Neden 4 sılındırlı kucuk hacımlı motor uretılmıyor?
Reklamlar
-
Bu ıste daha cok yenıyım ama bır gun SS dıye tabır edılen motorlara kavusma hayalım var fakat 4 silindirli 600cc den asagı motor yok neden eskılerden bıldıgım bır honda var 250rr 17k devır cevıren guclu ama oyle cılgınca degıl ama dıger bır yandan tek sılındırlı bır motorun yavas ıvmelenmesınede sahıp degıl.Gun gectıkce benzıne zam geliyor bu gıdısle 600cc hayal olucak en azından dha tasarruflu bır SS kullanırdık.
Reklamlar
-
250cc dört silindir motor üretmekle 600cc dört silindir motor üretmenin maliyeti birbirine çok yakın, dolayısıyla 250cc dört silindir motorların satış fiyatları da çok yüksek olacaktır.
20 bin TL'ye gidip 4 silindir 50HP 250cc motor mu alırsınız, FZ8 Fazer veya CBF600 gibi bi motor mu?
-
Mr.cihans adlı üyeden alıntı
Bu ıste daha cok yenıyım ama bır gun SS dıye tabır edılen motorlara kavusma hayalım var fakat 4 silindirli 600cc den asagı motor yok neden eskılerden bıldıgım bır honda var 250rr 17k devır cevıren guclu ama oyle cılgınca degıl ama dıger bır yandan tek sılındırlı bır motorun yavas ıvmelenmesınede sahıp degıl.Gun gectıkce benzıne zam geliyor bu gıdısle 600cc hayal olucak en azından dha tasarruflu bır SS kullanırdık.
Üretilir üretilmesine de Türkiye'deki satış fiyatı ne kadar olur bilinmez.15.000TL civarı satışı olur herhalde.O fiyatada 10-15 kişi hariç pek kimsenin alıcağını sanmam.
-
tek silindir çift ve daha fazla silindire göre daha fazla tork verir aynı hacimde. yani 150 ccyi 4 silindir yaparlarsa verimli tork alamazlar. buda +yakıt ve -performans demek.
-
Yurt dışında 4 silindirli olarak Honda cb 250 f hornet satılıyor. Tr'ye gelmiyor malesef.
-
250 cc için ideal motor 2 silindirdir. 4 silindir olunca motor ağır oluyor, 250 cc yetmiyor. 1 silindir olunca yetersiz kalıyor. İdeali 2 silindir.
undefined
-
Neden malıyet artsınkı cbr 250r ornek alalım hersey aynı olucak tek fark 4 pıston 4 subab ıtıcı manıfold gıbı seyler bunun yanında 2 katı guc bence cogu kullanıcı 600 gecmek yerıne bnlarda kalır cogu parası yetmeyende bunlara ulasabılır 15000 sıfır alınsa yeterlı degılmı ılla 7 snde 200km bulmamız mı gerek belkıde ben yanlıs dusunuyorum ama suda benı cezbedıyor sıkıstırma oranı fazla olucagından tatmın edıcı bır ses cıkıcaktır.
-
Honda CB250F
Engine: Inline 4 cylinder, 4 stroke, water-cooled, DOHC 16V, gear driven cam shafts
Total Displacement: 249*cm3
Weight: dry 151*kg, drive ready 168*kg
0-60*mph/0–100*km/h: appx. 5.8s[citation needed]
Max. Power: 40PS / 29*kW at 14,000rpm (claimed)
Max. Torque: 24*nm at 11,000rpm (claimed)
Transmission: 6 speed
Top Speed: 180*km/h[citation needed]
Fuel Tank: 16L
Seat Height: 74.5*cm
Tyre Dimensions: front - 130/70ZR 16M/C (61W), rear - 180/55ZR 17M/C (73W)
Ben bu verilere göre hem tork, hem beygiri yüksek görüyorum. Ayrıca yüksek beygir her zaman yüksek tüketim değildir. Bendeki 136 hp lik araba ayni markanin 1.5 - 1.4 motorlulardan daha az yakit tuketiyor. Ayni hiza ulasmak icin her zaman daha az gaza basiyosun cunku.
-
Moderatör
eren1903 adlı üyeden alıntı
250 cc için ideal motor 2 silindirdir. 4 silindir olunca motor ağır oluyor, 250 cc yetmiyor. 1 silindir olunca yetersiz kalıyor. İdeali 2 silindir.
Tespitinize hayran kaldım 650 cc tek silindir bir motorum var. 250 cc'de yetersiz kalan tek silindir 650 cc'de nasıl kalır sizce?
Legends may sLeep.. But they never diE..!
-
mukkemmel verıler top speed harıc kı oda daha fazla oldguna emınım bence yeterlı ıste bole bırsey hem kendımızı kaybedıp yuksek hız yapmayız uretsınler bundan cbr 125 kasasına koysnlar arka lastıgıde 160 yaptılarmı bana yeter valla
-
Lucas adlı üyeden alıntı
Tespitinize hayran kaldım
650 cc tek silindir bir motorum var. 250 cc'de yetersiz kalan tek silindir 650 cc'de nasıl kalır sizce?
senin 650 yürümez bile... 250 si yetmiyormuş baksana....
Sat sen onu hemen.... Şimdiye kadar bindiklerin rüya olsa gerek... ;)
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
-
m.youtube.com/watch?gl=US&hl=en&client=mv-google&rl=yes&v=8FMvlKyLx6M
demek ıstedıgım tam anlamıyla buydu
-
Moderatör
alp_tunay adlı üyeden alıntı
senin 650 yürümez bile... 250 si yetmiyormuş baksana....
Sat sen onu hemen.... Şimdiye kadar bindiklerin rüya olsa gerek... ;)
Parayı bulup 1300 cc 4 silindirden aşağıya düşmemek lazım demekki. 1300 cc ye 4 silindir az mıdır çok mudur ona da karar veremedim şimdi
Legends may sLeep.. But they never diE..!
-
Khutuck adlı üyeden alıntı
250cc dört silindir motor üretmekle 600cc dört silindir motor üretmenin maliyeti birbirine çok yakın, dolayısıyla 250cc dört silindir motorların satış fiyatları da çok yüksek olacaktır.
20 bin TL'ye gidip 4 silindir 50HP 250cc motor mu alırsınız, FZ8 Fazer veya CBF600 gibi bi motor mu?
Niye abi sen fabrikadamı çalışıyorsun nerden biliyorsun İllaki birşeye karşı çıkıcaksın
eren1903 adlı üyeden alıntı
250 cc için ideal motor 2 silindirdir. 4 silindir olunca motor ağır oluyor, 250 cc yetmiyor. 1 silindir olunca yetersiz kalıyor. İdeali 2 silindir.
Siz bakmayın sizinle kafa bulanlara ben size katılıyorum
-
motorun 4 tane silindiri olsa bana ne hayrı var iki tane olsa ne zararı var yeterli gücü verdikten sonra ha 2 olmuş ha 4 (bence)
-
yeni bir model gelicek suzuki gw250 çift silindir 26 hp buna bir göz atın suzuki tr 9800 tl ye satılacağını söylemiş
-
Sanırım oocan (okan) abiydi.250 cc 4 silindir bir makine videosu koymuştu.O an o sese aşık olmamak elde değil...Bence de 250 cc 4 silindir makine güzel olur.Komple egzoz+hava filtresi ile o tatlı homurdanmayı 250 cc'de duymak güzel bir şey...Bu aynı v8 sesi dinlemek gibi olurdu.
-
ReiZzZ adlı üyeden alıntı
motorun 4 tane silindiri olsa bana ne hayrı var iki tane olsa ne zararı var yeterli gücü verdikten sonra ha 2 olmuş ha 4 (bence)
iste sorunda bu 4 yerıne 2 olunca yeterlı gucu vermıyor(250cc ıcın konusuyorum buyk hacımlerde aynımıdır araatırmadım kullanmadım bılmıyorum) ve soyle bır duz mantık yurutyorum 4 sılındırde baglı oluna egzantrık mılı ufak aralıklı patlamalarla (2 sılındıre gore) daha hızlı donuyor boylece makına daha hızlı devırlenıyor ama bunun yanında tork egrısı gerıde kalıyor ee halıyle guc uretmek ıcın daha fazla devır cevırmesı gerekıyor buda alasımı daha saglam malzeme gerektıyor ıste uretıcılerın kactı konu bu olmalı yada bıze ısınıze gelırse alırsınız madem ıstıyorsunuz 600cc alcaksınız dıye dayatma yapılıyor. Ama 250cc olsaydı eger vergıden de yırtardık:(
-
Hocam İşin Birde Şöyle Bir Yanı Var 600cc ve 1000 cc 4 silindir Motosiklet Alamayanlar 150 250 cc motosiklet alıyorlar Dolayısı İle Bütçesi Az Olanlar Kalkıpda cbr250 ye 4 silindir takarsan yakıt sarfiyuatı 2 ye katlar e ozaman ne olur misal yakıyorsa 4 litre bu sefer yakaçak 6 litre sadece misal Adamlar Onu Başlangınç Motorundan ziyade 600 ve 1000lik alamayanlara yada kullanmak istemiyenlere üretiyorlar 4 silindirde fuzuli oluyor anlıyacağın
-
4 silindir sesinin ne 2 silindir ne de tek silindir verebiliyor bu bir gerçek yukarıdaki cbr 250r videosundaki gibi muhteşem metalik safkan racing sesi.
Onun dışında tork olayı falan hikaye bence 250 cc 4 silindir makina 2 silindirin her daim tozunu yutar ki bu racing replika makinalar içinse torka kimin ihtiyacı var touring enduro değil ki bu makinalar,tek silindir cbr 250 sesine bakın ya ses çıkmıyor yada çıksada pancar motoru gibi birde eski cbr 250 r sesine gidişine bakın bence her yönüyle 3-5 gömlek üstün,f1 arabaları gibi nasıl bir teknoloji dayamışlarsa makinaya.
Neden 4 silindir üretilmiyor alt segmentte sorusu ise tamamen maliyet ile alakalı,eskiden üretiliyordu fakat o dönem kalite esaslı üretim mevcuttu bu kadar globalleşme bu denli motosiklet firması yoktu honda titan dolarla markla satılıyordu ki bulabilene aşk olsun o dönemler 90ların başı 80lerin sonu bence motosiklet dünyasının altın çağıydı şimdi honda gibi dev firma dahi devir saatinden çalıyor maaliyeti kısmak için haliyle 250 cc 4 silindir atmasını beklemek abes kaçıyor işin özü bu.Şimdi ki mantalite sürümden kazanmak olunca git gide küçülüp ezilip büzüşmeye başladılar bir de avrupa normları falan derken iyice cılkı çıktı.
"Önü yoktan sonu boktan bu kuru davadan,
utanır gayret-i güfranla cehennem de geçer. "
Psychedelic Gececi
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)