Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Motosiklet Bağlama Demiri Tavsiyeleriniz...

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    19 Aralık 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha X-City 250
    Merhaba arkadaşlar,

    Motorumu koyacak kapalı bir garajım yok. Evimin önüne bir park demiri monte etmek istiyorum. Yere vidalanan demirler var ama hırsızlar bunları rahatlıkla sökebilir diye düşünüyorum. Evimin önü asfalt, hiltiyle kırıp demir gömmek gibi bir yol var ama kalın asfaltı kırabilecek bir hilti bulmak da ciddi mesele...

    Siz motorlarınızı nerelere bağlıyorsunuz merak ediyorum.

    Nereden nasıl bir demir almalıyım? Montajını nasıl yapmalıyım? Önerilerinizi bekliyorum...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    murat 60 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda crf 250l rally



    arkada doğalgaz borusunu görüyormusun?
    ben ona bağlıyorum boruya müdahele edemez korkar kilidin saglamsa böylebir seçenek olabilir

  3. #3

    Üyelik
    19 Aralık 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha X-City 250
    Aynı şekilde bina önünde bir doğalgaz borusu var ama malesef oraya arabalar parkediyor. Demir takabilecegim aynen böyle bir duvar ve zemin var, sağlam bir şey yapmak ya da yaptırmak istiyorum. Önerilere açığım.

  4. #4

    Üyelik
    13 Nisan 2016
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Ybr125
    Bende aynı durumdan muzdaribim bir çözüm yolu olan varsa bizimle paylaşırsanız sevirim

  5. #5
    SuleymanE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900 / Xpulse 200 4v
    İlk önce belirteyim yere sabitleme sistemlerini hazır olarak satanlar mevcut. İnternetten alıp direkt monte edebilirsin.
    En büyük dezavantajları fiyatlarının maalesef yüksek olması.

    Hazır sistemlere birkaç örnek:





    Fakat illa kendim yapmak istiyorum derseniz sizlere yardımcı olayım. Yere sabitlediğiniz demiri sökmek için hırsız;
    1) ya demiri kesmek,
    2) ya bağlantı noktasını (yani civataları) açmak,
    3) ya da asfaltı parçalamak zorunda.


    Haliyle sağlam ve kalın bir demir kullanırsan kesilme faktörünü elersin. Asfaltı komple parçalayıp demiri beton içine gömemiyorsan da yere matkapla delikler açıp civata ile yere sabitleyebilirsin.

    Kalın bir çelik sacı sanayide aşağıda kabaca çizimini paylaştığım hale getir.(kabaca çizdim sen istediğin ölçüde yap) büktürerek veya kaynakla birleştirerek imal edilebilinir.ardından radyal matkap ile veya uğraşırım dersen kendi matkabınla havşa başlı civataya uygun 2 delik açarsan demirin hazır.


    Kaba örnek çizim:



    Peki civataların sökülmemesi için ne yapacaksın?

    Öncelikle havşa başlı imbus civata tercih edeceksin. Havşa başlı civatalar tamamen yüzeye gömüleceklerinden keskiyle kafalarını koparma ihtimalleri olamayacak. Matkapla yere civata delikleri açıp civataları yere (epoksi reçine veya yere çakacağınız civataya uygun çelik dübeller yardımıyla) sabitleyeceksin.

    havşa başlı imbus civata örneği:



    Son olarak da civata başlarına anahtar takılıp sükülememsi için anahtarın gireceği boşluğu ister kaynak makinesiyle punta atarak veya anahtar boşluğuna oturan bir bilyayı çekiçle yuvaya çakarak o boşluğu dolduracaksınız.

    Yaptığınız sistem artık sökülemez hayırlı uğurlu olsun.

  6. #6

    Üyelik
    31 Ağustos 2017
    Yukarıdakı arkadasın yazdıklarına ıstınaden. TİJ VE SOMON kullanıp sabıtleyen arkadaslar Somunu taktıktan sonra jet tası ıle koselerını traslayın yanı anahtar tutamayacak hale getırın tambır yuvarlak sekılde olsun ondan sonra anahtar ılede acmaz. ustunede guzelce ızalasyon kopugu sıkarsanız oraya ulasamazsınız bıle .

    Pekı nasıl acılır. Yaptıgınız yere sabıt kelepce anca jet taşı ile kesılerek acılır onu yaparkende bı zahmet uyanın :D


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)