi alanda izleyerek söyleyebilir.

    Sevgilerimle
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  9. #29

    Üyelik
    23 Mayıs 2015
    Şehir
    ankara-aksaray
    Motosikleti
    kanuni seyhan 125/bajaj pulsar 200ns
    hocam öncelikle hayırlı uğurlu olsun başlık sizden ricam viraj ile ilgili detaylı bir makale yahut imkan varsa video paylaşabilirmisiniz ?( daha önce paylaşım oldumu göremedim olduysa link verirmisiniz.) ben 3-4 senedir motosiklet kullanıyorum fakat viraj konusunda geçen yılın yazında yaşadığım bir lowside sonrası halen tırsmalar yaşıyorum bunu nasıl atlatırım şimdiden teşekkürler

  10. #30

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    Bu başlık hep yukarıda dursun.

    Bir virajın çıkışını diğerine bağlamak için zeminin görünmesini beklemeli miyim, yoksa arazi bilgisi doğrultusunda en kısa çizgi ile mi bağlamalıyım?

    Şöyle örnekleyeyim. Aşağıdan yukarı doğru gittiğim gidiş geliş yolda yolun sol tarafında bariyer var. Dolasyısıyla zemini görmüyorum. Ama sağ taraftaki dağın şekli bana bir sonraki virajı gösteriyor.



    Bu durumda turuncu çizgiyi veya daha ötesini beklemeli miyim, yoksa daha erken bağlamalı mıyım?

  11. #31
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Yeşil renkli çizgi bir erken apeks örneği.
    Turuncu çizgi ise hızın bir hayli yavaş ise kullanabileceğin çizgi.
    Hızına bağlı olarak ikinci viraja sert dönüş yapma mecburiyeti doğuracaktır.
    Erken ve geç apeksin getirilerini ve görürülerini viraj konusunda yazıyorum. Bitirince Okan hocanın da fikrini alıp yayınlayacağım.
    Şimdilik senin çizimine göre turuncu çizgiyi tam apeks noktasında yeşile yaklaştırıp oradan itibaren gaz vermeye başlarsan ikinci virajda daha doğru bir dönüş noktası yakalayabileceğini varsaymak zorundayım çünkü zemini görmek deyimiyle neyi kast ettiğini tam olarak anlayamadım.
    zaferce ve l3v3nt bunu beğendiler.

  12. #32
    ARçİL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2012
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    yamaha crypton/Honda cbf150
    Okan Sinan Ocan çalışmalarınızı yakında izliyoruz. Verdiğiniz bilgiler altın kıymetinde takipteyiz.
    Okan Sinan Ocan bunu beğendi.

  13. #33
    Yolcu0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2015
    Şehir
    Izmir - Denizli
    Motosikleti
    ybr 125 esd
    okan sinan hocam; viraja girdiğimizde virajın tam ortasında yol bozukluğu olursa yani yol kasislenmişse biz bunu fark etmediysek -çıkışa bakın diyoruz sonuçta dikkatimiz çıkışta fark edemeye biliyoruz- motor virajda yatık konumdayken biz bu kasisten geçebilir miyiz ? çok fazla eğitimle ilgili kitap okuyup video izledim fakat viraja giriş çıkıştanda bahsedildi "virajdaki özel durumları sonradan anlatacağız" denilip sonradan bahsedilmediğini hatırlıyorum. bu özel durumları anlatan bir video ile yardımcı olur musunuz? yağ, yol bozukluğu, hayvan çıkması, hayvan cesedi vs durumlarda ne yapılmalı ?

  14. #34
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Merhaba Yolcu,

    Bahsettiğiniz durumun önlemi virajda değil vviraja hazırlık sırasında alınmak zorundadır. Biz arkasın görmediğimiz bütün virajlara göremediğimiz kısımda tehlikeli bir durum varmış gibi tedbir alırız. Bunun nasıl yapılacağı yazarak anlatabileceğim bir öğreti maalesef değil. Size bilgi verirken istemeden zararda verebilme riski oluşur.

    Bir hocamın güzel bir sözü var;

    Eğitim ilaç gibidir. Kişinin hastalığına tamamen uygun ilacı uygun dozda vermezseniz hastaya zehir vermiş olursunuz.

    Sevgilerimle
    Yolcu0 bunu beğendi.

  15. #35
    Yolcu0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2015
    Şehir
    Izmir - Denizli
    Motosikleti
    ybr 125 esd
    hocam virajlarla ilgili bir soru geliyor resim ile çizebilidiğim kadar çizdim. kitaplardaki apeks ile dönmeyi söylüyor fakat videolarda farklı bunun nedeni nedir ?
    [IMG][/IMG]

  16. #36
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Sevgili Yolcu,

    Cevabım çok net. Trafiğe açık bir yolda viraj çizginizi belirleyen en az 4 farklı faktör vardır .

