Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Dakar Kahramanları Türkiye'ye döndü

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Super Moderator Olcan138 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Stockholm
    Motosikleti
    Keeway Superlight 150

    DAKAR FATİHLERİ YURDA DÖNDÜ...

    Jim Beam Türk Takımı Sporcuları Kutlu Torunlar ve Kemal Merkit
    9.574 KM’LİK Dünyanın En Zorlu Rallisi Dakar’dan döndüler.


    Jim Beam ana sponsorluğu’nda, TURK TELEKOM Gold Sponsorluğunda, Castrol, KTM Spor Moto, Ford, Loctite co-sponsorluğunda Adidas, MAC, Num Num destek sponsorluğunda CNN TURK, Milliyet ve Power FM desteğinde Dakar Rallisi’ne katılan Kemal Merkit ve Kutlu Torunlar ‘dan oluşan Türk Takımından Kemal Merkit büyük bir başarı göstererek Türk Bayrağı’nı Dakar’a taşıdı.

    3 Ocak’ta Buenos Aires’den start alan Dünyanın en zorlu rallisi Dakar, 9574 km ve 15 gün sonra Şili topraklarını geçerek Buenos Aires’de sona erdi.
    Jim Beam Dakar Türk takımı adına Kemal Merkit Türk bayrağını finişe ulaştırmayı başardı.

    Jim Beam Türk Takımı sporcuları Kemal Merkit ve Kutlu Torunlar yurda döndü. Havalimanında Türk bayrakları ile sponsor yetkilileri, aile yakınları ve motosiklet camiiası tarafından karşılanan takım
    sporcularımızdan Merkit “Latin Amerika'daki yarışın Afrika'ya göre daha zor olduğunu belirterek, ''Bambaşka oldu. Afrika'dan zor oldu. Bu benim 5. Dakar rallimdi. En zorunu bu yıl yaşadım. 14 günün tamamında ayrı bir macera yaşadık'' dedi. Yarışlar sırasında Arjantinli seyircilerin yanı sıra organizasyona katılan sporculardan da destek gördüklerini ifade eden Kemal Merkit, ''Gözlerimizi yaşartacak şekilde bize yardımcı oldular. Dakar Rallisi'nden nefret ettiğimiz günler oldu, ama şimdi, yeni yarışları başka bir heyecanla bekliyoruz'' diye konuştu.
    Motorunda yaşadığı mekanik sorunlar nedeniyle finişi göremeyen Kutlu Torunlar ise yarışların 8. gününe kadar mücadele edebildiğini dile getirdi.
    Torunlar, yarışların 2. gününden itibaren aksaklıklar yaşadığını ifade ederek, şunları söyledi: ''Bir hesabım kaldı. Bu seneki Dakar'ı hedeflediğim gibi yapamadım Yarışı bitirip, kendi kategorimde şampiyon olsaydım bir daha yarışmayacaktım, ama bu yarış Arjantin'de kalabildiği sürece, ben de içinde olacağım. Tekrar katılmaya karar verdim. Bundan sonrakine daha kalabalık bir ekiple katılabiliriz. Arjantin halkının ilgisi ve organizasyonun cazibesi nedeniyle bence Arjantin'de yapılma şansı çok fazla.
    " Yarışmak için Güney Amerikayı mı?Afrika'yı mı tercih edersiniz?" Kemal Merkit organizasyon için Afrika'nın daha uygun olduğunu belirtirken Kutlu Torunlar'da organizasyonun Arjantin'de düzenlenmesinden yana olduğunu ekledi.
    Kemal Merkit çok zorlu bir Dakar geçirdi. 450 cc KTM EXC-R ile yarışan Merkit’, İlk gün ön jantında yaşadığı problem, 2. gün motorunda devam etti ve 2,özel etap finişine motorunu 5 km iterek ulaştı. Motorunun makinesinde değişiklik yapan Çöl Kaplanı daha sonra takım arkadaşıyla birlikte çölde gecelemesine rağmen, yarışın zorlu özel etaplarında mücadeleyi bırakmadı . Jim Beam Dakar Türk Takımı adına 9.574 km ve 14 özel etabı tamamlayarak finişe ulaştı.
    Start alan takımlardan %50sinin finiş görebildiği yarışta 217 motosiklet’ten 113’ü yarışı tamamladı. Kemal Merkit Genel Klasmanda toplam 160.59.12’lik derecesiyle 112. sırada yer aldı.

    Jim Beam Dakar Türk Takımı sporcularından Kutlu Torunlar ilk günkü etabı 21. sırada bitirerek, yarışın başındaki özel etaplarda genel klasmanda ilk 50 arasında tamamlayarak iyi bir başlangıç yaptı. Ancak motorunda yaşadığı mekanik sorunları çözemeyen, 530 KTM ile yarışan Torunlar motor arızası nedeniyle 8. etap başında yarış dışı kaldı.

    İlk kez Güney Amerika kıtasında gerçekleşen Dakar Rallisi bir kez daha Dünyanın en zorlu rallisi olduğunu kanıtladı.
    Jim Beam Dakar Türk Takımı adına Kemal Merkit 55 , Kutlu Torunlar ise 56 numara ile 49 ülkeden binin üzerinde sporcunun mücadele bu insanlık macerasında Türk bayrağını taşıdılar.
    Patagonya ovaları, And Dağları, Atakama Çölü’nde gerçekleşen zorlu rallide hem parkurun zorluğu hem sporcuların ve araçların yorgunluğu göz önüne alınarak özel etaplarda kısaltmalar yapıldı. 15 günlük ralli de toplam 4.368 km’lik 14 özel etap geçildi.

    Dakar2009 ve Türk Jim Beam Takımı hakkında son gelişmeler için: http://www.dakarturk.com/
    1-3-8........................................138
    FORUM KURALLARI ve KULLANIMI HAKKINDA


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Ömercik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ocak 2008
    Şehir
    BURSA
    Motosikleti
    KANUNİ Tigrina 100 (Hasta ve sıkıntılı)
    Verdikleri mücadeleler için onları tebrik ederim.

  3. #3

    Üyelik
    03 Ekim 2008
    Şehir
    Diyarbakır / Merkez
    Motosikleti
    Honda CBR 600F
    Alıntı Ömercik adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Verdikleri mücadeleler için onları tebrik ederim.
    Aynen
    [B][COLOR="DarkRed"]wWw.Motosiklet.Net[/COLOR][/B]
    [B][COLOR="Blue"]Bağımlılık Yaratır[/COLOR][/B]:P

  4. #4

    Üyelik
    07 Eylül 2007
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    2006 cbr 1000rr kırmızı siyah
    tebrık edıyor ve kutluorum...Turkıyeyı en ıyı sekılde temsıl ettıler....
    [COLOR="Red"]CBR 1000 RR[/COLOR][COLOR="Black"]SON KARAR[/COLOR]

  5. #5
    fireblade1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Haziran 2008
    Şehir
    İzmir/Buca
    Helal Olsun..!!
    Here I'm,on the road again.... ultrAslan

  6. #6
    MaRaNtZz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Honda CBR 600F
    Tebrikler....
    Saygılarımla...

  7. #7

    Üyelik
    16 Eylül 2008
    üstat tebrikler (10,000 km) süper ya

  8. #8
    msoysarac - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ekim 2006
    Şehir
    Ceyhan & Niğde
    Motosikleti
    YBR 125
    verdikleri bu mücadele için ve bu büyük başarı için onları gönülden tebrik ediyorum...
    [B][COLOR="DarkRed"]Tecrübeler en iyi öğretmenlerdir. Yalnız masrafları biraz çoktur.[/COLOR][/B] :) :)

  9. #9
    Arvasi3 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Haziran 2005
    Şehir
    Sakarya
    Motosikleti
    KLR 250[Kırmızı gülden ayrıldık]
    ya arkadaşlar neyin başarısı ben hala anlayabilmiş değilim.113 tane motor yarışı bitiriyor sıralamada 112.ci sırada.sonra herkes tutmuş işte şöyle başarılı oldular falan gibi vıcık vıcık kokan yağcılıklar.şahsi ilişkilerle sağlanan sponsorluklar cillop gibi makinalar yüzbinlerce dolar paralar.sonra 112.ci ol ve kendini başarılı addet.yok öyle şey.bence başarılı falan değiller.mesela ben uluslararası bir maratona katılsam ve katılan bin kişi içerisinde sondan ikinci olarak bitirsem bu başarımıdır.buda aynı olay.ne cevherler var bu yarışmalara katılıpta dünya şampiyonu olacak ama elinden tutam yok garibanların.eğer sponsor bulabilseydim zamanında dakar ralisi nasıl kazanılır görecekti herkes ama.bulamadık bir türlü.neden aristokrat bir aileden gelmediğimiz için.anadolu gençlerine böyle şeyler yasaktır.zamanında nepale ahmet utlu gitti meşhur oldu.nasuh mahruki gitti meşhur oldu.ama arkalarında kapı giibi motor firmaları ve dğişik sponsorlar ve yüzbin dolarlar vardı.havadan ve karadan lojistik destek vardı.ben üç büyük çölü 250 lik çinli ile gidip gelmek için yüreğimi koydum ortaya ama maalesef iki kıytırık spponsor bile bulamadım.herkes oturmuş zengin aristokrat yarışmacılara hiç bir başarıları olmadığı halde şakşak yapıyor.vallahi üzülüyorum şu halimize.
    Dağlar ve yollar haydi ne duruyorsunuz bizi bekliyor endurocular


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)