Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Neden 4 sılındırlı kucuk hacımlı motor uretılmıyor?

    REKLAM ALANI
  1. #41
    tigermbz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Ducati 797
    250 cc için ar ge masrafları daha az olacaktır
    daha az donanımlı bir gövde üretilmesi yeterli
    vergisi de daha az olacağından baya uyguna gelebilir
    4 silindir 250 cc bir motor 12-13 bin lira civarına bile satılabilir


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42

    Üyelik
    07 Eylül 2009
    Şehir
    беларусь\Минск - Sivas
    Motosikleti
    Aprilia Caponord 1200 add & Benelli Tnt 249 S
    buraya bir makine mühendisinden sağlam yorumlar beklerdim ama gelmemiş ne yapalım demekki bu başlığın kaderide buymuş...

  3. #43
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    taygirim aparkatim adamlar 13 e 2 silindirlisini 4 sene once satmaya calisiyorlardi. bakiniz vtr 250. Ucuzluk hayal olur bence.
    Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.

  4. #44
    tigermbz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Ducati 797
    Alıntı acayüp adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    taygirim aparkatim adamlar 13 e 2 silindirlisini 4 sene once satmaya calisiyorlardi. bakiniz vtr 250. Ucuzluk hayal olur bence.
    itelemeye çalışıyor oldukları fiyatlar onları kurtaran minimum fiyatlar değil
    13 bin liralık vtr 250 nin honda ya maliyeti 2.000$ dan çok fazla değildir herhal
    emin ol, 250 cc 2 silindir motor ile 250 cc 4 silindir motor bloğu arasında taş patlasın 1.000$ maliyet farkı olur
    yüksek cc lerdeki fahiş fiyatlar az satılıyor olmalarından
    daha çok satılacak bir modelde sürümden kazanma mantığı işletileceğinden bahsettiğim rakamlar hiç de hayal değil

  5. #45
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Alıntı alp_tunay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    senin 650 yürümez bile... 250 si yetmiyormuş baksana....
    Sat sen onu hemen.... Şimdiye kadar bindiklerin rüya olsa gerek... ;)
    Ben ne yapayım ? 660 cc tek silindir. Hemen silindirciden 3 tane daha alıp bu yanlışa bir son vermem gerek...
    dovahhkin ve tinerci bunu beğendiler.

  6. #46
    ozan_bursa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2007
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    -
    Alıntı panic adak adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    buraya bir makine mühendisinden sağlam yorumlar beklerdim ama gelmemiş ne yapalım demekki bu başlığın kaderide buymuş...

    özet ile nimet külfet hesabı

    250 cc 4 silindirli için harcanan geliştirme maliyeti ile 600 cc 4 silindirli için geliştirme maliyeti nerdeyse aynı hatta ve hatta düşük cc çok silindirli de daha da yüksek
    geliştirme maliyetine üretim maliyetini de ekleyince ürünün fabrika çıkış fiyatı oldukça yüksek oluyor
    hal böyle olunca da birbirine yakın fiyatta iki motor varken düşük cc li pek tercih edilmez

    işin teknik kısmına gelince
    silindir sayısı artması = hareketli parça sayısının artması = istenmeyen sürtünmelerin artması = daha düşük verim = ürün geliştirme mantığına ters
    en basit hali ile bu şekilde özetlenebilir

    dip not: dikkat ettiyseniz cc artıp devir düştükçe verim artar

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:29 ----------

    Alıntı novablue adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yahu şuna üretilmiyor, üretilemez, üretilirse pahalı olur diyip durmayın. Getirilmiyor diyin. Bir cok japon firmasının 250 cc 4 silindirli motoru var. Getirmiyorlar işte Tr'ye. 3 farklı Honda shadow'da Tr'de yok. Honda in diger chopperlari da gelmiyor. Pazar payı az olacagi icin getirmiyorlar.

    Dunyanin 4 bir yaninda uretip satmislar, siz hala uretilemez diyosunuz. Anlamadim gitti. Yukarda link verdik iste.
    üretilemez diye bir durum yok

    yeri gelmişken başka bir örnek vereyim
    mercedes araba satılacağı her ülkeye göre farklı motor tasarlayıp pazarlıyorlar, kasa aynı ama değişik motor seçenekleri ile
    misal:
    A ülkesinde vergilendirmeyi cc ye göre yapıyorlar ise düşük cc ama yüksek güç üreten bir motor
    B ülkesinde vergilendirmeyi güce göre yapıyorlar ise güç basamaklarına göre ama en yüksek verimde çalışacak şekilde cc seçimi ile bir motor
    C ülkesinde vergilendirmeyi emisyona göre yapıyorlar ise emisyon basamaklarına göre en uygun güç/emisyon oranını veren bir motor

    ve dediğin gibi satılmayacak bir ürünü getirmezsin
    çünkü biz de yasal olarak ehliyet sınıflaması yok
    bizde de ilk 5 yıl şu ccye kadar araç kullanılabilir şartı getirilse otomatikman düşük ccler de yurdumuza gelir
    Kelimelerin anlattığı kadarım..
    Ne anlatırsam anlatayım anladığın kadarım...

  7. #47
    tigermbz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Ducati 797
    Alıntı ozan_bursa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    250 cc 4 silindirli için harcanan geliştirme maliyeti ile 600 cc 4 silindirli için geliştirme maliyeti nerdeyse aynı hatta ve hatta düşük cc çok silindirli de daha da yüksek
    geliştirme maliyetine üretim maliyetini de ekleyince ürünün fabrika çıkış fiyatı oldukça yüksek oluyor
    hal böyle olunca da birbirine yakın fiyatta iki motor varken düşük cc li pek tercih edilmez
    alakası yok
    yüksek cc motosikletlerin maliyetini artıran motor bloğunun yanında gövde tasarımı, fren sistemleri gibi daha az güçlü motosikletlerde okadar da üzerine düşülmesine ihtiyaç olmayan mevzular var
    her yıl daha verimli motorlar üretmek için yapılan ar-ge çalışmaları da var ki bunlar motorun satışında ciddi fiyat artışına sebep oluyor
    halbu ki 4 silindir 250cc motor teknolojisine zaten sahipler çünkü geçmişte ürettiler
    bugün kawasaki, 4 silindir 250 cc motor üretse ve bunu zxr250 nin şasesine monte etse hiç bir sorun olmaz, 10 bg fark o şasi ye ağır gelmez

    tvs nin 250 cc 4 silindir bir prototipi vardı
    keşke üretilseydi de görseydiniz kaça satılacağını, bugün 10 bin tl civarına alıyor olurdunuz muhtemelen

  8. #48
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    Biz neden bu firmalar 4 silindir uretip para kazanmak istemiyorlar gibi davraniyoruzki?
    Eminim bizden cok istiyorlardir satis rekorlari kirip hasilata tavan yaptirmayi.

  9. #49
    tigermbz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Ducati 797
    Alıntı acayüp adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Biz neden bu firmalar 4 silindir uretip para kazanmak istemiyorlar gibi davraniyoruzki?
    Eminim bizden cok istiyorlardir satis rekorlari kirip hasilata tavan yaptirmayi.
    sevgili acayüp
    250 cc de motor üretmiyorlardı bu adamlar birkaç yıla kadar
    hatta böyle bir konuyu yıllar önce ben açmıştım
    ozaman 250 cc de yalnız hyosung vardı
    kawasaki nin 250 cc 2 silindir motor üretebileceğini, 1 yıl önce dile getirmiştim o konuda
    bugün 4 japonun da 250 cc kategorisinde motoru var
    dahası da gelecek emin olun
    bugün en çok satış rakamı 125 cc dedir
    lakin 125 cc motosikletler yetersizdir
    ama ilerde 250 cc ve uygun fiyatlı motosikletler üretilmeye başladığında ibre 250 cc den yana olacaktır

  10. #50
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    Keske yapsalarda bizde gorsek memlekette.
    400 cc 4 silindir bi cbf yada fz ye hayir demem. yada v2 400 cc bi shadow a.

  11. #51

    Üyelik
    27 Eylül 2009
    Şehir
    Kadıköy-İstanbul
    Motosikleti
    Honda cb125e
    bu konuda tek ısteklı ben degılmısım demek Ki belkı 2 yıla kadar cıkar dıye beklentı ıcındeyım artık kawasakı fıkrı cok lyl olur 50 hp bıde abs oldumu tamamdır 6 lıtrede yaksa yeterlı mt aılesı olark projeyı yaptık maıl atalımda uretsınler

  12. #52
    ozan_bursa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2007
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    -
    Alıntı tigermbz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    alakası yok
    yüksek cc motosikletlerin maliyetini artıran motor bloğunun yanında gövde tasarımı, fren sistemleri gibi daha az güçlü motosikletlerde okadar da üzerine düşülmesine ihtiyaç olmayan mevzular var
    her yıl daha verimli motorlar üretmek için yapılan ar-ge çalışmaları da var ki bunlar motorun satışında ciddi fiyat artışına sebep oluyor
    halbu ki 4 silindir 250cc motor teknolojisine zaten sahipler çünkü geçmişte ürettiler
    bugün kawasaki, 4 silindir 250 cc motor üretse ve bunu zxr250 nin şasesine monte etse hiç bir sorun olmaz, 10 bg fark o şasi ye ağır gelmez

    tvs nin 250 cc 4 silindir bir prototipi vardı
    keşke üretilseydi de görseydiniz kaça satılacağını, bugün 10 bin tl civarına alıyor olurdunuz muhtemelen
    ne alaka alakası yok
    geliştirme maliyetleri sadece motor olarak düşülmez ki
    işte bu "alakası yok" tarzı yaklaşımlar yüzünden kimsede paylaşımda bulunacak şevk kalmıyor


    kaldı ki keşke eskiden edinilmiş tecrübelere göre üratim herzaman sorunsuz bir şekilde maliyet indirimi sağlasa
    carry-over diye bahsettiğin o olay bir çok otomotiv imalatçısı tarafında tercih edilmekte ama artan rekabet yüzünden carry-over terkedilip sıfırdan modellemeye gidilmekte
    çünkü eski tasarım tasarlandığı zaman için uygun çözüm üretiyor
    tasarımdan kasıt da saece ve sadece parça geometrisi değil, malzeme ve üretim yöntemi ve montaj da tasarımın içerisine giriyor

    vs vs


    haticeye değil neticeye bakılacak olursa eğer YBR250 nin neden çok satılmadığı uygun bir örnek olacaktır

    cümleten iyi günler, kazasız belasız sürüşler
    Kelimelerin anlattığı kadarım..
    Ne anlatırsam anlatayım anladığın kadarım...

  13. #53
    tigermbz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Ducati 797
    Alıntı ozan_bursa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    haticeye değil neticeye bakılacak olursa eğer YBR250 nin neden çok satılmadığı uygun bir örnek olacaktır
    peki cbr250 nin iyi bir satış grafiği yakalamasına ne demeli?
    ybr250 yi bitiren yamaha nın fiyat politikası olup, 6000 liraya satması gereken motoru 10 bin liraya satmaya kalkmıştır.

  14. #54
    ozan_bursa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2007
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    -
    Alıntı tigermbz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    peki cbr250 nin iyi bir satış grafiği yakalamasına ne demeli?
    ybr250 yi bitiren yamaha nın fiyat politikası olup, 6000 liraya satması gereken motoru 10 bin liraya satmaya kalkmıştır.
    yanlış bilmiyorsam cbr250 racing bir makina
    ybr sonunda R olmasına rağmen racing değil
    ve zaten görsellik çok ön planda olan bir ürün grubunda racing gibi gösterişin çok daha ön planda olduğu modeller için fiyatlandırma tek kıstas alınacak bir konu değildir

    ama genel kanı o paraya gidip 250 cc alacağıma üstüne 3-5 ekler adam gibi 600 cc üstü bir motor alırım yaklaşımı çok olduğu müddetçe 250cc lerin çok yüksek satış hacmi yakalaması gerçekleştirmesi imkansız bir hayalden öte gidemez

    6000 satılması gereken bir motorun 10bine satılması ise bambaşka bir konu
    ben de 125 cc lik bir varedoraya binebilmeyi çok isterdim
    Kelimelerin anlattığı kadarım..
    Ne anlatırsam anlatayım anladığın kadarım...

  15. #55
    tigermbz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Ducati 797
    Alıntı ozan_bursa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ama genel kanı o paraya gidip 250 cc alacağıma üstüne 3-5 ekler adam gibi 600 cc üstü bir motor alırım yaklaşımı çok olduğu müddetçe 250cc lerin çok yüksek satış hacmi yakalaması gerçekleştirmesi imkansız bir hayalden öte gidemez
    aksine bir çok kişi yeterli ve iyi bir motosiklet alayım tavrından yana
    orta yolu bulmak istiyoruz, bir şeyin azı da fazlası da zarar
    tahlil ettiğim kadarıyla 200 cc ile 400 cc (20-60 hp ) aralığı ihtiyaç/ maliyet dengelerini çok daha iyi sağlayabiliyor
    hem güç hem maliyet, bu aralığın dışında ihtiyacı karşılamıyor ya da extrem kaçıyor
    mevcut vergi politikaları da 250 cc nin altını daha cazip kılıyorsa 250 cc 40 hp lik bir motor, birçok kişinin ihtiyacına çözüm olabilecektir

  16. #56
    mezit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ocak 2008
    Şehir
    yalova
    Motosikleti
    Dominar400
    Alıntı Lucas adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Parayı bulup 1300 cc 4 silindirden aşağıya düşmemek lazım demekki. 1300 cc ye 4 silindir az mıdır çok mudur ona da karar veremedim şimdi
    parayı bulduğun yeri banada söle motor alcam...
    kişisel neyimiz varki iletimiz olsun...

  17. #57
    Moderatör Lucas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2006
    Şehir
    Yalova
    Alıntı mezit adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    parayı bulduğun yeri banada söle motor alcam...
    Hayriye Hanim camiiye git, iceri gir, 2 rekat sükür namazi kil. Cikista gel yanima, caylar benden

  18. #58
    mezit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ocak 2008
    Şehir
    yalova
    Motosikleti
    Dominar400
    Alıntı Lucas adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayriye Hanim camiiye git, iceri gir, 2 rekat sükür namazi kil. Cikista gel yanima, caylar benden
    sen çayları söyle ben geliyorum kılıp...
    kişisel neyimiz varki iletimiz olsun...

  19. #59
    Moderatör Lucas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2006
    Şehir
    Yalova
    Alıntı mezit adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sen çayları söyle ben geliyorum kılıp...
    Nerdesin ki sen? 250 cc 4 silindir hakkinda konusuruz, konuyuda kirletmemis oluruz. Dortyoldaysan birazdan 10 dk vaktim olabilir.

  20. #60
    mezit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ocak 2008
    Şehir
    yalova
    Motosikleti
    Dominar400
    Alıntı Lucas adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Nerdesin ki sen? 250 cc 4 silindir hakkinda konusuruz, konuyuda kirletmemis oluruz. Dortyoldaysan birazdan 10 dk vaktim olabilir.
    ben geçiyorum oraya çık gel...
    kişisel neyimiz varki iletimiz olsun...


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)