Avustralya'da Marco Paşa rüzgarı..
-
Admin
24 yaşındaki İtalyan pilot Marco Melandri Avustralya'da 7. sırada başladığı yarışı kazanarak sezonun 3. galibiyetine ulaştı. Melandri bu galibiyetle 125cc., 250cc. ve MotoGP'de Avustralya'da kazanmayı başaran ilk isim oldu.
İki yıldır İstanbul GP'de kazanan isim olan İtalyan Marco Melandri Avustralya'da mutlu sona ulaşan yarışçı oldu. Yarışa yedinci cepten başlayan Melandri ders niteliğinde bir performansla galibiyeti yakaladı.
Yarışa damgasını vuran unsur hava koşullarıydı. İlk turdan önce atılan formasyon turu sırasında yağmur başlayınca tüm yarışçılar yağışlı hava motosikletlerini tercih etti. Yeni durumda yarışın liderliğini alan Kawasaki pilotu Shinya Nakano pozisyonunu kısa süre sonra yarışa 12. başlayan İspanyol Gibernau'ya kaptırdı. Kısa süre sonra da evsahibi pilot Vermeulen İspanyol'un arkasına yapışarak, rahat bir yarış sürmesine engel oldu.
Yağışın durması ve pistin kurumasıyla Melandri rüzgarı esmeye başladı. Önce Vermeulen'i, sonra da Gibernau'yu geride bırakan Melandri, 7. cepten başladığı yarışın kazananı oldu. Bu sezon üçüncü kez mutlu sona uzanan Melandri Kariyerinde 125cc.,250cc. ve MotoGP'de ayrı ayrı bu yarışı kazanan ilk isim oldu. İstanbul'un Marco Paşa'sı Melandri Avustralya'da da başarılı oldu.
Melandrinin bitiş çizgisini geçerken yaptığı müthiş gösteri. Powerslide (video)
Avustralya GP PHILLIP ISLAND / Sonuçlar
1 M. Melandri (ITA) Honda tyres 44:15.821
2 C. Vermeulen (AUS) Suzuki tyres 44:25.320
3 V. Rossi (ITA) Yamaha tyres 44:26.147
4 S. Gibernau (ESP) Ducati tyres 44:26.236
5 N. Hayden (USA) Honda tyres 44:26.315
6 C. Stoner (AUS) Honda LCR tyres 44:26.944
7 L. Capirossi (ITA) Ducati tyres 44:42.176
8 S. Nakano (JPN) Kawasaki tyres 44:42.287
9 A. Elias (ESP) Honda tyres 45:12.855
10 M. Tamada (JPN) Honda tyres 45:17.852
11 R. De Puniet (FRA) Kawasaki tyres 45:18.053
12 J. Hopkins (USA) Suzuki tyres 45:34.430
13 A. Hofmann (GER) Ducati tyres 46:03.854
14 K. Roberts (USA) KR Honda tyres 46:05.000
15 D. Pedrosa (ESP) Honda tyres 46:06.000
16 J. Ellison (ENG) Yamaha 14:57.572
17 J. Cardoso (ESP) Ducati 46:06.000
18 C. Checa (ESP) Yamaha 46:06.000
19 C. Edwards (USA) Yamaha 46:06.000
Puan Durumu
1 Nicky Hayden (USA) Repsol Honda 225
2 Valentino Rossi (ITA) Camel Yamaha 204
3 Daniel Pedrosa (ESP) Repsol Honda 193
- Marco Melandri (ITA) Fortuna Honda 193
5 Loris Capirossi (ITA) Marlboro Ducati 180
6 Casey Stoner (AUS) Honda LCR 119
7 Kenny Roberts (USA) Team KR Honda 103
8 John Hopkins (USA) Suzuki Grand Prix 98
9 Colin Edwards (USA) Camel Yamaha 96
10 Chris Vermeulen (AUS) Suzuki Grand Prix 86
11 Shinya Nakano (JPN) Kawasaki Racing 83
12 Sete Gibernau (ESP) Marlboro Ducati 82
13 Makoto Tamada (JPN) Konica Minolta Honda 75
14 Antonio Elias (ESP) Fortuna Honda 71
15 Carlos Checa (ESP) Yamaha Tech 3 57
16 Randy De Puniet (FRA) Kawasaki Racing 31
17 Alex Hofmann (GER) Ducati d'Antin 25
18 James Ellison (ENG) Yamaha Tech 3 20
19 Jose Luis Cardoso (ESP) Ducati d'Antin 8
20 Ivan Silva (ESP) Ducati d'Antin 0
Reklamlar
-
Hele o fınısh yaklaşırken arka tekerleği kaydırarak çizgiyi geçmesi süperdi
-
Gerçekten harika bir yarıştı, finish'e giriş mükemmeldi. Peki Rossinin puan farkını bu kadar düşürmesine ne diyorsunuz? Arkadaşlar pek şans tanımıyordu ama, sezon sonunda gülen gene o olurmu acaba?
