Dominar 400 UG ve GP Kompozit 57 LT Çanta Hk.
Reklamlar
-
15 Haziran 2024, 22:39
#1
Selamlar,
GP kompozitten çanta sipariş vermiştim. 37 küçük kalır düşüncesiyle 57 sipariş verdim ama baya kallavi bir şey geldi. Zaten 57 alırken de ağır bişey koyacağımdan değil, parkedince iki kask sığsın düşüncemden dolayı aldım. Dominar 400 2023 Tur aksesuarlı modeline montaj yapacağım. Sipariş vermeden önce ekstra bir aparat almama gerek var mı diye sorduğumda gerek olmadığını söylemişlerdi. Ama alttan destekli olanların dahi kırıldığı görsellere denk gelince bi çekindim açıkçası. Bu veya benzeri bir çantayı orjinal demiri ile kullanan var mı aramızda? Araştırmadığım yer kalmadı. Hep Desandman kullanılmış videolarda. Birazdan montaj için delik yerlerini işaretleyip tablayı deleceğim. Orjinal artçı sırt desteğini sökmem gerekecek sanıyorum. Çünkü diğer türlü çok arkada kalıyor, demire daha da yük biner diye çekiniyorum. Googleda arattığım kadarıyla orjinal demirin kırılması nedeniyle yazılmış bir şikayet, yorum göremedim. Şikayetler hep sonradan takılan demirlerin kırıldığı yönünde. Destek demiri araştırdım fakat maalesef orijinaline takılan ayrıca satılan bir destek demiri de bulamadım.
Şimdilik bunu orijinal demire monte edip, olası kırılmada başkalarına bela olmayayım diye sele altındaki şaseye bağlı halatlarla destek vermeyi düşünüyorum (soft çantayla gelen, uzatabileceğim halat var elimde). Aşağıya bir kaç fotoğraf ekliyorum, hiç bir delik denk gelmediği için, şaseye en yakın iki delik için kesin delik açıcam tablaya. Diğer 4 vida için de nalburdan montaj demiri aldım. Onun da görseli şurda: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/i...VimAmCnSI&s=10
Bunun hem 2 deliklisinden hem de 4 deliklisinden aldım. Hangisi boşluklara denk gelirse 2 tane de bundan kullanmayı düşünüyorum. (Eğer benzer şekilde montaj yapacak arkadaş varsa uyarı: demirinin delikleri M4.5, montaj vidaları M6, ben genişlettim hepsini)
https://hizliresim.com/c6qdfny
https://hizliresim.com/qs95346
https://hizliresim.com/c37oqk5
Her türlü vereceğiniz akla, fikre açığım, şimdiden teşekkür ederim, iyi bayramlar dilerim herkese
Reklamlar
-
15 Haziran 2024, 23:40
#2
Alttan destek vermeden orjinal çanta demirini kıran oldu o yüzden 0531 233 33 31 bu numaradan arkadaşa ulaşıp orjinal çanta demirine alt destek demiri almanızı tavsiye ediyorum zaten çantanız büyük bir sıkıntı yaşamayın.
-
16 Haziran 2024, 00:11
#3
Bende 37lt olanı var alttan desteksiz bi şekilde taktırdım suan öyle kullanıyorum bi sıkıntı olmadı gibi zaten genelde sadece icinde 1 bilemedin 2 sırt çantası koyuyorum.Ben orijinal canta demirini delmek istemediğim için araya alüminyum parça kestirdim alüminyum parçanın deliklerini orijinal çanta demirine uydurdum.
-
16 Haziran 2024, 00:34
#4
kdiner:
Teşekkür ederim. E ticaret sitelerinde bulamamıştım. Sabah bu arkadaşa yazayım.
denizz1:
Kullanma niyetimiz birebir aynı. Ben de orijinal demire değil GPnin tablasını deleceğim. Ara parçayı kime yaptırmıştınız? Gerçi, desteği, ara tablası derken bir çanta parası daha verme niyetinde değilim ama tablayı delmekte zorlanırsam başvurabilirim.
-
Arkadaşlar merhaba,
Hızlıca kendi başıma nasıl hallettiğimi anlatayım istedim. Denk gelen olursa da minimum eforla çözebilsin.
Fotoğraf olarak yüklediğim linkler gözükmedi. O yüzden tıklama olarak tekrar ekledim.
Araç-gereç listemiz:
- Motosiklet sele altındaki alet çantamız
- Metre/kumpas/cetvel, aldığımız ölçüleri teyit edebilmek adına
- Pense
- Matkap (şarjlı da olur, ben çok dandik bir şarjlı matkapla işlemi hallettim)
- M6 ve M5 demir delmek için matkap ucu
- Countersink / Havşa açma ucu
- İçerisinden çıkan vidalardan 4 adedini kullandım. Eğer ikinci vs aldıysanız M6x30mm vida, pul ve fiberli somun ihtiyacınız olacak
- İçerisinden çıkan vidalara ek olarak 4 adet havşa başlı M5x30mm veya garanti olsun isterseniz M5x35mm
- 4 adet M5 (mümkünse tırtıllı) Pul ve Fiberli Somun (normal somun olmaz, özellikle dominar gibi titreşim abidesi bir motorda başa bela olur)
- 3 adet En az 8 cm (bendekiler 9 cm) düz gönye (montaj demiri diye de geçebiliyor) Görsel
- 1 adet 5 cm düz gönye Görsel
- Opsiyonel: Ali Cabbar'dan destek demiri (opsiyonel yazma sebebimi devamında anlatmaya çalışacağım)
Düz gönyeleri bizim mahalle nalburundan çok uygun fiyata aldım. Denemek için her boydan 3er 5er aldım ona rağmen maksimum 50 TL gibi bir şey ödedim. Koçtaş gibi yerlerde anlamsız pahalı.
Yine deneme yanılma yöntemiyle gittiğim için M5 havşa başlı vidaları Koçtaş'tan belki lazım olur diye almıştım. 50mm aldım, çok uzun geldi. Fotoğrafta paylaşacağım üzere 30-35mm gayet yeterli olacaktır. M5 Fiberli somunları da Koçtaş'tan temin ettim. 15'lisi 35 TL gibi bir fiyata aldım.
Bunların hepsini ihtiyacınıza göre şekillendirip tek siteden sipariş verirseniz bence daha uyguna alabilirsiniz. Hem de dolaşmakla uğraşmamış olursunuz.
1. Adım: Ölçme İşleri
Maalesef sisi bar/artçı sırt dayamaya elveda diyoruz.
Sökmeden yapılabilir mi derseniz, evet yapılır ama çanta demiri ve tabla arasına ekstra demir parça yaptırmanız gerekecek. Ayrıca çanta ağırlık merkezi, demir bağlantı noktalarından bir kaç santim de olsa uzaklaşacağı için demire daha çok yük binecektir, 57+ lt çanta için tavsiye etmem.
Daha sonra çanta tablamızı yerleştiriyoruz. M5 vidaları bu aşamada işaretlediğim deliklere takarsanız doğru ölçü almanıza yardımcı olur. Tablayı ortaladıktan sonra alttan sert bir cisimle orijinal demirin sisi bara yakın olan deliklerine sokarak işaret koyuyoruz (ben M6 vidaları bastırıp döndürerek işaretledim).
Not: Tablayı delmeden önce mutlaka kenarlardan cetvel yardımıyla ölçün. Her iki deliği de kenarlardan ölçtüğünüzde aynı ölçüyü yakalamanız lazım. Aşağıdaki resimde aynı olması gereken ölçüler aynı renk
TIK
Diğer alacağımız ölçü ise 8cm'lik gönye üzerinde. Bunun için tablayı motosiklete oturtmanıza gerek yok. M5 vidayı kırmızı işaretli deliğe takıp, gönyenin de en uç deliklerinden birini bu vidanın devamına geçiriyoruz (geçmiyorsa matkapla genişletebilirsiniz). Gönyeyi mavi işaretlediğim şekilde konumlandırıp diğer deliğe denk gelen yere işaret koyuyoruz. 2 adet gönyeye bu işareti koyduktan sonra delme işlemlerine geçebiliriz.
TIK
2. Adım: Delme İşleri
Delme yaparken koruyucu eldiven kullanmanızı öneririm. Özellikle mengene, işkence vs. yoksa bir anda kayıp gönyenin kenarları elinize zarar verebilir. Biraz kılavuz açtıktan sonra tutmak için pense kullanabilirsiniz, ben öyle yaptım. M5 matkap ucuyla 8cm'lik gönyelerin işaret koyduğumuz yerlerini deliyoruz. M5 vidalarla rahat geçiyor mu diye test ederseniz montaj esnasında sıkıntı yaşamazsınız, döndürerek giriyorsa olmaz, rahat geçmesi lazım.
Kalan 1 adet 5 cm ve 1 adet 8 cm gönyemizin tam ortasından M6 matkap ucuyla birer delik açıyoruz. Yine rahat geçmesi gerekiyor.
Sıra geldi tablamızı delmeye. Kalınlığına aldanmayın, alüminyum inanılmaz yumuşak bir metal, az evvel cebelleştiğiniz ince gönyeler kadar dahi zorlamayacak sizi. Öncelikle ölçülerinizi teyit etmediyseniz şuanda tam sırası. Ayrıyeten eğer tablanın büyük üçgen boşluklarına çok yakınsa tekrar ölçü alarak mümkün olan en uzak şekilde yapmanızı öneririm.
Her iki deliği de M6 uçla deliyoruz. Eğer delerken kaydırmaktan endişe ederseniz sivri, sert bir cisim ile veya daha küçük matkap ucuyla kendinize bir kılavuz oluşturabilirsiniz. M6 delikleri açtıktan sonra counter-sinki matkaba takıp bu açtığımız iki deliğe havşa açıyoruz. Bu aşamada yavaş ve sürekli deneyerek gitmeniz akıllıca olur. Ara ara durup M6 vidayı deliğe takın. Eğer yüzeyle bir olmuşsa yada çok az içeride kalıyorsa tamamdır. İkisine de havşa açtıktan sonra vidaları geçirin, çantayı tablaya oturtmayı deneyip vidaların çıkıntı yapmadığına emin olun.
Daha sonra bu göstermiş olduğum deliklere de havşa açmanız gerekiyor. Kırmızı işaretlediklerim M6 ile test edin, Mavileri ise M5 ile. Yine yavaş ve deneyerek gidiyoruz. Yeşil olanlara müdahale etmenize gerek yok, vidaları takacağımız yerler belli olsun diye işaret koydum.
TIK
3. Adım: Montaj İşlemi
Destek demiri aldıysanız henüz takmıyoruz, bizim işimiz olmayan sisi bar deliğine oturuyor, biliyorum, ama üzerindeki destek uzantıları somunları takmanıza engel oluyor.
Tablayı çanta demirine koyup hizalıyoruz. İlk başta deliklerini kendimiz açtığımız M6 vidaları takıyoruz. Bir pul beraberinde somunları %90 oranında sıkıyoruz (fiber somunu el ile sıkamazsınız, uygun alyan ve anahtar motosikletin alet çantasında bulunuyor). Biraz boşluk bırakıyoruz ki diğerlerini sıkarken kasmasın. Sonrasında yeşil işaretlediğim deliklere M5 vidaları geçiriyoruz. Bunların altına da deldiğimiz 2 tane 8cm gönyeyi yerleştirip, gönyeyi tutacak kadar tırtıllı pul beraberinde fiberli somunları sıkıyoruz. Bu aşamada şöyle gözükecek (gece montaj yaptığım için karanlık fotoğraf ):
TIK
Sonra aşağıda mavi işaretlediğim deliklere M6 vidaları geçiriyoruz. Alttan da ortasını deldiğimiz gönyeleri takıyoruz. Küçük gönye motosikletin kıç tarafına yakın olacak, uzun gönye sisi bar tarafına yakın olacak şekilde. Yine birer pul ve fiberli somun yardımıyla metale dayanana kadar boşluğunu alın. Sıkarken bir yandan gönyeyi pense yardımıyla tutun ki yan dönüp boşa çıkmasın. Olabildiğince yatay yönde kalsın. Hepsini konumlandırdıktan sonra. Tak sıkma işlemini yapabilirsiniz. Ortadaki gönyeler hafif içe göçme yaptı. Bence ziyanı yok ama endişeniz varsa bir tık daha kalın yada bulabilirseniz U şeklinde bir parça takabilirsiniz. Gönyelerin yaklaşık konumlarını da kırmızı işaretledim.
TIK
Montaj sonrası alttan görüntü bu şekilde:
TIK
Destek demiri için net yorum yapamıyorum. Çünkü fotoğrafta da görüleceği üzere bana yamuk geldi. Ama yine de referans olması açısından alt bölümünün fotoğrafını atıyorum, üst tarafın montaj şekli de yukarıdaki fotoğrafta sağdaki doğru olan (sanıyorum), onu referans alabilirsiniz.
TIK
Ek bilgi: Bana gelen destek demirlerinden biri (sol) yamuktu. Direkt taktığımda çanta demirinin çanta montaj deliğini kapatıyordu. Bu nedenle defalarca sök tak yaptım. Ali Cabbar'a yazdım dönüş yapmadı... Gerçekten çok uğraştırdı. Montaj esnasında da gerekliliğini çok sorguladım.
Destek demiri artçı ayaklığındaki deliğe takılıyor fakat oturduğu bir slot yok, serbest bırakırsanız aşağı düşüyor. Makine mühendisi değilim ama ister istemez bunun pozitif etkisinden ziyade negatif etkisini düşünmeye başladım. Bu demirin geliş yönü -estetik kaygılar nedeniyle- yatay, bu nedenle yukarıdan aşağıya gelecek yükü alt şaseye yüklemesi çok olası gelmedi. Aksine bağlantı noktalarında ekstra bir strese neden olabileceğini dahi düşünüyorum. Bu konuda bilgilendirebilecek bir arkadaş varsa şahane olur. Yine de çıkarmadım, en kötü senaryoda -çanta demiri kırılırsa- kopup gitmesine, başka insanların can ve mal güvenliğini tehdit etmesine engel olur diye düşünüyorum.
15-20 gündür kullanıyorum. Normalde iş ev arası çok yakın ve onun dışında arabayla seyahat ediyorum ama başıma gelen bir kaç hadise nedeniyle, çok yüksek hızlara da çıkmak zorunda kaldım (Çanta çok yüklü değildi, hız 140-150 km/h, Kuzey Marmara + Rüzgar), kısa süreli tam yükte (5kg+) kullanmak zorunda da kaldım, ve bir problemle karşılaşmadım. Gevşeme esneme çatlama olmadı çok şükür.
Neticede ustası değilim. O yüzden bu yöntemin garantisi yok. Fakat ben çok soru işareti ile karşılaştım. Bir nebze olsun fikir vermesi açısından tüm süreci paylaştım. Umarım faydalı olur.
İyi sürüşler
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)