şu yazdıklarına kendin bile ileride güleceksin...yok bi numara...takma bu kadar...full korumaları unutma...
şu yazdıklarına kendin bile ileride güleceksin...yok bi numara...takma bu kadar...full korumaları unutma...
yaparsın arkadaşım becerirsin bu işi. Scotere alıştığın için zorlanıyosundur. Bunada alışırsın.
Debriyajın öncelikli görevi kavrama yapmak değildir KAYDIRMA yapmaktır, debriyaj kolunu bırakırken hızla dönen bir bisiklet tekerini tuttuğunuzu hayal edin, tekere elinizle ne kadar sert bastırırsanız teker o kadar çabuk durur, bisiklet tekerinin durduğu an vitesli motosikletin kavrama yaptığı debriyajın görevini bitirdiği andır. Debriyajın iki tarafı vardır, bir tarafı motor çalıştığı sürece döner, diğer tarafında şanzıman vardır şanzıman da tekere bağlıdır, vitese takınca debriyajın şanzıman tarafındaki kısımda motorun gücünü tekere aktarma imkanı oluşur. Debriyajın bir kavrama noktası vardır o nokta motosikletin yokuş yukarı hiç fren kullanılmadan durduğu noktadır tabi yeteri kadar gaz verilmeli. Bu noktayı motosikletinizde bulun, gerekirse 10 dakika uğraşın, sonra motosiklet 1. viteste gaz ve debriyaj yardımıyla yokuşta sabit dururken, verdiğiniz gazın bir çeyrek daha fazlasını verip debriyajı yarım santim bir santim kadar daha birden salın, göreceksiniz motor kopup gidecek. Bu antrenmanı motosikletinizin aşırı ısınmasını önleyecek şekilde çok kere tekrarlayın, debriyaj kavraması ile ilgili hiç bir sorununuz kalmaz. Vites değiştirmeyi de fazla hassas düşünmeyin, fakat vites değiştirme ve devir eşitleme konularında pratiklik kazanmadıkça kesinlikle virajda veya motor yatıkken vites değiştirmeyin. Motor yatık değilken vites değiştirmek kolay, vites büyütürken gaz kes debriyaja bas vites değiştir az önce viteste verdiğin gazın yarısını verip debriyajı bırak sonra gazla istediğin kadar. Vites küçültürken de gazı tam kesmeden debriyaja bas devir yükselsin vites küçült ve debriyajı bırak. Olay budur.
sa ümit kardeşim ilk motora bindigimde hiç tecrübem yoktu motorcudan eve kadar geldim ama kasıklarımın agrısı birhafta geçmedi zamanla aşarsın hiç acele etme sakin sakin olmuyor diye pes etme azimle işeyen duvarı delermiş unutma bir iki aysonra buhaline kendin gülersin bende öyle hikayaler varki dinlesen altına kaçırırsın sanmaki herkes anasının karnında ögrendi hekes yavaş yavaş ögrendi bazıları birhaftada ögrenir bazıları bir iki ayda sonuç aynı sendevam et başaracaksın allaha emanet ol..
kardeş içinde istek olduktan sonra yaparsın.
anadolu yakasındaysan boş bi alana gideriz ufak ufak anlatırım pskolojini hazırlarız
vitessiz sürebiliyorsan yani bu meretin üzerinde durabiliyorsan eğer ki yeteneksizlik abidesi değilsen bunu yapabilirsin honda eğitimi yerine sohbet muhabbet yardımcı oluruz =)
insallh yapacam hocam.avrupa yakasındayım şişlide keske karşıya gelebilsem...tesekler destegınız için
---------- Post added at 22:25 ---------- Previous post was at 22:19 ----------
hocam msj şimdi dikkatimi çekti istanbulun her yeri düs deilki evim yokuşta..mecbur eve çıkmam lazımdı ..motoru kaldıramadım acemilik işte
dediğim gibi kardeş üsküdar kadıköyde olsan akşamları felan çalışırdık faydam dokunurdu ama karşı yaka biraz ters. kendine bi yoldaş bul hondanın eğitimi yerinde şimdilik idare eder. en azından sende ki potansiyeli çıkartmana faydalı olur
Biraz rölantisini yükseltin motorun debriyaja alışana kadar, 2500-3000 devir yapın biraz fazla yakar, yokuş aşağı motor freni yapmaz ama kolay kolay stop etmez düz yolda gaz vermeden kalkar.
Evet rölantiyi yükseltmek iyi fikir. Dostum kafana hiç takma biraz zaman sonra 5. vites bile yetmicek emin ol. Kolay gelsin. Hiç sıkma canını....Selamlar.
[COLOR="#FF0000"]"Beni görmek demek mutlaka yüzümü görmek demek değildir. Benim fikirlerimi, benim duygularımı anlıyorsanız ve hissediyorsanız bu yeterlidir."[/COLOR] MUSTAFA KEMAL ATATÜRK
ben ilk geçtiğimde motoru nasıl kaldırdığımı kendim bile anlamıyordum ^_^
zıplata hoplata kaldırıyodum motoru , aynı trafik ışıgında 3 ışık boyunca kalkamadıgım istop ettigim zamanları hatırlıyorum. alışıyor insan sadece sabır , bu şekilde trafige çıkmadan motoru tanıyıp alışmak bence en iyisi olacaktır.
kazasız sürüşler
bu gün beya gezdim gibi düne göre biraz daha iyi idi.yanlız bayırlarda kalkamıyorum motor geri kaçıyo..bunun için bi püf okta varmı acaba geri kaçırmadan kaldırmak için
Bu deneme sırasında motosikleti çok defa stop ettirebilirsin gayet normal bunu çok çalış.
motosikletinin debriyaj ayarına göre değişen kavrama noktası vardır. Yokuşun en aşağısında dur motosikletin önü yukarı baksın.
1. vitese al freni ve debriyajı sık.
gaz vermek yok!!!
debriyajı yavaşça bırak, freni de bırak. Motosiklet geri kayıyorsa kavrama noktasını bulamadın demektir.
tekrar yapıyorsun debriyajı biraz daha fazla bırak, freni de bırak. Motosiklet stop mu etti kavrama noktasını bulamadın debriyajı çok bıraktın demektir.
tekrar yapıyorsun debriyajı biraz daha az bırak, freni bırak. Motosiklet geri kaymadan olduğu yerde duruyor mu işte tam orası kavrama noktası.
Bunu tekrarlıyorsun ve elin alışıyor bu noktaya. Bundan sonra düzde iken de durduğunda elini bu noktaya kadar gevşetiyorsun aa motosiklet gaz vermeden ufaktan ufaktan gidiyor sonra gaz veriyorsun.
Böylece ne motor yüksek devire çıkıp bağırıyor ne de sarsıntıyla gidiyor, ne de birden ivmeleniyor. Yavaşça kalkıyosun.
ilk araba sürdüğünü hatırlıyormusun ? seni yokusta durdurup kaldır aracı deselerdi kaldırabilirmiydin ?? onun gibi düşün..sen boş bir yer bul..orda antreman yaphocam ne yaptın sen vitesli motor aldın hemen sürcem diyorsun..bak bende cbf hastası oldum..hayatımda bir kere cbf gördüm yakındna baktım..vitesli hiç sürmedim...hs vardı sattım..bende sen gibiyim ama yerinde olsam trafige hayatta çıkmam..elimi ayagımı herşeyi alıştırırım
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:15 ----------
bunu yazdım kafama teşekkürler
birGarip..
ana trafige çıkmıyorum ama cadde yollarında geziyorum.evim bayırda oldugu için sıkıntı oluyo kalkışlara ona çalışacam boş bi yer ...istanbulun her yeri trafi girmeden olmuyo istanbulun her yeri trafik mecburen çıkıyoruz.
---------- Post added at 18:22 ---------- Previous post was at 18:20 ----------
evet bilgiler için çok tesekkür ederim..bende yazdım kafama
---------- Post added at 18:24 ---------- Previous post was at 18:22 ----------
peki bu kalkış esnasında yokuşta arka firenide basıyormuyuz ben bi kaç defa bastım motor stop etti..ön fireni sıkıyorumçok dikte kayabiliyo..iki firenide aynı andamı kullanmalıyım
Koca İstanbul yahu, hiç mi yok arkadaşı şöyle arkasına alıp en azından ufak tefek gösterebilecek, cesaretlendirebilecek biri. Ben kendi muhitimde birinin bu şekilde bi yardıma iht. olduğunu bilseydim yardımcı olurdum sanırım.
Şu anki deneyimlerine uygun yol biçimlerinde pratik yap. Yokuş iniş deneyimin yok. Bu işin en son aşamada alışacağın kısmı. 4 ve 5. vitesleri şimdilik i unut. İlk etapta ilk 3 vitesle kullan motoru. İlk kalkış yaparken debriyajı son ana kadar, yani kavrama tamamen bitenekadar yavaş bırak. Motor hareketsizken 1 e tak, deb.. la oyna, rölantide motor nasıl tepkiler veriyor bak. Yani rölantide iken debriyajı yavaş yavaş bırak tam stop edecek veya hareket etmek istiyorken tekrar sık. Bu denemeyi daha ilerki aşamada gazı biraz daha açarak yap. Motorunun kavrama noktasına alış.
Sen gözünü fazla korkutmuşsun. Bende hiç vitesli deneyimim yokken mondi... 150 hs den cbf 150 ye geçtim. Senin yaşadıklarını bende yaşadımama ısrarla sürmeye devam ettim. Vazgeçme. Merak etme. Her şey çok daha güzel olacak.
[COLOR="#FF0000"]"Beni görmek demek mutlaka yüzümü görmek demek değildir. Benim fikirlerimi, benim duygularımı anlıyorsanız ve hissediyorsanız bu yeterlidir."[/COLOR] MUSTAFA KEMAL ATATÜRK
arka frene basman ile stop etmesinin bir bağlantısı yok. Başka bir sebepten olmuştur.
Motosiklet yokuşlarda arka fren ile yerinde durdurulur. Çünkü ön tekerlek yavaştan havalanmıştır aslında ve yeri çok tutmuyor olabilir. Bir de yerde biraz toz, kum vs varsa motosiklet boştaymış gibi kayar. Bir de üzerine ileride artçı alacağınızı ve ön lastiğin iyice yerden kesileceğini ekleyin çok feci !!!
Yokuş yukarı olduğunda motosiklet arka fren ile sabitlenmesi lazım. Benzer şekilde düz yoldasınız baktınız ki yerde kum vs maddeler var. Ön fren ile durmayı deneyin aa motosiklet durmuyo gidiyor. Yine aynı kum, ufak taşlı yerde arka fren ile durmaya çalışıyoruz. Sonuç çok daha iyi duruş
anladım tesekler ....
buraya yazıyorum soruyorum çünkü bilgilenmeden olmuyo..trafiktede tabiri cahisse sap gibi kalmak istemiyorumm..
burdaki tecrübeli kişierin bilgileri beni çok aydınlatıyo
---------- Post added at 18:39 ---------- Previous post was at 18:36 ----------
evet haklısınız bunu bi kaç defa yaşadım ön frenle beya bi kaydı
arka frenlede kalkamadım fazlada deneyemedim arkada araba vardı bi şekilde bişi yaptım kalktım ama beya zorlandım
yarın ki çalışmam bunun üzerine olacak genelde
peki bnde bırsey sormak ıstıyorum yolda gıderken genelde on mu arka frn mı kullanılır yanı anı bırsey yok hız dusurmek ıcın yoksa ıkısı bırlıkte mı olucak dneyımlerınızı alıyım?
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)