GÖZLERDE YAŞ YOKSA RUH GÖKKUŞAĞINA SAHİP OLAMAZ
-
Haber için teşekkürler Bende açıklamaları ekleyeyim:
Marco Melandri: İnanılmaz bir yarıştı. Bu birinciliğin benim için en uygun zamanda geldiğini söylemeliyim. Phillip Island’a kazanmak (250cc şampiyonluğunu kazandığım yer) ve bütün bu yaşanan olaylar, mükemmel! Tamamen motive olmuş durumdaydım çünkü ısınma turunda çok iyi gidiyordum ve bugünkü yarış için motosikletimde bazı değişiklikler yapmıştım. Pite girip motosikletimi değiştirirken neredeyse düşüyordum. Yarışta çok agresif olamadım çünkü ıslak zeminde kontrol zor oluyordu. Fakat sonra diğer pilotların beni geçtiğini gördüm ve o zaman bunun çok da tehlikeli olmadığını, benim de onları geçmem gerektiğini fark ettim. Böylece daha hızlı gittim ve başardım. Bunun için takımıma ve Michelin’e teşekkür ederim.
Chris Vermuen: Açıkçası ilk MotoGP podyumumu kendi ülkemde elde etmekten çok mutluyum. Halkım bana sevgisini sundu, takımım ise muhteşemliği… Yağmurlu havada hiç test yapamamıştık, dolayısıyla Bridgestone’nun yeni ıslak zemin lastiklerini de deneyemedik. Bunun içinde hangi lastiği seçmem gerektiğinden emin değildim. Ama takımıma güvendim ve güvenim de boşa çıkmadı. Haftaya daha önce hiç yarışmadığım bir piste yarışacağım fakat yeniden podyuma ulaşabilmek için elimden ne geliyorsa yapacağım!
Valentino Rossi: İtiraf etmem gerekirse 3. olduğum için birazcık üzgünüm. Çünkü ıslak zemin için iyi bir set-up oluşturmuştuk. Bundan daha iyi olmayı ümit ediyordum. Herneyse hava için takım olarak hiçbir değişiklik yapamayacağımıza göre 3. için şükretmeliyim. Çünkü Nicky’i yakalamak için birkaç puan daha elde ettik. Motosikleti değiştirdikten sonra çok zaman kaybettim çünkü ıslak zemin lastiğinden istediğim verimi aldığımı hissedemedim. Açıkça söylemem gerekirse bunun benim hatam olduğunu düşünüyorum. Sonra iyi bir ritim tutturdum. Yarışın ikinci yarısının çok eğlenceli geçtiğini söylemeliyim. Sete çok uzakta gözüküyordu fakat bütün benliğimi Sete’yi geçmeye yoğunlaştırdım. M1’ım ve Michelin’ler çok iyi çalışıyorlardı. O anda kırmızı bir nokta gördüm ve o nokta gittikçe büyüdü ve büyüdü. Ondan sonra da ben o noktayı son turda geçebildim. Mükemmeldi! Şu anda bu pistteki 6. zaferimi kutlamak isterdim ama buradaki harika hayranlarımın önünde podyumu kutlamakta çok eğlenceliydi. Şimdi, önümüzde lider olmak için 21 puan var: çok fazla ama imkansız değil!
Bu arada MotoGP'de yeni bir tartışma var, Carlos Checa ikinci değişimden sonra 18. turda kaza yaparak yarış dışı kaldı. Kazanın sonucu sarı bayraklar sallanmaya başladı. Bu esnada ise Rossi, Stoner’ı geçerek ceza alıp almaması konusunda yeni bir tartışma başlatmış oldu.
lütfen bütün rossi hayranları bana pm atsın:wiinkk:
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler