Toprak Razgatlıoğlu Almanya'da Piste Çıkıyor
Reklamlar
-
Türkiye'nin en genç şampiyonu Toprak Razgatlıoğlu, sezonun 6. ve 7. yarışı için Almanya’da piste çıkacak. Redbull Motogp Rookies Kupası'nda bütün dikkatleri üzerine çeken Türk yarışçı, Sachsenring pistinde (3.671 mt.) 12 Temmuz Cumartesi günü 6. Ayak ve 13 Temmuz Pazar günü de 7. Ayak yarışlarında 24 sporcuyla beraber mücadele edecek.
Toprak Razgatlıoğlu: "Aşırı Yağmur ve Fırtınadan dolayı Sıralamalar İptal Edildi Kuru Olan İlk Antrenman Sonuçları Esas Alındı Cumartesi ve Pazar günü 7.Cepten Kalkacağım"
Red Bull MotoGP Rookies Cup Sezonun 6-7 Ayak 12-13 Temmuz 2014 Tarihlerinde yapılacak yarış için Almanya'nın Sachsenring Pistindeyim Cuma günü Antrenman ve Sıralama ile Başlayacak Cumartesi TSİ ile 17:20'de (19 Tur) Pazar Günü 16:20'de (19 Tur) D-Smart 77. Kanaldan Yiğit Top Sunumuyla ve http://live.redbull.tv/events/416/red-bull-rookies-cup-2014-sachsenring-r6/ Linkten Canlı olarak İzleyebilirsiniz...
Canlı yayın linki: http://live.redbull.tv/events/416/red-bull-rookies-cup-2014-sachsenring-r6/
Reklamlar
-
-
-
Toprak muhteşem bi yarış çıkardı ve hepsini öttürdü : D : D : D
-
Çok heyecanlı ve çetin bir yarış oldu. Başarılar Toprak kardeşim
-
Özellikle son 5 tur çok heyecanlıydı.
Son turun ilk virajında Toprak'ın yaptığı atakla 4.lükten 1.liğe yükselmesine spikerler bile acayip şaşırdı
Son tur boyunca liderliği koruyunca da yarışı kazandı
Tabi son virajdaki dalgalanması nedeniyle 2. olan İspanyol bayağı yaklaştı ama burun farkıyla da olsa kazanan Toprak oldu.
Yeni değil bu yalnızlık . . .
-
-
zevkli bir yarıştı Toprak kazanınca daha zevkli oldu
-
son 9.tura geldiğimizde orucun vermiş olduğu baskıyla uyuya kalmışım neyse 10dk kalmış
-
13 Temmuz 2014, 00:49
#10
Helal olsun aslanıma inşallah yükselişi çabuk olur Allah yardımcısı olsun
-
13 Temmuz 2014, 03:00
#11
Helal olsun. Spiker onun için; diğer yarışçılara göre boyu uzun dolayısıyla kilosu var yokuşlu bölümlerde dezavantajı var ama etkileyici geç frenajı ve karakterli bir sürüş stili var dedi
-
13 Temmuz 2014, 04:28
#12
helal olsun şimdi tekrarını izledim muhteşem biri tek eksiği var oda ingilizcesini geliştirmesi lazım
-
13 Temmuz 2014, 05:02
#13
Trasabaglar adlı üyeden alıntı
helal olsun şimdi tekrarını izledim muhteşem biri tek eksiği var oda ingilizcesini geliştirmesi lazım
Hahaha, aynen. İzlediğimde "benim bile söyleyecek daha çok şeyim var" dedim. Ki 2. olan eleman bayağı konuştu. Bu konu da önemli.
Yeni değil bu yalnızlık . . .
-
13 Temmuz 2014, 05:16
#14
helal olsun toprağa bu cc yaramadı dedim kızdı bana galiba 1. oldu . Yarın akşam yarışı komple izleyeceğim bakalım nasıl kazanmış
-
13 Temmuz 2014, 14:57
#15
Tebrikler Toprağa gerçekten çok iyi bir yarış cıkardı ama son 5 tura kadar 1. giden Pagliani'ye noldu ya kaza görüntüsü felanda yok ...
-
13 Temmuz 2014, 15:48
#16
Kaskina kurban olurum helal olsun
-
13 Temmuz 2014, 17:10
#17
orhan899 adlı üyeden alıntı
Tebrikler Toprağa gerçekten çok iyi bir yarış cıkardı ama son 5 tura kadar 1. giden Pagliani'ye noldu ya kaza görüntüsü felanda yok ...
Başka bi yarışçıya tur farkı atarken çarpıp düşmüş. Hatta o düşen yarışçıyı (tur farkı yiyeni) gösterdiler canlı yayında. Beyaz kasklı olan eleman, Hanro van rooyen.
2. yarış 10 dakika sonra başlayacak bu arada.
-
13 Temmuz 2014, 18:04
#18
2. yarışda bitti Toprak şansınında yardımıyla 3. olarak bitirdi yarışı. Şampiyonada 4. sırada bulunuyor inşallah daha iyi yarışlar çıkaracak ilerde...
-
16 Temmuz 2014, 05:09
#19
yarışı banttan izledim toprağın diğer sürücülere göre 10 kg fazlası var diye anladım (düzlüklerde adamlar uzarken onun motor gitmiyordu sanki)bu cc de büyük dezavantaj ama kazanmasını bildi tebrikler
-
16 Temmuz 2014, 05:35
#20
Motorlarda ağırlık eşitliği var, pilot + motorun ağırlığı hepsinde eşit (hafif pilotların motorlarına ağırlık ekleniyor). Ancak mevzu orada bitmiyor malesef, ağırlık konulacak bölüm motorda aşağılarda büyük ihtimalle, bu da hafif pilotlara ağır pilotlara nazaran bir yerçekimi merkezi avantajı sağlıyor.
Yerçekimi merkezi(cog - center of gravity) ve aerodinami pist yarışlarında(otomobil veya motosiklet farketmez) çok önemli etkenlerdir. Ağırlığı ne kadar aşağıda taşırsanız, viraj hızınız o kadar yüksek olur. Yarıştığınız aracın hava sürtünmesi(aerodynamic drag) ne kadar az olursa düzlükte o kadar yüksek hıza çıkarsınız. Drag her hızda vardır, ancak kinetik enerji hızın karesiyle orantılı olduğundan özellikle de yüksek hızlarda drag hızın karesiyle orantılı olarak artacaktır. Virajlarda ve düşük/orta hızdaki hızlanmalarda fazla drag çok büyük handikap değildir, ama düzlüklerde yüksek hızlarda fazladan drag çok net kendisini hissettirir.
Toprak ağır ve iri olduğu için yerçekimi merkezi ve hava sürtünmesi açısından dezavantajlı. O yüzden hep düzlüklerde geçildi, ancak kendisini virajlarda geçen pek olmadı. Bu pistin çok kısa düzlüklerle bağlanan virajlardan oluşması ve ana düzlüğünün diğer pistlere kıyasla kısa olması Toprak'a yeteneğini kullanarak kendisini gösterme şansı verdi. O da bu şansı çok iyi değerlendirdi. Açıklamaya çalıştığım dezavantajların daha güçlü veya daha yüksek hacimli motosikletlerde azalacağını düşünüyorum Toprak için.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler