125cc scooter yakitindaki fark
Reklamlar
-
iyi gunler, sifir aldigim scooter ile rodaj falan yapmadan iki kisi( 200kg ), tamami sehiricinde, kimi zaman 100-120km ile, ilk depoyu fulledim 95 oktan ile toplam 193.7km yol yaptim ve tek cizgi yanip sonmeye basladi ( toplam 9 cizgi mevcut ve depo 5.5litre aliyor ), ikinci kez depoyu fulledim bu sefer 91 oktan ile ve kullanim gene ayni ve artci ile, bu seferde 256.6km yaptim, ilk depo ile ikinci depo arasindaki bu buyuk fark oktandan mi kaynakli yoksa motorun zamanla az yakmasi mi? gerci daha zamanla az yakmasini gorecek kadar olmadi, benzini iki seferde ayni yerden aldim, simdi ucuncuyu fulledim, bakalim bunun menzili daha mi uzun olacak? scooter ile yuksek-dusuk oktan test edeniniz var mi?
Reklamlar
-
kursattekin adlı üyeden alıntı
iyi gunler, sifir aldigim scooter ile rodaj falan yapmadan iki kisi( 200kg ), tamami sehiricinde, kimi zaman 100-120km ile, ilk depoyu fulledim 95 oktan ile toplam 193.7km yol yaptim ve tek cizgi yanip sonmeye basladi ( toplam 9 cizgi mevcut ve depo 5.5litre aliyor ), ikinci kez depoyu fulledim bu sefer 91 oktan ile ve kullanim gene ayni ve artci ile, bu seferde 256.6km yaptim, ilk depo ile ikinci depo arasindaki bu buyuk fark oktandan mi kaynakli yoksa motorun zamanla az yakmasi mi? gerci daha zamanla az yakmasini gorecek kadar olmadi, benzini iki seferde ayni yerden aldim, simdi ucuncuyu fulledim, bakalim bunun menzili daha mi uzun olacak? scooter ile yuksek-dusuk oktan test edeniniz var mi?
Sizin yok sandığınız rodaj dönemi aslında olduğu için, motor km yaptıkça sekmanlar silindire uygun şekilde oturduğu için, motor açıldıkça verimi arttığı için 2 depo arasında tüketim farkı var. Şu anda sıfır km otomobil satan çoğu marka hala 500 yada 1000km aracın zorlanmamasını istemektedir. En yeni teknoloji motosiklette bile ilk 500km'de motorda değişiklikler olur, motor açılır. Kullanma kılavuzunda biz fabrikada sekmanları silindire oturttuk, aldığınız anda son hıza kadar zorlayabilirsiniz yazmıyorsa mutlaka ilk yağ değişimine kadar rodaj gerekir.
-
rodajda iki kişi binilmez. rodajda motosiklet %40 dan yukarı zorlanmaz. rodajda motosiklet çok yakar ve siz böyle kullanarak sekman ve silindire zarar verdiniz bile. rodajı güzel yapılmış bi click125i yanınızdan fişek gibi geçtiğinde ve sürekli arızalandığında farkı anlayacağınıza eminim.
Bilgi Üniversitesi Motosiklet Kulübü Kurucu üyesi.
Lütfen cevap yazdığınız yorumumu beğenin. Yazdıktan sonra bakmayı unutabiliyorum.
-
arkadasim iyiki motorla cross falan yapmamissin
-
kursattekin adlı üyeden alıntı
iyi gunler, sifir aldigim scooter ile rodaj falan yapmadan iki kisi( 200kg ), tamami sehiricinde, kimi zaman 100-120km ile, ilk depoyu fulledim 95 oktan ile toplam 193.7km yol yaptim ve tek cizgi yanip sonmeye basladi ( toplam 9 cizgi mevcut ve depo 5.5litre aliyor ), ikinci kez depoyu fulledim bu sefer 91 oktan ile ve kullanim gene ayni ve artci ile, bu seferde 256.6km yaptim, ilk depo ile ikinci depo arasindaki bu buyuk fark oktandan mi kaynakli yoksa motorun zamanla az yakmasi mi? gerci daha zamanla az yakmasini gorecek kadar olmadi, benzini iki seferde ayni yerden aldim, simdi ucuncuyu fulledim, bakalim bunun menzili daha mi uzun olacak? scooter ile yuksek-dusuk oktan test edeniniz var mi?
senin kullanımından dolayı bu fark oluşmuş..hem korkma motoruna birşey olmamıştır ama sen yine de ilk bin km çok zorlamamaya çalış..
-
normalde rodaja hep uyarim ama aldigim yerdekiler ve daha onceki sorduklarim hep aynisi dediler, bu hondanin eSP motoru ve rodaj yok diye, gene de parcalar tanissin bir falan diye israr ettim, sen bilirsin ama yok dediler, bu arada motorlu taksilere biniyordum her gun 2-3 defa ve genelde degisik modelleri seciyorum, click125i gordum yeni almis taksici, daha kmsi 42km idi, bindim iki kisi ve adam uca uca gitti, farkli bir taneye daha bindim o da 400kmlerde idi o da ayni, motorlu taksiler hic umursamaz motora iki kisi uc kisi binmis ama sifir olanlari hemen motorlu taksi yapmiyorlar, clicklerde hemen olunca bende bosver dedim, zaten 50.000km garantisi var, aldim ve ayni gun bastim 120kmye ciktim ve uzerine de cikar duzde ama 140 olmaz gibi geliyor, zaten 120 bile fazla scooter icin ama, hosuma giden yani giderken cok rahat gidiyor, ne zorlama ne ses var, hic ses duymuyorum calisiyor mu belli degil, hizlanmasi gayet iyi, 5-6 katli otoparklarda 2 kisi ozellikle en alt ve en uste gidiyorum cikarken hizlaniyor ustelik, acikcasi ilk depo ortalama 3litre yakiyor gibi hesapladim ama su an sanki 2litreyi gorecegim gibi geliyor zamanla, altina inmesini beklemiyorum ama, bu arada yanimdaki kiz wave kullaniyor sifir aldi ve 3 senede 30.000km yapti, bu motoru aslinda esim icin aldim ve ogretmeye basladim, gecen gun rahatsiz idim ve esim alisverise gitti, yalniz park etmeye cesareti olmadigi icin motoru asagida birakti, yukari cikmasi icin dik egim var ve korktu, kiz hergun cikiyor kendi motoru ile, ben yaparim dedi, sonucta o kadar tecrubeli, aldi ve gaza dokundugu anda birden motor atildi ile, dik yokus bittiginden itibaren duz 3-4 metre var park icin ve devami camekan, camdan iceri girecegim diye korkup frene asildi tam yokusu bitirmeden ve tabi geri kaymaya baslarken duramadi ve tekrar gaza yuklendi, motor yana yatarak yokusu cikmaya zorlanirken kizda geri geri dustu kolunun uzerine, neyseki biraz derin de olsa birkac cizik ve bolca korku ile atlattik, motorun ayna iceri dondu, hemen aynanin yan tarafindaki grenaj ve kuyruga yakin yerlerde cizik oldu, motor kisminin oldugu yani sol tarafa yatti, benim de o kadar degisik marka modelde tecrubem olmasina ragmen, bende ilk motoru teslim aldim, dukkandan cikacagim ama bir metrelik hol gibi bir yer var, iki ayagi yerden kaldiramadim heran carparim gibi, 1-2km icinde alisiyorsun ama agir olmus biraz, o an pisman olmustum ama kisa surdu, eSP icin hondanin reklam yalani mi gercek mi herkes merak ediyordu, normalden yuzde 30 fazla guc,tork, ve ayni oranda yakit tasarrufu vadediyor diye, ilk depoda kazikcilar dedim, gerci basarsan yakar ama olsun simdi tavsiye ediyorum, eSP ilk olarak click ile denendi ve su an pcx te eSP motor kullanacak, paylasma sebebim eSP den dolayi, yoksa click bizde yok bosver demeyin
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:42 ----------
dürümdöner adlı üyeden alıntı
senin kullanımından dolayı bu fark oluşmuş..hem korkma motoruna birşey olmamıştır ama sen yine de ilk bin km çok zorlamamaya çalış..
ama ilk depoyu da ikinciyi de ben bitirdim, bilmiyorum ne kadar dogru ama gecende burdaki forumda boyle bir konu acilmisti, kullanici 95 oktan-91 oktan-gasohol20 ile test ediyor motorunu, motoru yeni almis ve kiyamamis hep 95 oktan kullanmis, pahali olsun kaliteli olsun diye, ama yakiti beklediginden fazla cikmis, bu sefer 91 oktan denemis, menzil artmis, en son e20 denemis ( gasohol 20) ve daha da artmis, gasohol 20 benzinin icine yuzde 20 oranda etanol katilmis hali, ucuz benzin icin yapiliyor ( yuzde 85e kadar cikiyor bu deger burada, etanolun maliyeti litresi 40kurus imis dunyada ve hem cevreyi kirletmiyor hem de bitkilerden elde ediliyor, ciftci de kazaniyor, hukumette vatandasta) yani e20 91oktandan daha dusuk kalite, motorlarda yazan hepsini kullanabilirsiniz, ornegin pcx125,wave,cbr125,cbr250de 91 oktan veya e20yi, turkiyede e olayi yok bildigim kadari ile ama yuksek oktanlarda sinir yok nerdeyse, bazi arkadaslar ne kadar yuksek oktan o kadar iyi saniyor ama aksine ne kadar dusuk o kadar iyi, sonucta kullanim klavuzunda da yazar, cok yuksek oktan icin hayabusan olur yuksek cc araban olur neyse. aranizda deneyen oldu mu yuksek oktanla ve dusuk oktanla menzili?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)