Valentino Rossi Tekrar Yamaha 'da - MotoGP 2013
Reklamlar
-
10 Ağustos 2012, 13:37
#1
Admin
Son günlerde oldukça artan haberlerin ardından bugün resmi açıklama geldi. Efsane sürücü Valentino Rossi, Yamaha ile 2 yıllık sözleşme imzaladı.
İlk olarak 2004 yılında Yamaha'ya geçen Rossi, bu takım ile birlikte 2004-2005-2008-2009 şampiyonluklarını kazanmış, kendisiyle özdeşleşmiş 46 numarası kadar da galibiyet almıştı.
Lin Jarvis - Yamaha Motor Racing Genel Müdürü: "Bu duyuru, Yamaha için harika bir haber. Haziran ayında 2013-2014 için Lorenzo ile sözleşme yeniledik. Şimdi de Rossi ile 2 yıllık sözleşme imzaladığımızı teyit edebiliriz. Süper takımı yeniden kurduk, tıpkı 2008-2009-2010 yıllarında ki gibi hedefimiz sürücülerde, üreticilerde ve takımlar şampiyonasında en üstte olmak. Gelecek için hedefimiz açık ve biz hedeflerimize ulaşmak için elimizden geleni yapacağız. 2 büyük sürücü ile galibiyetlere, şampiyonluklara ulaşacağımızdan şüphem yok."
Kaynak: TRF1
Reklamlar
-
10 Ağustos 2012, 14:53
#2
rossi de anladı
Rossi de anladı bu iş italyan motorları ile olmuyor.ne varsa japonda var.
-
10 Ağustos 2012, 16:10
#3
Motosiklet Eğitmeni
yilin bombasi diye buna derim.!!!!!
-
10 Ağustos 2012, 17:29
#4
Gel gelelim SBK da işler başka dönüyor... Anlamıyorum, GP de nekadar çok para harcadılarsa, nekadar değişik, gelişmiş teknolojiler denedilerse(karbon şasi gibi, son model ön takım gibi) okadar başarısız oldular. Arge kısmında bir sıkıntı olduğunu düşünüyorum ben... Stoner bu motor ile Rossiye kafa tutuyordu, inanılacak gibi değil...
-
10 Ağustos 2012, 19:20
#5
Rossi Yamaha'yla tabii ki yarış kazanır ama bir daha asla şampiyon olamayacak. Carmelo Espelata'nın dötü tutuşunca böyle bir hamle yapmaya karar verdiler. Yoksa büyük ihtimalle Dovisiozo gidecekti Yamaha'ya. Rossi artık eski Rossi değil (Hayden bile çoğu zaman hızlıydı Rossi'den Ducati'de), Pedrosa, Lorenzo ve Stoner'a karşı hiç şansı yok. Hele hele Lorenzo'ya karşı.
"Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana
-
10 Ağustos 2012, 21:58
#6
Bu arada Ducati'nin hafta içinde Stoner'a yıllık 19 milyon euro'luk bir teklif götürdüğü ve Stoner'ın bunu reddettiği dedikoduları dolaşıyor. Rossi'yle kontratları ise yıllık 15 milyon euro'ydu.
"Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana
-
11 Ağustos 2012, 03:39
#7
Yediremedi galiba kendine boyle her yaris sonlarda olmayi.
-
13 Ağustos 2012, 10:00
#8
Syanur adlı üyeden alıntı
Stoner bu motor ile Rossiye kafa tutuyordu, inanılacak gibi değil...
Gerçekten şaka gibi. Rossi dereceye dahi giremezken stoner bu motorla digerlerine kök söktürüyordu. Bir ara bir geyik vardı. "Ducati'yi Stoner'den başkası kullanamıyor" diye.Şuanki manzaraya bakıldıgında hakkaten durum bu.
-
13 Ağustos 2012, 23:39
#9
Super Moderator
Stoner ve Rossi kapışmalarındaki motora "bu motor" demek biraz yanlış sanki... Değişen motor hacimleri başta olmak üzere, her sene bir öncekinden oldukça farklı motorlar oluyor ki, değil bir önceki, bir sezon içindeki farklı motorlar da, hatta aynı takımın iki pilotunun motorları bile benzer karakteristikleri göstermiyor.
Bir diğer örnek olarak, Stoner'ın Honda'daki ilk yıllarında düşmeden tamamladığı yarış sayısı sezondakilerin belki %10'uyken, bu sene yine Honda'da oldukça başarılı. Araya zaman girince başarıların kıyaslanması çok denk olmuyor yani...
-
14 Ağustos 2012, 08:22
#10
Gökhan adlı üyeden alıntı
Gerçekten şaka gibi. Rossi dereceye dahi giremezken stoner bu motorla digerlerine kök söktürüyordu. Bir ara bir geyik vardı. "Ducati'yi Stoner'den başkası kullanamıyor" diye.Şuanki manzaraya bakıldıgında hakkaten durum bu.
kardeş kusura bakma ama tam türk işi yorum yapmışsın bravo sana f1 den örnek veriyim .f1 2004 ferrarinin efsane aracıdır şöyle ki 13 yarışın 12 sini kazanarak nal toplatma tabirini bir üst seviyeye taşımıştır.ama bir sene sonrası senin tabirinle ''bu motor''renault karşıısında adeta rezil olmuş dikkatini çekerim sadece 1 yarış kazanmıştır.o da yetmemiş ferrari 1 sene sonra yine nal toplamıştır.dolayısıyla bu kadar değişkenin rol oynadığı bir ortamda bu sonuçlar yanıltıcıdır...
Hızın kararı perfect,fazlası past perfect tir...
-
14 Ağustos 2012, 11:15
#11
Gökhan adlı üyeden alıntı
Gerçekten şaka gibi. Rossi dereceye dahi giremezken stoner bu motorla digerlerine kök söktürüyordu. Bir ara bir geyik vardı. "Ducati'yi Stoner'den başkası kullanamıyor" diye.Şuanki manzaraya bakıldıgında hakkaten durum bu.
Aslında çok da yanlış bir yorum değil. Belki F1 gibi diğer motor sporlarında geçerli olmayabilir ancak MotoGP-Ducati eşleşmesi söz konusu olunca doğru bir yorum. Çünkü GP Ducati motorlarını ezelden beri sürebilen çok çok az pilot vardır. Ve birçok kişinin yıllardır Ducatinin motorlarının çok farklı bir karakterde olduğunu söylediğini biliyoruz(Takip edenler). Hatta MotoGP de Ducati motorları için "kariyer öldürücü" gibi bir lakabıda vardır. Bunun sebebi çok parlak bir pilot olarak bakılan bazı sürücülerin Ducatiye geçtikten sonra birtürlü başarılı olamaması ve hatta birdaha toparlanamamasıdır. Zamanında büyük beklentiler içerisinde Ducatiye gelen L.Capirossi, T.Bayliss, M.Melandri, ve V.Rossi gibi pilotların hepsi neredeyse hayal kırıklığı yaratmıştır. Bunların yanında figüran olarak takılan pilotlar da istisnai bir başarıya bile imza atamamışlardır. Stoner için "bu motoru kullanabilen nadir kişilerden" yorumu yapılıyordu. Yani ozamanlar Ducati motorları karakter olarak çok da farklı değildi. Rossi için de "herkes Ducatiyi kullanamıyor, acaba geçmeye cesaret edebilecek mi..." diye soruluyordu.
AMA-SBK ve WSBK yarışlarında Ducati ile harikalar yaratmış olan SBK da çok büyük yeri olan T.Bayliss'in 3 sene boyunca GP-Ducati ile yaptığı en iyi şey kendini öldürmemektir. Ne zaman motoru zorlasa kaza veya hata yapmıştır. Bunların bazıları çok ciddi kazalardır. Aynı şey Melandri için de geçerlidir, parlak birkaç sezonun ardından Ducatiye geçtiğinde bol bol pist dışı gezilere çıkmıştır. Neredeyse sonuncu olmamak için yarıştığı yarışlar vardır. Önemli pilotların bu halleri bişeylerin göstergesi olsa gerek.
Bunlar ~10 yıldır olan olaylar. Hepsinin tesadüf olması pek mümkün değil. Kaldı ki GP de konuşulan bir konudur bu motorların zor kullanıldığı.
Hatta şöyle özetleyelim, 70 lerdeki MV-Agusta döneminden sonra 90ların başına kadar hiçbir italyan takımı yarış kazanamamış. 90ların başında ise Cagivanın 3~4 galibiyeti var sadece, onun dışında yine hiçbir italyan markası 1.sırada yarışı bitirememiş. Taa ki 2003 teki L.Capirossinin sadece 1 galibiyetine kadar. 2003-2006 yılları arasında Ducati, Capirossi ile 6, T.Bayliss ile 1 yarış kazanarak sadece 7 yarış kazanabilmiştir. 2007 yılında ise C.Stoner tek başına sadece 10 tane yarış kazanmıştır. Aynı sene içerisinde(aynı motor ile) takım arkadaşı Capirossi ise 1 yarış kazanabilmiş. Kaldı ki Ducati 90lardan beri SBK da rekorlar kırmış bir markadır. Ama GP de başarılı olamamıştır.
Bu durumda Stoner'ın Ducatiyi kullanabilen tek kişi olduğunu söylemek yanlış olmaz.
-
14 Ağustos 2012, 12:24
#12
kaan898 adlı üyeden alıntı
kardeş kusura bakma ama tam türk işi yorum yapmışsın bravo
sana f1 den örnek veriyim .f1 2004 ferrarinin efsane aracıdır şöyle ki 13 yarışın 12 sini kazanarak nal toplatma tabirini bir üst seviyeye taşımıştır.ama bir sene sonrası senin tabirinle ''bu motor''renault karşıısında adeta rezil olmuş dikkatini çekerim sadece 1 yarış kazanmıştır.o da yetmemiş ferrari 1 sene sonra yine nal toplamıştır.dolayısıyla bu kadar değişkenin rol oynadığı bir ortamda bu sonuçlar yanıltıcıdır...
Sanırım Gp'yi bu sene takip etmeye başladınız. Aksi halde Stoner'ın Ducati hakkındaki yorumlarını bilirdiniz bunu bilincede Rossi'nin yorumlarıyla karşılaştırıp geçen yılların Ducati'nin viraj performansını yeterince iyileştiremedigini bilirdiniz. Rossi'nin motoru hakkındaki en büyük şikayeti virajlar konusu oldu hatta bu konudaki en son açıklamasında "Bu motor tamamen arkadan kaymayla sürülmek zorunda ve bu açıdan virajlarda dönmek için arkayı çok kaydırmak gerekiyor." demişti.
Kısaca Ducati'lerin kronik viraj sorunu var ve geçen yıllar bu sorunu tamamen gidermesini sağlamadı ama Stoner kendi sürüş stiliyle bu sorunu minimize etmişti.
-
20 Ağustos 2012, 20:08
#13
Efsane bitti diyebiliriz.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler