Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Neden 4 sılındırlı kucuk hacımlı motor uretılmıyor?

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    27 Eylül 2009
    Şehir
    Kadıköy-İstanbul
    Motosikleti
    Honda cb125e
    Bu ıste daha cok yenıyım ama bır gun SS dıye tabır edılen motorlara kavusma hayalım var fakat 4 silindirli 600cc den asagı motor yok neden eskılerden bıldıgım bır honda var 250rr 17k devır cevıren guclu ama oyle cılgınca degıl ama dıger bır yandan tek sılındırlı bır motorun yavas ıvmelenmesınede sahıp degıl.Gun gectıkce benzıne zam geliyor bu gıdısle 600cc hayal olucak en azından dha tasarruflu bır SS kullanırdık.
    Antimodes bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    250cc dört silindir motor üretmekle 600cc dört silindir motor üretmenin maliyeti birbirine çok yakın, dolayısıyla 250cc dört silindir motorların satış fiyatları da çok yüksek olacaktır.

    20 bin TL'ye gidip 4 silindir 50HP 250cc motor mu alırsınız, FZ8 Fazer veya CBF600 gibi bi motor mu?

  3. #3
    kanucan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Kasım 2008
    Şehir
    Bursa
    Alıntı Mr.cihans adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu ıste daha cok yenıyım ama bır gun SS dıye tabır edılen motorlara kavusma hayalım var fakat 4 silindirli 600cc den asagı motor yok neden eskılerden bıldıgım bır honda var 250rr 17k devır cevıren guclu ama oyle cılgınca degıl ama dıger bır yandan tek sılındırlı bır motorun yavas ıvmelenmesınede sahıp degıl.Gun gectıkce benzıne zam geliyor bu gıdısle 600cc hayal olucak en azından dha tasarruflu bır SS kullanırdık.
    Üretilir üretilmesine de Türkiye'deki satış fiyatı ne kadar olur bilinmez.15.000TL civarı satışı olur herhalde.O fiyatada 10-15 kişi hariç pek kimsenin alıcağını sanmam.
    mehmetenis bunu beğendi.

  4. #4

    Üyelik
    18 Şubat 2012
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Apache Rtr+Jl125C
    tek silindir çift ve daha fazla silindire göre daha fazla tork verir aynı hacimde. yani 150 ccyi 4 silindir yaparlarsa verimli tork alamazlar. buda +yakıt ve -performans demek.
    mehmetenis bunu beğendi.

  5. #5
    novablue - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Temmuz 2011
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    VFR 800 A
    Yurt dışında 4 silindirli olarak Honda cb 250 f hornet satılıyor. Tr'ye gelmiyor malesef.
    UgurCanSoylu bunu beğendi.

  6. #6
    eren1903 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2011
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    cbf 600
    250 cc için ideal motor 2 silindirdir. 4 silindir olunca motor ağır oluyor, 250 cc yetmiyor. 1 silindir olunca yetersiz kalıyor. İdeali 2 silindir.
    undefined

  7. #7

    Üyelik
    27 Eylül 2009
    Şehir
    Kadıköy-İstanbul
    Motosikleti
    Honda cb125e
    Neden malıyet artsınkı cbr 250r ornek alalım hersey aynı olucak tek fark 4 pıston 4 subab ıtıcı manıfold gıbı seyler bunun yanında 2 katı guc bence cogu kullanıcı 600 gecmek yerıne bnlarda kalır cogu parası yetmeyende bunlara ulasabılır 15000 sıfır alınsa yeterlı degılmı ılla 7 snde 200km bulmamız mı gerek belkıde ben yanlıs dusunuyorum ama suda benı cezbedıyor sıkıstırma oranı fazla olucagından tatmın edıcı bır ses cıkıcaktır.
    mehmetenis bunu beğendi.

  8. #8
    novablue - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Temmuz 2011
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    VFR 800 A
    Honda CB250F

    Engine: Inline 4 cylinder, 4 stroke, water-cooled, DOHC 16V, gear driven cam shafts
    Total Displacement: 249*cm3
    Weight: dry 151*kg, drive ready 168*kg
    0-60*mph/0–100*km/h: appx. 5.8s[citation needed]
    Max. Power: 40PS / 29*kW at 14,000rpm (claimed)
    Max. Torque: 24*nm at 11,000rpm (claimed)
    Transmission: 6 speed
    Top Speed: 180*km/h[citation needed]
    Fuel Tank: 16L
    Seat Height: 74.5*cm
    Tyre Dimensions: front - 130/70ZR 16M/C (61W), rear - 180/55ZR 17M/C (73W)

    Ben bu verilere göre hem tork, hem beygiri yüksek görüyorum. Ayrıca yüksek beygir her zaman yüksek tüketim değildir. Bendeki 136 hp lik araba ayni markanin 1.5 - 1.4 motorlulardan daha az yakit tuketiyor. Ayni hiza ulasmak icin her zaman daha az gaza basiyosun cunku.
    mehmetenis ve aquarist4 bunu beğendiler.

  9. #9
    Moderatör Lucas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2006
    Şehir
    Yalova
    Alıntı eren1903 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    250 cc için ideal motor 2 silindirdir. 4 silindir olunca motor ağır oluyor, 250 cc yetmiyor. 1 silindir olunca yetersiz kalıyor. İdeali 2 silindir.
    Tespitinize hayran kaldım 650 cc tek silindir bir motorum var. 250 cc'de yetersiz kalan tek silindir 650 cc'de nasıl kalır sizce?
    UgurCanSoylu bunu beğendi.
    Legends may sLeep.. But they never diE..!

  10. #10

    Üyelik
    27 Eylül 2009
    Şehir
    Kadıköy-İstanbul
    Motosikleti
    Honda cb125e
    mukkemmel verıler top speed harıc kı oda daha fazla oldguna emınım bence yeterlı ıste bole bırsey hem kendımızı kaybedıp yuksek hız yapmayız uretsınler bundan cbr 125 kasasına koysnlar arka lastıgıde 160 yaptılarmı bana yeter valla
    BarışKB ve mehmetenis bunu beğendiler.

  11. #11
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Alıntı Lucas adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tespitinize hayran kaldım 650 cc tek silindir bir motorum var. 250 cc'de yetersiz kalan tek silindir 650 cc'de nasıl kalır sizce?
    senin 650 yürümez bile... 250 si yetmiyormuş baksana....
    Sat sen onu hemen.... Şimdiye kadar bindiklerin rüya olsa gerek... ;)
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  12. #12

    Üyelik
    27 Eylül 2009
    Şehir
    Kadıköy-İstanbul
    Motosikleti
    Honda cb125e
    m.youtube.com/watch?gl=US&hl=en&client=mv-google&rl=yes&v=8FMvlKyLx6M

    demek ıstedıgım tam anlamıyla buydu

  13. #13
    Moderatör Lucas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2006
    Şehir
    Yalova
    Alıntı alp_tunay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    senin 650 yürümez bile... 250 si yetmiyormuş baksana....
    Sat sen onu hemen.... Şimdiye kadar bindiklerin rüya olsa gerek... ;)
    Parayı bulup 1300 cc 4 silindirden aşağıya düşmemek lazım demekki. 1300 cc ye 4 silindir az mıdır çok mudur ona da karar veremedim şimdi
    UgurCanSoylu bunu beğendi.
    Legends may sLeep.. But they never diE..!

  14. #14
    crayzboyone - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2006
    Alıntı Khutuck adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    250cc dört silindir motor üretmekle 600cc dört silindir motor üretmenin maliyeti birbirine çok yakın, dolayısıyla 250cc dört silindir motorların satış fiyatları da çok yüksek olacaktır.

    20 bin TL'ye gidip 4 silindir 50HP 250cc motor mu alırsınız, FZ8 Fazer veya CBF600 gibi bi motor mu?
    Niye abi sen fabrikadamı çalışıyorsun nerden biliyorsun İllaki birşeye karşı çıkıcaksın

    Alıntı eren1903 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    250 cc için ideal motor 2 silindirdir. 4 silindir olunca motor ağır oluyor, 250 cc yetmiyor. 1 silindir olunca yetersiz kalıyor. İdeali 2 silindir.
    Siz bakmayın sizinle kafa bulanlara ben size katılıyorum

  15. #15
    ReiZzZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2011
    Şehir
    HATAY
    motorun 4 tane silindiri olsa bana ne hayrı var iki tane olsa ne zararı var yeterli gücü verdikten sonra ha 2 olmuş ha 4 (bence)

  16. #16

    Üyelik
    01 Mart 2012
    Şehir
    LÜLEBURGAZ/KIRKLARELİ
    Motosikleti
    90' MZ ETZ 251
    yeni bir model gelicek suzuki gw250 çift silindir 26 hp buna bir göz atın suzuki tr 9800 tl ye satılacağını söylemiş

  17. #17

    Üyelik
    01 Nisan 2007
    Şehir
    amerika
    Sanırım oocan (okan) abiydi.250 cc 4 silindir bir makine videosu koymuştu.O an o sese aşık olmamak elde değil...Bence de 250 cc 4 silindir makine güzel olur.Komple egzoz+hava filtresi ile o tatlı homurdanmayı 250 cc'de duymak güzel bir şey...Bu aynı v8 sesi dinlemek gibi olurdu.

  18. #18

    Üyelik
    27 Eylül 2009
    Şehir
    Kadıköy-İstanbul
    Motosikleti
    Honda cb125e
    Alıntı ReiZzZ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motorun 4 tane silindiri olsa bana ne hayrı var iki tane olsa ne zararı var yeterli gücü verdikten sonra ha 2 olmuş ha 4 (bence)
    iste sorunda bu 4 yerıne 2 olunca yeterlı gucu vermıyor(250cc ıcın konusuyorum buyk hacımlerde aynımıdır araatırmadım kullanmadım bılmıyorum) ve soyle bır duz mantık yurutyorum 4 sılındırde baglı oluna egzantrık mılı ufak aralıklı patlamalarla (2 sılındıre gore) daha hızlı donuyor boylece makına daha hızlı devırlenıyor ama bunun yanında tork egrısı gerıde kalıyor ee halıyle guc uretmek ıcın daha fazla devır cevırmesı gerekıyor buda alasımı daha saglam malzeme gerektıyor ıste uretıcılerın kactı konu bu olmalı yada bıze ısınıze gelırse alırsınız madem ıstıyorsunuz 600cc alcaksınız dıye dayatma yapılıyor. Ama 250cc olsaydı eger vergıden de yırtardık:(

  19. #19

    Üyelik
    24 Eylül 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kara Şimşek..
    Hocam İşin Birde Şöyle Bir Yanı Var 600cc ve 1000 cc 4 silindir Motosiklet Alamayanlar 150 250 cc motosiklet alıyorlar Dolayısı İle Bütçesi Az Olanlar Kalkıpda cbr250 ye 4 silindir takarsan yakıt sarfiyuatı 2 ye katlar e ozaman ne olur misal yakıyorsa 4 litre bu sefer yakaçak 6 litre sadece misal Adamlar Onu Başlangınç Motorundan ziyade 600 ve 1000lik alamayanlara yada kullanmak istemiyenlere üretiyorlar 4 silindirde fuzuli oluyor anlıyacağın
    Sado

  20. #20
    psyche - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Aralık 2011
    Şehir
    Wrocław
    Motosikleti
    CBF 600
    4 silindir sesinin ne 2 silindir ne de tek silindir verebiliyor bu bir gerçek yukarıdaki cbr 250r videosundaki gibi muhteşem metalik safkan racing sesi.
    Onun dışında tork olayı falan hikaye bence 250 cc 4 silindir makina 2 silindirin her daim tozunu yutar ki bu racing replika makinalar içinse torka kimin ihtiyacı var touring enduro değil ki bu makinalar,tek silindir cbr 250 sesine bakın ya ses çıkmıyor yada çıksada pancar motoru gibi birde eski cbr 250 r sesine gidişine bakın bence her yönüyle 3-5 gömlek üstün,f1 arabaları gibi nasıl bir teknoloji dayamışlarsa makinaya.
    Neden 4 silindir üretilmiyor alt segmentte sorusu ise tamamen maliyet ile alakalı,eskiden üretiliyordu fakat o dönem kalite esaslı üretim mevcuttu bu kadar globalleşme bu denli motosiklet firması yoktu honda titan dolarla markla satılıyordu ki bulabilene aşk olsun o dönemler 90ların başı 80lerin sonu bence motosiklet dünyasının altın çağıydı şimdi honda gibi dev firma dahi devir saatinden çalıyor maaliyeti kısmak için haliyle 250 cc 4 silindir atmasını beklemek abes kaçıyor işin özü bu.Şimdi ki mantalite sürümden kazanmak olunca git gide küçülüp ezilip büzüşmeye başladılar bir de avrupa normları falan derken iyice cılkı çıktı.
    forewer ve bY_aLp bunu beğendiler.
    "Önü yoktan sonu boktan bu kuru davadan,
    utanır gayret-i güfranla cehennem de geçer. "

    Psychedelic Gececi


1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)