    Öncelik sırası ile yazarsak;

    1-Güvenlik
    2-Yol tutuşu
    3-Görüş
    4-Konfor

    Bu koşullara göre aynı viraj için konuşuyor olsak bile sayısız viraj çizgisi mümkündür.Trafiğe açık yollarda ideal viraj çizgisi koşullara göre o anda belirlenir , kesin ve net bir çizgi yoktur.

    Bu konuda yazmış olduğum eski bir yazıya aşağıdaki link ten ulaşabilirsiniz.

    http://www.motosiklet.net/forum/suru...vsiyeleri.html

    Sevgilerimle
    pnongrata ve huduni bunu beğendiler.

  17. #37
    Yolcu0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2015
    Şehir
    Izmir - Denizli
    Motosikleti
    ybr 125 esd
    sorularıma cevap verdiğiniz için teşekkür ederim hocam...

  18. #38

    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Vespa GTS 250
    Merhabalar

    3 yıllık vespa kullanıcısyım.
    şuan vespa gts 250 kullanıyorum. lakin yokuş aşağı iniş-yokus aşağı virajlıiniş ve virajlı gidişlerde korkumu yenemezken birde sağa yatıp bi ara kucuk kaza yaptım. ileri sürüş eğitimimi almak isterim yada temel egıtım. çünkü bu korkum veya eksıklıgım sebebıyle sağlıklı surus yapamıyorum. hızı sevmem 90 km yıgecmem.ara ara km gostergesine bam hatası olsada yınede hep ılerı bakarım. lakı vıraj ve yokus aşamalarından korkum benı sıkıntı kullanıma ıtıyor..oncelıkle bu max scother ıcın yanıkucuk tekerlekler ıcın vıraj olgusunu anlatrmısnız hocam..

    saygılarımla

  19. #39
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı hayalhane adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhabalar

    3 yıllık vespa kullanıcısyım.
    şuan vespa gts 250 kullanıyorum. lakin yokuş aşağı iniş-yokus aşağı virajlıiniş ve virajlı gidişlerde korkumu yenemezken birde sağa yatıp bi ara kucuk kaza yaptım. ileri sürüş eğitimimi almak isterim yada temel egıtım. çünkü bu korkum veya eksıklıgım sebebıyle sağlıklı surus yapamıyorum. hızı sevmem 90 km yıgecmem.ara ara km gostergesine bam hatası olsada yınede hep ılerı bakarım. lakı vıraj ve yokus aşamalarından korkum benı sıkıntı kullanıma ıtıyor..oncelıkle bu max scother ıcın yanıkucuk tekerlekler ıcın vıraj olgusunu anlatrmısnız hocam..

    saygılarımla
    Merhaba,

    Özellikle iniş virajları pek çok motosiklet sürücüsünün sıkıntı çektiği konuların başında gelir.

    Çözüm düşünüldüğü kadar basit olmayabilir. Probleminizin gerçek çözümü için bir eğitmenin sizi gözlemlemesi en sağlıklı sonucu verecektir.

    Basit olarak iniş virajları konusunda verebileceğim tanım kısaca ve sırası ile aşağıdaki maddelerdir.

    - Mutlaka virajın döndüğü yöne , zeminin birleşiyormuş gibi görünerek yolun kaybolduğu noktaya doğru kafamız çevrilmiş ve bakışımız zemine paralel şekilde olmalıdır.
    - Virajın başlangıç noktasına kadar (yolun düz olmaktan çıkıp dönüşe başladığı nokta) motorun hız ile ilgili ayarlamaları tamamen bitirilmiş , uygun hızın bir miktar altına inilmiş olmalıdır.
    - Virajın içinde gaz ile oynanmamalı mümkünse motorun hızı sabit yada daha iyisi kılcal şekilde artacak şekilde sabit tutulmalıdır.
    - Yatmayan motor dönmez , dönüşe başlamanın ilk ve TEK yolu motoru yatırmaktır ve bunu yapmanın en güvenli yolu kontra tekniğini uygulamaktır.

    Özellikle iniş virajlarının girişinde hızınızı ekstra düşük tutmak viraj içerisinde hızınızı sabit yada artan şekilde tutmanın en güvenli yoludur. Lütfen aceleci olmayınız .

    Sevgilerimle
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  20. #40
    Taner YILMAZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Kasım 2008
    Şehir
    İzmit
    Motosikleti
    Sırasıyla: Hyo GT250R, YAMAHA R1, HONDA 1000 RR,
    Bu başlık çok güzel olmuş ama hemen gaz kontrolü ve viraj çizgilerine giriş yapmışsınız.

    İlk anlatılacak konu motosiklet üzerinde duruş, gidon nasıl tutulur ve peglere nasıl basılır olsaydı güzel olurdu.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler