Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Enjeksiyonlu motosiklette benzin ayari

    REKLAM ALANI
  1. #1
    UNdocab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT650, RT125
    Tecrubesi cok arkadaslar ve abilerim mutlaka vardir. Onlara danisayim istedim. Enjeksiyonlu motosiklette hava ile karisan benzin orani nasil arttiririm?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    16 Nisan 2003
    Arttıramazsın.

    Enjeksiyonlu motorlarda gaz kelebek sensörü var.Bu sensör gaz açıldığında daha fazla hava girişi için açılan kapakçığın açısını ölçüyor. Kapakçık açıldıkça enjektörün benzin püskürtme aralığı kısalıyor.Mesela saniyede 5 kereden 8'e 10'a çıkıyor.Enjektör benzin geçişi sağlayan bir selenoid valf, yani sadece bir musluk.Basınçlı benzin püskürtmesini sağlayan şeyde benzin pompası.Bu pompa sistem üzerinde sabit bir basınç yaratıyor.Bu basınç artarsa arada regülatör var.Fazla olan basıncı alır.Motorun devrine göre enjektör açma kapama sayısı üretim planlaması sırasında masada matematik hesapları ile bulunuyor.Motorun "beyni" buna göre düzenleniyor.

    Aslında ayarının bozulmaması açısından karbüratörlü sistemden daha avantajlı.Ama zamanında benzin filtresi değişimi çok önemli. Tabi benzin pompasının da bir ömrü var.Belirli kilometreden sonra bozulmasını beklemeden değiştirmek lazım.Mesela 50,000 km.Enjektörlerde belli bir zamandan sonra sökülüp temizlenmeli.İçlerinde küçük filtreler var.Bunlar uygun solüsyonla temizleniyor.Oto sanayilerinde enjektör temizleyen yerler var.

    Yalnız bu işlerin bir de modifiye yanı var.Yazılım değiştiren cihazlar var galiba. Eğer sorduğun şey buysa yukarıda yazdıklarım yok hükmündedir. O kısmı hiç bilmem.
    UNdocab, yasdal ve alperarıcan bunu beğendiler.

  3. #3
    UNdocab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT650, RT125
    Tesekkur ederim. Aciklayici bi yazi oldu. Olayim şu aslinda. Motosiklet icin bmc hava filitresi aldim.Filitrenin agzi orj ile ayni genislikte ama daha gecirgen yapi ile daha fazla hava geciriyor. Buda karisimda fakirlige sebep olur diye duşunuyorum. Sizce olur mu

  4. #4
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    25 Nisan 2009
    Şehir
    Ankara-Trabzon
    Motosikleti
    artık yok
    enjeksiyonlu sistemde, jawa'nın açıkladığı gibi, hava akışmetreniz, emilen havayı ölçer. fabrikada, ECU'nuz üretilirken ona programlanmış bir MAP tablosu vardır. bu tablo kabaca mesela, 5 birim havaya 1 birim benzin püskürtmek için enjektörü 1 saniye açık tut, 10 birim havaya 3 birim benzin püskürtmek için enjektörü 2 saniye açık tut gibi bir tablodur (rakamlar tamamen örnektir). dolayısıyla siz hava filtrenizi büyütseniz, ya da tamamen çıkarsanız yani giren hava miktarını artarsanız da, bu sefer hava akışmetre giren havayı daha fazla ölçecek ama bu seferde o havaya göre MAP tasblosu ne kadar benzin gerekiyorsa o kadar gönderilecek. yani giren hava azalır ya da artarsa, bu tabloya bakarak ECU benzin miktarını zaten kendisi azaltıp artıracak. bu nedenle siz herhangi bir ayar filan yapmıyorsunuz...


    tabii, bu işin basit halli anlatımı. anlamanız için bu kadar basit yazdım. yoksa bu tabloda başka bir çok paramatre daha var...
    UNdocab bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    01 Nisan 2007
    Şehir
    amerika
    Biz golf 4'e bir tane filtre taktık.Gayet amatör bir çalışma idi.Gaz pedalını çok pompalayıp bırakınca paat diye bir ses çıkarıyordu ki sormayın.Ona benzer şeyler olabilir belki.

  6. #6

    Üyelik
    27 Eylül 2009
    Şehir
    Kadıköy-İstanbul
    Motosikleti
    Honda cb125e
    bazı otomobıllerde motor arıza ısıgı yaktıyor hatta akısmetre yada hava sensorunu yaktıgını bıle oluyordu motorda ne olur bılemem bnm merak ettgıım arabadakı 1e 15 oran 125cc bır tek sılındırde aynımı enjeksıonlu tabıkı

  7. #7
    UNdocab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT650, RT125
    @aya. Eger kontrolu gelen hava miktarina gore yapıyorsa dedigıniz gibi olur. Sehir efsanesi olarak bildigim. Hyolarin enjeksiyonu tam enjeksiyon(Dediginiz gibi havaya gore benzini ayarlayan sistem) degil diyen olmustu. Bunun gercek olma ihtimali varmidir.(bunu korider.com sitesine de sorucam belki orada kesin bilen vardir)

  8. #8
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Ayarlayamazsın, ayarlamana da gerek yok. aya'nın da dediği gibi sensörler emilen havayı ölçüp ne kadar benzin göndermesi gerektiğine karar veriyor. Havaya göre benzini ayarlamama ihtimali yok, öyle olsa motorunda şu sensörden 2 tane olmazdı zaten.
    UNdocab bunu beğendi.

  9. #9
    UNdocab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT650, RT125
    Alıntı Slayerrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ayarlayamazsın, ayarlamana da gerek yok. aya'nın da dediği gibi sensörler emilen havayı ölçüp ne kadar benzin göndermesi gerektiğine karar veriyor. Havaya göre benzini ayarlamama ihtimali yok, öyle olsa motorunda şu sensörden 2 tane olmazdı zaten.
    http://www.hyosungsource.com/images/...sensor_MED.jpg
    Ama eklediğin delphi marka bunlar 2012lerde var. 2012lerdeki sistem değiştirildi.Enjeksiyon sistemi geliştirildi silindir başına 1 oksijen sensörü eklendi ve Delphi ECU bunu düzgün şekilde ayarlayabilecek kabiliyette olarak programlandı. Bu saydıklarım yukarıda aya'nın dediklerini süper şekilde yapmaya imkan verecek sistem.
    Yani ben daha az kısıtlanmış(daha geniş ağızlı) egsoz eklersem ve hava filitresini daha çok hava verecek şekilde ayarlarsam sistem otomatik olarak benzini de arttırınca motosikletin yığılmaması için gereken 3lü yapı bereber geliştirilmiş olur ve beygir gücü artar, motosiklet daha iyi gider/daha çok yakar.

    Bende 2011 var.Beyin olarak Daewoo var bu yukarıdakileri gerçekten yapabiliyor mu emin değilim.yaptığım sadece gavurların sitelerini incelemek başka da bilgim yok :D

  10. #10
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Alıntı UNdocab adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ama eklediğin delphi marka bunlar 2012lerde var. 2012lerdeki sistem değiştirildi.Enjeksiyon sistemi geliştirildi silindir başına 1 oksijen sensörü eklendi ve Delphi ECU bunu düzgün şekilde ayarlayabilecek kabiliyette olarak programlandı. Bu saydıklarım yukarıda aya'nın dediklerini süper şekilde yapmaya imkan verecek sistem.
    Yani ben daha az kısıtlanmış(daha geniş ağızlı) egsoz eklersem ve hava filitresini daha çok hava verecek şekilde ayarlarsam sistem otomatik olarak benzini de arttırınca motosikletin yığılmaması için gereken 3lü yapı bereber geliştirilmiş olur ve beygir gücü artar, motosiklet daha iyi gider/daha çok yakar.

    Bende 2011 var.Beyin olarak Daewoo var bu yukarıdakileri gerçekten yapabiliyor mu emin değilim.yaptığım sadece gavurların sitelerini incelemek başka da bilgim yok :D
    Bahsettiğim IAP sensörü (Intake air pressure sensor) 2008 model yılından itibaren, yani tüm enjeksiyonlu modellerde mevcut ve mevcut olmak zorunda. Eklediğim fotoğraf belki sendeki modele uygun sensör olmayabilir, onu bulduğum için ekledim. Ama bir sensör var.

  11. #11
    UNdocab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT650, RT125
    yani bu 2012lerle beraber gelen sistem ile benim sorum arasında direkt olarak bir alaka yok öyle mi?
    öyleyse iyi :D

  12. #12
    Felon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2010
    Konu güzel,benim cins bi sorum olcak peki motorda güç artışı olup olmadığını nasıl anlamayı düşünüyosun?Büyük ihtimalle piskolojik etkenlerden dolayı bi + yada - olarak algılayabilirsin.Sonuçta dynoya çıkmadanda bişe ölçemeyiz.Bizim motorlarda hız ölçer hangi tekere endeksle çalışıyor? eğer arka teker sehpadayken gösterge çalışıyosa biraz delilik belki ama
    sehpada filtre ve egzos öncesi top speed +hızlanma(hızlanma pek anlaşılmaz sanırım) ölçülebilir.
    https://www.youtube.com/alifeyizoglu

  13. #13
    UNdocab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT650, RT125
    Alıntı Felon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Konu güzel,benim cins bi sorum olcak peki motorda güç artışı olup olmadığını nasıl anlamayı düşünüyosun?Büyük ihtimalle piskolojik etkenlerden dolayı bi + yada - olarak algılayabilirsin.Sonuçta dynoya çıkmadanda bişe ölçemeyiz.Bizim motorlarda hız ölçer hangi tekere endeksle çalışıyor? eğer arka teker sehpadayken gösterge çalışıyosa biraz delilik belki ama
    sehpada filtre ve egzos öncesi top speed +hızlanma(hızlanma pek anlaşılmaz sanırım) ölçülebilir.
    manyak mısın polis misin oğlum öyle ölçüm mü yapılır :D titreşimden vs dolayı sehpa bi devrilirse görürsün o zaman bazı şeyleri tersten hemde.
    ya üç beş para verip dyno testine sokturacaksın ya da yolda deneyeceksin(belki eş değer iki gt250 ile denenebilir).
    Son hızda çok fazla artış beklemeyin. Hız, gücün karesi ile orantılıdır. Yani misal, 1 birim hız artışı için 2 birim HP lazım. Sallıyorum,motosikleti 40hp'ye bile çıkarsan 200'ü göremeyebilirsin.

    Dişli değişimi de mutlaka gerekli değişen dişli nin imkan vereceği ulaşılabilecek son hızı da bu hava filitresi egsoz yakıt üçlüsünü arttırarak desteklersin ki son hızın artsın.
    Yani sadece dişli değiştirerek son hızı arttıramazsın. belki 6000 de daha önce 100km ile giderken değişimden sonra 108'le gidersin ama bu son hızının artacağı anlamına gelmez.

    www.gearingcommander.com sitesini kurcaladım sonuç
    arka dişliyi 2 birim küçültür, arka lastiği 160/70 (60 olmaz lastiğin çevresi düşeceği için son hız düşer) ile değiştirirsem ve bu egsoz hava filitresi benzin miktarını arttırırsam gerçekten HP , son hızın artar.
    Sırf bunun için 160/70 lastik aradım metzellerde, bridgestone da buldum. Deniycem bakalım ne olacak :D

  14. #14
    Felon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2010
    Alıntı UNdocab adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    manyak mısın polis misin oğlum öyle ölçüm mü yapılır :D titreşimden vs dolayı sehpa bi devrilirse görürsün o zaman bazı şeyleri tersten hemde.
    ya üç beş para verip dyno testine sokturacaksın ya da yolda deneyeceksin(belki eş değer iki gt250 ile denenebilir).
    Son hızda çok fazla artış beklemeyin. Hız, gücün karesi ile orantılıdır. Yani misal, 1 birim hız artışı için 2 birim HP lazım. Sallıyorum,motosikleti 40hp'ye bile çıkarsan 200'ü göremeyebilirsin.
    Sağlam tutulursa bişe olmaz ama olması durumunda ortalık karışır
    Eşdeğer gt bulmak bi nevi kolay ama bence öyle hiç anlaşılmaz.Çünkü hava faktörü, sürücü pilotaj(anlık olarak bile değişir) ve kilo farktörleri çok oynuyo.Bi dynoya çıkmak ne kadara patlarki.bi çift lastik gerekiyo gibi şeyler okumuştum internette.mübarek kaç saat sürüyoki bu olay lastikler bile bitiyor,anlamıyorum
    https://www.youtube.com/alifeyizoglu

  15. #15
    UNdocab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT650, RT125
    yanlışın olmalı bana hiç mantıklı gelmedi.
    Dynonun yaptığı şey motosikletin ürettiği gücü özel bir yazılım ile görüntülemek bu da bi çift lastik falan olamaz hadi olsun 10 20dk motosikletin çalıştırılması demektir.

  16. #16
    Felon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2010
    O dediğimi internette okudum ama map atılması ve iyi sonuca varılması biraz sürebiliyomuş, lastiklerin bitecek kadar sürmesi banada hiç mantıklı gelmedi işin aslı nedir büyük motor aldığım zamanlarda kafa yormak zorunda kalınca anlayacağım gibime geliyor Araştırmayı severimde uzun vade için uğraşmaya üşeniyorum
    Zaten dynonun ön tekerle işi yok lafın gelişi bir çift deniliyor sanırım ama bunu bir iki yerde okumuştum
    Konuya dönecek olursak bence ön tekeri duvara yaslayıp yüksek bir sehpa ile dediğim denenebilir ama yinede deli işi
    https://www.youtube.com/alifeyizoglu

  17. #17
    UNdocab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT650, RT125
    Eğer ki bir gün yaptırmak istersen sakın şunu unutma, kapalı bi odada motosiklete ram airden hava vermeden dyno yaptığını sanan salaklar var.Sonucu video da izle
    Felon bunu beğendi.

  18. #18
    Felon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2010
    Alıntı UNdocab adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eğer ki bir gün yaptırmak istersen sakın şunu unutma, kapalı bi odada motosiklete ram airden hava vermeden dyno yaptığını sanan salaklar var.Sonucu video da izle
    oy oy oy yazık oldu RR a
    Bak dediğim gibi ön teker kaldırıma ve yağmur oluğuna oturacak arkada sehpa ve rüzgar motora doğru, home made dyno 0-100videosu çekilir before and after ama bi kamerada uzaktan olup biteni çekmeli talihsiz bi durumda Akıllı tv ye yollayacak bir video çıkabilir
    https://www.youtube.com/alifeyizoglu

  19. #19
    Alper Kaya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Haziran 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 600 FA (2011) Honda CBR 500R (2014)
    Alıntı Felon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    oy oy oy yazık oldu RR a
    Bak dediğim gibi ön teker kaldırıma ve yağmur oluğuna oturacak arkada sehpa ve rüzgar motora doğru, home made dyno 0-100videosu çekilir before and after ama bi kamerada uzaktan olup biteni çekmeli talihsiz bi durumda Akıllı tv ye yollayacak bir video çıkabilir
    youtubede adam arka maaşayı kaldırarak sehpada monster 696ile 238km görüyor ne cesaret :D
    bir yere gitmek için arabaya binilir motora binmek için her yere gidilir Önemli Olan Varmak Değil Yolda Olmaktır...

  20. #20
    sapo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2010
    Şehir
    ŞİLİ CUMHURİYETİ
    Motosikleti
    250 LIK BISEY
    hic ugrasma al bir powercommander kafana gore ayarla ekonomik yaris tarla bag bahce biesuru mod var hangisini istiyorsan o modda sur motorunu..
    ÇARPIK PABUÇ ÇARPIK AYAĞA UYAR


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)