bu arada ben de bilgisayar kullanma özürlüyüm...bi anlaşamadık şu meretle....
Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...
abi kurs falan alsan olmaz mı?hem sonra bize de kurs verirsin.....
hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır
sevincin tatbikatını yaptırtıyorlar bize...
KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
Öncelikle bahsi geçen kişinin nerelerden geçerek buraya(oraya) geldiğini biraz daha araştırmanızı isterim. Bu yazdığınız konuda yanıldığınızı düşünüyorum. Ayrıca bu adam işin başındaki bir kimse, kocaman+profesyonel bir ekibi var. Herşeyi en teknik şekilde bilmesi gerekmez, kendisi bunu da iddia etmez. Ki bilmediğini de söylemiyorum. Özellikle buralara kolay gelmediğini tekrar hatırlatırım
Ayrıca ilgilenenlere duyurayım ki kendilerinin imal edecekleri motor çalışmalarına çoktan başlamışlar. Nasıl bir yerde üretim yaptıklarını gördüm ve bence O.C. bizimkilerin yanında halt etmiş... Özellikle maddi açıdan çok iyi durumda olmaları ve ciddi bir seri üretim yapmayacak olmaları motor yapma imkanlarını yükseltiyor.
#sürenadam
TT Custom'un tasarlayıp sattığı motorların parçalarının %50'si yurt dışından geliyor olabilir. Önemli olan en çok katma değer yaratan kısmın, yani tasarımın burada yapılması. TT 20 bin dolarlık parça ithal edip, 100 bin dolarlık motor ortaya koyuyorsa bence %80 yerli üretim, %100 yerli tasarımdır. Önemli olan ortaya konan katma değer, yoksa üç civata beş dişli başka yerden gelmiş, çok da mühim değil.
Bir custom motosiklette mühim olan motor gücü veya motor tipi değildir. Öyle olsaydı Harley Davidson veya Orange County Choppers Japon markaları karşısında çoktan batmıştı. Custom motosiklette mühim olan tasarımdır, kişiye özel motordur, motorun özgünlüğüdür. Custom motosikletler parçalarının toplamından daha değerlidirler, katma değeri yüksek araçlardırlar. Rastgele bir motor bloğunu almak kolaydır, sıfırdan bir motosiklet tasarlamak zordur. Blok tasarlayacak bilgi birikimi ülkemizde var, ama senede 100 blok üretmek için yapılacak yatırıma değmez, dışarıdan almak daha mantıklıdır.
Öncelikle helal olsun demek lazım, kimsenin yapamadığını yapmayı başarmış. Bizim için gurur verici bir olay.
Tabi ki bütün parçalarını kendisinin üretmesi beklenmez, hangi marka her şeyini kendisi üretiyor ki? TT şaseyi ürettiyse birileri lastiğini birileri farını her şey zamanla.
Olduğunuz yerde durarak, olmak istediğiniz yere varamazsınız!
Hımmmm madem böyle bir birikim var memlekette, o zaman harbi salağız biz. Milyonlarca yerli üretim olduğu iddia edilen araba satılırken memlekette, bir tane motor tasarlayıp kendi markamızı geliştirmiyor, elin gavuruna yüz milyonlarca euro lisans parası kaptırıyoruz. Sıfırdan motor üretsin şu memlekette bir insan evladı ( koç sabancı grubu dahildir buna) dişimi kırarım.
Tekrar söylüyorum Tarhan Telli arkadaşımız çok güzel işler yapıyor. Bunu inkar eden taş olur. Ancak ürettiği motorların parçalarının %80 yurt dışından geliyor. 50000 dolarlık mal alıp 100.000 lik motor satıyorlar ki, sattıkları motorları yurtdışında bu paralara satabilirler mi o ayrı konu... Ürettiği parçaların tezgahlarını bile biz yapmıyoruz yahu. Memlekette ingiliz tekeri üreten bir tek firma söylesinize bana.. Teknik olarak bu motosiklete %100 Türk malıdır demek zihinsel mastürbasyondan öte bir şey değildir, bu memleket ne kaybettiyse bu zihniyetten kaybetmiştir zaten.
Peki nedir %100 türk tasarımıdır ki bu bile çok ama çok önemli bir şeydir. Var mıydı düne kadar bunu yapan ülkede ? Bu konuda desteklenmeli cesaretlendirilme teşvik edilmelidir ki %100 türk malı bir motosiklet üretimini gerçekleştirebilsinler. Benim derdim söylemle.. Olmamış bir şeyi olmuş gösterilmesi ile, yoksa adamın yaptığı işle değil. Onu küçümsek hiç değil..
YOU WILL NEVER WALK ALONE
Neden Turklerinde arabası motosikleti ve ya dunya markası denecek bir seyi olmasın bravo destek alkısı lutfen
oldukça gurur verici çok hassasiyetle üzerinde durduğum bir konudur , her zaman destekçisi ve takipçisiyiz bize bunu demek düşer, haberin yada söyleşinin yalan olduğunu bile düşünsek genede güzel ,
sıçrayalım yerimizden arkadaşlar , bıktık elin avrupalısını yotubelerden izlemeye daha anlatayımmı , ben bu adamın elllerinden öperim ,
yolu ve bahtı açık olsun...
---------- Post added at 09:17 ---------- Previous post was at 09:15 ----------
haklısında dostum inşallah düzelir beee ne diyelim
| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌|
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| http://www.irfmotor.com/
atahulpha
sanayimizi yere göğe sığdıramazlar fakat üretebildiklerimiz sınırlı olduğu gibi otomasyon yönünden zayıf olduğumuzdan maliyetlerde fazladır.kaç tane yerli üretim elektronik malzeme üreten firma kaldı.çoğunun ismi türk olarak üretim ve montaja devam ediyor.
bir plastik top var.gelen geçen hava vuruyor ,biride demiyorki bu kadar hava yeter,marifet topu patlayana kadar şişirmek değil,şişirdiğin topu patlamadan kullanabilmek demiyorki.işte reklamın ıyısı kotusu yok , TT bu işi kıvırıyor
Günümüzdeki ekonomik gerçeklerin gerisinde kalmışsınız demek ki.
Günümüzde önemli olan ÜRETEBİLMEK değil, SATABİLMEK!
Yunanistan ekmeği 1 kuruşa satıyor olsun, bizde 80 kuruş. Bu durumda ekmeği Yunanistan'dan almak daha mantıklı değil mi? Daha sonra o ekmekten hamburger yapıp Yunanistan'a 3 liraya satmak daha doğru değil mi?
Bu ülke insansız uçak üretiyor, hem de %100 yerli tasarımla, yerli avyoniklerle, yerli silah sistemleriyle. İlkokul milliyetçilisi kafasıyla "ama motoru ithal" diyorsanız, motor çok da özel değil, 155 hp'lik hangi pistonlu motoru takarsanız takın o uçak uçabilir. Ambargo yersek makam otomobillerinin motorlarını söküp uçağımıza takabiliriz.
150 senedir dışarı hammadde satıp bitmiş ürün almışız, TT Custom dışarıdan hammadde (motor) alıp bitmiş ürün (motosiklet) satıyor. %100 yerli olduğunu iddia etmeleri yanlış, ama "yok arkadaşım şurada İngiliz anahtarıyla sıkmışsın vidayı, Türk anahtarıyla sık!" demek çok çok çok daha yanlıştır. Adamlar bir şeyler yapmaya çalışıyor, bırakın köstek olmaya yarayan lafları!
Bu sözleri bir yabancı söylese saydırırdım "benim ülkemi aşağılayamazsın" diye. Kendi gemimizi, kendi savaş gemimizi, kendi uçağımızı, kendi uydumuzu yapıyoruz şu anda. Türkiye geçen temmuzda TÜBİTAK tarafından yapılan RASAT uydusunu uzaya fırlattı, şerefsiz medya sayesinde çoğunuzun haberi bile yok. Tuzla'daki o tersaneler Türk tasarımı gemiler inşa ediyor sürekli. MİLGEM sınıfı korvetimiz TCG Heybeliada (F-511) hizmete girdi, TCG Büyükada (F-512) da denize indirildi, donatımı tamamlanıyor. Orta irtifa, uzun uçuş süresi sınıfındaki insansız uçağımız ANKA test uçuşlarına devam ediyor, en son geçen hafta 7 saatlik bir uçuş gerçekleştirildi.
Bu ülkede hemen her şeyi yapacak bilgi birikimi var. Bu ülkede otomobil şasisi tasarlayacak otomotiv mühendisleri var, otomobil motoru tasarlayacak makine mühendisleri sürüyle, otomobilin elektronik sistemlerini tasarlayacak elektronik mühendisleri her taşın altında var, motor kontrol yazılımı hazırlayacak bilgiayar mühendisleri elini sağlasan ellisi, otomobil tasarımcısı desen Volkswagen'in baş tasarımcısı Murat Günak, lastiği üreten Petlas, farı üreten Farplas, radyatör üreten Kale Radyatör, şasi presini üreten Özen Pres, piston ve silindir üreten İzmit Piston, gereken kalıpları üreten San-Par kalıpçılık. Bana Türkiye'de üretilmeyen bir otomobil parçası söyle, ben sana nereden alabileceğinin telefonunu vereyim, eğer üretimi yoksa da sipariş üzerine yaptırabileceğin yer bulalım!
Benim ülkemi küçümsemeyin arkadaşım! Bu ülke insanı her şeyi yapabilir, bu ülkede her şeyi yapacak yetenek var. Yabancıların size dayattığı aşağılık kompleksini aşın.
kütükcan bu ara baya erbakana sarmışsın anlaşılan
haklısın
yalnız burada bahsi geçen şey bu arkadaşın custom motor üretmesi değil
elektrikli bir araç tasarlamış ve bunu üretmeyi düşünüyor
bence bunu konuşmalıyız
TT'nin ürettiği - tasarladığı motorlar kendi tarzı içinde gayet başarılı ürünler. Bunu teslim etmek gerek. Bunun ötesini tartışmayı pek manalı bulmuyorum çünkü öyle bir çağda yaşıyoruz ki neredeyse hiçbir şeyi, hiçbir ülke tek başına üretmiyor artık. Çok uluslu firmalar çağındayız. Globalleşme dediğimiz şey bu değil mi?
Bir de otomobil, motosiklet filan üretmiyor olmak neden problem olarak algılanıyor, anlamakta zorlanıyorum. Bu konuyla ne alakası var diyeceksiniz belki ama bir noktayı hatırlatmak istiyorum, küresel ısınma gerçeği ile yaşıyoruz artık. Gıda, gün geçtikçe daha önemli bir ihtiyaç haline geliyor. Biz neden ağır sanayi konusuna takılıyoruz ki? Neden tarım devi haline gelmiyoruz? Bundan fazla değil 50 yıl sonra buğday üretmek, otomobil üretmekten çok daha önemli olacak bence...
I'm all alone, I smoke my friends down to the filter...
Yok yahu, Ekonomi 101 dersini hatırladım Hocamız "her şeyi üretmek mümkün değildir, belli alanlarda uzmanlaşma olmalıdır" derdi.
Elektrikli araç tasarlamak iyi, ancak ciddi bir yatırım maliyeti var. TT'nin üç kişilik tasarımı güzel fikir, ancak fizibilitesinin iyi incelenmesi lazım. Etrafta 2-3 kişilik miniminnacık otomobillerden fazla yok, pazarda bu alanda çok fazla talep olduğunu düşünmüyorum. Ben otomobil alsam yalnız kullanacağım, ama iki kişilik otomobil büyük olasılıkla almam. Dört kişilik otomobilin tüketimiyle iki kişiliğin tüketimi arasında çok fark yok, ufak otomobillerin büyüklere kıyasla avantajı az.
Bence yerli otomobil üretilecekse mutlaka elektrikli, en kötüsü hibrit olmalı. İçten yanmalı motorların geleceği karanlık.
Hükümet benzinli/dizel otomobillerde ÖTV-KDV'yi aynı tutsun, Türkiye'dde üretilen elektrikli otomobillerden sadece %18 KDV alsın, 5 yıl içinde elektrikli otomobiller sıradan hale gelir, herkeste bir tane bulunur. Elektrikli otomobiller şu an pahalı, ama vergiler doğru düzenlenirse benzinli otomobillerle aynı fiyata gelirler.
eğer talebi, otomotiv üreticileri ve onların ağababaları olan petrol şirketleri belirliyorsa," beni ilgilendirmez arkadaş" demesini bilmek yeterli olacaktır emin ol.
maksat ulaşımı sağlamaksa neden birilerinin dayatması olan teknolojiyi baz alarak kendimizi sınırlayalım?
euro ncap testlerinden bize ne?
körler sağırlar birbirini ağırlar
alternatif metodların geliştirilmesinden yanayım
bir adam çıkıp ta "9 bin liraya elektrikli otomobil yapacağım" diyorsa bu bir başlangıçtır, cesareti örnek teşkil etmelidir
üretirse de alırım bu aracı
bugün koç veya sabancı gibi bu üretimleri yapacak güce fazlasıyla sahip oldukları halde marketçilik yapan dev şirketlerimiz varsa bu bir komplo teorisi olmaktan çıkar
tabi görebilene
gereksiz kıyaslamalara girilmiş.teknolojimizin buna uygun olup olmadıgı tartısılıyor.neyse "uretmeden tuketen mılletler yok olmaya mahkumdur"
konu ıle ılgılı olarak haberleri saptırmada üstümüze yok atahuaphanında anlatmaya calıstıgıda buydu.birçoğumuz occ'yi bilir cogunluklada occ ile tt 'yi kıyaslıyoruz(yersiz olmasına karşın)herneyse takip edenler bilir occ seri üretime gececegini duyurmustu.daha sonra ınternet'te bır oylama yaptırdı secılen 2 yada 3 rakamı hatırlayamadım motoru serı uretıme gecırdı.yani yapmıs oldugu custom motoru seri olarak imal etmeye başladı.farklı olarak kemikleşmiş occ takımı bu işle ugrasmadı.birçok parça el yapımı degil hazır kalıptan çıkma olarak uretılıp montajlandı baska turlude seri uretım yapılmasıda guc zaten.şimdi tt olayınada dönersek durum farklı değil.yapmak istedikleride şu an occ'ni yapmış oldugu gıbı seri üretim custom motor yapmak.
arkadaş!
habere konu olan yazının bu kısmının sadece bana has bir görünürlülüğü mü var?
çay içmekten kafam 2500 oldu da bir tek ben mi görüyorum?Bakmış otomotiv endüstrisi nereye gidiyor diye.
Oturmuş bir otomobil tasarlamış.
"2 kişi için bir tonu aşan otomobilleri taşıyoruz. Ne gerek var" demiş.
Bunu dünyanın otomotiv devleriyle aynı anda düşünmüş.
Üç kişilik "Eco mobil" diye bir otomobil tasarlamış.
Üç kişilik.
Elektrikli.
Hafif ve küçük olduğu için menzil sorunu da yok. 8 saat yol gidebiliyor.
Yüzde yüze yakın yerli. Pilleri bile yerli. Mutlu Akü'den.
"Abi öyle milyar dolarlara gerek yok. Birkaç milyon dolarlık yatırımla hayata geçiririz" diyor.
Türkiye'de kimsenin haberi yok yaptıklarından.
Hintli TATA gelmiş.
"Gel bunu beraber yapalım" demiş.
Firmasına ortak olmak istemişler.
Ama şartlı. "10 yıl içinde şirketin tamamını bize satarsın" demişler.
"Türk malı olsun diye yapmak istedim. Ne diye Hintliye satayım" demiş.
Vermemiş.
konumuz tt custom chopperlardı da ben mi anlamadım mevzuyu?
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)