BMW ‘nin Motosporları Kararı
-
BMW, sezon sonunda Dünya F1 şampiyonasından ayrılacağını geçtiğimiz hafta içerisinde duyurdu.
Alman üretici motorsporları aktivitelerini yeniden düzenliyor. Bu yıl dünya superbike şampiyonasında ilk sezonunu geçiren firma şampiyonada devam edecek. Troy Corser, geçtiğimiz hafta Brno ‘da sıralamada 6. lığa yükselip, her iki yarışta üst sıralarda yer alarak yarışı beşinci tamamladı ve sezonun en iyi sonuçlarından birini aldı.
F1 ‘in yüksek maliyetinden elde kalacak bütçenin bir kısmı WSB ‘ye aktarılırsa, BMW takımı önümüzde ki sezonlarda çok daha büyük atılımlar yapabilir.
Moto Aktüel
Online Motosiklet Bilgi Kaynagı
Reklamlar
-
f1 maliyeti denen olay tamamen yöneticilik sorunu bence.geçen yıllarda renault f1 departmanının 20 milyon dolara yakın kar ettiğini düşünecek olursak bu sadece başarısızlığın üstünü örtmek için bulunmuş bir kılıf gibi sanki.tabiki diğer yandan ölçüsüz bir şekilde savurgan davranıp büyük mali yüklewrin altına girmek zor değil ama fiat çatısı altındaki ferrari'nin aklından neden böyle şeyler hiç geçmiyor,onlar çok mu zengin acaba?
motosiklet yarışları için çok büyük bütçeler hacanması gerektiğini sanmıyorum ben.bu işte iyi olduğun sürece sponsorlar sayesinde bir külfet değil yarışmak.sadece önlerde yer almasını becerebilmek yeterli.
-
Ferrari isabetsiz bir örnek olmuş çünkü F1'de daima en çok harcayan iki takımdan biri olmuştur Ferrari. Ayrıca gelecek sene F1'de bütün takımların harcamalarının sınırlandırılması için getirilen bütçe sınırı önerisine de en şiddetli muhalefet eden takım Ferrari'ydi. Peki bu değirmenin suyu nereden geliyor ? Herşeyden önce uluslararası otomobil federasyonu FIA televizyon gelirlerinden takımlara düşen kısımdan Ferrari'ye daha fazla pay veriyor. Yani bir nevi pozitif ayrımcılık var. Ayrıca Ferrari bütün takımlar arasındaki en büyük ana sponsora sahip. Marlboro. Sigara reklamı, hatta ürünün kutusunun şeklini bile anımsatan reklam yasak olmasına rağmen Marlboro kendi ürününü anımsatan şekle benzeyen bir reklamla (evet tam olarak böyle) yer alıyor Ferrari otomobilleri üzerinde. Tabii ki birde Avrupa dışında tütün yasağı olmayan yerlerde çatır çatır Marlboro yazıyorlar arabanın üzerine.
"Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana
-
01 Ağustos 2009, 15:19
#4
Motosiklet Eğitmeni
Anlasmalari biter bitmez, hemen butun takimlar arkalarina bile bakmadan F1'i terk edecekler.
Yani BMW ile sinirli kalmayacak bu olay.
Dunyanin 2. avrupanin en buyuk motosiklet ureticisi BMW bu yil yaris motosikleti çikarip, Japonlara kafa tuttu.
Sadece bir sezon motosiklet yaristirip, sonra çekilmeleri, kariyerlerinde onarilmaz bir yara açacaktir.
Bu nedenle SBK da devam etmek zorundalar.
Yani SBK butçesi F1'in ustune bile çiksa, yarismak zorundalar.
Bu nedenle alinan karar enteresan gelmedi bana.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
01 Ağustos 2009, 15:47
#5
Shrieker adlı üyeden alıntı
Ferrari isabetsiz bir örnek olmuş çünkü F1'de daima en çok harcayan iki takımdan biri olmuştur Ferrari. Ayrıca gelecek sene F1'de bütün takımların harcamalarının sınırlandırılması için getirilen bütçe sınırı önerisine de en şiddetli muhalefet eden takım Ferrari'ydi. Peki bu değirmenin suyu nereden geliyor ? Herşeyden önce uluslararası otomobil federasyonu FIA televizyon gelirlerinden takımlara düşen kısımdan Ferrari'ye daha fazla pay veriyor. Yani bir nevi pozitif ayrımcılık var. Ayrıca Ferrari bütün takımlar arasındaki en büyük ana sponsora sahip. Marlboro. Sigara reklamı, hatta ürünün kutusunun şeklini bile anımsatan reklam yasak olmasına rağmen Marlboro kendi ürününü anımsatan şekle benzeyen bir reklamla (evet tam olarak böyle) yer alıyor Ferrari otomobilleri üzerinde. Tabii ki birde Avrupa dışında tütün yasağı olmayan yerlerde çatır çatır Marlboro yazıyorlar arabanın üzerine.
benim demek istediğimde bu zaten.cepten harcayarak sürdürülmez bu işler bence.o yüzden sponsorluk ve diğer ticari anlaşmalarla güçlü bir konuma gelmeye çalışmaları gerekiyordu bence.fiat 5 yıl öncesinde iflas etme noktasındaydı ama motorsporlarından çekilmeyi zikretmediler bile.nedenide onlar için bunun bir külfet oluşturmamasıydı.
bmw motosiklet yarışlarında 2 sene herhangi bir başarı alamasın aynen arazi olur çünkü neden masraflar falan değil.kazanmak istiyorlar doğal olarak ama bunun için yeterli sabırları yok.f1 de şampiyonluk için 3 yıl tanımışlar takıma başlarken,hiç te gerçekçi bir hedef değil halbuki.
-
02 Ağustos 2009, 03:01
#6
coq adlı üyeden alıntı
Anlasmalari biter bitmez, hemen butun takimlar arkalarina bile bakmadan F1'i terk edecekler.
Yani BMW ile sinirli kalmayacak bu olay.
Dunyanin 2. avrupanin en buyuk motosiklet ureticisi BMW bu yil yaris motosikleti çikarip, Japonlara kafa tuttu.
Sadece bir sezon motosiklet yaristirip, sonra çekilmeleri, kariyerlerinde onarilmaz bir yara açacaktir.
Bu nedenle SBK da devam etmek zorundalar.
Yani SBK butçesi F1'in ustune bile çiksa, yarismak zorundalar.
Bu nedenle alinan karar enteresan gelmedi bana.
Enteresan... Katılmıyorum aslında 2.kısma. Tabi kişisel düşüncem... Bu tür şirketlerde para daima önce gelir. F1 de belli ki öyle veya böyle çok zarar etmişler. Çekildiler. WSB gibi MotoGP nin hele hele F1 in çok gerisinde kalan(popularite ve toplam bütçe olarak) bir yarış organizasyonunda; GELCEK BAŞRILARI BELİRSİZ ise kesinlike yüksek meblağlara rahmen yarışmaya devam etmeye ısrar etmezler. Yani nekadar büyük olursa olsun üretici, başarı gelmiyor yada gelmiyecek gibiyse ister 1sene ister 3sene olsun çekilir o olaydan. Tarihe bakarsak, kimler çekilmedi ki bu tarz sporlardan...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler