Kenan Sofuoğlu Kalex marka motosiklet kullanmak istiyor
Reklamlar
-
Admin
Bu sezon yarışmalarda istediği sonuçları olamayan milli motosikletçi Kenan Sofuoğlu, kullandığı Suter motosiklet markasından vazgeçerek, Kalex marka motosiklet kullanmak istiyor.
Moto GP'nin bir alt dalı olan Moto2 yarışmalarında mücadele eden Kenan Sofuoğlu, yaptığı açıklamada, Fransız takımı Technomag-CIP ile yer aldığı bu kategoride kullandığı motosiklet markası Suter'in kendisine verdiği sözü tutmadığını dile getirdi.
Kullandığı 2011 model motosikletten memnun olmadığını gündeme getirdiğini, son İspanya Grand Prix'inde ise 2010 model motosikletle yarıştığını anlatan Sofuoğlu, ''Eski model motosikletin lastikleri hızlı aşınıyor. Yarış sonunu getiremiyorum. İspanya yarışında ikinci sıradayken belirli turdan sonra düştüm ve yarış dışı kaldım. Çünkü yer tutuşu yoktu. Bu nedenle motosiklet markasını değiştirme kararı aldım. Kalex motosikletler daha iyi sonuç veriyor. Kalex motosiklet kiralayarak deneme yapacağım ve memnun kalırsam federasyon aracılığıyla 2 adet yeni motosiklet almak istiyorum'' diye konuştu.
Sofuoğlu, Moto2 yarışmalarında kazanan sporcuların Kalex marka motosiklet kullandıklarını belirterek, şunları kaydetti: ''Kalex motosikleti kullanan sporcular benim zorlandığım yerleri çok rahat bir şekilde geçtiler. Çünkü daha iyi sonuç alacağıma inanıyorum. Yarışmaları şu an ismimin olmaması gereken yerlerde bitiriyorum. Takımımla konuştum ve değişikliği kabul ettiler. Suter markası da bana verdiği sözü yerine getirmedi. Motosikletin şasesinden memnun olmadığım halde değiştirmediler. Bu sezonu bu şekilde devam etmemi istediler. Bunu kabul etmem mümkün değil. Geride kalan 3 yarışta sıfır puan aldım. Önümüzde uzun bir sezon var. Yarışılan yer ve şampiyona belli. Podyumda olmam gerekir.''
-MOTOSİKLETLER 80 BİN AVRO-
Motosiklet markası değişikliği konusunu paylaştığı federasyon başkanı Bekir Yunus Uçar'ın destek verdiğini anlatan Sofuoğlu, ''Kalex marka motosikletler 80 bin avro değerinde. Benim iki motosiklet almam gerekiyor. Bunun için bütçeye gereksinim var. Federasyon başkanı (Değiştirmen gerekiyorsa, değiştir. Bütçe bulacağım) dedi. Sezon içinde böyle bir değişim kolay değil, ama buna mecburum'' diye konuştu.
Kiralayacakları motosiklet ile 21 Mayıs'ta İtalya'da test sürüşleri gerçekleştireceğini ifade eden Sofuoğlu, ''Testlerde Kalex'i beğenirsem, yarışmaya devam edeceğim. Sonra da 2 adet satın alacağım'' dedi.
Kaynak: Ajansspor
Reklamlar
-
"Federasyon başkanı (Değiştirmen gerekiyorsa, değiştir. Bütçe bulacağım) dedi. " Eğer gerçekten bu bütçeyi sağlarsa federasyon başkanına tebrikler.
2011'e geçişte Kalex lerin daha iyi bir gelişim gösterdikleri daha önce de konuşulmuştu ama bakalım kalex şase Kenan için ne derece uygun olucak. Elbette ki her şase de her sürücünün stiline de uymayabilir. İnş Kenan için hayırlısı olur, bu sonuçları haketmiyor bence de. italya testlerinin sonuçlarını merakla bekliyorum.
KADir ZEngin
Ne kadar hızlı gittiğini durman gerektiğinde anlarsın...
-
Kenan'ın yeri podyumun ortası... bunun için şartların olgunlaşması gerekecek galiba..
Kahya Motorumu Hazırla Çıkıyorum!
-
Hayırlısı olsun diyelim bakalım, ama bir türlü dikiş tutturamadı Kenan bu sene, aslında bunlar yarış sezonu başlamadan önce karşısına çıksaydı, çok daha iyi sonuçlar podyumda görebilirdik zannediyorum.
-
Kenan Gerekeni Yapacağına inanıyorum. Umarım Yeni motoru ona şans getirir ve sorunsuz bir şekilde gururla yine bayrağımızı dalgalandıracağına inanıyorum...
-
Ayni sorunu Rossi de yasiyor Ducati senelerce kendini Stoner a gore ayarladi gelistirid. Simdi Rossi bambaska bir teknik ve surus mantigi ile geldi Ducatiye. Ducati bunu cevaplayamiyor.
Kotu marka motor diye bir sey yok bence. Iyi motor ve surucu uyumu var. Kenan eger Kalexte bu uyumu sagladi ise, bunu birakmamali.
[COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
-
başkana helal ,umarım Kenan hakettigini bulur
-
anlamadıgım lastigin cabuk bitmesi ile motosıkletin modelinin ne alakası var?
Instagram: gezgin_endurocu
https://www.facebook.com/gezginendurocu?pnref=story
https://www.youtube.com/c/GezginEndurocu52?gvnc=1
-
Hadi hayırlısı bakalım, Kenan'ın hakettiği yere artık gelmesini umuyorum.
-
hayırlısı ne ise o olsun,Kenan kardeşimize şimdi den başarılar dilerim,
-
scuderia06 adlı üyeden alıntı
anlamadıgım lastigin cabuk bitmesi ile motosıkletin modelinin ne alakası var?
Şasi geometrisi (ve hatta yapıldığı malzemenin rijitliği), süspansyon konfigürasyonu vs. şeyler doğrudan sürüşe ve lastiklere etki eden faktörler. Bir yarışçı kullandığı motorla %100 uyumlu olmalı. Yoksa başarı gelmez.
Kenan biraz yolunu kaybetmiş gibi duruyor şimdilik. Umarım Kalex'le aradığını bulur ve bunu yarışlara da taşımayı başarır.
Bu arada 21 Mayıs'ta test edeceğim demiş Kalex şasiyi. Bu durumda 15 Mayıs'taki Le-Mans yarışında yine Suter'la yarışmak zorunda kalacak demek bu.
"Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana
-
İlginç... Suter ile başarılı yarışlar çıkaranlar da az değil... Son yarışı saymazsak Thomas Lüthi, Suter ile gayet iyi iş çıkardı. Andrea Iannone ise son yarışta yaroş dışı kalmadan önce 1 adet 1.lik, 1 adet 2.lik alarak klasman lideriydi... Suter'lerin çok başarısız olduğunu kabul etmiyorum ama Kenan'a göre değil sanırım...
”Samimi ve meşru olmak şartıyla her fikre hürmet ederiz. Fikirler, şiddetle, top ve tüfekle öldürülemez.” M.Kemal Atatürk...
-
Motosiklet Eğitmeni
Suter'in tartisilmaz bir üstünlügü var.
Biraz enteresan bir durum bu.
Rossi de Ducati ile çok basarili olamadi ama mizmizlanmiyor!
Yapiyoruz,ediyoruz,gelistiriyoruz diyor.
Bence sorun Kenan'da ve sorunun ne oldugunu görmemiz uzun sürmeyecek.
Hayirlisi ne ise o olsun.
Ama Kenan geçen sene ayni motorla az daha yaris kazaniyordu.
Bunu da akilda tutmak lazim.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
Seksenbinavroo
-
Aslında sorun Kenanın kullandığı Şaside bunu da bu hafta sonu açıkça gördük, Anladığım kadarıylada Kenan bu Şaseyi başka bir 2011 le değiştirmek istedi ama değiştirmeyincede tepki olarak başka bir model şase istiyor. Kenanın kullandığı 2011 suter şasisinde önlenemeyen bir vibrasyon olduğunu ve sorunun da bu olduğunu da yazalım bu arada.
-
Lastikleri çabuk bitirdiği doğru. Ancak lastikleri kenan mı yoksa suter şasi mi bitiriyor emin değilim. Normal şartlarda sürücü sebep olur derdim ancak Kenan dan daha agresif süren yarışçıların bile daha uzun süre lastiklerinin dayandığını görüyoruz.
Hadi iki ihtimali de geçtim(Kenan/SUTER, takımın kullandığı çekiş kontrolü iyi değil desek, arka lastik bu yüzden çabuk aşınıyor desek... Ama ön lastikler de dayanmıyor. Zaten son yarışta bu yüzden düştü. Yani sadece çekiş değil yol tutuş tamamen kayboluyor...
2010 şasisi ile umutluydum fakat olmadır... Bu işte bir iş var... Hayırlısı diyorum.
-
Motosiklet Eğitmeni
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
Moto2'de Kenan'ın supersport'dan alışık olduğu çekiş kontrol yok. Yasak. Gerçi Kenan çekiş kontrol olmadan da Dünya Şampiyonu oldu (2007). Hatta bana kalırsa elektronik yardımlar olmadan Kenan daha iyi bir pilot. Moto2'de başarılı olmanın sırrı hem lastikleri koruyup hem hızlı gitmekte. Ancak Kenan'ın tarzı buna kesinlikle müsait değil. Hızı tamamen agresif sürüş üstüne kurulu. Viraj girişlerine dikkat edin. Diğer pilotlar ip gibi tren rayı üstündeymişçesine girerken Kenan gavurların "backing it in" dediği teknikle arka tekerleği savurarak/kaydırarak giriyor viraja. Arka lastikte daha fazla aşınmaya sebep olur bu. Bu da lastiklerinin diğer pilotlara kıyasla önceden bitmesi demek. Suter şasinin de tabii ki buna katkısı olabilir.
Ancak önümüzde Iannone gibi sıradışı bir örnek var. Adam Suter şasi kullanıyor. Tek tur üzerinden asla hızlı değil. Kenan daha hızlı bir pilot. Iannone ilk 3 yarışın sıralama turlarında hiç ilk 10'a giremedi. Bakın ilk 10 diyorum. Yarışların ilk yarısında veya ilk üçte birlik bölümünde lastiklere kesinlikle abanmıyor. Lastikleri bir şekilde korumayı başarıp (çokta yavaş gitmiyor tabii ki, kendisini bir miktar yukarıya taşıyacak kadar hızını koruyor) yarışların 2. yarısında diğer pilotların lastikleri iyice aşındıktan sonra saldırmaya başlıyor.
Kenan'ın dunlop lastiklerle tecrübesi çok az. Lastiklerde gavurların 'trick' dediği bir numara var. Yani lastiklere hemen abandığınızda mı, yoksa bir süre koruyup sonra zorladığınızda mı yarışı daha önce bitirirsiniz bunun analizinin iyi yapılması gerekiyor. Bence Kenan ve takımı Iannone'nin lastiklerden nasıl bu kadar iyi istifade ettiğini imkanlar dahilinde olabildiğince detaylı olarak incelemeli. Moto2'de başarı için lastikleri doğru çalıştırabilmek kilit rol oynuyor... Belki de bu kabiliyet Kenan'a tecrübeyle birlikte gelecek.
"Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana
-
Shrieker adlı üyeden alıntı
Moto2'de Kenan'ın supersport'dan alışık olduğu çekiş kontrol yok. Yasak. Gerçi Kenan çekiş kontrol olmadan da Dünya Şampiyonu oldu (2007). Hatta bana kalırsa elektronik yardımlar olmadan Kenan daha iyi bir pilot. Moto2'de başarılı olmanın sırrı hem lastikleri koruyup hem hızlı gitmekte. Ancak Kenan'ın tarzı buna kesinlikle müsait değil. Hızı tamamen agresif sürüş üstüne kurulu. Viraj girişlerine dikkat edin. Diğer pilotlar ip gibi tren rayı üstündeymişçesine girerken Kenan gavurların "backing it in" dediği teknikle arka tekerleği savurarak/kaydırarak giriyor viraja. Arka lastikte daha fazla aşınmaya sebep olur bu. Bu da lastiklerinin diğer pilotlara kıyasla önceden bitmesi demek. Suter şasinin de tabii ki buna katkısı olabilir.
Ancak önümüzde Iannone gibi sıradışı bir örnek var. Adam Suter şasi kullanıyor. Tek tur üzerinden asla hızlı değil. Kenan daha hızlı bir pilot. Iannone ilk 3 yarışın sıralama turlarında hiç ilk 10'a giremedi. Bakın ilk 10 diyorum. Yarışların ilk yarısında veya ilk üçte birlik bölümünde lastiklere kesinlikle abanmıyor. Lastikleri bir şekilde korumayı başarıp (çokta yavaş gitmiyor tabii ki, kendisini bir miktar yukarıya taşıyacak kadar hızını koruyor) yarışların 2. yarısında diğer pilotların lastikleri iyice aşındıktan sonra saldırmaya başlıyor.
Kenan'ın dunlop lastiklerle tecrübesi çok az. Lastiklerde gavurların 'trick' dediği bir numara var. Yani lastiklere hemen abandığınızda mı, yoksa bir süre koruyup sonra zorladığınızda mı yarışı daha önce bitirirsiniz bunun analizinin iyi yapılması gerekiyor. Bence Kenan ve takımı Iannone'nin lastiklerden nasıl bu kadar iyi istifade ettiğini imkanlar dahilinde olabildiğince detaylı olarak incelemeli. Moto2'de başarı için lastikleri doğru çalıştırabilmek kilit rol oynuyor... Belki de bu kabiliyet Kenan'a tecrübeyle birlikte gelecek.
Çok doğru bir tespit. Kenan'ın sürüş stili tamamen lastik katili. Ama Allah var hızlı.
Bir antrenman turunda ya Iannone ya da bradley smith bu ikisinden biri kenan'ı takip ediyordu. Motor kamerasından izlediğim kadarıyla Kenan'ı test ediyordu. Viraja arka arkaya girdiler. Kenan virajı döndü ama nasıl dönüş aklınız durur. Arkasındaki adamda aynı hızda girdi fakat dönemedi, viraj dışına çıktı.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler