Isle of Man TT yarışında Davey Lambert hayatını kaybetti
Reklamlar
-
08 Haziran 2017, 23:55
#21
Yarışa katılanlar riski biliyor. Kendi tercihlerini yapıyor. Ben asla intihar çok riskli diye eleştirmem. Saygı duyarım.
İmkanım olsa bende o yarışa katılmak isterdim. Burdan godoman motor ve motorcu sever iş adamlarına sesleniyorum. Sponsor olun yarışayım. Tüm riskleri göze alıyorum
Reklamlar
-
09 Haziran 2017, 10:58
#22
COQ adlı üyeden alıntı
Bu yarışlar yüz seneden fazladır yapılıyor.
200 km/h hızlarla virajlara falan giriyorlar.
Daracık sokaklardan 300+ km/h ile geçiyorlar.
Ve yüz senedir ölen hepi topu 250 kişi.
Türkiye'de sadece geçen sene motosiklet kazasında ölen 750-800 arası.
Eğer ölü sayısına bakarak yorum yapacaksak Türkiye daha riskli.
Öyle bakmaya devam edersek eroinden ölenlerin sayısı daha da azdır ki en risksizi sanırım şu anda eroin oldu
-
09 Haziran 2017, 11:48
#23
feti_can adlı üyeden alıntı
Öyle bakmaya devam edersek eroinden ölenlerin sayısı daha da azdır ki en risksizi sanırım şu anda eroin oldu
Bir ülkedeki motosiklet kazasından ölümlerle ile diğer ülkedeki motosiklet kazasından kaynaklanan ölümleri karşılaştırıyor. Eroin ne alaka ? memlekete toz kondurmayacaksınız diye komik durumlara düşüyorsunuz.
-
09 Haziran 2017, 12:17
#24
Motosiklet Eğitmeni
feti_can adlı üyeden alıntı
Öyle bakmaya devam edersek eroinden ölenlerin sayısı daha da azdır ki en risksizi sanırım şu anda eroin oldu
Öyle bakmaya devam etmiyoruz. Bakıp geçiyoruz. Böylece saçmalama hakkımızı başka alanlarda kullanabiliyoruz.
Eroinle kaza arasında nasıl bir bağlantı kurdun bilmiyorum ama hiç olmaz doğru bişey yazarak yapsaydın yine diyecek bir şey olmazdı.
Hayır canım eroinden ölenler daha az değil.
Sadece Türkiye'de bile yılda 6-7 yüz civarı.
Bi de dünya genelini düşün!
-
09 Haziran 2017, 12:30
#25
Yarışın kendisi gibi erkekler ve oğlan çocuklarının ayrıldığı bir tartışma olmuş... Ayrıca nur içinde yatsın sevdiği şeyi yaparken ölmek kemoterapi ilaçlarıyla kıvranarak yatakta ölmekten iyidir...
-
09 Haziran 2017, 16:14
#26
Motosiklet Eğitmeni
-
09 Haziran 2017, 16:24
#27
Tüm dünya üzerinde en saçma bulduğum yarış bu. Hicbi amacı yok, düzgün bir parkur yok, izleyicisi icinde kısa bi görsel şov. Ölüm riski hem kullanıcı hem izleyenler icin çok fazla olan bu yarışın yasaklanması icin neden hic adım atılmıyor şaşıyorum.
-
09 Haziran 2017, 16:37
#28
COQ adlı üyeden alıntı
..........Guy Martin.......bir yarışçıdan çok bir dublör, bir stuntman ve biraz manyak olduğunu düşünmüştüm......
bu adam motorlarını da kendi
hazırlıyor diye biliyorum, yani yarış için farklı modifikasyonları uygulayan da kendisi, Michael Schumacher gibi iyi bir mekaniker..
Birkaç arkadaş yarışın yasaklanmasını istiyoruz zannetmiş yok hayır 50 kişide ölse biz zevkle seyretmeye devam ediyoruz, sadece Avrupa kendi insanının hayatına oldukça önem veren bir topluluk, bu kadar çok ölüm gerçekleşirken neden müdahale etmemişler, merakımız bu kadar..
-
09 Haziran 2017, 18:24
#29
Pist yarışlarına ve pilotlara daha hakim coq'a soralım.
Bu Man TT yarışına kariyerli SBK veya GP pilotları hiçbir zaman katılmadımı acaba?
Yani katılmadıysa bunun iki yönü vardır diye düşünüyorum. Mesela en popüler Rossi, biaggi , Mick Doohan abiler veya şampiyon olamamış ama podyum müptelası diğer pro pilotlar falan katılırsa ölebileceğini bilip hiç yanaşmıyorlar yada eğer TT parkuruna girerlerse rahat süremeyip hep limit altı güvenli modda gidip rezil olacaklarından buna egoları pek müsade etmiyor
Ölümü ihtimalini es geçersen NBA finali kazanmış lebron James'in streetball ın en iyileri ile mücadele etmesinin anlamsızlığı gibi bir tepeden bakma kıyas var gibi.
-
09 Haziran 2017, 20:28
#30
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Avrupa Birliği boğa güreşlerini bile yasaklamaya çalışırken bu yarışı neden iptal etmiyorlar ?
tamam izlemek çok keyifli ama her sene yarışlarda 3-5 kişi ölüyor yahu , belki 20 kişide komalık oluyordur..
enteresan bir yarış.. favorim iğrenç favorileriyle Guy Martin
Soruyu espri olarak sormussundur umarım eğer ciddi isen;
Boğaların hür iradesi olsaydı mızrak yemek isteyeceklerini sanmam.
Ama bu adamlar kendi iradeleri ile katılıyor...
+299 Gitmek cesaret ister, Enduro yapmak yetenek.
Cesaret aptalda da var, ama yetenek herkeste yok...
-MrMud
-
09 Haziran 2017, 21:41
#31
Motosiklet Eğitmeni
GP500-1st adlı üyeden alıntı
Pist yarışlarına ve pilotlara daha hakim coq'a soralım.
Bu Man TT yarışına kariyerli SBK veya GP pilotları hiçbir zaman katılmadımı acaba?
Yani katılmadıysa bunun iki yönü vardır diye düşünüyorum. Mesela en popüler Rossi, biaggi , Mick Doohan abiler veya şampiyon olamamış ama podyum müptelası diğer pro pilotlar falan katılırsa ölebileceğini bilip hiç yanaşmıyorlar yada eğer TT parkuruna girerlerse rahat süremeyip hep limit altı güvenli modda gidip rezil olacaklarından buna egoları pek müsade etmiyor
Ölümü ihtimalini es geçersen NBA finali kazanmış lebron James'in streetball ın en iyileri ile mücadele etmesinin anlamsızlığı gibi bir tepeden bakma kıyas var gibi.
Katılan olmuştur araştırmak lazım.
Fakat katılmamalarını bişeylere bağlamaya gerek yok.
Bu başka bir yarış türü.
Yani Rossi drag da yapmıyor mesela.
Türkiye bu işlere biraz uzak olduğu için sadece pist yarışlarını konuşuyoruz.
Halbuki bir çok yarış türü var ve bu türlerde başarılı olan bir çok isim var.
Mesela çok yapılan tırmanma yarışları var ve TT de sanırım bu fikirden yola çıkmış.
Kısaca bu tercih meselesi.
Tabi yetenek ve çalışma da gerektiriyor.
Pistte fırtınalar estirirsin ama drag yarışlarında başarılı olamayabilirsin.
Tırmanma yarışlarında adı sanı duyulmamış kişilere geçilebilirsin.
Her yarış kendi içinde bir çok değişken barındırıyor.
Pist yarışçıları birbirlerini geçmek için uğraşıyorlar.
Fakat aynı zamanda sıralama turlarında zamana karşı da yarışıyorlar.
Gayet iyi biliyorsunuzki her zaman en iyi zamanı yapan kazanmıyor.
O başka bişey çünkü.
Bazen yarış içerisinde en iyi tur zamanları verilir ve bir bakarsınız en iyi zamanı onuncu sıradaki adam yapmış.
Kimi yarış içerisindeki mücadeleyi sever.
Kimi en iyi turu.
Bu karakter meselesi birazda.
Şu bir gerçekki TT yarışçılarını çeken şey tehlike.
Bu beni de heyecanlandırıyor.
Ama katılsam gazı o kadar rahat açıp açamayacağımdan hiç emin değilim.
Pistte bazen hırslanırsın.
Ve bu hırs risk almana neden olur.
Fakat sınırı bilirsin.
Bu adamlar da biliyorlar kabul etmek lazım.
Dünya starlarının yarıştığı pistlere giriyoruz.
İşte şu virajı Rossi 90 la dönüyor diyorsun.
Yani o viraj 90 ile dönülebiliyor.
Ama sen ne yaparsan yap 80'i geçemiyorsun.
Yahu adam savrulmadan 90'la dönüyor işte aç gazı diyorsun kendi kendine.
Ama sen 90'la girdiğinde bir bakıyorsun dışardasın.
Olmuyor olamıyor.
İşte bu sınırındır.
Bişey yapılabiliyor olması senin de yapabileceğin anlamına gelmiyor.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
10 Haziran 2017, 19:19
#32
COQ adlı üyeden alıntı
Öyle bakmaya devam etmiyoruz. Bakıp geçiyoruz. Böylece saçmalama hakkımızı başka alanlarda kullanabiliyoruz.
Eroinle kaza arasında nasıl bir bağlantı kurdun bilmiyorum ama hiç olmaz doğru bişey yazarak yapsaydın yine diyecek bir şey olmazdı.
Hayır canım eroinden ölenler daha az değil.
Sadece Türkiye'de bile yılda 6-7 yüz civarı.
Bi de dünya genelini düşün!
Anlasilir herhalde diye kisaca yazmistim, yanilmisim.
Bir seyin tehlikeli olup olmadigina bakmak icin olen kisi sayisina bakmak yeterli olmaz etki alanini goz onunde bulundurmak gerekir.
Yani bana gore sacma olan sey TT de olen kisi sayisi ile tr de motosiklet kazasinda olen kisi sayisini kiyaslamak.
Canim cicim gibi hitaplarla forum daha cana yakin : )
-
10 Haziran 2017, 20:59
#33
COQ adlı üyeden alıntı
Katılan olmuştur araştırmak lazım.
Fakat katılmamalarını bişeylere bağlamaya gerek yok.
Bu başka bir yarış türü.
Yani Rossi drag da yapmıyor mesela.
Türkiye bu işlere biraz uzak olduğu için sadece pist yarışlarını konuşuyoruz.
Halbuki bir çok yarış türü var ve bu türlerde başarılı olan bir çok isim var.
Mesela çok yapılan tırmanma yarışları var ve TT de sanırım bu fikirden yola çıkmış.
Kısaca bu tercih meselesi.
Tabi yetenek ve çalışma da gerektiriyor.
Pistte fırtınalar estirirsin ama drag yarışlarında başarılı olamayabilirsin.
Tırmanma yarışlarında adı sanı duyulmamış kişilere geçilebilirsin.
Her yarış kendi içinde bir çok değişken barındırıyor.
Pist yarışçıları birbirlerini geçmek için uğraşıyorlar.
Fakat aynı zamanda sıralama turlarında zamana karşı da yarışıyorlar.
Gayet iyi biliyorsunuzki her zaman en iyi zamanı yapan kazanmıyor.
O başka bişey çünkü.
Bazen yarış içerisinde en iyi tur zamanları verilir ve bir bakarsınız en iyi zamanı onuncu sıradaki adam yapmış.
Kimi yarış içerisindeki mücadeleyi sever.
Kimi en iyi turu.
Bu karakter meselesi birazda.
Şu bir gerçekki TT yarışçılarını çeken şey tehlike.
Bu beni de heyecanlandırıyor.
Ama katılsam gazı o kadar rahat açıp açamayacağımdan hiç emin değilim.
Pistte bazen hırslanırsın.
Ve bu hırs risk almana neden olur.
Fakat sınırı bilirsin.
Bu adamlar da biliyorlar kabul etmek lazım.
Dünya starlarının yarıştığı pistlere giriyoruz.
İşte şu virajı Rossi 90 la dönüyor diyorsun.
Yani o viraj 90 ile dönülebiliyor.
Ama sen ne yaparsan yap 80'i geçemiyorsun.
Yahu adam savrulmadan 90'la dönüyor işte aç gazı diyorsun kendi kendine.
Ama sen 90'la girdiğinde bir bakıyorsun dışardasın.
Olmuyor olamıyor.
İşte bu sınırındır.
Bişey yapılabiliyor olması senin de yapabileceğin anlamına gelmiyor.
aslında drag yarışı çok alakasız bi örnek oldu . Pist yarışçılarının man TT yarışında başarılı olamaması ve kazananmaması(katılmaması değil kazanacağını düşünse katılır) çok daha güvenli ve stabil şartlarda yarışan bu adamların, Man TT parkurunun 27 km 300 virajlık, yoldaki atlamalı zıplamalı, aşırı değişken şartlarda dönülen virajlarda başa çıkamayacağını bilmesi ile ilgili bence.
Pisti cm2 cm2 bilmek, 3-5 değil 10 larca kez start almak gerekiyor. Tabi bu pistin vahşi ortamında hayatta kalabilirsen. Şu ,john mcguiness in 2015 te attığı full lap i konsantre olup sabredip izlenirse olay çok daha iyi anlaşılır
Hadi moto GP yi kazandım superbike 3 defa kazındım giriyim bi tozunu atıyım dersen bildiğin nal toplarsın veya imamın kayığına binmek an meselesi
Zaten bu yarış akıl ve mantık işi değil, kazanayacağını bilip girmekte pek çekici ve mantıklı değil
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:40 ----------
parkuru 27 km ye kısaltymışım.
Birde yarışçılara ne kadar para ödülü var kısmı varki evlere şenlik, yarış bildiğin deli işi olduğunu tescilliyor, ulan bırak bu ödül yarışçıların tranport, otel, lastik, mekanik, motor ücretlerini karşılamayı, bu karının mazotuna yetmez be...
para ödülünü dağılımı aşağıda
https://tbni.wordpress.com/2017/06/0...inners-payout/
-
10 Haziran 2017, 23:04
#34
3 yaşında başlasak en ön sırada izlerdin bizi coq ne cevherler var aramızda da bir yarışcımız yok şu ada da..
-
11 Haziran 2017, 18:53
#35
Motosiklet Eğitmeni
Adamlar pırıl pırıl kariyerlerini ve yılda kazandıkları milyonlarca doları bırakıp niye orda burda yarışsınlar?
Zaten takımları izin vermez.
Bir çoğu adamların sokakta motosiklete binmesine izin vermezken bir de TT'ye katılmalarına mı izin verecek?
Geçtiğimiz haftalarda Hayden'i kaybettik.
Bizim için insani olan bu kayıptan dolayı Honda ne düşünüyor acaba?
Gitti güzelim pilot mu diyorlar yoksa gitti bizim milyonlar mı?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)