250 cc için ar ge masrafları daha az olacaktır
daha az donanımlı bir gövde üretilmesi yeterli
vergisi de daha az olacağından baya uyguna gelebilir
4 silindir 250 cc bir motor 12-13 bin lira civarına bile satılabilir
250 cc için ar ge masrafları daha az olacaktır
daha az donanımlı bir gövde üretilmesi yeterli
vergisi de daha az olacağından baya uyguna gelebilir
4 silindir 250 cc bir motor 12-13 bin lira civarına bile satılabilir
buraya bir makine mühendisinden sağlam yorumlar beklerdim ama gelmemiş ne yapalım demekki bu başlığın kaderide buymuş...
taygirim aparkatim adamlar 13 e 2 silindirlisini 4 sene once satmaya calisiyorlardi. bakiniz vtr 250. Ucuzluk hayal olur bence.
Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.
itelemeye çalışıyor oldukları fiyatlar onları kurtaran minimum fiyatlar değil
13 bin liralık vtr 250 nin honda ya maliyeti 2.000$ dan çok fazla değildir herhal
emin ol, 250 cc 2 silindir motor ile 250 cc 4 silindir motor bloğu arasında taş patlasın 1.000$ maliyet farkı olur
yüksek cc lerdeki fahiş fiyatlar az satılıyor olmalarından
daha çok satılacak bir modelde sürümden kazanma mantığı işletileceğinden bahsettiğim rakamlar hiç de hayal değil
özet ile nimet külfet hesabı
250 cc 4 silindirli için harcanan geliştirme maliyeti ile 600 cc 4 silindirli için geliştirme maliyeti nerdeyse aynı hatta ve hatta düşük cc çok silindirli de daha da yüksek
geliştirme maliyetine üretim maliyetini de ekleyince ürünün fabrika çıkış fiyatı oldukça yüksek oluyor
hal böyle olunca da birbirine yakın fiyatta iki motor varken düşük cc li pek tercih edilmez
işin teknik kısmına gelince
silindir sayısı artması = hareketli parça sayısının artması = istenmeyen sürtünmelerin artması = daha düşük verim = ürün geliştirme mantığına ters
en basit hali ile bu şekilde özetlenebilir
dip not: dikkat ettiyseniz cc artıp devir düştükçe verim artar
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:29 ----------
üretilemez diye bir durum yok
yeri gelmişken başka bir örnek vereyim
mercedes araba satılacağı her ülkeye göre farklı motor tasarlayıp pazarlıyorlar, kasa aynı ama değişik motor seçenekleri ile
misal:
A ülkesinde vergilendirmeyi cc ye göre yapıyorlar ise düşük cc ama yüksek güç üreten bir motor
B ülkesinde vergilendirmeyi güce göre yapıyorlar ise güç basamaklarına göre ama en yüksek verimde çalışacak şekilde cc seçimi ile bir motor
C ülkesinde vergilendirmeyi emisyona göre yapıyorlar ise emisyon basamaklarına göre en uygun güç/emisyon oranını veren bir motor
ve dediğin gibi satılmayacak bir ürünü getirmezsin
çünkü biz de yasal olarak ehliyet sınıflaması yok
bizde de ilk 5 yıl şu ccye kadar araç kullanılabilir şartı getirilse otomatikman düşük ccler de yurdumuza gelir
Kelimelerin anlattığı kadarım..
Ne anlatırsam anlatayım anladığın kadarım...
alakası yok
yüksek cc motosikletlerin maliyetini artıran motor bloğunun yanında gövde tasarımı, fren sistemleri gibi daha az güçlü motosikletlerde okadar da üzerine düşülmesine ihtiyaç olmayan mevzular var
her yıl daha verimli motorlar üretmek için yapılan ar-ge çalışmaları da var ki bunlar motorun satışında ciddi fiyat artışına sebep oluyor
halbu ki 4 silindir 250cc motor teknolojisine zaten sahipler çünkü geçmişte ürettiler
bugün kawasaki, 4 silindir 250 cc motor üretse ve bunu zxr250 nin şasesine monte etse hiç bir sorun olmaz, 10 bg fark o şasi ye ağır gelmez
tvs nin 250 cc 4 silindir bir prototipi vardı
keşke üretilseydi de görseydiniz kaça satılacağını, bugün 10 bin tl civarına alıyor olurdunuz muhtemelen
Biz neden bu firmalar 4 silindir uretip para kazanmak istemiyorlar gibi davraniyoruzki?
Eminim bizden cok istiyorlardir satis rekorlari kirip hasilata tavan yaptirmayi.
sevgili acayüp
250 cc de motor üretmiyorlardı bu adamlar birkaç yıla kadar
hatta böyle bir konuyu yıllar önce ben açmıştım
ozaman 250 cc de yalnız hyosung vardı
kawasaki nin 250 cc 2 silindir motor üretebileceğini, 1 yıl önce dile getirmiştim o konuda
bugün 4 japonun da 250 cc kategorisinde motoru var
dahası da gelecek emin olun
bugün en çok satış rakamı 125 cc dedir
lakin 125 cc motosikletler yetersizdir
ama ilerde 250 cc ve uygun fiyatlı motosikletler üretilmeye başladığında ibre 250 cc den yana olacaktır
Keske yapsalarda bizde gorsek memlekette.
400 cc 4 silindir bi cbf yada fz ye hayir demem. yada v2 400 cc bi shadow a.
bu konuda tek ısteklı ben degılmısım demek Ki belkı 2 yıla kadar cıkar dıye beklentı ıcındeyım artık kawasakı fıkrı cok lyl olur 50 hp bıde abs oldumu tamamdır 6 lıtrede yaksa yeterlı mt aılesı olark projeyı yaptık maıl atalımda uretsınler
ne alaka alakası yok
geliştirme maliyetleri sadece motor olarak düşülmez ki
işte bu "alakası yok" tarzı yaklaşımlar yüzünden kimsede paylaşımda bulunacak şevk kalmıyor
kaldı ki keşke eskiden edinilmiş tecrübelere göre üratim herzaman sorunsuz bir şekilde maliyet indirimi sağlasa
carry-over diye bahsettiğin o olay bir çok otomotiv imalatçısı tarafında tercih edilmekte ama artan rekabet yüzünden carry-over terkedilip sıfırdan modellemeye gidilmekte
çünkü eski tasarım tasarlandığı zaman için uygun çözüm üretiyor
tasarımdan kasıt da saece ve sadece parça geometrisi değil, malzeme ve üretim yöntemi ve montaj da tasarımın içerisine giriyor
vs vs
haticeye değil neticeye bakılacak olursa eğer YBR250 nin neden çok satılmadığı uygun bir örnek olacaktır
cümleten iyi günler, kazasız belasız sürüşler
Kelimelerin anlattığı kadarım..
Ne anlatırsam anlatayım anladığın kadarım...
yanlış bilmiyorsam cbr250 racing bir makina
ybr sonunda R olmasına rağmen racing değil
ve zaten görsellik çok ön planda olan bir ürün grubunda racing gibi gösterişin çok daha ön planda olduğu modeller için fiyatlandırma tek kıstas alınacak bir konu değildir
ama genel kanı o paraya gidip 250 cc alacağıma üstüne 3-5 ekler adam gibi 600 cc üstü bir motor alırım yaklaşımı çok olduğu müddetçe 250cc lerin çok yüksek satış hacmi yakalaması gerçekleştirmesi imkansız bir hayalden öte gidemez
6000 satılması gereken bir motorun 10bine satılması ise bambaşka bir konu
ben de 125 cc lik bir varedoraya binebilmeyi çok isterdim
Kelimelerin anlattığı kadarım..
Ne anlatırsam anlatayım anladığın kadarım...
aksine bir çok kişi yeterli ve iyi bir motosiklet alayım tavrından yana
orta yolu bulmak istiyoruz, bir şeyin azı da fazlası da zarar
tahlil ettiğim kadarıyla 200 cc ile 400 cc (20-60 hp ) aralığı ihtiyaç/ maliyet dengelerini çok daha iyi sağlayabiliyor
hem güç hem maliyet, bu aralığın dışında ihtiyacı karşılamıyor ya da extrem kaçıyor
mevcut vergi politikaları da 250 cc nin altını daha cazip kılıyorsa 250 cc 40 hp lik bir motor, birçok kişinin ihtiyacına çözüm olabilecektir
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)