Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

İTÜ Formula SAE Takımı, 2012

    REKLAM ALANI
  1. #1
    erimozel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ocak 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF 150
     
    Nedir bu Formula SAE ?
    Formula SAE, Society of Automative Engineers(SAE)’ın üniversiteler arasında 1981 yılından beri her sene düzenlediği, dünyanın pek çok ülkesinden öğrencilerin formula tipi tek kişilik açık kokpit yarış araçları tasarlayıp üreterek katıldıkları bir mühendislik yarışmasıdır.

    Türkiye de çoğu kimsenin bilmemesine rağmen, yurtdışında ilginin büyüklüğü sayesinde, organizasyon, otomotiv sektörünün dev kuruluşlarının da desteğini alarak şu anda 6 farklı ülkede olmak üzere(ABD, İngiltere, Almanya, İtalya, Brezilya, Avustralya) senede 7 defa düzenlenmektedir. Formula SAE, mühendislik başta olmak üzere takım çalışması, bütçe yönetimi, halkla ilişkiler ve üretim konularında tecrübe kazanmalarına olanak sağlıyor.

    Formula SAE organizasyonda konsept olarak takımlar, “Bir otomotiv firmasının hafta sonları amatör olarak yarışan sürücüler için satışa sürmek istediği araç” ı tasarlamaya çalışırlar. Bu bağlamda aracın hızlanma, frenleme, yol tutuş ve dayanıklılık özelliklerinin çok iyi olmasının yanında aracın estetiğinin, maliyetinin, ergonomisinin, bakım kolaylığının ve üretilebilirliğinin de düşünülmüş olması gerekir.

    Formula SAE yarışmasında ekiplerin mücadele ettikleri toplam 8 etap var.. Takımlar bu etaplardaki başarılarına göre toplamda 1000 puan üzerinden değerlendiriliyor.

    Ama öyle hadi hemen yarışalım yok..İlk başta araçların Formula SAE’nin belirlemiş olduğu tasarım ve güvenlik kurallarına uygunluğu jüri tarafından çok detaylı şekilde kontrol edilir.(vidalarına kadar) Bu teknik incelemeden geçemeden etaplara katılmak mümkün değildir.

    Daha sonra araçların tasarımının jürilere sunulduğu tasarım sunumu etabı; araçların bir otomotiv şirketine satış amacıyla sunulduğu iş planı sunumu etabı ve araçların maliyet raporunun gerçekliğinin savunmasını yapmak üzere bir maliyet sunumu etabı yapılır. Bu 3 etap Formula SAE bünyesinde “Statik Etaplar” olarak adlandırılırlar ve toplamda 300 puan değerindedirler.

    Bu etaplardan sonra “Dinamik Etaplar” denilen araçların pistte zamana karşı yarıştığı etaplar başlar. Bunlar; ivmelenme, 8-çizme, Autocross(kukalar arasından gitmek koşulu ile yapılan pist yarışı), dayanıklılık(birkaç turdan oluşan Autocross etabı) etabı ve yakıt ekonomisi etabıdır. Bu etaplar toplam 700 puan değerindedir.

    Yukarıda belirtilen toplam 8 etaptan kazanılan puanlar takımların sıralamalarını belirler.



    Biz kimiz?

    Biz, ülkemizi daha önce 1 defa temsil etme onuruna ulaşmış, bu aracımızı tasarlarken Türk mühendis adaylarının, bilgi ve becerileri ile yapabileceklerinin çok küçük bir kısmını gösterek, tecrübe kazanmış İTÜ Formula SAE takımıyız. Önümüzde uzun bir yol var. Hedefimiz bu yarışlarda iyi dereceler alıp, bu alanda bir öncü olarak diğer üniversiteleri de yarışlara katılmaya teşvik edip, Formula SAE yarışlarnı ülkemizde de düzenletmektir.




    Aracımız, yarış gerekliliklerine, sınırlandırmalarına ve güvenlik kurallarına uygun olarak tasarlanmış içinde Honda firmasının bize hibe ettiği Kenan Sofuoğlu'nun eski motosikleti olan CBR600F4i'in motoru bulunan, açık kokpit bir formula aracıdır.Aracımızın özellikleri:

    Şasi: Kafes Boru konstrüksiyon, 1020 Çeliği
    Motor gücü: 80hp (20 mm restriktör kısıtlamasından sonra)
    Motor: CBR600F4i, 599cc, Sıralı 4 Silindir
    Motor Elektroniği: Performance Electronics ECU
    Fren: 240 mm Diskler, Çift Pistonlu Kaliperler
    Lastik/Jant: Hoosier R25B 20.5x7 R13 / BSA 229 13x6
    Aktarma: O-Ring zincirli aktarma, Quaife ATB Kilitli Diferansiyel
    Ayarlanabilir Ön-Arka Fren Kuvveti
    Gövde : Fiberglass
    Maksimum Hız: 160 km/h ( Sınırlandırılmış)
    Süspansiyon: Double Wishbone, AVO ayarlanabilir Amortisörler
    Elektronik:Öğrenci Tasarımı Hız ölçüm sistemi
    3 Kademeli Led Devir Göstergesi ve Vites Uyarısı - LED stop lambası
    Toplam Ağırlık: 275 kg
    0-100km/h hızlanma: 4s



    Geçtiğimiz yıl Michigan International Speedway yarışına katılan İTÜ Formula SAE takımı, ilk defa katılan ekipler arasında çok büyük bir başarı gösterip, 29 senedir bu yarışlara katılan usta ve tecrübeli takımların arasında 120 takımdan 90. olma başarısını göstermiştir. 2012 yılındaki bütün yarışlara katılmayı hedefleyen takımımızın, yarışma kuralları gereği her sezon için yeni bir araç tasarlayıp üretmesi gerekmektedir. Bu sebeple yeni araç için bütçe oluşturma aşamaları için sponsor arayışımız devam etmektedir. Desteğinizle ülkemizin Ar-Ge alanında gelişmesine katkıda bulunmak en büyük arzumuzdur.

    Daha ayrıntılı bilgi için: http://www.formulasae.itu.edu.tr/
    İletişim için: ozela@itu.edu.tr



    ---------- Ekleme---------------



    Çalışmalarımız hızla ilerlemektedir. Yeni yarışlar için yeni bir araç dizayn ediyoruz. İlk hedefimiz Temmuz 2012 ingiltere yarışında ülkemizi temsil etmektir. Daha sonrasında, ağustostaki macaristan yarışına da katılmak istiyoruz.(Bütçe durumuna göre)

    Eski odamızı bir deney için için geri alan üniversite,bize daha büyük bir çalışma garajı temin etti. Fakat burası ne yazık ki uzun süredir kullanılmayan eski bir boya atölyesiymiş. İçerisi çok kötü durumda. Okulun bize proje için ayırdığı bütçeyi tadilat için kullanamıyoruz. (Devlet dairesi olduğu çok belli).Yani şuanda odamızın tadilatı için nakit olarak kullanabileceğimiz paramız yok. Bizim çalışmalarımızı sürdürebilmemiz için bu odayı en kısa zamanda tamir ettirmemiz gerekiyor. Bu nedenle 40m2 olan odamızın, tavanını(asma tavan mı deniyor bilmiyorum, köpükten kare kare plaka döşüyorlar), badanasını yaptırabilecek, kapısını yaptırabilecek ve/veya içine koyulacak eşyaları bize temin edebilecek bir bağışçıya/gönüllüye ihtiyacımız var. Biz bu işi üniversiteye bırakırsak (devlet kurumu) odanın tadilatını klasik olarak ihale usülü yaptıracaklarmış. Dolayısıyla eğer okulun yaptırmasını beklersek bizim bu seneki yarışlara katılamız mümkün gözükmüyor. Biz genç mühendis adaylarının maddi manevi desteğinize ihtiyacımız var. Evden çıkardığınız eski bir kanepe olur, masa olur bu bile gerçekten çok makbule geçer. Eğer siz destek vermezseniz, yerli otomobili, yerli motosikleti üretecek olan bizler, yıllardır yapıldığı gibi derslere girip çıkan ot gibi bir mühendis olarak mezun oluruz. Bizden de diğer birçoğu gibi hiçbirşey olmayacaktır bu durumda.

    Uzun yazımı okuduğunuz için çok teşekkür ediyor ve aşağıdaki linkte sponsorluk dosyamızın linkini veriyorum. Türkiyenin yerli üretilmiş İLK FORMULA ARACInı sponsorluk dosyamızda görebilirsiniz. Şuanda yeni araç üzerinde çalışıyoruz, inşallah bitince de ilk burada paylaşacağım.


    http://www.upload.gen.tr/d.php/www/m...k_v01.pdf.html <----- Tanıtım ve Sponsorluk dosyamız
    ---İTÜ Makina Mühendisliği 2009---
    2009-2010 UYARI Model Uydu Takımı
    2010- ? ITU Formula SAE Takımı


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    erimozel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ocak 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF 150
    Hedefimiz 2012'deki tüm yarışlara katılmaktır.
    ---İTÜ Makina Mühendisliği 2009---
    2009-2010 UYARI Model Uydu Takımı
    2010- ? ITU Formula SAE Takımı

  3. #3
    kadango - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2009
    Şehir
    Karşıyaka
    Motosikleti
    Fazer 8 - MT-07
    Başarılar;''makine'',''makine''diye yazılır makina değil..

  4. #4

    Üyelik
    03 Ağustos 2009
    Alıntı kadango adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Başarılar;''makine'',''makine''diye yazılır makina değil..
    Doğrusu MAKİNA'dır. Makine değil.

  5. #5
    myagdi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    İstanbul, Göztepe
    Motosikleti
    Honda FES 250 Foresight; CBF 150, NC750S
    arkadaşlar, kanunla kurulmuş meslek odasının isminde, fakültelerin isimlerinden Makina yazar. Türk Dil Kurumu'nun imla kılavuzunda doğru yazım şekli Makine diyor. Ben öyle de, böyle de kullanıyorum.

    Bu vesileyle İTÜ'lü genç arkadaşlarıma başarılar diliyorum.

  6. #6

    Üyelik
    31 Ekim 2010
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Tvs Apache
    Başarılar dilerim..

    www.tdk.gov.tr adresinden merak ederek baktım. Makine diyor.

    Öğrenmiş olduk sayenizde. Ayrıca teşekkür ederim.
    Elle tutulabilen , sessizlik vardır..

  7. #7
    my91 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2010
    Şehir
    Silifke/MERSİN
    Motosikleti
    Hyosung Gt250R
    http://www.mkn.itu.edu.tr/

    Girdiğinizde "makina" olarak geçtiğini görceksiniz..
    Bu arada okulumun bu grubuna başarılar diliyorum
    Saygılar..
    33 KDC 64
    Mustafa YERLİKAYA B rh+ /İTÜ Uçak Mühendisliği-2009

  8. #8
    ero__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2005
    Makineyi hepimiz biliyoruz da makina ne oluyor öyleyse? Üniversite yeni bir kelime türetmiş bravo

  9. #9

    Üyelik
    12 Şubat 2011
    Motosikleti
    Honda CBF 150
    Alıntı ero__ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Makineyi hepimiz biliyoruz da makina ne oluyor öyleyse? Üniversite yeni bir kelime türetmiş bravo
    Komik olmayın Türk Dil Kurumu'nun sonradan düzelttiği bir kelimedir fakat kökeni Macchina olan İtalyanca sözcükten alınarak Makina olarak kullanılmıştır. Düzeltme ile Makine olarak değiştirilen kelime aslında yine Türkçe'nin Büyük Ünlü Uyumu'na uymamaktadır. O yüzden Makina denilmesi aslında Büyük Ünlü Uyumu ile bağdaşabilir tek çeliştiği yer Türkçe kökenli kelime değildir.

  10. #10
    erimozel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ocak 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF 150
    Merhabalar,

    Fakültemin ismi resmi sitesinde "Makina Fakültesi" olarak geçmektedir.
    Doğrusunun Makine olduğunu düşünüyorum ben de, bir yandan da neden böyle bir şey yapıp "Makina" demişler diye düşündüğümde, fakültemde bir elin parmakları kadar bayan olunca ismi de daha erkeksi olsun diye böyle demişlerdir diye geldi aklıma... :D

