Moto2'de kullanılan motorların (engine) hepsi aynı. CBR 600RR motorunun biraz modifiye görmüş halleri. Ancak şasiler farklı. Farklı üreticiler var ve bir yarış takımıysanız gidip o üreticiden parayı bastırıp şasiyi alıyorsunuz. Ancak burada nasıl bir takım olduğunuz devreye giriyor. Çünkü şasi üzerinde değişiklik yapabiliyorsunuz. Eğer imkanları müsait (zengin) bir takımsanız şasiyi geliştirmek için daha fazla eleman alabilir veya parayı bastırıp (evet, yine) doğrudan üreticiden teknik destek sağlayabilirsiniz. Moriwaki, Suter, Motobi, Kalex gibi farklı üreticiler, hatta kendi şasisini kendi yapan takım (tech3) bile var.
Kenan'ın kullandığı Suter şaside sorun var deniyor. Bakıyoruz, moto2'de en yaygın şasi bu. Ayrıca son yarışta ilk 2 gelen pilotlar Suter kullanmış. Bu iki pilot sezonun ilk yarışında da 2. ve 3. gelmişler zaten. Bu açıdan bakarsak şaside sorun yok gibi görünüyor. Ancak geçen sezonun sonlarında sürekli ilk beşte olan Scott Redding ve Kenan gibi pilotlar da aynı şasiyi kullanmalarına rağmen bu sezon kaybedenleri oynuyorlar. Benim anladığım kadarıyla Moto2'de 2. sezona girilirken hem şasilerde hem de lastiklerde yapılan değişikliklere bazı takımlar hiç ayak uyduramadı ve/veya şasilerini tedarik eden üreticilerden bazı sebebplerden dolayı (maddi de dahil) teknik destek alamıyorlar.
İlk iki yarış sonunda Kenan'ın önünde bitiren ve Kenan'ın 10 kere cebinden çıkaracağı -başta Michele Pirro olmak üzere- bir sürü adam var. Umarım takım motoru bir an önce toparlamayı başarır. Çünkü Kenan'a çok yazık olacak.
Son olarak şunu ekleyeyim. Yağmurun yağması olayı biraz piyangoya çevirdi MotoGP yarışında görüldüğü gibi. Zemin kuru kalsaydı sanırım Kenan ilk 10'a girecekti yarışta. Dolayısıyla (2 yarış sonunda puan alamamış olsa da ) bir miktar umut var önümüzdeki yarışlar için.
Bu arada yarışın başlangıcında Kenan'ın yine o alışık olduğumuz müthiş startlardan birini çıkarıp 12.'likten ilk viraj çıkışına kadar 7.'liğe tırmandığını hatırlatalım
Yani yetenek olduğu yerde duruyor, bir yere gitmedi. Sorun motorda.