Tecrubesi cok arkadaslar ve abilerim mutlaka vardir. Onlara danisayim istedim. Enjeksiyonlu motosiklette hava ile karisan benzin orani nasil arttiririm?
Tecrubesi cok arkadaslar ve abilerim mutlaka vardir. Onlara danisayim istedim. Enjeksiyonlu motosiklette hava ile karisan benzin orani nasil arttiririm?
Arttıramazsın.
Enjeksiyonlu motorlarda gaz kelebek sensörü var.Bu sensör gaz açıldığında daha fazla hava girişi için açılan kapakçığın açısını ölçüyor. Kapakçık açıldıkça enjektörün benzin püskürtme aralığı kısalıyor.Mesela saniyede 5 kereden 8'e 10'a çıkıyor.Enjektör benzin geçişi sağlayan bir selenoid valf, yani sadece bir musluk.Basınçlı benzin püskürtmesini sağlayan şeyde benzin pompası.Bu pompa sistem üzerinde sabit bir basınç yaratıyor.Bu basınç artarsa arada regülatör var.Fazla olan basıncı alır.Motorun devrine göre enjektör açma kapama sayısı üretim planlaması sırasında masada matematik hesapları ile bulunuyor.Motorun "beyni" buna göre düzenleniyor.
Aslında ayarının bozulmaması açısından karbüratörlü sistemden daha avantajlı.Ama zamanında benzin filtresi değişimi çok önemli. Tabi benzin pompasının da bir ömrü var.Belirli kilometreden sonra bozulmasını beklemeden değiştirmek lazım.Mesela 50,000 km.Enjektörlerde belli bir zamandan sonra sökülüp temizlenmeli.İçlerinde küçük filtreler var.Bunlar uygun solüsyonla temizleniyor.Oto sanayilerinde enjektör temizleyen yerler var.
Yalnız bu işlerin bir de modifiye yanı var.Yazılım değiştiren cihazlar var galiba. Eğer sorduğun şey buysa yukarıda yazdıklarım yok hükmündedir. O kısmı hiç bilmem.
Tesekkur ederim. Aciklayici bi yazi oldu. Olayim şu aslinda. Motosiklet icin bmc hava filitresi aldim.Filitrenin agzi orj ile ayni genislikte ama daha gecirgen yapi ile daha fazla hava geciriyor. Buda karisimda fakirlige sebep olur diye duşunuyorum. Sizce olur mu
enjeksiyonlu sistemde, jawa'nın açıkladığı gibi, hava akışmetreniz, emilen havayı ölçer. fabrikada, ECU'nuz üretilirken ona programlanmış bir MAP tablosu vardır. bu tablo kabaca mesela, 5 birim havaya 1 birim benzin püskürtmek için enjektörü 1 saniye açık tut, 10 birim havaya 3 birim benzin püskürtmek için enjektörü 2 saniye açık tut gibi bir tablodur (rakamlar tamamen örnektir). dolayısıyla siz hava filtrenizi büyütseniz, ya da tamamen çıkarsanız yani giren hava miktarını artarsanız da, bu sefer hava akışmetre giren havayı daha fazla ölçecek ama bu seferde o havaya göre MAP tasblosu ne kadar benzin gerekiyorsa o kadar gönderilecek. yani giren hava azalır ya da artarsa, bu tabloya bakarak ECU benzin miktarını zaten kendisi azaltıp artıracak. bu nedenle siz herhangi bir ayar filan yapmıyorsunuz...
tabii, bu işin basit halli anlatımı. anlamanız için bu kadar basit yazdım. yoksa bu tabloda başka bir çok paramatre daha var...
Biz golf 4'e bir tane filtre taktık.Gayet amatör bir çalışma idi.Gaz pedalını çok pompalayıp bırakınca paat diye bir ses çıkarıyordu ki sormayın.Ona benzer şeyler olabilir belki.
bazı otomobıllerde motor arıza ısıgı yaktıyor hatta akısmetre yada hava sensorunu yaktıgını bıle oluyordu motorda ne olur bılemem bnm merak ettgıım arabadakı 1e 15 oran 125cc bır tek sılındırde aynımı enjeksıonlu tabıkı
@aya. Eger kontrolu gelen hava miktarina gore yapıyorsa dedigıniz gibi olur. Sehir efsanesi olarak bildigim. Hyolarin enjeksiyonu tam enjeksiyon(Dediginiz gibi havaya gore benzini ayarlayan sistem) degil diyen olmustu. Bunun gercek olma ihtimali varmidir.(bunu korider.com sitesine de sorucam belki orada kesin bilen vardir)
Ayarlayamazsın, ayarlamana da gerek yok. aya'nın da dediği gibi sensörler emilen havayı ölçüp ne kadar benzin göndermesi gerektiğine karar veriyor. Havaya göre benzini ayarlamama ihtimali yok, öyle olsa motorunda şu sensörden 2 tane olmazdı zaten.
Ama eklediğin delphi marka bunlar 2012lerde var. 2012lerdeki sistem değiştirildi.Enjeksiyon sistemi geliştirildi silindir başına 1 oksijen sensörü eklendi ve Delphi ECU bunu düzgün şekilde ayarlayabilecek kabiliyette olarak programlandı. Bu saydıklarım yukarıda aya'nın dediklerini süper şekilde yapmaya imkan verecek sistem.
Yani ben daha az kısıtlanmış(daha geniş ağızlı) egsoz eklersem ve hava filitresini daha çok hava verecek şekilde ayarlarsam sistem otomatik olarak benzini de arttırınca motosikletin yığılmaması için gereken 3lü yapı bereber geliştirilmiş olur ve beygir gücü artar, motosiklet daha iyi gider/daha çok yakar.
Bende 2011 var.Beyin olarak Daewoo var bu yukarıdakileri gerçekten yapabiliyor mu emin değilim.yaptığım sadece gavurların sitelerini incelemek başka da bilgim yok :D
yani bu 2012lerle beraber gelen sistem ile benim sorum arasında direkt olarak bir alaka yok öyle mi?
öyleyse iyi :D
Konu güzel,benim cins bi sorum olcak peki motorda güç artışı olup olmadığını nasıl anlamayı düşünüyosun?Büyük ihtimalle piskolojik etkenlerden dolayı bi + yada - olarak algılayabilirsin.Sonuçta dynoya çıkmadanda bişe ölçemeyiz.Bizim motorlarda hız ölçer hangi tekere endeksle çalışıyor? eğer arka teker sehpadayken gösterge çalışıyosa biraz delilik belki ama
sehpada filtre ve egzos öncesi top speed +hızlanma(hızlanma pek anlaşılmaz sanırım) ölçülebilir.
https://www.youtube.com/alifeyizoglu
manyak mısın polis misin oğlum öyle ölçüm mü yapılır :D titreşimden vs dolayı sehpa bi devrilirse görürsün o zaman bazı şeyleri tersten hemde.
ya üç beş para verip dyno testine sokturacaksın ya da yolda deneyeceksin(belki eş değer iki gt250 ile denenebilir).
Son hızda çok fazla artış beklemeyin. Hız, gücün karesi ile orantılıdır. Yani misal, 1 birim hız artışı için 2 birim HP lazım. Sallıyorum,motosikleti 40hp'ye bile çıkarsan 200'ü göremeyebilirsin.
Dişli değişimi de mutlaka gerekli değişen dişli nin imkan vereceği ulaşılabilecek son hızı da bu hava filitresi egsoz yakıt üçlüsünü arttırarak desteklersin ki son hızın artsın.
Yani sadece dişli değiştirerek son hızı arttıramazsın. belki 6000 de daha önce 100km ile giderken değişimden sonra 108'le gidersin ama bu son hızının artacağı anlamına gelmez.
www.gearingcommander.com sitesini kurcaladım sonuç
arka dişliyi 2 birim küçültür, arka lastiği 160/70 (60 olmaz lastiğin çevresi düşeceği için son hız düşer) ile değiştirirsem ve bu egsoz hava filitresi benzin miktarını arttırırsam gerçekten HP , son hızın artar.
Sırf bunun için 160/70 lastik aradım metzellerde, bridgestone da buldum. Deniycem bakalım ne olacak :D
Sağlam tutulursa bişe olmaz ama olması durumunda ortalık karışır
Eşdeğer gt bulmak bi nevi kolay ama bence öyle hiç anlaşılmaz.Çünkü hava faktörü, sürücü pilotaj(anlık olarak bile değişir) ve kilo farktörleri çok oynuyo.Bi dynoya çıkmak ne kadara patlarki.bi çift lastik gerekiyo gibi şeyler okumuştum internette.mübarek kaç saat sürüyoki bu olay lastikler bile bitiyor,anlamıyorum
https://www.youtube.com/alifeyizoglu
yanlışın olmalı bana hiç mantıklı gelmedi.
Dynonun yaptığı şey motosikletin ürettiği gücü özel bir yazılım ile görüntülemek bu da bi çift lastik falan olamaz hadi olsun 10 20dk motosikletin çalıştırılması demektir.
O dediğimi internette okudum ama map atılması ve iyi sonuca varılması biraz sürebiliyomuş, lastiklerin bitecek kadar sürmesi banada hiç mantıklı gelmedi işin aslı nedir büyük motor aldığım zamanlarda kafa yormak zorunda kalınca anlayacağım gibime geliyor Araştırmayı severimde uzun vade için uğraşmaya üşeniyorum
Zaten dynonun ön tekerle işi yok lafın gelişi bir çift deniliyor sanırım ama bunu bir iki yerde okumuştum
Konuya dönecek olursak bence ön tekeri duvara yaslayıp yüksek bir sehpa ile dediğim denenebilir ama yinede deli işi
https://www.youtube.com/alifeyizoglu
Eğer ki bir gün yaptırmak istersen sakın şunu unutma, kapalı bi odada motosiklete ram airden hava vermeden dyno yaptığını sanan salaklar var.Sonucu video da izle
oy oy oy yazık oldu RR a
Bak dediğim gibi ön teker kaldırıma ve yağmur oluğuna oturacak arkada sehpa ve rüzgar motora doğru, home made dyno 0-100videosu çekilir before and after ama bi kamerada uzaktan olup biteni çekmeli talihsiz bi durumda Akıllı tv ye yollayacak bir video çıkabilir
https://www.youtube.com/alifeyizoglu
hic ugrasma al bir powercommander kafana gore ayarla ekonomik yaris tarla bag bahce biesuru mod var hangisini istiyorsan o modda sur motorunu..
ÇARPIK PABUÇ ÇARPIK AYAĞA UYAR
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)