Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

Neden 4 sılındırlı kucuk hacımlı motor uretılmıyor?

    REKLAM ALANI
  1. #21
    novablue - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Temmuz 2011
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    VFR 800 A
    http://m.youtube.com/watch?v=5MPROmQ6yA4

    http://m.youtube.com/watch?v=aMiL99SPDlU

    Ses cok guzel degil mi?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    27 Eylül 2009
    Şehir
    Kadıköy-İstanbul
    Motosikleti
    Honda cb125e
    Mukemmel... Bence yapıcaklar kucuk hacım ss style surda 3 yıllık pazarı var nınjaydı cbr derken butun markalar yaptı once tuketıcı buna bır doysun bıksın taze kan gereksın bak o zaman nasıl uretıyorlar ve bence cok cılgın olmayana fazlasıyla yeter varsın 299 gormeyelım

  3. #23
    psyche - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Aralık 2011
    Şehir
    Wrocław
    Motosikleti
    CBF 600
    Şu güzelliğe bakın yahu nerde tek yada çift silindir nerde 4 silindir

    http://www.youtube.com/watch?v=aMiL9...eature=related

    http://www.youtube.com/watch?v=YhhrD...eature=related" width=320 height=288 type=application/x-mplayer2 controller="true" loop="0" transparentstart="1" autostart="false">
    Aykut009 bunu beğendi.
    "Önü yoktan sonu boktan bu kuru davadan,
    utanır gayret-i güfranla cehennem de geçer. "

    Psychedelic Gececi

  4. #24
    crayzboyone - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2006
    Çıldırıcam, bir videoyu yüklüyemedim şuraya

    http://www.youtube.com/watch?v=8FMvlKyLx6M

  5. #25
    motorcu48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2007
    Şehir
    marmaris ve muğla
    Motosikleti
    İNAZUMA keyfiii :DD
    çok yakar amaca uymaz
    Mustafa Kemal Atatürk

  6. #26
    overcloud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    XL650V Transalp
    neden üretilmiyor?..

    çünkü bir çok ülkede düşük cc motorlarda güç sınırlandırması var.
    the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda

  7. #27

    Üyelik
    27 Eylül 2009
    Şehir
    Kadıköy-İstanbul
    Motosikleti
    Honda cb125e
    Alıntı crayzboyone adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çıldırıcam, bir videoyu yüklüyemedim şuraya

    http://www.youtube.com/watch?v=8FMvlKyLx6M
    İlk sayfada eklemıstım canım sıkıldıkca acar dinlerim guzel ses

  8. #28
    Sepetçioğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Aralık 2010
    Şehir
    SİNOP
    Motosikleti
    KAWASAKİ VERSYS 650
    Sadece böyle düşünen ben değilmişim 600cc nin ürettiği güç çok fazla ve yaktı da.

    http://www.honda.co.jp/CB400SF/

    Alın size 400 cc 4 silindirli 53hp, 38 nm tork ve sanırım yakıt tüketimi de 60 km hızla 3.6tl di sanırım, Birde bunun yarış tipi olsa on numara olurdu
    Olduğunuz yerde durarak, olmak istediğiniz yere varamazsınız!

  9. #29

    Üyelik
    27 Eylül 2009
    Şehir
    Kadıköy-İstanbul
    Motosikleti
    Honda cb125e
    Alıntı overcloud adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    neden üretilmiyor?..

    çünkü bir çok ülkede düşük cc motorlarda güç sınırlandırması var.
    iste bu onemlı bır nokta abd gibi ulkelerde ehlıyet hacımlere gore sınıflara ayrılıyor bızdekı gıbı evladıyelık degıl ama ben yınede ıstıyorum 20k devır gormek bıle orgazm sebebi

  10. #30
    novablue - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Temmuz 2011
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    VFR 800 A
    Yahu şuna üretilmiyor, üretilemez, üretilirse pahalı olur diyip durmayın. Getirilmiyor diyin. Bir cok japon firmasının 250 cc 4 silindirli motoru var. Getirmiyorlar işte Tr'ye. 3 farklı Honda shadow'da Tr'de yok. Honda in diger chopperlari da gelmiyor. Pazar payı az olacagi icin getirmiyorlar.

    Dunyanin 4 bir yaninda uretip satmislar, siz hala uretilemez diyosunuz. Anlamadim gitti. Yukarda link verdik iste.

  11. #31

    Üyelik
    27 Eylül 2009
    Şehir
    Kadıköy-İstanbul
    Motosikleti
    Honda cb125e
    Alıntı Sepetçioğlu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sadece böyle düşünen ben değilmişim 600cc nin ürettiği güç çok fazla ve yaktı da.

    http://www.honda.co.jp/CB400SF/

    Alın size 400 cc 4 silindirli 53hp, 38 nm tork ve sanırım yakıt tüketimi de 60 km hızla 3.6tl di sanırım, Birde bunun yarış tipi olsa on numara olurdu
    60la giderken yakıtı iyimiş cidden ... Eskiden rrda mevcuttu oda vardı yani

    m.youtube.com/watch?gl=US&hl=en&client=mv-google&v=sgCcfCixsxo

    m.youtube.com/watch?gl=US&hl=en&client=mv-google&rl=yes&v=tPCdk4zuPVk

    telden eklıyorum lınk gıbı koyamıyorum ksura bakmayın.

  12. #32
    satoyama - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2006
    Şehir
    avrupa yakası
    Motosikleti
    Gilera Runner / Aprilia Sr GT200
    Alıntı Khutuck adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    250cc dört silindir motor üretmekle 600cc dört silindir motor üretmenin maliyeti birbirine çok yakın, dolayısıyla 250cc dört silindir motorların satış fiyatları da çok yüksek olacaktır.

    20 bin TL'ye gidip 4 silindir 50HP 250cc motor mu alırsınız, FZ8 Fazer veya CBF600 gibi bi motor mu?
    bunu yazıcaktım

    ayrıca fizikte şöyle bir orantı vardır (bazı arkadaşlar itiraz edecek)

    cc düşüp silindir sayısı (sürtünme) arttıkça verim düşer
    zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz... ) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)

  13. #33

    Üyelik
    27 Eylül 2009
    Şehir
    Kadıköy-İstanbul
    Motosikleti
    Honda cb125e
    verim olarak kastettigin nedir acaba surtunmeden dolayı yıpranma motor omrumu 600 cc den farkı nedir ki aynı devir cevirdikce belki bakım maliyetti tek silindire göre farklıdır ama zaten kıyaslamıyoruz aldıgımız guc yeter.

  14. #34
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Alıntı Mr.cihans adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    verim olarak kastettigin nedir acaba surtunmeden dolayı yıpranma motor omrumu 600 cc den farkı nedir ki aynı devir cevirdikce belki bakım maliyetti tek silindire göre farklıdır ama zaten kıyaslamıyoruz aldıgımız guc yeter.
    Piston sayısı çoğaldıkça piston başına düşen yük de azalır.... Sürtünmeden doğan eskime daha da aza iner....
    Dediğin gibi aksine bakım maliyetinde artış olmaz....
    Bir elin nesi var sa dört pistonun hem gücü hem torku vardır..Hem de yorulmadan....
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  15. #35

    Üyelik
    27 Eylül 2009
    Şehir
    Kadıköy-İstanbul
    Motosikleti
    Honda cb125e
    ben bakım malıyetı derken reftefıye olarak dusunmedım daha cok bujı vs parca sayısı artıcagı ıcın soylemıstım. ama yazdıkların @satoyama cevap olmus

  16. #36
    ANTHYPATHY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mart 2010
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Honda VFR 800 nasipse olucak...
    Walla ne diyim hornet 250 yi bende youtubedan biraz izledim hayran kaldım. Performansı gayet başarılı bence. Ancak muhtemelen ülkemize bu makinalar pazar payı düşünülerek getirilmiyorlar. Açıkçası gelmeyen zaten pek çok model var.
    Olur olmaz yok şu olur yok bu olur tartışmasına gerek bile yok bakın yapmışlar olmuş. Bence gayetde güzel olmuş açıkçası bulsam almayı düşünürüm. Düşünsenize 250 cc hafifliği ve rahatlığıyla 4 silindir. Sakin kullan az yaksın aç gazı çok kaçsın...

  17. #37
    sapo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2010
    Şehir
    ŞİLİ CUMHURİYETİ
    Motosikleti
    250 LIK BISEY
    yahu abi sunun surasinda kac gun oldu yeniden baslayali 250 cc ss motor uretmeye adamlar satislara baktilar yuksek cc li makinalar eskisi gibi ragbet gormuyor niye cunki tecrubeli adamlar ihtiyarladi yeni nesilde yolda gordugu motorlara hayran kaldi ama direkt 600 luk 1000 lik motorla baslamaya tipasi yemedi dolayisi ile gitti scooter aldi enduro aldi chopper aldi ama racing almadi.bu fabrikalarda uyandi gelin 250 cc uretmeye yeniden baslayalim dediler ama hem maliyeti dusuk olsun hem avrupa normlarina uysun dediler ses olsun goruntu olsun beygir at esek katir olsun ne oldurur ne guldurur motorlar yaptilar amac bu motorlari cok uzun yillar uretip herkese satmak degil amac hiz ses guc meraklisi yeni bir nesil olusturmak ve bu nesili bu motorlara alistirip daha sonrada 600 luk 1000 lik motorlar satmak simdi bende 250 cc kawasaki ninja kullanan biri olarak seneye 600 luge gececegim simdi 250 cc lik motor olmasaydi benim tipam nasil yesin hemen 600 luk ile baslamaya .bakin kawasaki bir musteri kazandi iste benim motoru satacagim genc delikanli da en fazla 2 yada uc sene kullanacak sonra o da motoru buyutecek al sana iki ilk sahibi ben oldugum bu motosiklet kac tane el degistirirse o kadar 600 luk yada 1000 lik motor satmis olacaklar olayin asli budur gerisi yalan inanmayin,
    ÇARPIK PABUÇ ÇARPIK AYAĞA UYAR

  18. #38
    GP500-1st - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2008
    Alıntı eren1903 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    250 cc için ideal motor 2 silindirdir. 4 silindir olunca motor ağır oluyor, 250 cc yetmiyor. 1 silindir olunca yetersiz kalıyor. İdeali 2 silindir.
    Alıntı Lucas adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tespitinize hayran kaldım 650 cc tek silindir bir motorum var. 250 cc'de yetersiz kalan tek silindir 650 cc'de nasıl kalır sizce?
    üstte arkadaş şunu demeye çalışmış galiba ideali çift silindir diyerek:

    2 silindirli makineler egzoz emisyonları bugun kısıtlama getirsede 250 cc de seri üretim olarak 40 hp 14.000d/d çevirebilieken 250 cc 1 cilindir makine max 31-32 hp 11.500 d/d ya izin veriyor yapı olarak. 4 silindir 250cc de 20.000d/d 48-50 hp lere imkan tanıyor.

    Motosiklet kullanmak cup ve commuterleri saymassak otomobile göre keyif amaçlı kabul edildiğinden üreticiler tarafından yıl olmuş 2012 hala dizel motor motosikletlerde kullanılmıyor. en azından fantazi modeller dışında seri üretim olarak. Halbuki 50 senedir 4 kekerde var ve son 15 yıldır altın çağını yaşıyor. Motorlar performan öncelikli makinalar ve 5-10 beygir fazla 250 cc makinayı performans makinası yapmaya yetiyor.

    650 cc de tek siklindir araziye de giren enduroda en hafif yapı en yüksek torku almaya imkan veriken 250 cc bi cadde motoru için(ister ss ister naked) +5 kg ve +10 beygir gayet efektif olabiliyor

    Yüksek tork düşük güç 1 silindirde en yüksek güç ve devir ve zayıf tork karakteri 4 silindirde olduğundan 2 silindir ideal bilesim oluyor. Küresel ekonomi ve üreticiler motorlarda karalter diye bişey bırakmadı. 250 cc naked en az iki veya 4(VTR250-Bandit hornet 250(sıralı 4) Racing ise en az 4 silindirli olmalıdır(ducatileri ve yarışlardaki popüleritesi artmasıyla kısa süre üretilen VTR1000sp ve Suzuki TL1000 V-twin leri istisna kabul edersek)

    250cc bile olsa chopper ve cruserde v-twin tipik karakter ve görüntüdür. Racing in de 4 silindirin yırcıtıcı sesi ve yüksek devirli motoru karakteridir. Bunları koymassanız hırsılık olur çakma motor olur commuter olur..



    Alıntı satoyama adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bunu yazıcaktım

    ayrıca fizikte şöyle bir orantı vardır (bazı arkadaşlar itiraz edecek)

    cc düşüp silindir sayısı (sürtünme) arttıkça verim düşer
    binbaki bunu beğendi.

  19. #39

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Tek veya iki silindirle 4 silindirin maliyeti aynı olur mu hiç ? Böyle birşey mümkün değil. Olaya sadece kullanılan çelik ağırlığı olarak mı bakıyorsunuz ? Her silindir tek tek tezgahta işlenecek. Krank çok daha karmaşık ve üretimi zahmetli olacak, keza egzantrik milleri de öyle. Herşeyin boyu küçük ama emeği dört kat fazla olacak. Asıl maliyeti de bu belirliyor zaten. Yemek pişirdiğinizi düşünün. 4 kişilik yemeği bir seferde pişirmek mi zordur yoksa 4 kişi için tek tek baştan pişirmek mi ?

  20. #40
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    Yeni yetmeler sesi duymak icin suursuzca gazlar, sonra o duvar benim, su bariyer senin dolanirlar yolda.
    Yari gucundekilerle bile kaza yapmayan yada dusmeyen yok.
    4 silindir 250 cc den baslangic motoruda olmaz.
    Sahibindende bir tane 400 cc vardi yillarca satamadi adam. cbf 150 parasina.
    Ayrica ayni paraya 600 varken kac kisi alir 250 cc?
    Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.


2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)