Marco Simonceli MotoGP Malezya'daki Feci Kazada Hayatını Kaybetti
Reklamlar
-
alp_tunay adlı üyeden alıntı
Din dersimi vereceksiniz?....
İhtiyacımız yok sağolun... Bakın siz dalganıza...
Siz cennete gidin...
Bizler için 2 odun atarsınız cehenneme...
Hem siz ısınırsınız hem biz...
Burası motosiklet sitesi....
Yarışçılardan biri kaza yapmış..
Ve ölmüş gencecik çocuk...
Din dil ırk farketmeyen bir ülkede yaşayan vatandaşlar olarak rahmet diledik...
Dilediğimize dileyeceğimize pişman ettiniz yahu...
Bırakın da kime ne dileyeceğimize biz karar verelim...
Bırakın fetva vermeyi...
Azcık ta faydalı işler yapın....
kimse senin için odun atamaz çünkü : Kuranı Kerim de Bakara suresi 2/24 "Yakıtı insanlar ve taşlar olan cehennem ateşinden sakınınız"
çok renkli bir kişiliğe sahipti, çok üzüldüm haala şoktayım inanamıyorum,haala elim ayağım titriyor,
annemle babamla kahvaltı yapıp yarışı izliyoduk,annem kadıncağız haala kendine gelemedi,ilk defa bir yarış izledi ondada böyle bir olay oldu
Her asker yeşil bereli olamaz
Reklamlar
-
Nur icinde yat Marco Simoncelli...
-
coq adlı üyeden alıntı
Kaskin kaza sonrasi halini görmeden bisey söylemek yanlis ama kayisin kopmasi ya da kilidin açilmasi pek mümkün degil.
Bence alt baglanti parçasi koptu.
Yani kask ikiye bölündü ve ust kisim kafasindan firladi.
Yine de dedigim gibi kaski görmek lazim.
videoda kaskın alt kısmından sarkan bir parça vardı. kaza sonrası gelen bilgilerde çift D'yi tutan ipin kaska bağlandığı bölge kırılmış ve boyun bağının serbest kaldığı şeklindeydi.
ama aynı zamanda benim aklıma başka bir soru daha geliyor
moto gp sürücüleri kasklarını seçerken acaba kafalarına göre tam olması gereken kaskları mı seçiyorlar yoksa olması gerekenden büyük beden alarak konforlarını mı ön planda tutuyorlar ?
soruyu sormamdaki amaç şu
kaza anına tekrar baktım defalarca rossinin motoru simoncellinin sol kolundan zıplayarak ön lastiğin sol tarafı ile kaska çarpıyor ve o esnada kaskta çıkıyor ve kask yuvarlanırken uzunca bir ip serbest bir şekilde görünüyor ve rossinin çamurluğunun bir kısmının kırıldığı görülüyor. ama kaskın kafadan çıkmasıda sanki çok basit bir şekilde gerçekleşiyor gibi geldi bana. rossinin motoru simoncellinin boynunun üzerinden geçmişse çamurluğun kırılması nasıl oldu? birde kaza sonrasına dikkatli bakılırsa simoncellinin motoru ön kısımdan 2 defa havalanıyor gibi yani boyundaki iz kendi motorunun izi de olabilir miş gibi geliyor çünkü kaza esnasına kadar simonceli motorun sağ kısmında ama arkadan gelen ilk darbe ile beraber motorun önüne fırlamış olsa gerek...
benim şu an için aklıma gelen başka detaylar bunlarda
rosside olayı net bir şekilde görmüş kaskına bakılırsa kafası simoncelliye bakıyor kaza esnasında kaskın çıktığını direk görmüş bence
Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
Bunu size kanıtlayabilirim !
-
Motosiklet Eğitmeni
Yaris pilotlari uzerindeki ekipmanlari pek seçiyor sayilmazlar.
Genellikle kim sponsor olmussa onun ürünlerini kullaniyorlar.
Fakat beden konusunda is farkli.
Kask da dahil bütün ekipmanlar pilot için özel üretiliyor.
Yani bir uyumsuzluk söz konusu degil.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
Dikkatli izliyince kaza anını kaskın nasıl cıktıgını bilemem ama kaskın cıkmasının sebebi rossinin ön tekeri tam kafasına carpıyor ve kask o anda kafasında cıkıyor çarpınca boynu kırılmış olabilir yüksek ihtimalle sürüklendiği esnada vucudunda hiçbir haraket yok sanırım çarpmanın etkisiyle aniden vefaat etti Allah rahmet eylesin kötü olmuş yakınlarına sabırlar dilerim.
-
coq adlı üyeden alıntı
Yaris pilotlari uzerindeki ekipmanlari pek seçiyor sayilmazlar.
Genellikle kim sponsor olmussa onun ürünlerini kullaniyorlar.
Fakat beden konusunda is farkli.
Kask da dahil bütün ekipmanlar pilot için özel üretiliyor.
Yani bir uyumsuzluk söz konusu degil.
bu arada kaskın bu kadar rahat çıkması ile ilgili bir şey daha aklıma geldi
simoncellinin saçları uzun ve kıvırcık olduğundan bir hayli dolgun
yani aslında kafasına taktığı kask aslında her halukarda olması gerekenden büyüktü bence
ve kısa saçlı birine göre uzun saçı olan birisinde kask o kadar rahat tutunacağını sanmam
yani alttaki boyun bağı dışında kaskın sıkı bir şekide kafayı sarması bile bir etken bir nebzede olsa ama kazada kask şıp diye çıkıyor
neyse konuyu fazlaca saptırmadan başka bir şey ortaya atmıyım
Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
Bunu size kanıtlayabilirim !
-
olan oldu giden gitti güzel kardeşim, biz kendimize düşen dersi almalıyız, her nekadar piste çıkmıyor olsak da, tedbiri elden bırakmamak lazım, çünkü biz düşersek arkadan gelen alsa motosiklet değil
-
Yeterince büyük bir kuvvet uygularsanız kaskı parçalayabilir veya kenarlardaki metal bağlantı noktalarından kayışı koparabilirsiniz. Saçlara gelirsek, bence kendi bedenine sığmaması söz konusu değil saçlar yüzünden, veya izin vermezler büyük beden kullanmasına sırf saçları engel oluyor diye. ~160 km/s hızda kaska doğrudan gelen bir darbe var ve bir de ön tekerleğin dönme momentini işin içine katmak gerekiyor. Bu çok çok büyük bir kuvvet. Sanmıyorum ki Dünya üzerindeki hiç bir kask sağlam kalabilsin öyle bir darbeden sonra.
"Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana
-
Shrieker adlı üyeden alıntı
Yeterince büyük bir kuvvet uygularsanız kaskı parçalayabilir veya kenarlardaki metal bağlantı noktalarından kayışı koparabilirsiniz. Saçlara gelirsek, bence kendi bedenine sığmaması söz konusu değil saçlar yüzünden, veya izin vermezler büyük beden kullanmasına sırf saçları engel oluyor diye. ~160 km/s hızda kaska doğrudan gelen bir darbe var ve bir de ön tekerleğin dönme momentini işin içine katmak gerekiyor. Bu çok çok büyük bir kuvvet. Sanmıyorum ki Dünya üzerindeki hiç bir kask sağlam kalabilsin öyle bir darbeden sonra.
yabancı bir forumda, saçları yuzunden özel bir kask - muhtemenlen daha geniş - kullandıgı yazıyordu, teknik olarak mantıklı mı çok bilemedim, aşağıdaki resim tam rossi'nin çarpma anını gösteriyor, olay orada kopmuş gibi
-
Toprağı bol olsun genç ve yetenekli bir sürücüydü. Gerçekten yarışlara renk katıyordu .
Kaza anı videolarda ağır çekimde izleniyor normal çekimde görsek olay çok kısa sürecektir.
Daha öncede motosiklet yarışlarında ölümlü kazalar oldu ve hemen hepsinde arkadan gelen motosikletin boyuna çarpması sonucu ölüm olayı gerçekleşti.
Bu sporda ne kadar koruma olursa olsun boyun bölgesini koruyacak birşey yok maalesef.
not: Müslüman olmayan birine Allah rahmet eylesin denir mi? Elbette denmez. Denmesi gereken "TOPRAĞI BOL OLSUN"dur.
Bunu böyle yapmayıp aksini yaparsanız ne olur. Bir kafire Allah rahmet etmez siz aksini iddia ederseniz sizinde Allah'ın rahmetinden mahrum kalma riskiniz vardır. Bu konuda sizi uyaran arkadaşlara karşı tavır almanızı da anlayamadım. Yani birisi uçurumdan düşeceksin diye seni uyarsa sana ne düşersem düşerim mi? diyeceksiniz. Ben çok dindar biri değilim ama imanımın tam olduğunu düşünüyorum. Tepki gösteren arkadaşlara sadece şunu hatırlatmak istiyorum; Hollywood filmlerine ve dizilerine bir baksınlar hristiyan alemi müslümanlara ve müslümanlığa nasıl bakıyor nasıl yaklaşıyor! Hz. İsa elbette bizim için bir peygamberdir ve gerekli saygıyı gösteriyoruz. Ancak hristiyanlar için Hz. Muhammed sadece müslümanların peygamberidir. Yani bir hristiyan Hz. Muhammed' in Allah'ın peygamberi olduğunu kabul etmez. Hatta kendini peygamber zanneden şizofren olduğunu bile söyleyenler var. Neye inanıyorsunuz nasıl inanıyorsunuz elbette beni ilgilendirmez ama Allah'ın adını ağzınıza alıyorsanız yerli yersiz kullanmamaya da özen göstermeniz gerekir. Bu da dikkatinizin çekilmesi gereken önemli bir konu değilse ne önemli sizin için?
-
videoda dikkat ettiyseniz öyle bir yatmışki sanki bilincini kaybetmiş ve motora bilmeden istemeden tutunuyormuş gibi dikkat ettiyseniz nerdeyse motorla tek bağlatısı sağ ayağı ve elleri bence kazadan önce bilinç kaybı yada gözleri falan karardı yada kalp krizi geçirmiş olup sonrada böyle bir kaza gerçekleşmiş olablir gerçekten çok üzüldüm
HONDA
CBF 150-CBF 500-CBF 1000
-
-
videoyu izlerken görüyorum ki diğer sürücüler çarpmadna önce o yere yapışmış sürükleniyor ve motoru düzenltmek için tepki yok galiba o diğerleir çarpmadna ölmüştü diğerlerinin çarpması sadece daha vahim hale getirdi
-
samet10 adlı üyeden alıntı
videoyu izlerken görüyorum ki diğer sürücüler çarpmadna önce o yere yapışmış sürükleniyor ve motoru düzenltmek için tepki yok galiba o diğerleir çarpmadna ölmüştü diğerlerinin çarpması sadece daha vahim hale getirdi
Motorunu 45 derce yan yatır, kalçanı yere koy, sol ayağını selenin üzerinden at ve ellerinle gidona tutun. Motoru dikebiliyor musun bu pozisyonda ? Hayır. Bir de sürüklenirken yapmaya çalıştığını düşün bunu. Neden yapamadığını ve diğer motorlar çarpmadan önce hayatta olduğunu buradan anlayabilirsin. Biraz düşünelim yorum yapmadan.
"Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana
-
bence o genç motoru o hale yatıracak kadar kötü bir pilot değil ki motor o hale gelmişse motoru öne atıp arkasından yuvarlanmayı tercih etmeliydi.
düşündüm ve mantıklı olduğunu düşünüyorum
-
On-board kamera'dan görüntü(11. saniye). Sunucunun anlatımına göre virajdaki ıslak bir bölgeden dolayı lowside olmuş. Ama ilginçtir, toparlama refleksi göstermemiş, sanki bilincini yitirmiş.
Feci şekilde ölmüş. Yazık oldu, yetenekli pilottu.
-
Yarışı da kaza anını da defalarca izledim. Tek emin olduğum şey kendisinin daha önce de yaşadığı denge kaybı. Kesinlikle düşük hızlı virajlarda motoru yatırdığında uzun boyundan ötürü denge kaybı yaşıyor. Tam viraj çıkışı bu olay yaşanıyor ve motor low-side yapmıyor. Sürücü motorun üzerinde acayip bir pozisyonda kalıyor doğal olarak çünkü bir ayağı peg'den kaymış, bir şekilde tutunmaya çalışıyor. Ancak motorda tutuş kaybı yok. İster istemez dışa doğru açılıyor ve sonra sanki high-side'larda görmeye alıştığımız keskin bir hamle ile içe doğru yöneliyor. Yani aslında Simoncelli motora asılı kalıyor. İlk başta denge kaybından dolayı viraj dışına çıkıyor sonra da motora asılı kaldığı için motor simoncellinin üstüne yığılıyor. Adam motor altında sürükleniyor, doğal olarak tepkisizmiş gibi görünüyor. Çarpmadan önce ölme durumu felan yok.
Ancak ben Edwards'ın Marconun vucudunu ilk çarpmada fena sıkıştırdığını sanmıştım. Fakat yukarıdaki resim herşeyi gösteriyor. Rossinin tekerinin darbesi ile ölmesi muhtemel. Ayrıca o kaskın maruz kaldığı kuvveti düşünemiyorum, kim söylüyor kolayca çıktığını. Ve o kaskın kafasından çıkarken sürücünün başına uyguladığı basıncı ve sıkıştırma(muhtemelen çeneden) kuvvetini de düşünemiyorum. Darbeden ziyade belki de boynu kırıldı.
Gerizekalı görevliler de adamı düşürdü bir de, inanılacak gibi değil...
Şirketteyken ilk okuduğumda yarım saat felan afalladım resmen. Yarışları çok yakından takip eden ve simoncelliyi seven birisi olarak gerçekten çok üzüldüm...
Allah bildiği gibi yapsın(ne diyelim...)
-
Bir takım yetkilisinden aldığım bilgi,
Marco Simoncelli yarış günü diğer sürücülerin aksine sert lastikler tercih etmiş, yarıştan önce iyi performans sergileyen bu lastikler yarış sırasında şartların değişmesi sonucu kötü performans göstermiş, yol tutuşları kaybolmuş
Bautista geçtikten sonra Marco Simoncelli virajda hem ön hemde arka tekerleğini kaybetmiş. Sağ dizini yere koyarak motoru düzeltmeye çalışmış. Arka tekerlek yolu tutmuş fakat ön tekerlek tutmamış. Motor ön tekerlek tarafından yatıp viraj içine dönmüş.
Valentino Rossi'nin ön tekerleği Marco Simoncelli'e boyun tarafından vurmuş. Bu darbe hem öldürücü olmuş hem de kaskın kopmasına neden olmuş.
Hatta Kenan'da Marco gibi sert lastik tercih etmiş. Yarıştan sonra sert lastiklerin yolu hiç tutmadığını söylemiş.
-
"In fourth position during lap two, Simoncelli's bike lost traction in Turn 11 and it started to slide towards the gravel, but the tyres regained traction and his bike suddenly veered across the track into the path of Edwards and Rossi, with Simoncelli hanging down on the right side[30].
Edwards came off and suffered a dislocated shoulder. After sliding down the track surface Simoncelli lay still, his helmet having come off during the incident. The race was immediately red-flagged. Simoncelli was taken by ambulance to the circuit's medical centre, but at 16:56 local time it was announced that he had died from his injuries.[31][32][33] Later, at a press conference involving members of the MotoGP Race Direction, Medical Director Michele Macchiagodena said that Simoncelli had sustained "a very serious trauma to the head, to the neck and the chest", and was administered CPR for 45 minutes.[34]"
http://en.wikipedia.org/wiki/Marco_Simoncelli
Bana da kaza öncesi bilinç kaybı var gibi gelmişti ama yukarıda da shrieker'in anlattığı gibi anlatmış. Referanslar da haber siteleri gerçi ama, başka bir kaynakta motor üzerinde ön ve arka tekerin hızlarını ölçen ve kaydeden bir sistem olduğu (bir nevi kara kutu anladığım kadarı ile), o incelendikten sonra kesin olarak sebein anlaşılabileceği yazıyor.
Üst kısmın özet Türkçesi ; 2 tur 11. dönüşte tekerlerin önce tutunmayı kaybetmesi ve motorun çakıla doğru kayması, sonrasında ise aniden yeniden tutuş sağlanması sonucu kontrolsüz olarak edward'la rossi'nin üzerine gitmesi olarak anlatılıyor. Daha sonra ise yetkili doktor kafa boyun ve göğüs kımına çok ciddi darbeler sonucu öldüğünü açıklamış.
-
Marco Simoncelli'nin cenaze töreni canlı yayınlanıyor http://www.streaming-calcio-film-tv....streaming.html
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler