Ama Haber Yanlış şuçlu polislerdi.Haberde şuçlu Taksi şöförü olarak gösterilmişti :S
http://www.haberler.com/antalya-merk...241559-haberi/
Ama Haber Yanlış şuçlu polislerdi.Haberde şuçlu Taksi şöförü olarak gösterilmişti :S
http://www.haberler.com/antalya-merk...241559-haberi/
peki size bir soru arkadan bir yerden siren sesi geliyor siz ne yparsınız bir anda sağa çekmez misiniz adamlar tam kör noktada adam aynaya baktıysada polisleri görmemiş hemen sağa çekmiş olamaz mı?
Herhalikarda orda polisler şuçlu Sağdan Geçmek şuç..!
Tamamen şahsi kızgınlıkla taksicilere yönelmen yanlış...
Biz burdaki hatayı konuşuyoruz...
Daha önceki yaraların seni bağlar...
Videoda taksicinin hatası sinyal vermemek....
Ama yunus da göz göre gitmiş vurmuş.. En ufak bir çaba yok...
Zaten ilerlediği yer kaldırımın dibi.. Şerit bile değil...
Taksicinin ölü noktasında.... Zaten görse taksici oraya dönmez...
Şonuç olarak taksicilik de bir meslek gurubudur...
İçinde hakkıyla yapan kişiler vardır...
15,000 taksi şöförünü bir kefeye koyup hepsine uluorta hakaret etmek basit aciz insan işidir...
Bizler burda hakaret etmek için değil olayı tartışıp dersler çıkarabilmek için 2 satır yazıyoruz...
Şahsi kin ve nefretimizi ortaya kusmuyoruz...
Biraz daha dikkat....
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
Taksici de polisler de suçlu. Taksici sinyal vermemiş, polis gitmemesi gereken yerden gitmiş.
Taksicilerin ve motosikletli polislerin çoğu ortalama sürücüden çok daha tehlikeli araç kullanıyorlar. "Hepsi" diyemem, ama iki grupta da trafik canavarı oranı sıradan sürücülere kıyasla daha fazla. "Benim işim trafik, demek ki trafik bana ait" yaklaşımı var.
"Ya taksici suçludur, ya polis" gibi ak-kara yaklaşımı ülkemizin genel hali oldu artık. En basit kazada bile iki tarafın da hatalı olabileceğini düşünemiyoruz, illa biri haklı biri haksız olacak!
Dünya siyah-beyaz değil, griler de var.
Onlar yunus istediği yerden gider sağdan soldan üstünden uçarak yunuslar böyle napalım
Hocalar siz naaptınız ya ? Tamam anladım, hayatınızda hic kaza gecirmediniz. Bu gayet doğal birşeyde, hic bi bi belgesel de görmediniz, bi gazetede karşınıza cıkmadı şok olayı ?
İllaki motorsiklet, araba kazası olmak zorunda değil, örneğin savaşta, catışmada, adamın vucudundan bir parca koptuğunda bile, eğer göremediği ve o an işlevini kullanmadığı bi bölgede ise yarım saat farkına varamıyo... Daha doğrusu kendine gelene kadar..
Adamların orda canından can gitmiş, oturup 15-20 günün hesabınımı yapıcak. İlk başta şok + arkadaşına yardım etme derdi sebebiyle canlılığını koruyo, sonra diğer görevlilerinde gelmesiyle kendini rahat bırakıyo, ki zaten ne yaptığınıda bilmiyo eli ayağına dolanmış vaziyette.
Onun haricinde ne kadar genellemelere karşı biri olsamda Barkın Abimize %100 katılıyorum ve sadece tek birşey eklicem ; (Olumsuz taksici örneklerine, sırf kendi 10 bin km kadar kısacık motor tecrübemden, 10 larca örnek verirdimde neyse...)
- Taksicileri savunan arkadaş dicek bişey yok, cünkü onların fikirleri gecici, bu adamlar bi gün sizin veya bi yakınınızın canını yaktığında fikirleriniz zaten değişecek.
Genel olarak herkes kendi açıısndan bakmış ve yorumlamış. Hepsinde bir haklılık payı var tabi. Kuralları %100 uygulamak, aksi taktirde kazanın kaçınılmaz olması değildir trafik. Araç sağlamak yasaktır. Peki hiç sağlamıyor muyuz? E-5 de solunuzdaki araçlardan daha hızlı gittiğiniz olmadı mı hiç? Sahil yolunda sol şerit yavaşladığında sağın aktığına şahit omadık mı? Bir çok durumda araç sağlıyorum. Burada benim uyguladığım, ileriyi gözlemleyerek nerede tehlikenin başladığını erken tespit edip, sağa çıkış olan yerlerde sağdan kimseyi geçmemek. Aynı şekilde AEA'a da katılmamak elde değil. Motosiklet sürerken bakışımız içindeki risk haritasını oluştururuz devamlı. Bilinçli veya bilinçsiz her sürücü yapar bunu. Kendimizden büyük olanı daha riskli görür daha fazla önlem alırız. Misal olarak yayalara çarpanların ilk söylediği aniden önüme atladı görmedim'dir. Çünkü onu risk kabul edip bakmamıştır bile. Aynı şekilde ben de yolu izlerken özellikle Taksi, dolmuş gördüğümde güvenlik çemberimi 2 katına çıkarırım, yolu tararken dikkatimi sağdan taksiye işaret edebilecek yayalara, veya taksicinin işgüzarlık yapıp, el kaldırmasa bile sağa yanaşıp korna çalabileceği dikilen insanlara da çeviririm. Normalde yola atlama ihtimalleri olmadığından risk skalamda en altta olan yayalar bir anda önümdeki taksi yüzünden üst sıralara fırlayıverirler. Hele hele iki taksi varsa, yolda başka ne olduğu ile ilgilenmeyip cansiperane hareketlerle birbirlerinin önüne atlar ve trafiği alt üst ederler.
Yine de motosiklette kuryeler ne ise otomobilde de taksiciler o dur. Belki sizde onlarca saat bu trafikde sürüş yapsanız ormanda hayatta kalma genleriniz devreye girip sizi de canavara dönüştürebilir. Önerim, onları düzeltmeye veya eğitmeye kalkmadan önce siz dikkatinizi yola ve sürüşünüze verin.
Gökhan YAŞDAL
Şu başlıktaki mesajların büyük bi çoğunluğunu okudum farkettim ki tam bir gruplaşma var.
Polisle husumeti olan polis sonuna kadar hatalı diyor.
Taksicilerle husumeti olan taksici sonuna kadar hatalı diyor..
Çok az bir kısım bence de doğru olan "ikisi de suçlu" yorumunu yapıyor.
Tamam daha gencim çok büyük tecrübem yok ama..
İki tarafta da kural ihlalleri var bence.
Taksiciyle başlarsak:
Zaten taksicilerin büyük çoğunluğunun (hepsi değil) trafiği felç ettiği bi gerçek.
Sinyal vermemesi, son anda dönmesi kusurların başında. Aynaya bakıp bakmadığını bilemeyiz, orada değildik o konuda yorum yapmak ta çok saçma..
Ha belki bakmadı, belki baktı ama motosiklet kör noktadaydı.
Yunuslarda:
Sağ tarafından geçmek hata başlı başına zaten. Ama gelişine bakarsak belki yolun başından beri aynı şeritte seyrediyor.
Belki dalgındı ya da artçısına bi şey söylüyordu.. Onu da bilemeyiz.
Özetle:
Bence iki tarafta da kusur var.
Ha bir de şey denmiş burada. Orada kazadan sonra ayağa fırlayan polis niye daha sonra ağır yaralı gibi yatıyor..
Kaza geçirince anlıyorsunuz. Bende kaydım düştüm. O anki adrenalinle bi an da ayağa kalkıyorsunuz, tabii ben de kaktım ama doğrultamadım bile kendimi belim tutulmuş gibiydi.
Sonra biraz açıldı ama hiç bi acı hisstemiyodum. Aradan 1 saat geçti nerelerimi çarptığımı o an anladım.
Adrenalin etkisi geçince ne olduğunu tam olarak anlıyor insan.
x Fikirler, zorla ve şiddetle, top ve tüfekle asla öldürülemez! -Mustafa K. ATATÜRK-
Acemi Motorcunun El Kitabı: -http://acemimotor.blogspot.com/-
-arcadiril.blogspot.com-
bence bariz bi şekilde her ikiside hatalı.
taksicinin ayrımın ortasına gelince anlık bi kararla sinyal vermeden dönmesi ve o esnada sagından araba gelme ihtimali olmadigi icin ve motosikletlileri hic hesaba katmadıgı icin sagını kontrol etmemesi,
yunuslarında öyle bir yol ayrımında öndeki aracın öyle bi denyoluk yapabilecegini hesaba katmadan bir motosiklet sürücüsü icin ölümcül bir hata yaparak sagından gecmeye calısması. bu hareket trafik acısından suc olmasa dahi(misal) güvenlik acısından yapılmamalıydı.
Resmi araçlar sesli ve ışıklı uyarı cihazlarını "farkedilme" amaçlı taşırlar. Sesli ve ışıklı uyarı cihazlarını taşıması, o araçların kurallardan muaf olduğu anlamına gelmez. Nasıl bir minibüsün azami hız sınırı 90km/h ise ambulansın hız sınırı da odur. Nasıl bir otomobil kırmızı ışıkta durmalı ise bir ambulans/polis aracı da durmak zorundadır; Fakat, Sesli ve ışıklı uyarı cihazları ile diğer sürücüler tarafından tanınan araçlar, "ancak diğer araçlar onu farkedip yol verdikleri taktirde" kırmızı ışıkta kontrollü geçiş yapabilir, sağından/solundan geçebilir, gerekli durumlarda hız limitlerni "zorlayabilir". Hatta hız limitini aştığı için ceza yazılan ambulans sürücüleri bile vardır.
Kaza konusuna gelecek olursak, taksicinin siren/ışıkları görmedim- duymadım deme şansı var oradan birşey yapamazlar fakat işin içinde polis olduğundan sinyal vermeden dönüş yapması pahalıya patlayacak.
Kaza sonrası ortaya çıkan doktor için;
Sahada fevri ve bilinçsiz davranış sergileyerek işimizi yapmamızı engelleyen vatandaşlarla çok karşılaşıyoruz. Haberdeki -sözde- hekimin de aynı türde davranışıta bulunması, üstelik 112 işleyişinden bihaber olduğunu gösteren "ambulansta hekim yok" ifadesini dile getirmesi, olay yerindeki halkı meslektaşlarımıza karşı kışkırtmış ve görevlerini yapmalarını zorlaştırmıştır.
(A2 tip Acil yardım istasyonları, doktor bulundurmayan paramedikli ekiplerdir).
112ciyiz
Değil işte.
Sen motosiklet kullanırken aynana bakmadan "banane ya arkamdan gelen düşünsün" diyerek zart diye dönüş yapıyormusun, şerit değiştiriyormusun, yolda trafik akarken burnunu çıkarıp birilerini durmaya zorluyormusun? Bu ikisi arasındaki tek benzerlik ekmek paralarını kazanmak için bir motorlu taşıt kullanıyor olmaları.O kadar.Başka hiçbir benzerlikleri yok. Kurye yolu kesmez, trafiği tıkamaz, başka bir araçla çarpışsa onu yolun dışına atamaz.Aynı şey değil.Lütfen ezbere konuşmayalım.
motosiklet ile yolda giderken ve dururken kaza yaparsan suçlusun, çünkü sana ve senin malına zarar gelir en çok,
bunun içinde araba kullanırken farklı dikkat etmek, motosiklet kullanırken % 200 daha da dikkat etmek lazım....
98 Beygir.....
taksi şöförü ölmeli
araçları sağda yol varken sağından sollamamak gerekli yunus bunu görmezden gelmiş bende böle bi olay yüzünden kazaya karıstım çokta örneklerini gördüm tamam sağlayında sağlamadan önce sğada dönmeye yol olmadığında emin olalım zira taksiciyi geçtim bazı kadınlar var biçer döver gibi üstünüzden geçer anlamaz yola devam eder :D
bir yere gitmek için arabaya binilir motora binmek için her yere gidilir Önemli Olan Varmak Değil Yolda Olmaktır...
kasapmısın olm sağından sollamamak nedir alper,yeni terim ürettin
kadın sürücü gördün mü sağa çekiceksin varsa kaldırıma onlar geçtikten sonra yola koyulacaksın yoksa sana kadınlar koyar geçer
yapılan kazada konuşulacak o kadar konu var ki.
kazayı yapan bizden biri olsaydı veya mesaide olan kurye bi arkadaş olsaydı. 10 tane ekip aracı gelirmiydi
ayrı ayrı yunus gelirmiydi. yapılan kazada iki tarafıda suçlu buluyorum. tabi taksicinin suçu tartışılmaz.
ama herhangi bi aracında sağından sıfırda geçilmez memlekette eşşek mi yok. tedbirli olacaksın.
sağlık ekiplerine diyecek sözüm yok.
bundan 3 yıl önce, şehrin ortasında kalp krizi geçirdim ve yarım saat yattım, ambulans bekledim
şuan hala özel bi sağlık kurumuyla davalığız 3 yıldır. memlekette ney düzgün ki bitek sorun bu olsun..
iZMİR...
Konuyu kuryelerin trafikteki hatalarına getirirsek sanırım bu konuyu sabaha kadar bitiremeyiz. İki sektörün çalışanları da mesailerini trafik keşmekeşinde geçiriyorlar. Bu yüzden kendi kurallarını oluşturuyor ve kendi dünyalarında yaşıyorlar. Belki biz de bu mesleklerden birini seçsek bir süre sonra aynı şeyleri yaparken buluruz kendimizi.
Yine de bir çok kuryenin trafikte saygısız ve kural tanımayan sürüşleri yüzünden az tehlike atlatmadığımı da söyleyeyim. Ezbere konuşmuyorum.
Gökhan YAŞDAL
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)