Yağ Tapasının Düşmesi ve Motosikletin Kayması
Reklamlar
-
geçmiş olsun, neyseki motor kitlememiş arka tekerin kitlenmesi durumunda çok daha kötü sonuçlar doğurabilirdi.
son olur inşallah
Khutuck adlı üyeden alıntı
Geçmiş olsun
Şanslıymışsın ki kurtarmışsın. Normal şartlarda tankslapper durumunda ön frene dokunmak kötü bir tercih, arka teker yağlanmışken daha da kötü. Arka teker yağa bulanmış, ön teker de tankslapperdayken yapacak tek şey tankslapper bitsin diye dua etmek, ardından hafifçe ön fren kullanarak durmak olur.
arka tekerin durumu hakkında yorum yapmayacağım ama,
aksine ; tank slapper durumunda yapılması gereken şey motora en rahat hakim olacak pozisyona geçip dikleşmek ( özellikle yatar pozisyonlu motorlarda, rüzgar tutabilmek için ) ve hafif hafif ön frene dokunmak ki yük öne çöksün, abanarak değil hafifçe, yük ne kadar öne yaklaşırsa tank slapper o kadar çabuk biter. uygun olan teknik budur.
Reklamlar
-
Khutuck adlı üyeden alıntı
Tabii ki yapacak bir şey yok
Ben de senin yerinde olsam aynı riski alıp yavaşça ön frenle durmaya çalışırdım, yine de tankslapperda ön fren ciddi risk.
Geçenlerde CBF'le artçılı giderken arka tekerim patladı, 90'la giderken motorun arkası bir anda yanıma geldi. Debriyaj ve hafif ön fren kullanarak kenara çektim, artçımı taksiyle gönderip ardından erkek iç giyim mağazası aramaya koyuldum
Durana kadarki o 10 saniyelik sürede soğukkanlılık, tecrübe ve şanstan başka şeye güvenme şansı olmuyor. Aynı olay 3 sene evvel başıma gelseydi %80 düşerdim.
Öyle valla.
Artçın bayan mıydı? Valla kız arkadaşım o an arkamda olsaydı, ambulansla zor yollardık.
crxforever adlı üyeden alıntı
aniden motor kitlenebilirdi. ucuz atlatmışsınız.ayrıca böyle bir şeyi paylaşmak bence çok faydalı oldu diğer kullanıcılar için
Motor öyle aniden kitlenmez. 3 litre yağın boşalması yağ değişim esnasında bile epey uzun sürüyor. Kaldı ki motoru durdurduktan 2-3 dakika sonra bile stop etsem pek bir şey olmazdı.
-
http://www.youtube.com/watch?v=LZ1srcQMa_0
Tank slapper dediğiniz bu mu ? Hass..
Çok ucuz atlatmışsın gerçekten.. Ben elli kere asfaltla yüzleşirdim heralde böyle bişey olsa..
Çok geçmiş olsun gerçekten..
x Fikirler, zorla ve şiddetle, top ve tüfekle asla öldürülemez! -Mustafa K. ATATÜRK-
Acemi Motorcunun El Kitabı: -http://acemimotor.blogspot.com/-
-arcadiril.blogspot.com-
-
Böyle şiddetli olacak kadar hızlı değildim tabii ki. Bunu yaşasam toparlayacak tecrübem yok zaten.
-
ygk adlı üyeden alıntı
geçmiş olsun, neyseki motor kitlememiş arka tekerin kitlenmesi durumunda çok daha kötü sonuçlar doğurabilirdi.
son olur inşallah
arka tekerin durumu hakkında yorum yapmayacağım ama,
aksine ; tank slapper durumunda yapılması gereken şey motora en rahat hakim olacak pozisyona geçip dikleşmek ( özellikle yatar pozisyonlu motorlarda, rüzgar tutabilmek için ) ve hafif hafif ön frene dokunmak ki yük öne çöksün, abanarak değil hafifçe, yük ne kadar öne yaklaşırsa tank slapper o kadar çabuk biter. uygun olan teknik budur.
Tankslapper ön tekerin yerden kesilmesi, ardından uygun olmayan bir hızda yere temas etmesinden olur. Ön kaldırıp, ön teker havadayken ön frene basarsanız ve ardından ön tekeri düz olmayan bir açıyla yere indirirseniz tankslapper başlayabilir. Özellikle güçlü motorlarda viraj çıkışında gaz açmanın risklerinden biridir tankslapper. Fazer'la birkaç kez hafif tankslapperlara girdim, yapacak en iyi şey yol müsaitse gaz açmak, müsait değilse dua etmek. Ciddi bir tankslapperda ön frene basmak en yanlış iş olur.
Yanlış biliyorsam düzeltin lütfen!
inzell adlı üyeden alıntı
Öyle valla.
Artçın bayan mıydı?
Valla kız arkadaşım o an arkamda olsaydı, ambulansla zor yollardık.
Motor öyle aniden kitlenmez. 3 litre yağın boşalması yağ değişim esnasında bile epey uzun sürüyor. Kaldı ki motoru durdurduktan 2-3 dakika sonra bile stop etsem pek bir şey olmazdı.
Aralık ayı, gece 1, köprüden çıkmışım, Altunizade sapağı öncesi, kız arkadaşım arkamda... Fena şey lastik patlaması. Bir de iki gün evvel hava kaçıran fitili söktürüp, yenisini taktırmıştım sanayide; o fitil attı bir anda. Artık sadece yama yaptıracağım.
-
inzell adlı üyeden alıntı
Motor öyle aniden kitlenmez. 3 litre yağın boşalması yağ değişim esnasında bile epey uzun sürüyor. Kaldı ki motoru durdurduktan 2-3 dakika sonra bile stop etsem pek bir şey olmazdı.
benim en korktuğum şey o olduğu için o yüzden söyledim.
-
crxforever adlı üyeden alıntı
benim en korktuğum şey o olduğu için
o yüzden söyledim.
Motor kilitlensin, sorun değil. Debriyaja basar kurtuluruz
-
Khutuck adlı üyeden alıntı
Aralık ayı, gece 1, köprüden çıkmışım, Altunizade sapağı öncesi, kız arkadaşım arkamda... Fena şey lastik patlaması. Bir de iki gün evvel hava kaçıran fitili söktürüp, yenisini taktırmıştım sanayide; o fitil attı bir anda. Artık sadece yama yaptıracağım.
Fitil üstüne fitil sağlıklı değil diye biliyorum bende. İyi atlatmışsın sende.
Benim de sonbaharda başıma geldi lastik patlaması. Biraz performanslı kalkış yapmıştım, 50'ye anca çıkmıştım ki jant yere oturdu birden. Lastiğim çok kötüydü zaten, bir sürü çatlak vardı. O çatlaklardan biri 2 santim kadar yarılmış, görünce vay anasını demiştim.
-
bence tapadaki aliminyum contayı zamanında değiştirmediğin için vida gevşeme yaptı... neyse problemsiz kurtulmuşsun ya gerisi teferruat geçmiş olsun...
"DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.
-
yeminle bugün yağı değiştirirken aklıma gelmişti. arada bir kontrol etmek lazım
-
ozgurakman adlı üyeden alıntı
bence tapadaki aliminyum contayı zamanında değiştirmediğin için vida gevşeme yaptı... neyse problemsiz kurtulmuşsun ya gerisi teferruat
geçmiş olsun...
Muhtemelen öyle oldu, başa gelen çekilir derler.
-
Geçmiş olsun, hasarsız atlatmışsın.
Bundan 1-2 yıl önce forumda, scooterla yolda giderken yağ konulan kapağın çıkıp motoru kilitlenen, motorun yağsız kalıp kilitlendiğinden dolayı kaza yaptığını hastaneden çıktıktan sonra anlayabilecek kadar ciddi kaza yapmış birisi vardı. Bu olayı okuduktan sonra çok sık olmasa da her aklıma geldiğinde kontrol etmeye başladım.
-
geçmiş olsun,demekki biraz daha sıkmalı yağ tapasını,
çin malımı bu motor
Hızlı bir Rider olmak için hızlı bir motor yetmez! o hızı yapabilecek (g..) yürek te lazım..
GHOST RİDER
-
Yaa çok sıkınca da yalama yapıyorlar.
Çin malından da beter bu Kore zırvaları.
-
bilader gecmis olsun bu tank tokatlama olayi benim basima 4 sefer geldi cok sukur dordunude atlattim kaza yapmadan ama nasil atlattin diye sormayin cok afedersiniz g.t korkusundan nasil atlattigimi bende bilmiyorum bozuk yollarda motor fazla hoplayip zipliyorsa gaza basmayin derim o kucuk tumseklerden gecis esnasinda motorun iki tekeride yerden kesiliyor tam tekerler yere degerken meydana geliyor bu hadise cunki benim basima hep bu sekilde geldi.anca dorduncude kafa sarj etti simdi bilmedigim yolda hayatta gaza basmam oyle sakin sakin takilirim .allah birdaha yasatmasin insani olume cok yakin hissettiriyor..
ÇARPIK PABUÇ ÇARPIK AYAĞA UYAR
-
Hocam geçmiş olsun, ucuz atlatmışsın..
Nefesime gücü bahşet mevlâ , bir kuç daha atsam olur evvel Allah.
-
Kocaeli İl Temsilcisi
geçmiş olsun kardeşim aman diyiyim ,...
| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌|
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| http://www.irfmotor.com/
-
çok geçmiş olsun. inşallah dökülen yağda başkasına da birşey olmamıştır.
ARTİSTLİĞİN SONU FİGÜRANLIKTIR...
-
çok geçmiş olsun.paçayı zor yırtmışsın açıkçası
ASİYİZ BİZ MOTORCUYUZ....
-
geçmiş olsun...Allah korumuş...başkası olsa panikten illaki yere düşerdi...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)