Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
4. sayfa BirinciBirinci ... 2345 SonuncuSonuncu

Yunusların Kazası

    REKLAM ALANI
  1. #61
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    17 Şubat 2012
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    Yeni Gilera Runner 180 sp Arıyor :)
    Ama Haber Yanlış şuçlu polislerdi.Haberde şuçlu Taksi şöförü olarak gösterilmişti :S

    http://www.haberler.com/antalya-merk...241559-haberi/


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #62

    Üyelik
    05 Kasım 2011
    Şehir
    şehirsiz
    peki size bir soru arkadan bir yerden siren sesi geliyor siz ne yparsınız bir anda sağa çekmez misiniz adamlar tam kör noktada adam aynaya baktıysada polisleri görmemiş hemen sağa çekmiş olamaz mı?

  3. #63
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    17 Şubat 2012
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    Yeni Gilera Runner 180 sp Arıyor :)
    Herhalikarda orda polisler şuçlu Sağdan Geçmek şuç..!

  4. #64
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Alıntı Carl Gustav adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben diyeceğim tabii.

    2 arkadaşımı da sakat bırakan taksici,

    Bizzat çin malı skuterimle orta şeritte giderken soldan sağa önüme dalıp sonra korna çalınca arabadan inen, "ÖLDÜRECEK MİSİN BENİ?" diye bağırdığımda "geber o.ç" diye cevap veren pXç de taksici,

    Babamı araba sürerken sıkıştırıp, arabadan inince göğsünden tornavidalayan da taksici (davası sürüyor),

    Işıklarda dururken habire korna çalıp yırtık dondan çıkar gibi her araya sıkışan da taksici,

    Karşı şeritten gelirken, kendi şeridinin tıkalı olduğunu görmesine rağmen durmayıp üzerimize kafa gösteren de (şerit ihlali yapan da) taksici,

    Kısaca her türlü hırtlığı, hırboluğu yapıp sonra da pişkin pişkin cevap veren eXXXXoğluXXXk de taksici.

    Tabii böyle diyeceğim hatta BEN böyle diyeceğim.

    Kafa kamerasıyla çekimleri biriktiriyorum.

    Bir punduna getireyim, taksiler ve taksiciler için özel bölüm yapacağım.

    El mi yaman, bey mi yaman göreceğiz.

    Slmlr
    Brkn
    Tamamen şahsi kızgınlıkla taksicilere yönelmen yanlış...
    Biz burdaki hatayı konuşuyoruz...
    Daha önceki yaraların seni bağlar...
    Videoda taksicinin hatası sinyal vermemek....
    Ama yunus da göz göre gitmiş vurmuş.. En ufak bir çaba yok...
    Zaten ilerlediği yer kaldırımın dibi.. Şerit bile değil...
    Taksicinin ölü noktasında.... Zaten görse taksici oraya dönmez...

    Şonuç olarak taksicilik de bir meslek gurubudur...
    İçinde hakkıyla yapan kişiler vardır...
    15,000 taksi şöförünü bir kefeye koyup hepsine uluorta hakaret etmek basit aciz insan işidir...
    Bizler burda hakaret etmek için değil olayı tartışıp dersler çıkarabilmek için 2 satır yazıyoruz...
    Şahsi kin ve nefretimizi ortaya kusmuyoruz...
    Biraz daha dikkat....
    Zippo's bunu beğendi.
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  5. #65
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Taksici de polisler de suçlu. Taksici sinyal vermemiş, polis gitmemesi gereken yerden gitmiş.

    Taksicilerin ve motosikletli polislerin çoğu ortalama sürücüden çok daha tehlikeli araç kullanıyorlar. "Hepsi" diyemem, ama iki grupta da trafik canavarı oranı sıradan sürücülere kıyasla daha fazla. "Benim işim trafik, demek ki trafik bana ait" yaklaşımı var.


    "Ya taksici suçludur, ya polis" gibi ak-kara yaklaşımı ülkemizin genel hali oldu artık. En basit kazada bile iki tarafın da hatalı olabileceğini düşünemiyoruz, illa biri haklı biri haksız olacak!

    Dünya siyah-beyaz değil, griler de var.

  6. #66

    Üyelik
    04 Şubat 2012
    Onlar yunus istediği yerden gider sağdan soldan üstünden uçarak yunuslar böyle napalım

  7. #67
    osman_22 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung Gt 250 R
    Alıntı alp_tunay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ortalık bir anda karışmış... O kadar ekibi hiç işi yok mu?... Mesai saatinde değiller mi?...
    Normal bir trafik kazası... Nedir bu ciddiyet?...

    Ayrıca o ilk anda ayağa kalkan polis sonrasında neden ağır yaralı gibi kaldırımda yatıyor anlamadım ?...
    Kaparız 15-20 gün rapor diye düşünmüştür kesin )
    Alıntı alp_tunay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İllaki düşünmez.. Ama ilk başta tazı gibiydi... )
    Sonradan kamyon çarpmış gibi görünüyor.
    Hocalar siz naaptınız ya ? Tamam anladım, hayatınızda hic kaza gecirmediniz. Bu gayet doğal birşeyde, hic bi bi belgesel de görmediniz, bi gazetede karşınıza cıkmadı şok olayı ?
    İllaki motorsiklet, araba kazası olmak zorunda değil, örneğin savaşta, catışmada, adamın vucudundan bir parca koptuğunda bile, eğer göremediği ve o an işlevini kullanmadığı bi bölgede ise yarım saat farkına varamıyo... Daha doğrusu kendine gelene kadar..

    Adamların orda canından can gitmiş, oturup 15-20 günün hesabınımı yapıcak. İlk başta şok + arkadaşına yardım etme derdi sebebiyle canlılığını koruyo, sonra diğer görevlilerinde gelmesiyle kendini rahat bırakıyo, ki zaten ne yaptığınıda bilmiyo eli ayağına dolanmış vaziyette.

    Onun haricinde ne kadar genellemelere karşı biri olsamda Barkın Abimize %100 katılıyorum ve sadece tek birşey eklicem ; (Olumsuz taksici örneklerine, sırf kendi 10 bin km kadar kısacık motor tecrübemden, 10 larca örnek verirdimde neyse...)
    - Taksicileri savunan arkadaş dicek bişey yok, cünkü onların fikirleri gecici, bu adamlar bi gün sizin veya bi yakınınızın canını yaktığında fikirleriniz zaten değişecek.
    nezih77 ve psyche bunu beğendiler.

  8. #68
    yasdal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph 1200 Jawa Classic /1971 ve E-bike sukutır
    Genel olarak herkes kendi açıısndan bakmış ve yorumlamış. Hepsinde bir haklılık payı var tabi. Kuralları %100 uygulamak, aksi taktirde kazanın kaçınılmaz olması değildir trafik. Araç sağlamak yasaktır. Peki hiç sağlamıyor muyuz? E-5 de solunuzdaki araçlardan daha hızlı gittiğiniz olmadı mı hiç? Sahil yolunda sol şerit yavaşladığında sağın aktığına şahit omadık mı? Bir çok durumda araç sağlıyorum. Burada benim uyguladığım, ileriyi gözlemleyerek nerede tehlikenin başladığını erken tespit edip, sağa çıkış olan yerlerde sağdan kimseyi geçmemek. Aynı şekilde AEA'a da katılmamak elde değil. Motosiklet sürerken bakışımız içindeki risk haritasını oluştururuz devamlı. Bilinçli veya bilinçsiz her sürücü yapar bunu. Kendimizden büyük olanı daha riskli görür daha fazla önlem alırız. Misal olarak yayalara çarpanların ilk söylediği aniden önüme atladı görmedim'dir. Çünkü onu risk kabul edip bakmamıştır bile. Aynı şekilde ben de yolu izlerken özellikle Taksi, dolmuş gördüğümde güvenlik çemberimi 2 katına çıkarırım, yolu tararken dikkatimi sağdan taksiye işaret edebilecek yayalara, veya taksicinin işgüzarlık yapıp, el kaldırmasa bile sağa yanaşıp korna çalabileceği dikilen insanlara da çeviririm. Normalde yola atlama ihtimalleri olmadığından risk skalamda en altta olan yayalar bir anda önümdeki taksi yüzünden üst sıralara fırlayıverirler. Hele hele iki taksi varsa, yolda başka ne olduğu ile ilgilenmeyip cansiperane hareketlerle birbirlerinin önüne atlar ve trafiği alt üst ederler.

    Yine de motosiklette kuryeler ne ise otomobilde de taksiciler o dur. Belki sizde onlarca saat bu trafikde sürüş yapsanız ormanda hayatta kalma genleriniz devreye girip sizi de canavara dönüştürebilir. Önerim, onları düzeltmeye veya eğitmeye kalkmadan önce siz dikkatinizi yola ve sürüşünüze verin.
    Gökhan YAŞDAL

  9. #69
    arca94 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Şehir
    İstanbul - Lüleburgaz
    Motosikleti
    Bajaj Boxer
    Şu başlıktaki mesajların büyük bi çoğunluğunu okudum farkettim ki tam bir gruplaşma var.
    Polisle husumeti olan polis sonuna kadar hatalı diyor.
    Taksicilerle husumeti olan taksici sonuna kadar hatalı diyor..
    Çok az bir kısım bence de doğru olan "ikisi de suçlu" yorumunu yapıyor.

    Tamam daha gencim çok büyük tecrübem yok ama..

    İki tarafta da kural ihlalleri var bence.

    Taksiciyle başlarsak:
    Zaten taksicilerin büyük çoğunluğunun (hepsi değil) trafiği felç ettiği bi gerçek.
    Sinyal vermemesi, son anda dönmesi kusurların başında. Aynaya bakıp bakmadığını bilemeyiz, orada değildik o konuda yorum yapmak ta çok saçma..
    Ha belki bakmadı, belki baktı ama motosiklet kör noktadaydı.

    Yunuslarda:
    Sağ tarafından geçmek hata başlı başına zaten. Ama gelişine bakarsak belki yolun başından beri aynı şeritte seyrediyor.
    Belki dalgındı ya da artçısına bi şey söylüyordu.. Onu da bilemeyiz.

    Özetle:
    Bence iki tarafta da kusur var.

    Ha bir de şey denmiş burada. Orada kazadan sonra ayağa fırlayan polis niye daha sonra ağır yaralı gibi yatıyor..

    Kaza geçirince anlıyorsunuz. Bende kaydım düştüm. O anki adrenalinle bi an da ayağa kalkıyorsunuz, tabii ben de kaktım ama doğrultamadım bile kendimi belim tutulmuş gibiydi.
    Sonra biraz açıldı ama hiç bi acı hisstemiyodum. Aradan 1 saat geçti nerelerimi çarptığımı o an anladım.
    Adrenalin etkisi geçince ne olduğunu tam olarak anlıyor insan.
    cakturkc bunu beğendi.
    x Fikirler, zorla ve şiddetle, top ve tüfekle asla öldürülemez! -Mustafa K. ATATÜRK-
    Acemi Motorcunun El Kitabı: -http://acemimotor.blogspot.com/-
    -arcadiril.blogspot.com-

  10. #70
    barış52 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ocak 2010
    Şehir
    ordu
    Motosikleti
    HD Softail Breakout
    bence bariz bi şekilde her ikiside hatalı.
    taksicinin ayrımın ortasına gelince anlık bi kararla sinyal vermeden dönmesi ve o esnada sagından araba gelme ihtimali olmadigi icin ve motosikletlileri hic hesaba katmadıgı icin sagını kontrol etmemesi,
    yunuslarında öyle bir yol ayrımında öndeki aracın öyle bi denyoluk yapabilecegini hesaba katmadan bir motosiklet sürücüsü icin ölümcül bir hata yaparak sagından gecmeye calısması. bu hareket trafik acısından suc olmasa dahi(misal) güvenlik acısından yapılmamalıydı.

  11. #71
    Acil112 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2010
    Resmi araçlar sesli ve ışıklı uyarı cihazlarını "farkedilme" amaçlı taşırlar. Sesli ve ışıklı uyarı cihazlarını taşıması, o araçların kurallardan muaf olduğu anlamına gelmez. Nasıl bir minibüsün azami hız sınırı 90km/h ise ambulansın hız sınırı da odur. Nasıl bir otomobil kırmızı ışıkta durmalı ise bir ambulans/polis aracı da durmak zorundadır; Fakat, Sesli ve ışıklı uyarı cihazları ile diğer sürücüler tarafından tanınan araçlar, "ancak diğer araçlar onu farkedip yol verdikleri taktirde" kırmızı ışıkta kontrollü geçiş yapabilir, sağından/solundan geçebilir, gerekli durumlarda hız limitlerni "zorlayabilir". Hatta hız limitini aştığı için ceza yazılan ambulans sürücüleri bile vardır.
    Kaza konusuna gelecek olursak, taksicinin siren/ışıkları görmedim- duymadım deme şansı var oradan birşey yapamazlar fakat işin içinde polis olduğundan sinyal vermeden dönüş yapması pahalıya patlayacak.

    Kaza sonrası ortaya çıkan doktor için;
    Sahada fevri ve bilinçsiz davranış sergileyerek işimizi yapmamızı engelleyen vatandaşlarla çok karşılaşıyoruz. Haberdeki -sözde- hekimin de aynı türde davranışıta bulunması, üstelik 112 işleyişinden bihaber olduğunu gösteren "ambulansta hekim yok" ifadesini dile getirmesi, olay yerindeki halkı meslektaşlarımıza karşı kışkırtmış ve görevlerini yapmalarını zorlaştırmıştır.
    (A2 tip Acil yardım istasyonları, doktor bulundurmayan paramedikli ekiplerdir).
    oz.07 ve arca94 bunu beğendiler.
    112ciyiz

  12. #72

    Üyelik
    16 Nisan 2003
    Alıntı yasdal adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yine de motosiklette kuryeler ne ise otomobilde de taksiciler o dur.
    Değil işte.

    Sen motosiklet kullanırken aynana bakmadan "banane ya arkamdan gelen düşünsün" diyerek zart diye dönüş yapıyormusun, şerit değiştiriyormusun, yolda trafik akarken burnunu çıkarıp birilerini durmaya zorluyormusun? Bu ikisi arasındaki tek benzerlik ekmek paralarını kazanmak için bir motorlu taşıt kullanıyor olmaları.O kadar.Başka hiçbir benzerlikleri yok. Kurye yolu kesmez, trafiği tıkamaz, başka bir araçla çarpışsa onu yolun dışına atamaz.Aynı şey değil.Lütfen ezbere konuşmayalım.

  13. #73
    CİHAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Yamaha Fz6 fazer ve ybr 125
    motosiklet ile yolda giderken ve dururken kaza yaparsan suçlusun, çünkü sana ve senin malına zarar gelir en çok,
    bunun içinde araba kullanırken farklı dikkat etmek, motosiklet kullanırken % 200 daha da dikkat etmek lazım....
    98 Beygir.....

  14. #74

    Üyelik
    14 Ocak 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    ninja 250
    taksi şöförü ölmeli

  15. #75
    Alper Kaya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Haziran 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 600 FA (2011) Honda CBR 500R (2014)
    araçları sağda yol varken sağından sollamamak gerekli yunus bunu görmezden gelmiş bende böle bi olay yüzünden kazaya karıstım çokta örneklerini gördüm tamam sağlayında sağlamadan önce sğada dönmeye yol olmadığında emin olalım zira taksiciyi geçtim bazı kadınlar var biçer döver gibi üstünüzden geçer anlamaz yola devam eder :D
    alp_tunay bunu beğendi.
    bir yere gitmek için arabaya binilir motora binmek için her yere gidilir Önemli Olan Varmak Değil Yolda Olmaktır...

  16. #76

    Üyelik
    14 Ocak 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    ninja 250
    kasapmısın olm sağından sollamamak nedir alper,yeni terim ürettin

  17. #77

    Üyelik
    05 Kasım 2011
    Şehir
    şehirsiz
    kadın sürücü gördün mü sağa çekiceksin varsa kaldırıma onlar geçtikten sonra yola koyulacaksın yoksa sana kadınlar koyar geçer

  18. #78
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Alıntı alper150zc adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    araçları sağda yol varken sağından sollamamak gerekli
    Şunu öğretsene bana.... Hiç bu kadar heveslenmedim bişeyi öğrenmeye ;))
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  19. #79
    nzmhkmt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Temmuz 2011
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    ER-5
    yapılan kazada konuşulacak o kadar konu var ki.
    kazayı yapan bizden biri olsaydı veya mesaide olan kurye bi arkadaş olsaydı. 10 tane ekip aracı gelirmiydi
    ayrı ayrı yunus gelirmiydi. yapılan kazada iki tarafıda suçlu buluyorum. tabi taksicinin suçu tartışılmaz.
    ama herhangi bi aracında sağından sıfırda geçilmez memlekette eşşek mi yok. tedbirli olacaksın.

    sağlık ekiplerine diyecek sözüm yok.
    bundan 3 yıl önce, şehrin ortasında kalp krizi geçirdim ve yarım saat yattım, ambulans bekledim
    şuan hala özel bi sağlık kurumuyla davalığız 3 yıldır. memlekette ney düzgün ki bitek sorun bu olsun..
    iZMİR...

  20. #80
    yasdal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph 1200 Jawa Classic /1971 ve E-bike sukutır
    Alıntı yasdal adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Genel olarak herkes kendi açıısndan bakmış ve yorumlamış. Hepsinde bir haklılık payı var tabi. Kuralları %100 uygulamak, aksi taktirde kazanın kaçınılmaz olması değildir trafik. Araç sağlamak yasaktır. Peki hiç sağlamıyor muyuz? E-5 de solunuzdaki araçlardan daha hızlı gittiğiniz olmadı mı hiç? Sahil yolunda sol şerit yavaşladığında sağın aktığına şahit omadık mı? Bir çok durumda araç sağlıyorum. Burada benim uyguladığım, ileriyi gözlemleyerek nerede tehlikenin başladığını erken tespit edip, sağa çıkış olan yerlerde sağdan kimseyi geçmemek. Aynı şekilde AEA'a da katılmamak elde değil. Motosiklet sürerken bakışımız içindeki risk haritasını oluştururuz devamlı. Bilinçli veya bilinçsiz her sürücü yapar bunu. Kendimizden büyük olanı daha riskli görür daha fazla önlem alırız. Misal olarak yayalara çarpanların ilk söylediği aniden önüme atladı görmedim'dir. Çünkü onu risk kabul edip bakmamıştır bile. Aynı şekilde ben de yolu izlerken özellikle Taksi, dolmuş gördüğümde güvenlik çemberimi 2 katına çıkarırım, yolu tararken dikkatimi sağdan taksiye işaret edebilecek yayalara, veya taksicinin işgüzarlık yapıp, el kaldırmasa bile sağa yanaşıp korna çalabileceği dikilen insanlara da çeviririm. Normalde yola atlama ihtimalleri olmadığından risk skalamda en altta olan yayalar bir anda önümdeki taksi yüzünden üst sıralara fırlayıverirler. Hele hele iki taksi varsa, yolda başka ne olduğu ile ilgilenmeyip cansiperane hareketlerle birbirlerinin önüne atlar ve trafiği alt üst ederler.

    Yine de motosiklette kuryeler ne ise otomobilde de taksiciler o dur. Belki sizde onlarca saat bu trafikde sürüş yapsanız ormanda hayatta kalma genleriniz devreye girip sizi de canavara dönüştürebilir. Önerim, onları düzeltmeye veya eğitmeye kalkmadan önce siz dikkatinizi yola ve sürüşünüze verin.
    Alıntı jawa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Değil işte.

    Sen motosiklet kullanırken aynana bakmadan "banane ya arkamdan gelen düşünsün" diyerek zart diye dönüş yapıyormusun, şerit değiştiriyormusun, yolda trafik akarken burnunu çıkarıp birilerini durmaya zorluyormusun? Bu ikisi arasındaki tek benzerlik ekmek paralarını kazanmak için bir motorlu taşıt kullanıyor olmaları.O kadar.Başka hiçbir benzerlikleri yok. Kurye yolu kesmez, trafiği tıkamaz, başka bir araçla çarpışsa onu yolun dışına atamaz.Aynı şey değil.Lütfen ezbere konuşmayalım.
    Konuyu kuryelerin trafikteki hatalarına getirirsek sanırım bu konuyu sabaha kadar bitiremeyiz. İki sektörün çalışanları da mesailerini trafik keşmekeşinde geçiriyorlar. Bu yüzden kendi kurallarını oluşturuyor ve kendi dünyalarında yaşıyorlar. Belki biz de bu mesleklerden birini seçsek bir süre sonra aynı şeyleri yaparken buluruz kendimizi.

    Yine de bir çok kuryenin trafikte saygısız ve kural tanımayan sürüşleri yüzünden az tehlike atlatmadığımı da söyleyeyim. Ezbere konuşmuyorum.
    Gökhan YAŞDAL


4. sayfa BirinciBirinci ... 2345 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)