Ne tarz bir teknik arıza yaşadı aceba detayı bilen varsa yazın milyonluk aletler bunlar en iyi materyaller ile donanmış durumdalar ancak mekanik arıza işte olacağı varsa oluyor şansızlık olmuş üzüldüm toprak adına .
Ne tarz bir teknik arıza yaşadı aceba detayı bilen varsa yazın milyonluk aletler bunlar en iyi materyaller ile donanmış durumdalar ancak mekanik arıza işte olacağı varsa oluyor şansızlık olmuş üzüldüm toprak adına .
Lider ve polpozisyonu tamamda, 5cilik içinde kapıştılar, gösterdi, şaşıp kaldığım, 12mi 13üncü pozisyon için tam bir tur galiba gösterdi. 9-10-11 inci grup ardardayken h8ç göstermedi. 3 tur kala Razgatlıoğlu 9unculuğa yükseldi, bari o geçiş anı gösterseydi, bitiş çizgisini geçerken bile 8e kadar gösterdi, 9uncu Toprak bitirirken yine kamerayı başkayere çevirdi. Bukadarmı olur. 85 milyon nüfusu olan bir ülkenin spor kanalında yayınladığı bir yarışmada yarışan bir Türk'ü öyle hiç göstermemek, bence saygısızlık bile denilebilinir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:21 ----------
Dostum, yarışcımızın yarış dışı kaldığı yarış 3 ay önceydi. Ben genel olarak ve bilhassa son yarışlardan bahsetmiştim. 20 civarı yarışcı var. En fazla 7-8 ülkeden, biride bizim ülkeden, ama kamera hiç göstermiyor. İsyanım buna. Adamların sponsorları birsürü para yatırıyor bu spora, televizyonda yayınlanacak diye, insan bari arasıra sonuncuda olsa ekrana bir alır, en azından sponsorların hakkını verir, dimi.
Reji bazen sıçıyor, ama bu yazdığınız bayağı bir kezbanlık olmuş, kusura bakmayın. Bugün Toprak ilk 5 içinde mücadele verdi, son turlarda da üçüncülüğü korumak için büyük çaba sarfetti ve başardı. Yarış galibinden daha fazla gösterdiler Toprak'ı. 12. giderken ve etrafında mücadele ettiği kimse yokken az göstermeleri veya hiç göstermemeleri gayet normal.
"Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana
Evet! Podyum ilaç gibi geldi. Harika yarıştılar. Yarışa en heycan katan Razgatlıoğlu ve VonDerMark'dı. Johnatan Rey'de super performasn sergiledi emme. Hepsine tebrikler.
Abi geçen sezon Imola'da 11 ve 9 olmuş iki yarışta. Buradan iyi gittiği pistler var. İnsan 'acaba?' demeden geçemiyor.
valla acaba kısmını ben direk Toprak icin düşünüyorum.
şişirilme birisi mi acaba
Superstock da yarışırken iyi yarışları var Toprak' ın Imola'da. Avrupa pistlerinde daha tecrübeli. Ama 1.lik için Bau,Rea,Davies'in düşmesi gerek
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:49 ----------
Toprak kesinlikle yetenekli. Sorun şu ki: yarışı kazanmak için hızlı olmak yetmiyor. Doğru lastik seçimi yapmak, hava koşullarını iyi tespit edebilmek(rüzgar v.s.),lastikleri korumak, sıcaklığını optimum seviyede tutmak gibi asıl fark yaratan, tecrübe ile sabit ve istikrarlı tur zamanları için anahtar rol oynayan kriterler var. Toprak bu konularda kendini ilerleyen zamanlarda geliştirmeli. Özellikle geçen yıl iyi start alıp 4-5 sıra kazandığı yarışlarda son turlarda lastiğinin bitmesi ile kazandığı sıraları geri veriyordu. Bunun nedeni Toprak' ın sürüş stili de olabilir, motosikletin setup ı da olabilir. Umarım seneye kendisini fabrika Kawasaki takımında görebiliriz ve o zaman Toprak' ı daha sağlıklı şekilde değerlendirebiliriz.
Bu Rea ve Bautista insan değil.
O nedenle geçmesi zor.
Ama kapışırken birbirlerine çarpıp düşerlerse Toprak ya da başkası yarış kazanabilir.
Tabi Toprak kendisini daha da geliştirecek ve daha iyi yerlere gelecek.
Fakat motosikletinin de buna paralel gelişmesi gerekiyor.
Ben gelecek sezon Kawasaki fabrika takımının sürücüsü olacağını düşünüyorum.
Bir de iyi gard yapamıyor, bu da yarıştıkça gelişecek.
şimdiden sıralamada 8. sırada bu gayet büyük bir başarı.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
haslam ve lowes Toprak'a göre aşırı tecrübeliler.
Seneye yeni zX-10 ve daha iyi bir setup ile çok başarılar elde edeceğini düşünüyorum eğer olurda kawasaki factory sürücüsü olursa rea ile müthiş bir ikili oluştururlar.
Takım için taktik davranışlarda önemli. Ayriyetten, biribirini kollayan yarışcılarda var. Favori yarışcıları engellemek gibi. Bunlardan arınmak gerek.
Bir yarış efsanesinin videosunu izlerken, diyorki, ucun düzlükler hariç, yarışmak, viraja girene kadar drift ve virajdan çıktıktan sonrada tek teker sürmekten ibaret.
Bautisda'da fark edttiğim bir sürüş tekniği, adam viraja yaklaşır, frenleyince arka teker drift yaparken, arka teker sağ sola kaydırmıyor. Sade motosikleti viraja dahada doğru açıda ayarlamak için arka tekeri o kadar bir tarafa kaydırıyor. Virajdan sonrada gazlayınca ön teker pek kalkmıyor. Misal, sağa viraja varana kadar frenlemenin son anında, sanki arka teker hafifden kaldırıp, sola koyuyor. Motosikleti ideyal çizgide sağa çapraz koyup, ayni anda merkezkaça yani highside'e karşı sağa yatîp viraja giriyor. Bunu hep yapıyor. Bazen arkatekerin yerle temasını kaybedip nasıl sağa veya sola koyduğu belli oluyor. Bunu başkalarında bilinçli bir şekilde yapıldığını görmedim. Veya o kadar etkin.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)