Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

BMW ‘nin Motosporları Kararı

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Gökhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2006
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    F 650 GS
     
    BMW, sezon sonunda Dünya F1 şampiyonasından ayrılacağını geçtiğimiz hafta içerisinde duyurdu.

    Alman üretici motorsporları aktivitelerini yeniden düzenliyor. Bu yıl dünya superbike şampiyonasında ilk sezonunu geçiren firma şampiyonada devam edecek. Troy Corser, geçtiğimiz hafta Brno ‘da sıralamada 6. lığa yükselip, her iki yarışta üst sıralarda yer alarak yarışı beşinci tamamladı ve sezonun en iyi sonuçlarından birini aldı.

    F1 ‘in yüksek maliyetinden elde kalacak bütçenin bir kısmı WSB ‘ye aktarılırsa, BMW takımı önümüzde ki sezonlarda çok daha büyük atılımlar yapabilir.

    Moto Aktüel
    Online Motosiklet Bilgi Kaynagı


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ufuk-*- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Kasım 2007
    f1 maliyeti denen olay tamamen yöneticilik sorunu bence.geçen yıllarda renault f1 departmanının 20 milyon dolara yakın kar ettiğini düşünecek olursak bu sadece başarısızlığın üstünü örtmek için bulunmuş bir kılıf gibi sanki.tabiki diğer yandan ölçüsüz bir şekilde savurgan davranıp büyük mali yüklewrin altına girmek zor değil ama fiat çatısı altındaki ferrari'nin aklından neden böyle şeyler hiç geçmiyor,onlar çok mu zengin acaba?

    motosiklet yarışları için çok büyük bütçeler hacanması gerektiğini sanmıyorum ben.bu işte iyi olduğun sürece sponsorlar sayesinde bir külfet değil yarışmak.sadece önlerde yer almasını becerebilmek yeterli.

  3. #3
    Shrieker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2006
    Motosikleti
    var bi şeyler
    Ferrari isabetsiz bir örnek olmuş çünkü F1'de daima en çok harcayan iki takımdan biri olmuştur Ferrari. Ayrıca gelecek sene F1'de bütün takımların harcamalarının sınırlandırılması için getirilen bütçe sınırı önerisine de en şiddetli muhalefet eden takım Ferrari'ydi. Peki bu değirmenin suyu nereden geliyor ? Herşeyden önce uluslararası otomobil federasyonu FIA televizyon gelirlerinden takımlara düşen kısımdan Ferrari'ye daha fazla pay veriyor. Yani bir nevi pozitif ayrımcılık var. Ayrıca Ferrari bütün takımlar arasındaki en büyük ana sponsora sahip. Marlboro. Sigara reklamı, hatta ürünün kutusunun şeklini bile anımsatan reklam yasak olmasına rağmen Marlboro kendi ürününü anımsatan şekle benzeyen bir reklamla (evet tam olarak böyle) yer alıyor Ferrari otomobilleri üzerinde. Tabii ki birde Avrupa dışında tütün yasağı olmayan yerlerde çatır çatır Marlboro yazıyorlar arabanın üzerine.
    "Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana

  4. #4
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Anlasmalari biter bitmez, hemen butun takimlar arkalarina bile bakmadan F1'i terk edecekler.
    Yani BMW ile sinirli kalmayacak bu olay.

    Dunyanin 2. avrupanin en buyuk motosiklet ureticisi BMW bu yil yaris motosikleti çikarip, Japonlara kafa tuttu.
    Sadece bir sezon motosiklet yaristirip, sonra çekilmeleri, kariyerlerinde onarilmaz bir yara açacaktir.
    Bu nedenle SBK da devam etmek zorundalar.
    Yani SBK butçesi F1'in ustune bile çiksa, yarismak zorundalar.
    Bu nedenle alinan karar enteresan gelmedi bana.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  5. #5
    ufuk-*- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Kasım 2007
    Alıntı Shrieker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ferrari isabetsiz bir örnek olmuş çünkü F1'de daima en çok harcayan iki takımdan biri olmuştur Ferrari. Ayrıca gelecek sene F1'de bütün takımların harcamalarının sınırlandırılması için getirilen bütçe sınırı önerisine de en şiddetli muhalefet eden takım Ferrari'ydi. Peki bu değirmenin suyu nereden geliyor ? Herşeyden önce uluslararası otomobil federasyonu FIA televizyon gelirlerinden takımlara düşen kısımdan Ferrari'ye daha fazla pay veriyor. Yani bir nevi pozitif ayrımcılık var. Ayrıca Ferrari bütün takımlar arasındaki en büyük ana sponsora sahip. Marlboro. Sigara reklamı, hatta ürünün kutusunun şeklini bile anımsatan reklam yasak olmasına rağmen Marlboro kendi ürününü anımsatan şekle benzeyen bir reklamla (evet tam olarak böyle) yer alıyor Ferrari otomobilleri üzerinde. Tabii ki birde Avrupa dışında tütün yasağı olmayan yerlerde çatır çatır Marlboro yazıyorlar arabanın üzerine.
    benim demek istediğimde bu zaten.cepten harcayarak sürdürülmez bu işler bence.o yüzden sponsorluk ve diğer ticari anlaşmalarla güçlü bir konuma gelmeye çalışmaları gerekiyordu bence.fiat 5 yıl öncesinde iflas etme noktasındaydı ama motorsporlarından çekilmeyi zikretmediler bile.nedenide onlar için bunun bir külfet oluşturmamasıydı.

    bmw motosiklet yarışlarında 2 sene herhangi bir başarı alamasın aynen arazi olur çünkü neden masraflar falan değil.kazanmak istiyorlar doğal olarak ama bunun için yeterli sabırları yok.f1 de şampiyonluk için 3 yıl tanımışlar takıma başlarken,hiç te gerçekçi bir hedef değil halbuki.

  6. #6
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Anlasmalari biter bitmez, hemen butun takimlar arkalarina bile bakmadan F1'i terk edecekler.
    Yani BMW ile sinirli kalmayacak bu olay.

    Dunyanin 2. avrupanin en buyuk motosiklet ureticisi BMW bu yil yaris motosikleti çikarip, Japonlara kafa tuttu.
    Sadece bir sezon motosiklet yaristirip, sonra çekilmeleri, kariyerlerinde onarilmaz bir yara açacaktir.
    Bu nedenle SBK da devam etmek zorundalar.
    Yani SBK butçesi F1'in ustune bile çiksa, yarismak zorundalar.
    Bu nedenle alinan karar enteresan gelmedi bana.
    Enteresan... Katılmıyorum aslında 2.kısma. Tabi kişisel düşüncem... Bu tür şirketlerde para daima önce gelir. F1 de belli ki öyle veya böyle çok zarar etmişler. Çekildiler. WSB gibi MotoGP nin hele hele F1 in çok gerisinde kalan(popularite ve toplam bütçe olarak) bir yarış organizasyonunda; GELCEK BAŞRILARI BELİRSİZ ise kesinlike yüksek meblağlara rahmen yarışmaya devam etmeye ısrar etmezler. Yani nekadar büyük olursa olsun üretici, başarı gelmiyor yada gelmiyecek gibiyse ister 1sene ister 3sene olsun çekilir o olaydan. Tarihe bakarsak, kimler çekilmedi ki bu tarz sporlardan...


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler