Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Sezonun ilk zaferi Capirossi’nin

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Admin Erhan Erdil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2003
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-09 Tracer
    İtalyan Loris Capirossi, pol pozisyondan başladığı yarışta sezonun ilk galibiyetine ulaştı.

    İspanya GP’sinde Dani Pedrosa’yla büyük çekişme yaşayan İtalyan Capriossi, pol pozisyondan başladığı yarışta, Valentino Rossi’nin de ilk turda yarış dışı kalmasıyla rahatlayarak birinciliğe ulaştı. Ducati pilotu, ikinci sıradaki 20 yaşındaki rakibi Pedrosa’nın yaklaşık 4,5 saniye önünde finiş çizgisine ulaştı.

    Dünya şampiyonu Valentino Rossi ise, ilk turda İspanyol Toni Elias’la çarpışarak yarış dışı kaldı ve 14. sırada yer aldı ve son 6 yılda açılış yarışını ilk kez kazanamamış oldu. 27 yaşındaki Yamaha pilotunun kaza sonrası bir hayli sinirli olduğu gözlendi.

    İspanya GP’si genel klasmanı

    Pilot Takım Zaman

    01 65 L.CAPIROSSI DUCATI 45.57.773
    02 26 D.PEDROSA HONDA 0'04"375
    03 69 N.HAYDEN HONDA 0'09"996
    04 24 T.ELIAS HONDA 0'10"135
    05 33 M.MELANDRI HONDA 0'19"547
    06 27 C.STONER HONDA 0'21"237
    07 56 S.NAKANO KAWASAKI 0'21"372
    08 10 K.ROBERTS Jr KR 0'32"414
    09 21 J.HOPKINS SUZUKI 0'32"659
    10 6 M.TAMADA HONDA 0'35"983
    11 5 C.EDWARDS YAMAHA 0'37"930
    12 71 C.VERMEULEN SUZUKI 0'39"514
    13 7 C.CHECA YAMAHA 0'42"829
    14 46 V.ROSSI YAMAHA 1'05"766
    15 66 A.HOFMANN DUCATI 1'23"300
    16 77 J.ELLISON YAMAHA -
    17 30 JL.CARDOSO DUCATI -
    18 17 R.DE PUNIET KAWASAKI -
    19 15 S.GIBERNAU DUCATI -








    Kaynak: Ntvmsnbc


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    BenErkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Şubat 2006
    Motosikleti
    Gilera Nexus 500
    Şu yarış sonuçlarına bakarak Honda'nın ne kadar üstün bir marka olduğu anlaşılıyor ...

  3. #3
    Atahualpa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2006
    Şehir
    Izmir
    Motosikleti
    RR 250E-9
    Rossi nin yarışın ilk virajında düşmesi Capirossinin ekmeğine yağ sürdü tabi. Adam Kalktı ve tüm yarışı kırık ayakla tamamladı. Helal olsun diyorum başka da birşey demiyorum

  4. #4
    bengisu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ocak 2006
    Şehir
    durmadan değişiyor :(
    Jerez GP'si ile ilgili birazda benden birşeyler:


    Capirossi gerçekten günün en başarılı ismiydi. Yarışı kazanmasının yanında, pole pozisyonunu ve günün en hızlı turunu da elde eden isim oldu. Sete Gibernau ise yarış öncesi ısınma turunun en hızlı ismi olunca takımda çift podyum umudu yarattı. Fakat yarışlarda Gibernau'nun, her zaman olduğu gibi yine şansızlığı tuttu ve motosikletinin vites sensöründe çıkan problem nedeniyle yarışı bırakmak zorunda kaldı.

    Loris Capirossi: "Bu benim Ducati'deki dört yılım boyunca geçirdiğim en iyi yarıştı. Ama zaten takım olarak böyle olacağını tahmin ediyorduk. Takım çok iyi bir motosiklet yaratmıştı ve aynı başarıya testlerde de ulaşmıştık. Yarış stratejim aslında ilk turda kendimi zorlamak değildi ama öyle yapmak zorunda kaldım. Çünkü arkamdan Hayden bastırıyordu ve sonra Pedrosa da atak yapmaya başlamıştı. Daha sonraki turlarda ise belli bir ritim tutturdum ve o ritime sağdık kaldım. Çünkü lastikleri çok zorlamak istemiyordum. Fakat son 7-8 turda kendimi hazır hissettim ve yeniden bastırdım. Sonuç kazandım ve çok mutluyum. Ama bunu tekrar başarmaya çalışmak, çok zor olacak! "

    Sete Gibernau: "Söyliyecek bir şey bulamıyorum, bu çok acımasızca! Her şey çok iyi gidiyordu ama elde ettiğim sonuç: hiç bir şey! Şu an da sadece takım arkadaşım Loris'i başarısı için tebrik edebilirim"

    Repsol Honda ise günün diğer başarılı ismiydi. Çünkü Repsol Honda Takımı iki pilotlarıyla da podyuma ulaştı. Dani Pedrosa memleketinde çıktığı bu ilk yarışında çok iyi bir performans sergiledi. Onun gibi daha ilk yarışlarında podyuma ulaşan diğer isimler ise Max Biaggi ve Norguki Haga'ydı.

    Dani Pedrosa: "Yarış benim hayal ettiğimden çok daha kolay geçti. Ama çok şanslı olduğumu da belirtmeliyim. Pisti çok iyi tanıyorum ve de Rossi'nin Elias'ın temasıyla düşmesi, Gibernau'nun bir kaç turdan sonra yarışı bırakmak zorunda kalması, kısaca iki önemli pilotun başına gelen tüm bu olaylar benim podyuma çıkmamı kolaylaştırdı. Aslında birinci de olabilirdim. Ama motosikletimi çok zorlamak istemedim. Capirossi'nin zamanına yaklaşıyorken lastiklerimin aşınmaya başladığını hissettim ve ikinciliğin de ilk yarış için iyi bir rakam olduğunu düşündüm. Bu arada bu kategoride yarışmanın benim için zor olduğunu da belirtmeliyim. Çünkü 800cc, 250cc'ye göre çok daha karmaşık bir makine. Çok fazla konsantrasyon gerektiriyor. Atak yapmak istiyorsunuz ama aynı zamanda lastiklerin durumunu da kontrol etmeniz gerekiyor. Açıkça söylemem gerekirse bu sene şampiyon olmayı pek düşünmüyorum. Bu sene benim için asıl önemli olan şey, kendimi sizlere iyi bir şekilde tanıtmak".

    Nicky Hayden: "Loris'in liderliği yarış boyunca koruması çok hız kaybetmemizi sağladı. Ama yine de yarış bizim için iyi bir şekilde bitti. Hele testlerdeki performanslarımızla karşılaştırırsak!"

    4. ve 5. olan isimler ise Fortuna Honda pilotları Toni Elias ve Marco Melandri'ydi. Toni'nin doğum günü olmasının yanı sıra yarışta da başarılı bir performans sergiledi. Üçüncülüğe en yakın isimlerden biriydi. Ama yarış boyunca yaptığı asıl önemli olay ise daha yarışın başlangıcında Valentino'nun motosikletine temas ederek Valentino'nun kaza yapmasını sağlamasıydı.

    Toni Elias: "Bu yarış benim için hem çok zordu hem de çok eğlenceli. Valentino ile yaşadığımız olay için gerçekten çok üzüldüm. Ama yapabileceğim hiç bir şey yoktu. Pistin başlangıcı gerçekten çok dardı ve hepimiz birbirlerimize temas etmemek için uğraşıyorduk. Tam sağımda Shinya duruyordu ve ondan kaçayım derken Valentino'ya çarptım. Bu olaydan sonra performansım çok düştü. Çünkü yarış sonunda Valentino'dan nasıl özür dileyeceğimi düşünüyordum. Fakat sonra kafamdaki düşünceleri bir kenara bırakıp sadece yarışa konsantre oldum. Podyuma erişememem benim için kötü oldu ama yine de mutluyum. Umarım seyirci de mutlu olmuştur. Onlara dünyadaki en iyi Moto GP hayranları oldukları için teşekkür ederim".

    Marco Melandri: "Zor bir yarış olmasına rağmen iyi bir yarış geçirdik. Fakat motosikletim hala benim istediğim gibi değil. Motosikletimin ön ucuyla ilgili sorunlarım var ve bu sorun yarışta atak yapmamı engelliyor. Yarın yeni testler başlıyacak ve ben bu testlerde artık motosikletimin düzelebilmesini umuyorum".

    Yarışın başlangıcında yaşanan kaza Kawasaki'yi de kötü etkiledi. Kaza Nakano'da büyük bir konsantrasyon kaybı yarattı. Kawasaki'nin yeni pilotu Randy de Puniet ise sabah ısınma turlarında kaza geçirip elini incittiği için, Moto GP'deki bu ilk yarışı olacak olan Jerez GP'sine çıkamadı.

    Shinya Nakano: Sıralama turlarında gösterdiğim başarılı performanstan sonra bugün elde ettiğim sonuç beni hayal kırıklığına uğrattı. İyi bir başlangıç yapmıştım ama Rossi ile Elias'ın tam önümde yaşadıkları olay beni geride durma zorunluluğunda bıraktı. Daha sonra atak yapmaya çalıştım ama pist koşulları dünküne göre çok farklıydı. Motosikletimin frenlerinden de rahatsızlık duydum. Hızlı virajlara girerken hep erken fren yaptım. Frenlerimdeki bozukluk dolayısıyla da diğerlerini geçmeye cesaret edemedim.

    Valentino Rossi ise kazadan sonra gerçekten bir şampiyonun yapması gerektiği gibi davranıp, yarışmayı bırakacağı yerde devam etmeye karar verdi. Ama bu onun için hiç kolay olmadı: kaskı kırılmıştı, gidonları bükülmüştü, ön fren kolunun yarısı kopmuştu ve arka frenlerinden eser kalmamıştı. Ama o yine de yarışmayı tercih etti ve 14. oldu.

    Valentino Rossi: "Bizim için zor bir yarış olacağını tahmin ediyordum ama bu kadarını... asla!!! Toni'nin bana doğru geldiğini gördüm ve sonra... bana çarptı! Ama ona kızamam çünkü yarışlarda bu tür olaylar hep yaşanır. Toni'yi uzun zamandır tanıyorum, o iyi bir pilot. Yarıştan sonra yanıma geldi ve benden özür diledi. Ben de ona üzülmemesi gerektiğini söyledim. Yalnızca bir daha ki sefere fren yapmayı unutmaması gerektiğini. Olur da unutursa bana değil başka bir pilota çarpması gerektiğini söyledim! Neyse, tüm bu olanlardan sonra pistte geri döndüm ve hiç olmazsa Alex Hofmann'a tur bindirmeyi başardım. Aslına bakarsanız şu an da çok üzgün durumdayım. Yeni sezonun bu ilk yarışını kazanacağımı düşünüyordum... Ama boşverin, bunun hakkında size sızlanmayı bırakmalıyım. Nasıl olsa şu anda bunun ile ilgili elimden hiç bir şey gelmez. Yapabileceğim tek şey Katar'da koşulacak olan bir sonraki yarışa kadar M1'ımın vibrasyon problemini çözmek ve yarışı kazanmayı beklemek!"
    lütfen bütün rossi hayranları bana pm atsın:wiinkk:


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler