Egzoz boyutunun performansa etkisi
Reklamlar
-
Merhabalar öncelikle, 125cc Driftime replika bir egzoz takmayı dusunuyorum, susturucu cikarilirsa bogulma gibi durumlari anladim ama 30-37cm gibi farkli farkli egzoz buyuklukleri var. Egzozun kucuk olmasi sikistirmayi arttirip cekise faydali olur mu? Veya boyutu onemsiz fark yaratmaz mi? Artı olarak 4 zamanlı motorun calisma prensiplerini biliyorum ama bu konu hakkında bir makale, blog yazı vs. atabilirseniz ozellikle cok guzel olur, simdiden tesekkurler
Reklamlar
-
Çok basit aslında. Önemli olan boyutu değil işlevi.
Kısa olanın içinin daha sıkı odaları olduğunu var saymak kristal küreye bakmaya benzer. Dandik mal dandiktir. Replika denilen versiyonun bire bir replika olup olmadığını anlamak için içini açmak gerekir.
-
kuva.la adlı üyeden alıntı
.....Egzozun küçük olması sıkıştırmayı arttırıp çekişe faydalı olur mu? Veya boyutu önemsiz fark yaratmaz mı?....
Egzoz borusunun dar olması yani gaz çıkışının biraz engellenmesi sıkıştırmayı artırmaz ama alt devirlerde çekişi artırır , merak ediyorsan subap bindirmesi diye aratarak daha detaylı bilgi edinebilirsin , kısaca bahsetmemi istersen egzoz zamanının sonunda piston üst ölü noktaya çıkmak üzereyken emme subabıda açılır , her iki subap piston en üste çıkıp tekrar aşağı inmeye başlayana kadar beraber açık kalır , bu esnada egzoz gazları motordan çıkarken aynı anda dışarıdan silindirlere hava emilmesinide başlatır , eğer egzoz gazı geniş borulardan veya serbest susturucudan hızla akıp giderse aynı hızla silindirede hava girişi başlamış olacaktır , bu fazla havaya karşılık daha fazla yakıt göndermediğimiz için hava yakıt oranı fakirleşecek ve çekişde düşecektir , eğer biz yakıtı da artırıyor olsaydık ekstra güç elde edebilirdik ama bu seferde günlük kullanımda çok tüketen bir motorumuz olacaktı , sportif amaçlı dizayn edilen motorlarda ise yakıt tüketimi önemsenmediği için egzoz boruları mümkün olduğunca genişdir..umarım faydalı olmuştur ;)
-
Hiçbişey farketmez tüm susturucular içi boş borudur.Ses fark eder oda ses işte...
Ayrıca katalizörlü orjinal susturucu egzost sistemiyle sonradan takılma katalizörsüzün etkisinden bahsetmiyorum sadece son susturucu tüp için söyledim.
-
Çok kaba bir yanıtla, hayır.
Egzozun genişletilmesi temel anlamda performansı artırmak için yapılan işlemlerden biridir ama onun da bir bedeli vardır, alt devirlerde işin rengi değişir. Bunu daha verimli düzenlemek için de değişken valf kontrolü sistemleri geliştirilir, vtec, vanos gibi.
-
killingroad adlı üyeden alıntı
Çok kaba bir yanıtla, hayır.
Egzozun genişletilmesi temel anlamda performansı artırmak için yapılan işlemlerden biridir ama onun da bir bedeli vardır, alt devirlerde işin rengi değişir. Bunu daha verimli düzenlemek için de değişken valf kontrolü sistemleri geliştirilir, vtec, vanos gibi.
Alt devirlerdeki sonuçlarını en çok WRC veya F1 motorlarında görürüz , o motorlar ortalama 2500-5000 devirin altında hiç çalışamaz , bunun başka nedenleride var ama motorun tüm haritası üst devire göre ayarlandığı için düşük devirde stop eder..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)