FIM: "MotoGP İçin En İyisi 1000cc"
Reklamlar
-
MotoGP'nin yönetim kurulu FIM'ın başkanı Vito Ippolito, sporun geleceği için en iyisinin 100cc motorlar olduğunu söyledi ve bu yolda gitmenin, Dünya Superbike Şampiyonası ile itilafa neden olacağını kabul etmedi.
MotoGP haklarına sahip Carmelo Ezpeleta, bu sene başlarında yaptığı açıklama ile 2012'den itibaren 1000cc motorlarla yarışma fikrini gündeme getirmişti ve bu fikrin düzenlenmiş bir hali benimsenecek gibi görünüyor.
Ippolito, 1000cc motorlara geçişin MotoGP takımları tarafından hoş karşılanacağına inanıyor. 2007'de 990cc'den 800cc'ye geçiş, motosikletlerin viraj hızlarını ve maliyetleri düşürmede başarılı olmamıştı.
Motosprint'e konuşan Ippolito: "MotoGP üreticileri 1000cc motorları istiyor. Bu yüzden şimdiki rotamız o"
"800cc formulü işe yaramadı, çünkü güç aşağı yukarı (990cc ile) aynı ama viraj hızı arttı, ayrıca maliyetler de arttı"
Superbike organizatörü Infront Motor Sports, Ezpeleta'nın yaz döneminde MotoGP'nin 1000cc olması yönündeki ifadesine sert bir şekilde tepki vermişti ama Ippolito, iki seri arasında yine de yeterli ayrılıklar olacağını, çünkü bazıları seri üretim olsa bile MotoGP motosikletlerinin prototip yarış araçları olacak kalacağını söyledi.
Ippolito: "Fark, tadikleme kurallarındadır: tasdiklenebilen motosiklet / tasdiklenemeyen motosiklet. Tarışma bu noktada başlar ve biter. Motorun 100, 1200 veya 750 cc olması mesele değil. MotoGP tasdiklenemez. Bu yüzden istediğiniz motora sahip olabilir."
Ippolito ayrıca MotoGP ve Superbike'nin farklı taraftarlara hitap ettiğine inanıyor.
Ippolito: "İki seriden de memnunuz. Çünkü taraftarların taleplerini karşılıyoruz. SBK, yarışma fırsatı ve insanlara kiminkimin daha az kaynaklara sahip olduğunu gösterme imkânını tanıyor. MotoGP ise motosiklet yarışlarının küresel imajıdır"
"Bu yüzden her ikisine de intiyaç duyuyoruz. Ama ikisi arasında da farkı korumamız gerekiyor. Superbike motosikletlerini izleyen bazıları, kendi motosikletinin yarışlarını izler ama MotoGP farklıdır, insanlar daha fazrklı şeyler görmek ister"
Kaynak:TRF1
Reklamlar
-
sbk yı tercih ederim. ayrıca motogp de ben olsam 1000 cc. değil 600cc. düşünürüm ve CO2 kirliliğini azaltmış olurum
"DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.
-
göz zevkım bozulmayacaksa problem yok kaç cc isterlerse istesınler seyrınden zevk alıyorum
-
Super Moderator
2012 yılından itibaren MotoGP motosikletleri resmen tekrar 1000cc.
-
Motosiklet Eğitmeni
Efendim;
ukalalik yapiyoruz gibi olacak ama, 2 yil once 800cc karari alindiginda,bu kararin yanlisligini ve ister istemez geri donulecegini yazmistik.
800cc nin hizi engellemeyecegini, hatta aksine, daha hizli tur zamanlari getirecegini de eklemistik.
800cc ile 1000cc arasindaki farki,
agirligin kapatacagini, bu agirlik farkinin virajlarda avantaj olacagini, daha iyi tur zamanlari gelecegini bu karar alindiginda bu forum sayfalarina yazmistik.
Fakat benim dikkat çektigim bir baska nokta vardi.
Ben demistim ki, MotoGp bizim gelecekte ki gozumuzdur.
Yani kullandigimiz motosikletlerin, gelecekte, bize ne gibi imkanlar saglayacagini gorebilecegimiz bir zaman makinasidir.
Piyasada satilan 800cc hacminde bir yaris motosikleti varmi?
Yok.....
Yani 800 cc karari bizim gelecek hayallerimizi de olduren bir karar olmustu.
Bir tek olumlu buldugum yani vardi.
O da pilotaj hususunda.
Rossi de dahil olmak uzere, su ana kadar hiç bir pilot, 1000cc makinanin sagladigi avantajlari sonuna kadar kullanamadi.
Yani henuz insanoglu bu makinanin hakkini verecek seviyede degil.
Bu anlamda dusunuldugunde, kararin dogru oldugu kanisina varilabilir.
Ama bizler son kullaniciyiz.
Pilot degil, motosiklet aliyoruz.
Bu nedenle, piyasada satista olmayan bir motor hacmine sahip motosikletlerin yaristirilmasi yanlistir.
Bu yanlistan donulmesini olumlu karsiliyorum....
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler