Motoruma Uygun Lastik Bulamıyorum
Reklamlar
-
Arkadaşlar uzun zamandır lastikle ilgili ciddi sıkıntılarım var,bunun yüzünden defalarca kaza yaptım acemiliğimde,ölümlerden döndüm kısacası
Kullandığım Motor : Mondial 150z-one.
Motordan açıkçası çok memnunum lastikleri naylon olmasına rağmen ısıtabilirseniz virajlarda zevk alabiliyorsunuz düzgün bir yolda fakat,ısıtmak çok zor ısınınca bile güven vermiyor adama,lastik yüzünden frenlemede bile sıkıntılar yaşıyorum.
Birçok lastik firmasını araştırdım motorumun ölçülerine göre lastik maalesef bulamadım.
Lastik ebatları ;
Ön : 90/90 - 17
Arka : 110/80 - 17
Lastik boyutlarıyla ilgili sıkıntım veya takıntım yok,büyük lastik takayım şekil dursun gibi saçma düşüncelerim hiç olmadı.
Gönül isterki rosso serisini felan takalım fakat ölçüleri uygun değil malesef.
Bütçe konusunda en ufak bir sıkıntı yok,yeterki kaliteli olsun yolda lastiği hissedeyim,iyi tutsun iyi dursun.
Yaz mevsimi için önerilerinizi bekliyorum arkadaşlar,şimdiden yardımcı olan olmaya çalışan herkese teşekkürler.
Reklamlar
-
Apache de de aynı sorunu yaşamıştım. çok sıkıntılı durum. motoru satmak tek çözüm
-
Dediğim gibi motordan çok çok memnunum,japona yakın bir kalitesi var,düştüğünde elcikler sayesinde motor en ufak hasar almıyor,yakıt tüketimi çok çok iyi deposu geniş,gidişi hızlanması (castrol power 1 yağ ve nitro+ benzin kullanıldığında fark ediyor gerçekten) manevra kabilieti görünüşü vs. Asla bu motor beni pişman etmedi.Zaten aklımda birdahaki yaz şuan tecrübem 7000km 15-20binden sonra yeterince tecrübe edindikten sonra r25 almak var,fakat onu alınca dahi bu motoru satmak istemiyorum.Şehir içi kullanımda bunu kullanmayı düşünüyorum açıkçası lastik şart.
Birde yağmurda 20km üzerine çıkmak intihar oluyor,driftler kaymalar vs :D
-
Sürekli ybr,cbf al denmesinin nedenlerinden biride bu
-
Lastik genişliğini bir arttırıp, yanak oranını bir azaltarak 90-90-17 yi 100-80-17 yapmak gibi, uygun lastiği bulabilirsiniz. Yine uymazsa yanak yüksekliği arkada aynı kalabilir.
Bu konunun da nasıl ýbr veya cbf é bağlandığını hayretler içerisinde izledim. Ne alaka diyorum, ne alaka
-
O modellerde sanırım lastik ölçüleri sıkıntı olmuyor ?
Bende başta ybr almakta ısrarlıydım fakat 150 z-one yi deneme test etme inceleme fırsatı buldum.
Gerek görünüş bakımından gerek gidiş bakımından ybr'den daha iyi bir konumdaydı.Parçaları da ybr'den daha ucuz.
Z-one bu artıları varken ybr den ağır bastı benım ıcın.Malzeme kalitesine gelirsek ybr den iyi yönleri de var kötü yönleri de.
Bakalım şuan 7000km deyim ilerleyen zamanlarda neler gelir başımıza bilinmez
Lastik ölçüleri hakkında tavsiye veren arkadaşa da bir sorum olacak ölçülerle oynamak ne kadar sağlıklı?
-
Motosikletine uygun lastik var
Dün akşam eski bi konuya yazmıştım ben de şimdi onu uplayacağım.Benim motosiklete uygunu pek yok maalesef..
Şöyleki lastik seçiminde jant genişliği de önemli..Bi yakınımda var motosikletinden, arada kullanıyorum.Jantlarının genişliği 130/70/17 100/80/17 lastik kullanımına uygun z-one 150'nin.Ya jantlar dar olsaydı.Dunlop arrowmax streetsmart (takım yaklaşık 500 tl), pirelli mt75 takım(700 küsur), pirelli sport demon, michelin, metzeler (fiaytaları aşağı yukaru hep aynı), mitas mc18 (fiyatı nispeten uygun) ne istersen takılır yani..Biraz son hızdan feragat edeceksin sadece. O motorun tek sevmediğim yanı deponun dizlerle tam kavranamaması bence..
-
kefkes adlı üyeden alıntı
Motosikletine uygun lastik var
Dün akşam eski bi konuya yazmıştım ben de şimdi onu uplayacağım.Benim motosiklete uygunu pek yok maalesef..
Şöyleki lastik seçiminde jant genişliği de önemli..Bi yakınımda var motosikletinden, arada kullanıyorum.Jantlarının genişliği 130/70/17 100/80/17 lastik kullanımına uygun z-one 150'nin.Ya jantlar dar olsaydı.Dunlop arrowmax streetsmart (takım yaklaşık 500 tl), pirelli mt75 takım(700 küsur), pirelli sport demon, michelin, metzeler (fiaytaları aşağı yukaru hep aynı), mitas mc18 (fiyatı nispeten uygun) ne istersen takılır yani..Biraz son hızdan feragat edeceksin sadece. O motorun tek sevmediğim yanı deponun dizlerle tam kavranamaması bence..
Deponun tam kavranamaması olayı bende var,boyum 1.75 olduğu için motorda pek sırıtmıyorum fakat deponun üst kısımlarına dizlerimin değmesi için ya parmak uçlarımla peglere basmam gerekiyor yada ekipmanı giydiğimda tam tutabiliyorum,alt ekipmanın dizlikleri tam olarak tutmamı sağlıyor motoru birde öyle denemenizi tavsiye ederim motorla tamamen bütünleşebiliyorsunuz.
Son olarak 110 arka tekeri 130'a çekmek konusu beni biraz düşündürdü,dediğim gibi fiyat önemli değil fakat hıza da çok etki etmesini istemem çünkü zaten gittiği max 125(gps te en fazla 110 gösteriyor) onu da düşürürsek vay halimize :D
Lastik boyutuyla pek oynamadan bi çözüm bulmam lazım,dediğim gibi 1500tl de olsa alırım yeterki motor güven versin.
-
NostraViaN adlı üyeden alıntı
Deponun tam kavranamaması olayı bende var,boyum 1.75 olduğu için motorda pek sırıtmıyorum fakat deponun üst kısımlarına dizlerimin değmesi için ya parmak uçlarımla peglere basmam gerekiyor yada ekipmanı giydiğimda tam tutabiliyorum,alt ekipmanın dizlikleri tam olarak tutmamı sağlıyor motoru birde öyle denemenizi tavsiye ederim motorla tamamen bütünleşebiliyorsunuz.
Son olarak 110 arka tekeri 130'a çekmek konusu beni biraz düşündürdü,dediğim gibi fiyat önemli değil fakat hıza da çok etki etmesini istemem çünkü zaten gittiği max 125(gps te en fazla 110 gösteriyor) onu da düşürürsek vay halimize :D
Lastik boyutuyla pek oynamadan bi çözüm bulmam lazım,dediğim gibi 1500tl de olsa alırım yeterki motor güven versin.
Lastik boyutuyla oynamadan imkansız.Kış gelmeden başladım lastik aramaya.Hızda on km azalma olur fakat can hızdan daha önemli.Hız için motosikleti değiştirmek lazım. (Kawasaki z250sl ya da duke 250 düşünüyorum daha sonra..)
Buzlanma harici her türlü havada kullanıyorum çok riskli ve şu bi hafta on güne değiştireceğim bende lastikleri; z-one 150 olsaydı bende şuan senin yerinde; düşünmeden michelin takardım..
He bir de tam olarak ölçüsü uyan ırc var bak onu söylemeyi unutmuşum..
-
IRC Markaya uzak bakıyorum,yıllardır irc den neler çekti millet fakat işin birde şu boyutu var,irc nin kaliteli hamurlu lastiklerini ne inceleyen nede kullanan oldu bildiğim kadarıyla,orda şaibeler var riskler var.Mümkün mertebe micheln lastiklere bakıyorum.
Şu lastik büyütme olayını iyice bir araştırayım,rosso 2 takabilsem müthiş olur.
-
o lastikte minimum 130 taban var 200ns in arka lastiği ebadında. o iş yaş yani
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)