Honda CBR 125 Cup şampiyonu Mehmet Öztürk ile yapılan röportaj
-
2006 sezonu Honda CBR 125 Cup Şampiyonu Mehmet Öztürk ile yapılan röportaj
Mehmet Öztürk öncelikle seni tebrik ediyoruz. 2006 yılı Honda CBR 125 Cup Şampiyonu oldun. Okuyucularımıza öncelikle kendini biraz tanıtır mısın.
Mehmet Öztürk Adım Mehmet ÖZTÜRK. 10.05.1983 MUĞLA doğumluyum, Marmaris’te yaşıyorum. Anadolu meslek lisesi mezunuyum. Daha sonra Muğla üniversitesine başladım. Motorlara olan aşırı merakım, sevgim ve yarışlar yüzünden üniversiteyi bırakmak zorunda kaldım. Çünkü her ikisi bir arada olmuyordu, yarışlar için sürekli olarak şehir dışına çıkmak gerekiyordu ve bende motoru seçtim.
Honda CBR 125 Cup’tan nasıl haberin oldu, nasıl katıldın ve katılmak için neler yaptın?
Mehmet Öztürk HONDA CBR 125 CUP ile arkadaşlarım sayesinde tanıştım. Marmaris küçük bir yer tabi motosiklet konusunda olan bilgim, sürüş ve tamir yönünden Marmaris’te tanınan biriyim. Arkadaşlarımın ısrarı HONDA CBR 125 CUP’a katıldım. Ve hatta kayıtlar neredeyse sona eriyordu. Arkadaşımın telefon görüşmeleri üzerine kendi kaydının yerine benim girmemi istemesi üzerine bana verdikleri gerekli bilgileri doldurup fax çekmemizi söylediler ve fax’ı değerlendirip beni ilk elemelere davet ettiler. Fakat bana vermiş oldukları tarihte marmaris’te yoğun bir yağış ve maddi eksiklik yüzünden elemelere gidemedim. O an benim için her şeyin bittiğini düşündüm. Ertesi günü apartmandan inerken İzmir yarış pistinden bana gelmiş olan bir mektup buldum ve o mektupta elemelerin 3 gün olduğunu görünce tekrar HONDA cup’ı aradım ve elemelerin 3. günü girebileceğimi öğrenince çok sevindim. Arkadaşlarımın bana olan destekleri ile HONDA Cup’a girmiş oldum.
Mehmet kaç yıldan beri motosiklet kullanıyorsun? İlk motoruna kaç yaşında sahip oldun?
Mehmet Öztürk 10 yaşından beri motosiklet sürüyorum. İlk vitesli motosikleti 14 yaşında sürdüm. Motora olan sevgim ve merakım sayesinde çok kısa sürede sürüş ve tamir olarak çok iyi seviyelere ulaştım
Neden Honda CBR 125 Cup?
Mehmet Öztürk TÜRKİYE’de ilk defa olarak tek marka kupasını gerçekleştiren HONDA ve İzmir Otomobil Kulübüne böyle bir organizasyon gerçekleştirdikleri için de tekrardan teşekkürlerimi sunuyorum. Zaten bu organizasyonun amacıda yeni yetenekler keşfetmek, yeni yarışçılar yetiştirmek adına çok büyük ve kapsamlı bir organizasyon. Onun için HONDA CBR 125 CUP’a girdim ve tabi bu arada motosiklet konusunda da benim tercihim her zaman olarak dünyanın en büyük ve en iyi motor üreticisi HONDA idi.
Dolu dolu bir yıl geçirdiniz. Sizler için de değişik bir tecrübe oldu. Sorum şu olacak bu süre zarfında Honda CBR 125 Cup pilotu olarak organizasyona bakışın nedir?
Mehmet Öztürk HONDA CBR 125 CUP’ta öncelikle bu işin ciddiyetini anladım. Bize vermiş oldukları eğitim ve destek konusundaki ciddiyeti gördüm. Eğitim konusunda TÜRKİYE’de ilk defa olaraktan bize Japonya’da 1993-2006 yılları arası şampiyon olan HİROYUKİ KİKUCHİ isimli yarışçıyı getirerek, elemelerden seçmiş oldukları 25 kişiye eğitim verildi. İşte o zaman bu işe daha çok kendimi verdim ve ciddiyetini anladım.
Pistte ve caddede motosiklet kullanmanın farkları neler ve yollarda tehlikeli bir şekilde motosiklet kullanan arkadaşlarımıza önerilerin neler?
Mehmet Öztürk Pist tecrübesi, kültürü tamamen farklı bir olay. Pist,motor ve yarışta kullanılan tuluma kadar her şey kusursuz olmak zorunda. Çünkü her şey belirli kurallar çerçevesinde gerçekleşiyor. Sokakta ise altına motor alan herkes, ehliyetli yada ehliyetsiz, tecrübeli yada tecrübesiz trafiğe çıkabiliyor. Trafikte motor kullanmak daha çok dikkat istiyor çünkü her an bir olay yada kaza söz konusu olabilir. Ummadık anda trafik ihlali, tali yoldan çıkmalar gibi olumsuzluklarla karşılaşılabilir. Tabi böyle bir trafikte yarış formatında motor sürüşü olamaz. Onun için böyle sporlara meraklı arkadaşları ben trafikte değil de yarış pistlerinde yarışmalarını, hem zevklerini gidermesi hem de hayatını tehlikelerden uzak tutarak pist tecrübesini, kültürünü ve o zevki yaşamalarını öneriyorum.
Bu yıl Honda CBR 125 Cup’ta yarışacak pilotlara temel önerilerin nelerdir?
Mehmet Öztürk Seneye HONDA CBR 125 CUP’ta yarışacak olan arkadaşlara şimdiden başarılar diliyorum. Öncelikle yarışa konsantre olarak sadece yarışı düşünmelerini, düzenli olarak spor yapmalarını, kondisyon için tabi ki Kendi seviyesini ve diğer yarış arkadaşlarının seviyesini ölçerek tehlikeye sebep vermeden yarış geçirmelerini. Yarıştan 1 saat önce egzersiz yapmalarını. Yarış esnasında sakin, heyecan yapmadan tempolu bir şekilde turlarını gerçekleştirmesi. Önündeki rakibini geçerken onu tehlikeye sokmadan, çizgisini bozmayacak şekilde geçiş yapmalı. Önemli olan yarışı bitirmek. Panik asla yapmamalı. Sonuç olarak yarışçı arkadaşlara benim önerim yarışta sakin olmaları heyecanlarını yenmeleri zaten iyi bir sürücü kendi seviyesini bilerek adım atandır. Çünkü her yarış bir tecrübedir.
Bu yıl HONDA CBR 125 CUP’ta şampiyon oldun ve Asya kupasında yarışmaya hak kazandın bu konu hakkındaki düşüncelerin ve hedeflerin neler?
Mehmet Öztürk Öncelikle bu sezon TÜRKİYE’de ilk defa gerçekleştirilen bir organizasyonda şampiyonlukla ayrılmak benim için tarif edilemez bir duygu. Motora olan sevgim sayesinde gerçekleştiğini umuyorum ve 23 kasım da katılacak olduğum uluslararası CBR 125 ASIAN CUP’ta TÜRKİYE’yi temsil edeceğim içinde ayrıca çok mutluyum ve elimden gelenin en iyisini yapacağım. JAPONYA’daki hedefim dereceye girmek olacak. Bundan sonraki hedefim seneye olacak olan HONDA CFR 250 CUP yarışlarına katılarak kendimi daha çok geliştirmek ve bu spora gönül vererek ilerletmek olacak.
Şampiyonaya geri dönecek olursak, bu yıl HONDA CBR 125 CUP’ın ilk üç yarışında şampiyonluk yaşadın fakat daha sonra diğer pilotlarında kendilerini geliştirmesiyle büyük bir rekabet yaşandı bu da organizasyonun amacına ulaştığını ve yeni pilotlar yetiştirdiğini gösteriyor bu konuyu nasıl yorumluyorsun?
Mehmet Öztürk İlk üç yarışta şampiyonluk yaşadım. 4. yarışta ise önümde talihsiz bir kaza sebebiyle pistten çıkarak zaman kaybı yaşadım ve 2. oldum. 5. yarışta ise 1. giderken son turda viraj çıkışı talihsiz bir kaza yaşayarak tekrar piste girip 5. lik elde ettim. Son yarışta ise rakiplerin kendilerini geliştirerek elde ettikleri başarıları ile ön sırada 5 li grup oluşturarak yarışın ilk turlarında öndeki yarışçı arkadaşımızın kaymasıyla oluşan talihsiz bir kaza sebebiyle grup halinde ciddi bir kaza geçirdik ve bu esnada birbirine giren motorları ayırmak ise güç oldu ve tekrar yarışa girip 13. oldum genel klasmanda en yakın rakibime ciddi anlamda fark atarak CBR 125 CUP ta şampiyonluğumu ilan ettim ve JAPONYA da düzenlenecek olan Asian cup ‘a katılmaya hak kazandım. Sezon sonunda yarışçı arkadaşlara baktığımda ise herkesin kendini ciddi anlamda geliştirdiğini gördüm. Aldığımız eğitimler yaptığımız antrenmanlar sonucunda pilotların kendilerini açık olarak geliştirdiğini gördüm. Seneye ve daha sonraki cuplara kendine güvenen, gerçekten yetenekli olan arkadaşları bu organizasyonlara katılmaya davet ediyorum.
Honda CBR 125 Cup’ta yaşadıkların, arkadaşlık ve ortam hakkındaki yorumlarını kısaca alabilirmiyiz?
Mehmet Öztürk HONDA cup ta kurduğum arkadaşlıklar dostluklar son derece güzel kalıcı ve sağlam arkadaşlıklar oldu. Özellikle yarıştan önceki muhabbetler, antrenmanda, otelde, yemekte her zaman çok güzel dostluklar, muhabbetler, kahkahalar oldu. Organizasyonda bize gösterilen ilgi ve yaklaşımdan dolayı çok memnun kaldık her şey çok güzeldi. İlk sene olmasına karşın her şey çok güzel ve kusursuzdu.
Son olarak bizlere söylemek istediğin bir şeyler var mı?
Mehmet Öztürk Son olarak. gönül verenleri, bu işi gerçekten yapmak isteyenleri, kendilerine güvenen arkadaşları böylesi güzel organizasyonlara katılmalarını istiyorum. İnanıyorum ki benden daha iyi olan arkadaşlarımız olabilir. Değerlendirmelerini istiyorum. Bu arada bana yardımı olan arkadaşlarıma sonsuz teşekkürlerimi sunuyorum. Bu organizasyonu gerçekleştiren HONDA ve İZMİR OTOMOBİL KULÜBÜ’ne, giyim sponsorumuz olan MOTOTAL SİNA AFYONERİ’ne, bize eğitim veren HİROYUKİ KİKUCHİ ye, organizasyonda emeği geçen tüm arkadaşlara sonsuz saygı ve sevgilerimi sunuyorum.
Çok teşekkürler Şampiyon. Senden Asya kupasında da başarılı bir sonuç bekliyoruz.
Mehmet Öztürk Ben de çok teşekkür ederim.
Kaynak: İzmir Yarış Pisti
Reklamlar
-
Paylaşım için teşekkürler
[B][COLOR="Cyan"][COLOR="Purple"]Yarış kazanmak istiyorsan, ne hızda gitmen gerektiğini bilmeli ve o kadar hızlı gitmelisin; ne eksik ne de fazla...[/COLOR][/COLOR][/B]
-
güzel bi röportaj olmuş saol paylaşım için.
sürebiliyorum, öyleyse varım :)
[URL="www.bikepics.com/members/ice300"]www.bikepics.com/members/ice300[/URL]
-
efet efet çok iyi pilota benziyo . inşallah daha iyi yerlere gelir ülkemizi temsilde başarılı olur.
-
yolun acik olsun hemşo güllükten selamlar
-
abi bende girmeyi düşünüyorum
-
bende dusunuyorum ama sadece dusuncede kaliyo.
yokmu benim gibi gariban bi motorcuyu yarislara sokacak sponsor falan.
pilotumuz icin bol sanslar diliyorum ...
Bir Afrika Atasözü; Sular yükselince, balıklar karıncaları yer.Sular çekilince de karıncalar balıkları yer .Kimse bugünkü üstünlügüne ve gücüne güvenmemelidir. Çünkü kimin kimi yiyecegine “suyun akışı" karar verir. - Drift Religion
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler