İspanya'da Lorenzo Kazandı - MotoGP
Reklamlar
-
Admin
Moto GP İspanya Grand Prix'sinden son şampiyon Jorge Lorenzo birincilikle ayrıldı. Bir diğer İspanyol pilot Dani Pedrosa ikinci olurken, yarışa 11. sırada başlayan Nicky Hayden 3. oldu.
MotoGP ispanya Grand Prix'sine yağmur damga vurdu. Islak zeminde geçilen yarışta birçok kaza meydana gelirken 17 sürücüden sadece 12'si finişe ulaşabildi. Son dünya şampiyonu Jorge Lorenzo, geçen yıl olduğu gibi bu yıl da podyumun en üst basamağına çıkmayı başardı. 25 puanı hanesine yazdıran Yamaha'nın İspanyol sürücüsü, dünya şampiyonasında da ilk sıraya yerleşti.
Yarışta 2.liğiyse bir başka İspanyol Dani Pedrosa elde etti. 27 turluk yarışa 2. sırada başlayan Pedrosa bir ara 9.luğa gerilediği mücadeleden 20 puanla ayrılmayı başardı ve dünya şampiyonasında üçüncülükten 2.liğe yükseldi.
İspanya Grand Prıx'sine podyumu tamamlayan isimse Ducatı'den Nicky Hayden oldu. Son tura girilirken Colin Edwards'ın yarış dışı kalmasıyla 3.lüğü alan Birleşik Amerikalı sürücü, 6 yarışlık aranın ardından yeniden podyum görmenin mutluluğunu yaşadı.
Günün en şanssız isimlerinden biriyse Jerez Pisti’ndeki yarışa dünya şampiyonası lideri olarak gelen Casey Stoner'dı. Yarışa pole pozisyonunda başlayan Avustralyalı sürücü, 2. sırada götürdüğü yarışın 7. turunda, Valentino Rossi'nin kendisine çarpmasıyla yarış dışı kaldı. Rossi'yse yarışa devam etti ve 5. oldu.
Bu kazanın yaşanmasıyla liderlikteki yerini perçinleyen Marco Simoncelli'yse 4 tur sonra geçirdiği kazayla yarışa veda etti.
Kaynak: NTVspor
Reklamlar
-
ya of ya sanssızlığa bak stoner dolu dizgin gidicekken hemde
-
Talihsizliklerle dolu yarıştı.
Simoncelli lider giderken düştü. Rossi tam tempoyu yakalamışken Stoner ile temas yaşayıp düştü.
Ben Spies de 2. giderken talihsizce düştü.
Pistte Yaprak Dökümü yaşandı resmen.
-
Çok Güzel Bİr Yarıs Degildi Yaw İzlerken zevk Alamadik Rossi Acele Etmeseydin 5 Degil 1 bitirirdi ama kötü zamanlama ve yanlıs gaz acma sonucu kaza geldi
Düşürdügü Adamın Etmedigi Küfür Kalmadi Yaw
(K)aza (A)nında (S)eni (K)orur
-
kujumax adlı üyeden alıntı
Çok Güzel Bİr Yarıs Degildi Yaw İzlerken zevk Alamadik Rossi Acele Etmeseydin 5 Degil 1 bitirirdi ama kötü zamanlama ve yanlıs gaz acma sonucu kaza geldi
Düşürdügü Adamın Etmedigi Küfür Kalmadi Yaw
Pişkin Rossi bide yarış bitince Honda garajına gidip Stoner'dan özür dilemiş.
-
Rossi müthişti yine. Kaza olmasa 1. olabilirdi. Yarışın başında 9. sırada falandı, tam Stoner'ı geçip 2. sıraya yerleşirken düştü ve 15. sıradan devam edip 5. olarak bitirdi. Adamın azmine, hırsına hayranım.
-
Seko adlı üyeden alıntı
Rossi müthişti yine. Kaza olmasa 1. olabilirdi. Yarışın başında 9. sırada falandı, tam Stoner'ı geçip 2. sıraya yerleşirken düştü ve 15. sıradan devam edip 5. olarak bitirdi. Adamın azmine, hırsına hayranım.
Kaza yaptıranda o hırsıydı.O degilde Stoner'e yazıık oldu. Rossi'ye ne dese haklı
-
Fena yarıştı sahiden, talihsizlikler peş peşe yaşandı.
En başta Stoner olmak üzere, Simoncelli, Spies ve Edwards'a da yazık oldu.
-
Evet Rossi çok hırslıydı. Hatta Stoner'ın dediği gibi hırsı yeteneğini yendi Orada düşmeseydi eminim yarışın ilerleyen bölümlerinde düşecekti. Çok daha ihtiyatlı giden pilotlar daha sonraları düştüler çünkü. Rossi Ducati'nin limitlerini henüz bilmiyor. Stoner geçen sene o makinayla yarış kazanmıştı, bu yüzden Rossi üzerinde büyük ihtimalle hemen iyi bir sonuç almak için baskı hissetti ve bu hatayı yaptı. Bu sezonun sonuna gelindiğinde Stoner'ın Ducati'yle aslında ne kadar iyi bir iş çıkardığını anlayacak.
Ducati'yse kafasını duvarlara vurmalı. Burunları o kadar büyük ki, en iyi motorun kendilerinde olduğunu zannedip en iyi pilottan oldular Şu an Jeremy Burgess ve Rossi'ye rağmen 2011'de yarış kazanmaları çok zor görünüyor.
"Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana
-
Ducati'nin ön takımındaki problemin devam ettiği söyleniyordu Rossi düştükten sonra.
Bu arada, bu motoru Stoner'dan başka kullanabilen de yoktu bu zamana kadar bence. Bakalım Rossi ne yapacak.
-
Motosiklet Eğitmeni
Buraya bir mim koyayim.
Su an Motogp'nin en iyi motosikleti Honda.
Bariz ustunlugu var ve iki yarista yakaladigimiz enstantenelerde bunu gördük.
Bu yarisi yamaha kazandi, belki baska yarislarida kazanacak ama isin gerçegi Honda'nin bariz ustunlugu var.
Gerçi yillardir bu mecrada kral tahtinda oturuyor Honda ama zaman zaman mostrasinin bozuldugunu gördük.
Bu yaris için bir kaç görüsümü paylasmak isterim.
öncelikle Simoncelli.
Birinci götürdügü yarista düstü.
Halbuki kafaya çiktigi andan itibaren ben ne zaman dusecek diye bekledim.
Yani dusmesi beni sasirtmadi.
Sen arkana dunya sampiyonunu alacaksin, sonra basini alip gidecegini zannedeceksin.
Komik oluyor.
Yapabileceginden daha fazlasini yapmaya kalkarsan dusersin.
Bu oyunun kurali bu.
Aha iste Ben Spies.
Pedrosayi geçti.
Hayatinin hatasini yapti.
Sen daha dünkü çocuksun.
Pedrosa'yi arkana alirsan dusersin.
Spies'in Pedrosa ile bas edebilmesi için daha kirk firin ekmek yemesi lazim.
Ama o bunun farkinda degil.
arkasinda istedigi gibi gelen Pedrosa onu durtmedigi halde, Spies yapabileceginin fazlasini yapmaya kalkti ve SBK dan alisik oldugumuz sekilde yeri öptü.
Benim bu yarista talihsizlik diyebilecegim iki olay var.
Bir tanesi Stoner'in dususu ki Rossi çok da suçlu degil, yaris içinde bunlar normal sarjlar, digeri de Colin Edwards'in yaris disi kalmasi.
Gerisi senaryoya uygun seyretti.
Kisacasi, çok da zevk alarak seyretmedigim bir yaris omasina ragmen ders çikarilacak bir çok doneye sahip bir yaris oldu.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
Rossi bence net bir şekilde suçlu. Geçen seneden beri ön takımın sorunlu olduğunu bilmesine, hatta bunu antrenmanda bizzat yaşamasına rağmen taa 20-30 metre geriden gelip Stoner'ı geçebileceğini düşündü. Büyük ihtimalle hala Yamaha'da olduğunu sanıyordu. Simoncelli'nin düşüşüyle arada fark yoktu: Yarıştığı ekipmanın limitlerini dikkate almayan iki pilot.
"Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana
-
Bu sene Lorenzo,Stoner ve Pedrosa üçlüsünün çekişmesini izlicez sanki.
Rossi bu sene bi cacık yapamıcak arkadan yarışı izlemekle yetinicek bence.
-
Yarışın ilk 9 turunu kaçırmıştım şimdi indirdim tekrar izliyorumda Rossi Ducatisine iyi alıştı sanırım fena agresif sürmüş çokta güzel ilerlemiş ,ilerleyen yarışlarda çok güzel kapışmalar izliycez gibi görünüyo
-
coq adlı üyeden alıntı
Buraya bir mim koyayim.
Su an Motogp'nin en iyi motosikleti Honda.
Bariz ustunlugu var ve iki yarista yakaladigimiz enstantenelerde bunu gördük.
Bu yarisi yamaha kazandi, belki baska yarislarida kazanacak ama isin gerçegi Honda'nin bariz ustunlugu var.
Gerçi yillardir bu mecrada kral tahtinda oturuyor Honda ama zaman zaman mostrasinin bozuldugunu gördük.
Bu yaris için bir kaç görüsümü paylasmak isterim.
öncelikle Simoncelli.
Birinci götürdügü yarista düstü.
Halbuki kafaya çiktigi andan itibaren ben ne zaman dusecek diye bekledim.
Yani dusmesi beni sasirtmadi.
Sen arkana dunya sampiyonunu alacaksin, sonra basini alip gidecegini zannedeceksin.
Komik oluyor.
Yapabileceginden daha fazlasini yapmaya kalkarsan dusersin.
Bu oyunun kurali bu.
Aha iste Ben Spies.
Pedrosayi geçti.
Hayatinin hatasini yapti.
Sen daha dünkü çocuksun.
Pedrosa'yi arkana alirsan dusersin.
Spies'in Pedrosa ile bas edebilmesi için daha kirk firin ekmek yemesi lazim.
Ama o bunun farkinda degil.
arkasinda istedigi gibi gelen Pedrosa onu durtmedigi halde, Spies yapabileceginin fazlasini yapmaya kalkti ve SBK dan alisik oldugumuz sekilde yeri öptü.
Benim bu yarista talihsizlik diyebilecegim iki olay var.
Bir tanesi Stoner'in dususu ki Rossi çok da suçlu degil, yaris içinde bunlar normal sarjlar, digeri de Colin Edwards'in yaris disi kalmasi.
Gerisi senaryoya uygun seyretti.
Kisacasi, çok da zevk alarak seyretmedigim bir yaris omasina ragmen ders çikarilacak bir çok doneye sahip bir yaris oldu.
Coq yarisi guzel yorumladigin icin tessekurler
Acikcasi Acemiler icin sadece bir iki tur sevic dolu surusler oldu. Ustalarin varligini enselerinde hissetme baskisi bile onlari dusurmeye yetti.
Yanliz Rossi hatali idi. Birde Ducati kullanmis olarak bir seyi belirtmek istiyorum. Ducatilerin on takimi her zaman cok hafiftir. Bu sebepler kontrayi yapmak cok kolaydir. Lakin, Ducatide gaza virajda fazla asilir iseniz direk kici atar. Ducatinin L motoru torku hep bu tepkiyi veriyor.
Ben ki hayatinda hic yarismamis bir motosikletci olarak bunu biliyor isem Rossi haydi haydi biliyordu, ama virajda motoru cok zorladi, zemin kaygandi ve tam virajin ortasinda Stoneri gececem diye gaza asildi.
Rossi kendi ulkesinin motoru ile efsane yazma pesinde. Ama su ana kadar Ducatinin Grenaj bolumune sadece masraf cikariyor
Bu arada Colin neden yaris disi kaldi? Goruntu alinamamis, adam birden micira girdi kaldi? Benzinimi bitti?
[COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
-
Motosiklet Eğitmeni
Rossi'nin zaman zaman böyle çirkeflikler yaptigi oluyor.
Geçtigimiz yaris sezonlarinda soldan basarak,pist disina rakip gönderdigi yarislar da gördük.
Bu isin zevki biraz da burada.
Ben o pozisyonu detayli incelemedigim için ne yapilabilirdi hakkinda bisey diyemeyecegim.
Videoyu bir izlemek lazim.
O zaman daha net biseyler soyleyebilirim belki!!!
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
Edwards'ın motor arızası yaşadığını okudum bir yerde.
Spies'in zorladığı için düştüğünü düşünmüyorum. Kendisi Pedrosa'yı geçtikten sonra özellikle ağırdan almaya başladığını ve kazanın bundan sonra meydana geldiğini söyledi. Yarış sonunda bütün yarışçıların lastiklerinde -özellikle de arkalarda- neredeyse hiç diş kalmamıştı. Dolayısıyla MotoGP tecrübesi nispeten az olan pilotların düşmesi süpriz değildi. Spies en az Pedrosa kadar iyi bir pilot. Sene ilerledikçe bunu daha iyi göreceğiz.
"Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana
-
Motosiklet Eğitmeni
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
Konu dışı olcak ama.
Yahu Suzuki Rızla'nın renkleri çok hoşuma gidiyo zaten 1 tane pilotları var.
Bende fasulye olarak alsınlar katılıyım yarışlara.
-
Motosiklet Eğitmeni
kanucan adlı üyeden alıntı
Konu dışı olcak ama.
Yahu Suzuki Rızla'nın renkleri çok hoşuma gidiyo zaten 1 tane pilotları var.
Bende fasulye olarak alsınlar katılıyım yarışlara.
Okulda size pamuga fasulye ektirmediler mi?
Bizim zamanimizda yapilirdi o mevzu.
Pamuk katmaninin içine bir tane fasulye konulur,sonra sulanir.
Yeserirdi gevur.
Ama o yesillikten bir fasulye yemek kimseye nasip olmadi.
Yani kisacasi, tohum sulanirsa, yeseriyor ama gerisi gelmiyor.
gerisi için, profesyonel dokunus lazim.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler