Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Burada ki hata ? Scooter ile viraj?

    REKLAM ALANI
  1. #21
    arca94 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Şehir
    İstanbul - Lüleburgaz
    Motosikleti
    Bajaj Boxer
    Alıntı Arda_Karaca adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Uygulanması gereken metod budur.
    Bütün motosikletler için evrenseldir diyorsunuz yani ?

    Alıntı eren1903 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İlk videoda hızlı girdiği için motoru çok yatırdı ve scooter olduğundan tabanı sürttü.
    2. video biraz şov amaçlı gibi geldi.
    Orada aslında ayağını yere koyduktan sonra sürtmüyor mu motosikletin altı ? Motosiklet ilk bi kaydıktan sonra önce sehpa sonra kendi sürtüyor yere..
    2. Video evet biraz şov amaçlı ve bayağı riskli gibi geldi bana..

    Alıntı CİHAN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    honda virajı alamadı diyor başlıkta,,
    scooter ın üstündeki adam salaksa honda ne yapsın, birde şortla binmiş, dua etsin bariyerlere...
    Sürücüden kaynaklanıyor bence de tamamiyle.. Ama tam hata ne ? Adam zaten gerizekalı çeneliksiz kask dışında hiç bi korumalık yok..

    Alıntı oocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2. videodaki sürüş sadece gösteriş. O sarkmalar yapılmadan çok daha stabil ve akıcı olabilir.

    1. Videoda virajdan dışarı doğru çıktığını hissettiğinde panikledi ve arka frene asıldı , gaz ile oynamadan viraj çıkışına kafasını çevirip kontrayı bir miktar arttırsaydı düşmezdi . Sürati o virajda düşmesine neden olacak seviyede değildi.
    2. Video gereksiz cesaret yani ? Ama benim tam olarak öğrenmek istediğim bu scooterlar için ayrı bi biraj taktiği var mıdır üstadım ?
    İlk video da acaba kayma gibi bir şeyler de var mı ? Yani kayma olduğu için bi panikleme mi var, yoksa "virajı alamıycam, .ıçtım!" düşüncesi yüzünden mi panikliyor?
    Hızı gayet uygun geldi bana da.

    Alıntı CİHAN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    http://www.youtube.com/watch?v=odEuuiugozA

    buda benim çektigim scooter kazası....
    Bu da direkt olarak kitlenmiş kalmış bi insan tipi.. Bariyerlere odaklanmış ve bitirmiş. Bi şey olmaması sevindirici. Bi de o halde hiç bişey olmamış gibi bindi ve gitti mi motosikletle?

    Alıntı BLACK_ICE adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet araştırırken bu videoyu da izlemiştim.. Çok güzel bi düşünce çok güzel bi video ve kamera olarak ta tam bir Türk zekası.. Kaskın içine kamera koymak..
    Biraz gidonu seyrediyoruz ama yine de virajları net olarak görebiliyoruz.. Teşekkür ederim.


    Alıntı STARTER adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    malak, mulholland virajına scooterla öylemi girilir adamlar special ss lerle yusuf yusuf alayı highside yarısı düşüyor zaten.
    Girişte aslında bi problem yok. Ama viraj içinde bi şeyler var.. Hakikaten ya o motosikletlere içim acıyor benim. Adamlar r1, 600rr, 1000rr, monster yatırıyor.. Sürüklüyor.. Bariyerlere vuruyor.. Yazık ya..

    Alıntı kanucan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İlk videoda ki ayakkabısı fırlayan adamı yine gördüm ya lanet olsun.

    http://d1203.hizliresim.com/v/b/3dt4g.png
    O ayakkabıya ben de çok gülmüştüm.. Ama 2. izleyişimde farkettim uçan ayakkabıyı ilk izleyişte "lan bunun ayakları niye çıplak?" diye şaştım. Sonra fark ettim..

    Alıntı u.ak adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Videolardaki sürüşleri değerlendirecek kadar tecrübe sahibi değilim ama bu scooterlarda viraj alma konusunu bende çok merak ediyorum.
    6500 km oldu motorla yaptığım yol. Özellikle dar ve kısa virajlarda çok çekiniyorum.
    Geniş ve uzun virajlarda ise döneceğim yola doğru hafif eğim vererek hızımı kesmeden gitmeyi öğrendim ama işin en doğru yapılışı hakkında ustalardan gelecek tavsiyeleri çok merak ediyorum.
    Benim de sadece şehir içinde yaklaşık 1350 km tecrübem oldu 1 aralıktan beri.. Düşene kadar da virajlarda geliştirmeye çalışıyodum kendimi. Yoldaki kaygan bi sıvı yüzünden düşünce de virajlarda biraz tetenek davranmaya başladım.. Üstadlara bi danışayım dedim..

    Alıntı otopsici adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    okan abi senin yorumun üzerine yorum yapmak haddime değil ama yapamadan edemiyecem kusura bakma
    arkadaşlar o gördüğünüz viraj mulholland virajı yani şeytan virajı diyorlar
    motosikletliler orada kendini kanıtlamak için yarış yapar
    youtubede aratırsanız aynı virajda yapılan en az 5000 motosiklet kazası vardır
    onu bırakın aynı viraja giren arabalarda aynı şekilde spin atmaktalar
    bunların tamamı youtube de mevcut
    ha ben ilahi bi şey olduğuna inanmıyorum kazaları izlediğinizde tümünde
    aynı virajda hep aynı 3 noktada arka teker kayması göreceksizin
    bana göre oraya yer kaysın diye bişeyler yaptılar
    dikkat edin görüntülere her kazada en az 8 farklı kamera çekimi var
    ama motorluların olaydan haberi yok
    http://www.youtube.com/results?searc...l422l1.1.1l3l0
    Bu kazaların çoğunu izledim, çoğunda dediğiniz gibi hep teker kayması var. Genelde arka teker.. Bi kaç videoda da yerdeki kaygan bölgede kayan ön tekerler var..
    Tehlikeli virajlar ya.. Ha bi de son anda kurtulanların videoları da var. Hatta o başlığı da açmıştım bi ara..
    Hatta başlıkta bu: http://www.motosiklet.net/forum/moto...zamanlama.html

    Alıntı m.şanveren adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1. video da virajın yatış noktasını kestiremedi bir anlık ne yapacağını beyni durup düşünmeye başladı,fakat beyin dursada motor devam etti daha sonra kurbanımız bariyelere yaklaştığını fark edince,tren görmüş öküz gibi oraya baka kaldı.Ayağını yere koymasındaki gerekçe ise (ulan essahtan alamıyoz,allama busefer yatıcaz heralde) diyerekten gayri ihtiyari ayağını yere koymak la koymamak arasında kaldı...

    NOT: Dua etsin bariyelin dikmesi bacak arasına gelmedi,yoksa hayaları bademciklerinin arasından tazyikle fırlayarak yola savrulurdu


    2.Video daysa elamanın gerçekten kendine özgüveni yüksek düzeyde ve harbiden viraj konusunda iyi.Fakat kendine bukadar güvenmesi onu cahil cesaretinden kurtaramamış malesef,çünkü işi show'a dökmüş (kol gibi asfalt yarıklarının olduğu ve bol yamalı bir yolda artı gelişi ve gidişi ayıran çizgideki butonlar) varken bunu yapmak nekadar usta olunsada çahillikten başka birşey değildir.
    Galiba tam dediğiniz gibi olmuş.. Heyecan, panik, korku, ne yapacağını bilememek.. Ve bariyerlerle öpüşmek..
    NOT:'a çok güldüm bu arada..


    Alıntı qsTah adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1. videodaki honda elit değil, honda spyce125.. ilk motorum ve düşme sebebi virajın çıkışına göre hız ayarlayıp girmedi.. yani hızlı girdi viraja..
    Kanımca mulholland videolarındaki bir çok kaza oraya birikmiş çekim yapan insanlar..
    100 kmlik bir tırmanışta sadece o noktada o kadar çok kaza yapılmasını viraja girmeye hazırlanan motorcuların dikkatini dağıttığını düşünüyorum.
    Dikkatini dağıtan etmenler de olabilir.. Haklısın. Ama sanki viraja girişi normal gibi geldi bana..
    x Fikirler, zorla ve şiddetle, top ve tüfekle asla öldürülemez! -Mustafa K. ATATÜRK-
    Acemi Motorcunun El Kitabı: -http://acemimotor.blogspot.com/-
    -arcadiril.blogspot.com-


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Tolme - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2008
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    TVS Jupiter 125, Motoran Vento 100
    pistlerde yapılan scooter yarışlarını eminim izlemişsindir,dikkat edersen hepsi virajlarda bedenlerinin üst kısmını motordan sarkıtıyorlar ve ağırlık merkezini dahada aşağı alacak şekilde eğiliyorlar
    anlatmak istediğimi video ile ekliyorum umarım faydası olur
    İnsanlarıda Para Gibi Işığa Tutun, İçinde "ATATÜRK" Yoksa Sahtedir!!! - "Don't ride faster than your angels can fly"

  3. #23
    Arda_Karaca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Kasım 2011
    Şehir
    Foça
    Motosikleti
    BMW F650GS
    Motosikletten sarkarak dönmeden önce okumakta fayda var.

    http://donald.hypermart.net/Teori/10ASILMAYALIM.htm

  4. #24
    arca94 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Şehir
    İstanbul - Lüleburgaz
    Motosikleti
    Bajaj Boxer
    Alıntı Tolme adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    pistlerde yapılan scooter yarışlarını eminim izlemişsindir,dikkat edersen hepsi virajlarda bedenlerinin üst kısmını motordan sarkıtıyorlar ve ağırlık merkezini dahada aşağı alacak şekilde eğiliyorlar
    anlatmak istediğimi video ile ekliyorum umarım faydası olur
    Bu konuyu da daha önce incelemiştim.. Dikkat ederseniz bu scooterların hepsi özel yapım. Lastikleri biraz daha geniş ve tamamen düz.. Ayrıca denge konusunu da hallediyorlardır..
    Bu taktiği de denemiştim ama insana pek güven vermiyor açıkçası..
    Çok teşekkür ederim. Ayrıca kalkışta kalkan önlere çok güldüm..
    Ha bi de ilk düşen adam da viraja girdikten sonra dönemeyeceğini anlıyor virajın kenarına gözlerini kitliyor ve doğruca oraya yapışıyor..
    İkinci düşen de virajda arkasındaki adama bakıyor o sırada dengeyi kaçırıp arka tekeri spin attırıyor.. :D
    x Fikirler, zorla ve şiddetle, top ve tüfekle asla öldürülemez! -Mustafa K. ATATÜRK-
    Acemi Motorcunun El Kitabı: -http://acemimotor.blogspot.com/-
    -arcadiril.blogspot.com-

  5. #25
    c3nk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ocak 2010
    Şehir
    İstanbul/Tuzla - Yalova
    Motosikleti
    Honda PS 150i
    burası o meşhur viraj galiba, aynı yerde birçok ss motorda düşüyor.

  6. #26
    Tolme - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2008
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    TVS Jupiter 125, Motoran Vento 100
    Alıntı arca94 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu konuyu da daha önce incelemiştim.. Dikkat ederseniz bu scooterların hepsi özel yapım. Lastikleri biraz daha geniş ve tamamen düz.. Ayrıca denge konusunu da hallediyorlardır..
    Bu taktiği de denemiştim ama insana pek güven vermiyor açıkçası..
    Çok teşekkür ederim. Ayrıca kalkışta kalkan önlere çok güldüm..
    Ha bi de ilk düşen adam da viraja girdikten sonra dönemeyeceğini anlıyor virajın kenarına gözlerini kitliyor ve doğruca oraya yapışıyor..
    İkinci düşen de virajda arkasındaki adama bakıyor o sırada dengeyi kaçırıp arka tekeri spin attırıyor.. :D
    dediğiniz gibi hepsinin lastikleri ve motorları özel ama sonuçta scooterler :D ,bizler standart haldeki motorlarımızla elbet bukadar sarkıp yatarsak doğal olarak asfalta tanışırız ) bize bu kadar yatmak fazla ama daha az miktarı bize yeterli oluyor,bütün olay ağırlı merkezini daha aşağı alabilmekte
    İnsanlarıda Para Gibi Işığa Tutun, İçinde "ATATÜRK" Yoksa Sahtedir!!! - "Don't ride faster than your angels can fly"

  7. #27
    ezme - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mayıs 2005
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yamaha XSR 900
    Arkadaşlar video da dikkat ettiyseniz scooterın selesinin arka tarafına oturarak, selenin ön kısmını motosikletin deposu misalı viraj dönerken yatma esnasında destek noktası olarak kullanıyorlar.
    Tolme bunu beğendi.
    07 EEE 31

  8. #28
    arca94 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Şehir
    İstanbul - Lüleburgaz
    Motosikleti
    Bajaj Boxer
    Alıntı Arda_Karaca adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosikletten sarkarak dönmeden önce okumakta fayda var.

    http://donald.hypermart.net/Teori/10ASILMAYALIM.htm
    Alıntı Tolme adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dediğiniz gibi hepsinin lastikleri ve motorları özel ama sonuçta scooterler :D ,bizler standart haldeki motorlarımızla elbet bukadar sarkıp yatarsak doğal olarak asfalta tanışırız ) bize bu kadar yatmak fazla ama daha az miktarı bize yeterli oluyor,bütün olay ağırlı merkezini daha aşağı alabilmekte
    Arda_Karaca abimizin verdiği linkte çok güzel anlatmış olayı.. Benim de söylemek istediğim bunun benzeriydi. Kendini olabildiğince sarkıtarak motosikleti tutabildiği kadar dik tutmaya çalışıyorlar.. Ama gelin görün ki bunların hepsi vitesli motosikletlere göre "dizlerimizi tankta tutacagiz"... Eee benim tankım yok..

    Scooterda oturuşumuz çok farklı aslında herhangi bi vitesli motosiklete göre..
    x Fikirler, zorla ve şiddetle, top ve tüfekle asla öldürülemez! -Mustafa K. ATATÜRK-
    Acemi Motorcunun El Kitabı: -http://acemimotor.blogspot.com/-
    -arcadiril.blogspot.com-

  9. #29
    psyche - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Aralık 2011
    Şehir
    Wrocław
    Motosikleti
    CBF 600
    çok scooter da hata aramayın,hata virajda,aynı teknik ve hızda farklı bir virajı bitirirdi ama bu virajda zemin yapısından kaynaklı bir durum tam çıkışta arka teker mi boşa düşüyor ya da orda video çekenlerin bi çakallığı mı var çözemedim
    "Önü yoktan sonu boktan bu kuru davadan,
    utanır gayret-i güfranla cehennem de geçer. "

    Psychedelic Gececi

  10. #30
    arca94 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Şehir
    İstanbul - Lüleburgaz
    Motosikleti
    Bajaj Boxer
    Alıntı ezme adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar video da dikkat ettiyseniz scooterın selesinin arka tarafına oturarak, selenin ön kısmını motosikletin deposu misalı viraj dönerken yatma esnasında destek noktası olarak kullanıyorlar.
    Doğru valla güzel bi tespit yapmışsınız.. Öbür taraftaki ayağının hali ama içler acısı bildiğin yukarı doğru kaldırıp rüzgara emanet ediyor..

    ---------- Post added at 22:57 ---------- Previous post was at 22:53 ----------

    Alıntı c3nk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    burası o meşhur viraj galiba, aynı yerde birçok ss motorda düşüyor.
    Evet o meşhur, tehlikeli, lanetli mulholland virajları..

    Alıntı psyche adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çok scooter da hata aramayın,hata virajda,aynı teknik ve hızda farklı bir virajı bitirirdi ama bu virajda zemin yapısından kaynaklı bir durum tam çıkışta arka teker mi boşa düşüyor ya da orda video çekenlerin bi çakallığı mı var çözemedim
    Scooterdaki en büyük hata korumalıksız olması bence..
    x Fikirler, zorla ve şiddetle, top ve tüfekle asla öldürülemez! -Mustafa K. ATATÜRK-
    Acemi Motorcunun El Kitabı: -http://acemimotor.blogspot.com/-
    -arcadiril.blogspot.com-

  11. #31
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    scooter'ların normal motosikletlere göre farkları yalnızca tekerlek boyutları değildir.

    tekerlek boyutu dengeyi yalnızca jiroskopik açıdan etkiler.

    şöyle ki, güçlü bir motosikletin arka lastiği çekiş gücü altında döndüğü sürece merkezkaç kuvveti yaratarak motosikleti düzeltmeye çalışır.

    viraj alabilmek için biz sürücüler, değişik şekillerde yer çekimini kullanarak jiroskopik etki ile yer çekimi arasında bir dönüş dengesi kurarız.

    Bu noktada önemli olan 3 kuvvetin doğru dengesidir.

    1 - ileri çekiş gücü.

    2 - tekerlerin dönüşünden kaynaklanan jiroskopik düzeltme gücü.

    3 - ağırlık merkezinin konumu.


    şöyle diyelim. eğer motorunuzun torku, arka tekerinizi yeterince güçlü çevirmeye yetmiyorsa, arka tekeriniz zayıf bir jiroskop etkisi üretir. hele ki teker küçük ise, kaldıraç kanunları gereği üreteceği jiroskopik güç oldukça zayıf kalır.

    bu da, motosikletin yatabilme potansiyelini zayıflatır.


    dikkat edersiniz ki, düşük cc'li motosikletlerin lastikleri büyük ve ince tercih edilir. bunun en büyük sebebi, ince lastik - ince jant, çok daha hafif bir tekerlek, düşük güçlü bir motorun daha kolay çevirebilmesi ve daha iyi jiroskop etkisi sağlaması demektir.

    Ağırlık merkezi, diğer unsurları yok sayar, sadece virajda yatabilmeyi baz alırsak, özellikle arka tekerlek mili hizasında olsa en makbulu olurdu.

    scooter'lar bu konuda oldukça şanslı. çünkü çoğunun ağırlık merkezi oldukça aşağıda. ancak sürücü ile beraber kıyasladığımızda, yine de düşük jiroskop etkisini telafi edebilecek yeterlilikte sayılmaz.

    ------------------------------------------------

    özetlersek, motosikletin türünün scooter yada cruiser yada supersport olması, viraja iyi yatar yada yatmaz demek için yeterli bir kriter değildir.

    bir motosikletin viraja ne kadar iyi yatabileceği, tasarımında şu 4 unsura bakar :

    1 - ön maşa sisteminin tasarımındaki rake-trail değerleri. rake açısı genelde 30 dereceden küçük motorların viraj kabiliyeti iyidir. fazla açılı ön maşa düz gitmeyi daha başarılı hale getirirken, düşük açılı ön maşa viraj kabiliyetini artırır. spor motosikletlerde genelde 24 - 26 derece arasındadır. cruiser'larda 30 dereceyi geçebilmektedir.

    2 - tekerlek boyutları. motor gücüne ve hıza bağlı olarak jiroskopik etki yaratır. motosikletin dengede durmasını sağlar.

    3 - motor gücü. motor gücü, arka tekerleği ve motosikletin yükünü kolayca yenebilecek miktarda olmalıdır. düşük güçlü bir motor, özellikle denge'de çok önemli olan arka tekerin yeterli jiroskopik etki yaratmasını sağlayamaz. güçlü motor - daha iyi denge demektir.

    4 - ağırlık merkezi. ağırlık merkezi, tekerlek milleri hizasında olan bir motosiklet için, jiroskopik etki motosikleti çok kolay bir şekilde dengeye getirir. biraz karmaşık olacak ama, eylemsizlik kanunu gereği, ağırlık merkezi tekerlek millerinden yukarı doğru yükseldikçe, motosikletin viraja yatması ve virajdan kalkması zorlaşır.


    şöyle ki, ağırlık merkezi çok yukarıda olan endurolar, ağırlık merkezi çok daha aşağıda olan spor motosikletlere göre keskin ve hızlı viraj alma konusunda daha zayıf kalırlar. çünkü ağırlık merkezleri dolayısı ile, jiroskopik etkiyi yenip motoru yatırmak ve jiroskopik etkiye yardımcı olarak motoru toplamak spor motorlara göre daha zordur.

    bununla beraber, ağırlık merkezi yukarıda olan enduroları, aynı şekilde yatırmak ve yattıktan sonra toplamak spor motorlar kadar kolay olmadığından, dengeleri de spor motorlar kadar kolay sarsılmaz. bu yüzden bozuk zeminlerde ve zor şartlarda spor motorlardan daha dengelidirler.

    ---------------------------------------

    scooter'lar genelde düşük güçlü, küçük lastikli ve ağırlık merkezleri yerden bitme üretiliyor :D

    her türlü falso kardeşim. binmeyin :D bu yazıdan bu sonuç çıkar.


    kişisel görüşüm, spor motosikletlerin viraj alma tekniklerinin bir çok scooter'da daha başarılı olacağıdır. yine de geometrik bakımdan, scooterlar için imal edilen lastik profilleri bakımından, motor gücü bakımından sıkıntılı olabilir.

    bence scooterlarla viraja, bir cruiser kullanıcısı gibi girmelisiniz iyice yavaşlayıp dümdüz dönün :D

    şaka tabi. hangi motoru kullanırsanız kullanın, viraj kabiliyeti farklılık gösterecektir. en iyi viraj yeteneği, asfaltta spor motorların, toprakta kroslarındır...

    supermoto'lar hafif ama ağırlık merkezi yukarıda, motor gücü çok fazla ve görece iri lastiklerle üretilir. bu yüzden en baba viraj kabiliyetine sahiptirler.

    sanırım viraj yeteneği en zayıf motorlar öncelikle genel geçer cruiser'lar, ardından da scooterlardır.

    bence rahatınıza bakın. viraja da yavaş girin
    Tolme, arca94 ve samet10 bunu beğendiler.
    !?

  12. #32

    Üyelik
    22 Ekim 2010
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    FZ6
    oradaki hatayı bilemem ama o kazanın olduğu yer KAZALARIYLA ÜNLÜ bir yer.

    youtube ' a mulholland accident veya mulholland motorcycle crash yazarsanız aklınıza gelecek her motorun yaptığı onlarca kaza göreceksiniz .

    http://www.youtube.com/results?searc...41l440l3.3l6l0

    bu linktede kazaların playlist' i var

    http://www.youtube.com/watch?v=GgKoX...7A2492C0B9CBFF

    üşenmeden izlemiştim ordan biliyorum

  13. #33
    ezme - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mayıs 2005
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yamaha XSR 900


    sessizsakin teşekkürler yazdıklarınız için, aklıma yatmayan bir nokta var sadece; yeni ve performanslı maxi scooterlar olan honda integra ve yamaha tmax varyatör aksamını motor bloğuna yakın bir yere alarak arka tekerleğe güç aktarımını zincirle yapıyor. bu durum sizin arka "Ağırlık merkezi, diğer unsurları yok sayar, sadece virajda yatabilmeyi baz alırsak, özellikle arka tekerlek mili hizasında olsa en makbulu olurdu." söyleminize ters. Ya da en azından ben öyle anladım.
    07 EEE 31

  14. #34
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    Alıntı ezme adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    http://www.akrapovic.com/typo3conf/e...530__2012_.jpg
    http://s1.visordown.com/uploads/imag...mage/42718.jpg
    sessizsakin teşekkürler yazdıklarınız için, aklıma yatmayan bir nokta var sadece; yeni ve performanslı maxi scooterlar olan honda integra ve yamaha tmax varyatör aksamını motor bloğuna yakın bir yere alarak arka tekerleğe güç aktarımını zincirle yapıyor. bu durum sizin arka "Ağırlık merkezi, diğer unsurları yok sayar, sadece virajda yatabilmeyi baz alırsak, özellikle arka tekerlek mili hizasında olsa en makbulu olurdu." söyleminize ters. Ya da en azından ben öyle anladım.
    ağırlık merkezini, önden motora baktığınızda motorun sağı solu olarak değil de, yandan baktığınızda yukarı aşağı olarak değerlendirin benim yazımda. zincirle aktarmanın espirisi, motor bloğunun arka tekere kadar uzanmasını istemedikleri içindir.

    zira, yandan baktığınızda, yatayda, ağırlık merkezinin iki tekerin tam ortasında olması en makbuludur.

    ağırlık merkezinin yerden yüksekliği arttıkça, jiroskop etkisinin motorun yatmasına izin vermesi ve motorun yattıktaın sonra toplanmasına yardım etmesi zorlaşır. eğer motosikletin ağırlık merkezi, tam tekerleklerin mili yüksekliğinde olsaydı, jiroskop etkisinin motosikletin yatmasına izin vermesi de motoru yattıktan sonra toplamaya yardım etmesi de çok kolay olurdu. yükseldikçe zorlaşır. yükseldikçe stabil dengesi artar..
    !?

  15. #35
    ezme - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mayıs 2005
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yamaha XSR 900
    mevzuuyu şuan çok net anladım! Rake değeri-ağırlık merkezi şuan çok net, fakat takıntılıyım ya şuan kendi motorumun rake değerini/açısını deliler gibi arıyorum ama bulamıyorum!
    07 EEE 31

  16. #36
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    31 Ekim 2009
    Şehir
    istanbul/bostancı
    Motosikleti
    Honda Hornet 900
    Aprilia lı arkadaş çok yalnış bir şekilde kullanıyor.Km saati her durumda göğüs hizasında olmalı virajlarda.Motorla bir bütün olarak yatmalı.2001 model gilera runner 180 kullandım uzunca süre.Kontra tekniği ile virajlarda sürekli orta sehpa yere değiyordu.
    En iyi sürücü, kendini karşısındakinden koruyabilendir.

  17. #37
    Tolme - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2008
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    TVS Jupiter 125, Motoran Vento 100
    buda büyük teker scootere örnek
    İnsanlarıda Para Gibi Işığa Tutun, İçinde "ATATÜRK" Yoksa Sahtedir!!! - "Don't ride faster than your angels can fly"

  18. #38
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    Bence tek sebep hız... Onun dışındakiler in pek önemi yok.
    Ayağını yere koymasının sebebide , saçamaladığını anlayıp ne yapıyorum ben usta bu motor bu hızla burayı dönermi dediğii andır.

    2. Büyük hatada hemen ayağa kalkmaya çalışmasıdır.
    Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.

  19. #39
    _SpartacuS_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yok Gibi Ama Çok Gibi
    1. video'da Sürücünün hatası

    1. Aşırı Sürat
    2. Kararsızlık
    3. Kızım Çay'a bakma Çay'ı dökersin Metod'u ( Nereye bakarsan oraya gidersin )
    4. Yanlış viraj cizgisi.. ( Hemen Viraj'ın içine dalıyor Anlıyor kereta düz karşı dağa çıkacak panikliyor o esnada düşüyor )
    5. Şortla Terlikle Binmesi ( Hadi bindin adam gibi bin senin ne haddine o viraja dalmak Dangalak! )

    2. Video da aslında çok fazlasını seyretmedim ama izlediğim kadarıyla zaten süratları 1 videodaki arkadaştan daha düşük ve bildikleri yollar çokta abartılacak bir şey yaptıklarını zannetmiyorum... Ama yinede güzel.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 02:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:10 ----------

    Alıntı Tolme adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    buda büyük teker scootere örnek
    Aprilia Scarabeo 200ie =

    Yazın binmiştim Şahane bir Scooter böyle bir gidiş böyle bir yol tutuş böyle bir performans Zor yani

    Harika bir Scootere sahipsiniz.. ( Hiç sevmem Scooter ama yiğidi öldür hakkını ver felsefesi )

    ( Eyüp ağabey sana da selam istinye park' a gelip ard arda ıkı mesaj ıkısıde birbirinden farklı ben çözemedim nasıl bir karaktere bürünmüşsün Tamam geliyorz 2 dak sonra vazgeçtik burda yazım ki rezil ol )
    ....

  20. #40

    Üyelik
    02 Temmuz 2011
    Şehir
    Kıbrıs/Kocaeli
    Motosikleti
    R25
    o viraj da meşhur viraj..bütün kaza videoları o virajda oluyor


2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)