    Asıl olarak konumuza dönersek eğer, aracımızın içinde Kenan Sofuoğlu'nun bindiği motosikletin motoru bulunmaktadır. Dolayısıyla yarışlarda o ve biz kullandıktan sonra haşat olmuştur. Bütçe yetersiz olduğundan sponsor arayışı içerisindeyiz fakat bunun için takım kaptanı olarak tanınmamız gerektiğini düşündüm, çünkü itü'de araba yapıyoruz diyince "xxxxx Arabası" mı tepkisi alıyorum. Hayır efendim, biz onlardan farklı bir ekibiz. Kendi yarışlarımız ve kategorimiz var. Çok yakında daha geniş kitlelere de kendimizi tanıtacağımızı umuyorum.
    ---İTÜ Makina Mühendisliği 2009---
    2009-2010 UYARI Model Uydu Takımı
    2010- ? ITU Formula SAE Takımı

  11. #11
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Basarilar diliyorum. Ilerde yeni bir tasarim yapacak olur iseniz bana ozelden ulasin. Fiberglass boyle bir arac icin fazla agir bir malzeme . Size karbon fiber temini konusunda yardimci olurum.Sasileride boru profil yerine hazir carbon boru cubuktan imal edersiniz. Hafifleyen arac ivmelenmede buyuk avantaj saglar, Benimde is dalim otomotiv uretimi sonucta.Guzel haberler bekliyoruz.
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  12. #12
    ero__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2005
    Alıntı kizilkurt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Komik olmayın Türk Dil Kurumu'nun sonradan düzelttiği bir kelimedir fakat kökeni Macchina olan İtalyanca sözcükten alınarak Makina olarak kullanılmıştır. Düzeltme ile Makine olarak değiştirilen kelime aslında yine Türkçe'nin Büyük Ünlü Uyumu'na uymamaktadır. O yüzden Makina denilmesi aslında Büyük Ünlü Uyumu ile bağdaşabilir tek çeliştiği yer Türkçe kökenli kelime değildir.
    TDK ne diyorsa o geçerli. Komik olmayın Türkiye'de dil TDK'dan sorulur...

  13. #13

    Üyelik
    12 Şubat 2011
    Motosikleti
    Honda CBF 150
    Alıntı ero__ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    TDK ne diyorsa o geçerli. Komik olmayın Türkiye'de dil TDK'dan sorulur...
    Daha mantıklı bir yaklaşım beklerdim doğrusu TDK'nın hakim olduğunu hepimiz biliyoruz fakat Makina denmesinin bir yanlışlık olduğunu belirten durum da yoktur. Sadece kelimenin güncel yazımı Makine'dir. O yüzden ''Üniversite yeni bir kelime türetmiş'' gibi farkındalıksız cümleler kurmak pek yakışık almıyor

  14. #14
    kadango - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2009
    Şehir
    Karşıyaka
    Motosikleti
    Fazer 8 - MT-07
    Dilekçe ile veya sözlü olarak gerekli makamlara iletilirse düzeltileceğine adım gibi eminim.Anlaştık ''Makine''de.Konu dağılmasın arkadaşlar kendimi suçlu hissettim..

  15. #15
    erimozel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ocak 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF 150
    İTÜ'nün bu fakültesi ana kampüsten ayrı, Gümüşsuyu'nun en güzel yerinde, Eski Gümüşsuyu Asker Kışlası'nın binasıdır. Bir çok önemli bilim adamı yetiştirmiş bu fakültenin ismi artık markalaşmıştır bu nedenle diğer "makine" fakülteleriyle kıyaslamak doğru olmaz. İsim değişimi teklifi sunulsa şahsen karşı çıkarım çünkü biz böyle gördük, bizden sonrakilerde böyle görsün. Ayrıca lütfen bu başlık altında profil imzamı daha fazla konuşmayalım konu dağıldı baya bir. Araç hakkında sormak istediğiniz herhangi bir şey varsa cevap için buradayım
    ---İTÜ Makina Mühendisliği 2009---
    2009-2010 UYARI Model Uydu Takımı
    2010- ? ITU Formula SAE Takımı

  16. #16
    erimozel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ocak 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF 150
    Tekrar merhaba diyorum,
    Çalışmalarımız hızla ilerlemektedir. Yeni yarışlar için yeni bir araç dizayn ediyoruz. İlk hedefimiz Temmuz 2012 ingiltere yarışında ülkemizi temsil etmektir. Daha sonrasında, ağustostaki macaristan yarışına da katılmak istiyoruz.(Bütçe durumuna göre)

    Eski odamızı bir deney için için geri alan üniversite,bize daha büyük bir çalışma garajı temin etti. Fakat burası ne yazık ki uzun süredir kullanılmayan eski bir boya atölyesiymiş. İçerisi çok kötü durumda. Okulun bize proje için ayırdığı bütçeyi tadilat için kullanamıyoruz. (Devlet dairesi olduğu çok belli).Yani şuanda odamızın tadilatı için nakit olarak kullanabileceğimiz paramız yok. Bizim çalışmalarımızı sürdürebilmemiz için bu odayı en kısa zamanda tamir ettirmemiz gerekiyor. Bu nedenle 40m2 olan odamızın, tavanını(asma tavan mı deniyor bilmiyorum, köpükten kare kare plaka döşüyorlar), badanasını yaptırabilecek, kapısını yaptırabilecek ve/veya içine koyulacak eşyaları bize temin edebilecek bir bağışçıya/gönüllüye ihtiyacımız var. Biz bu işi üniversiteye bırakırsak (devlet kurumu) odanın tadilatını klasik olarak ihale usülü yaptıracaklarmış. Dolayısıyla eğer okulun yaptırmasını beklersek bizim bu seneki yarışlara katılamız mümkün gözükmüyor. Biz genç mühendis adaylarının maddi manevi desteğinize ihtiyacımız var. Evden çıkardığınız eski bir kanepe olur, masa olur bu bile gerçekten çok makbule geçer. Eğer siz destek vermezseniz, yerli otomobili, yerli motosikleti üretecek olan bizler, yıllardır yapıldığı gibi derslere girip çıkan ot gibi bir mühendis olarak mezun oluruz. Bizden de diğer birçoğu gibi hiçbirşey olmayacaktır bu durumda.

    Uzun yazımı okuduğunuz için çok teşekkür ediyor ve aşağıdaki linkte sponsorluk dosyamızın linkini veriyorum. Türkiyenin yerli üretilmiş İLK FORMULA ARACInı sponsorluk dosyamızda görebilirsiniz. Şuanda yeni araç üzerinde çalışıyoruz, inşallah bitince de ilk burada paylaşacağım.


    http://www.upload.gen.tr/d.php/www/m...k_v01.pdf.html <----- Tanıtım ve Sponsorluk dosyamız

    ---------- Post added at 22:25 ---------- Previous post was at 20:50 ----------

    Günceldir.
    ---İTÜ Makina Mühendisliği 2009---
    2009-2010 UYARI Model Uydu Takımı
    2010- ? ITU Formula SAE Takımı

  17. #17
    erimozel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ocak 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF 150
    Günceldir.
    ---İTÜ Makina Mühendisliği 2009---
    2009-2010 UYARI Model Uydu Takımı
    2010- ? ITU Formula SAE Takımı

  18. #18
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Selamlar otomotiv yan sanayi firmalari ile gorusun. Sanirim Aracinizi F1 araci gibi sponsor etiketleri kaplamanizda hic bir sakinca yoktur. Ingiltere piyasasina girmek isteyen her otomotiv yan sanayici bununla ilgilenecektir. Sponsor bulmak mesaketli ve zor bir istir. Ama bu isi baska turlu kiviramazsiniz. Bu zaten sizlere universitede asla ogretilmeyen bir sey, olayin bilimsel yonu kadar ticari yonunu de. Hayat dersi sizler icin yeni basliyor.

    Size birde tiyo, sponsorlar reklam gucune bakar. Bu yuzden projenin bilimsel oneminden daha cok neden size yardim edip nasil bir reklam imkani saglayacagini izah edin. Turkiyede egitime yapilan destek ve bagislar cidden cok kucuk. O yuzden olaya biraz ticari bakin derim.
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  19. #19
    oguz1327 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2007
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    2001 honda cbr 600f4i
    ortaya çikacak araç anladigim kadariyla; supercart 250 aracindan hallice birşey olacakmiş gibi duruyor.aracınız herhangi bir yarişa girecek mi?


  20. #20
    erimozel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ocak 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF 150
    Tanıtım dosyamızda aracın resimleri ve gerekli bilgiler mevcuttur, ingiltere yarışına katılacağız.
    ---İTÜ Makina Mühendisliği 2009---
    2009-2010 UYARI Model Uydu Takımı
    2010- ? ITU Formula SAE Takımı


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)