Bu cc konusuna kafam takıldı. Mesela mondial 150 hs ile Honda sh300 i arasında ne kat farkmı var boyut olarak neredeyse aynı. Yada 1000cc bi racing 100 cc lik scooterın 10 katı büyüklüğündemi değil?
Bu cc konusuna kafam takıldı. Mesela mondial 150 hs ile Honda sh300 i arasında ne kat farkmı var boyut olarak neredeyse aynı. Yada 1000cc bi racing 100 cc lik scooterın 10 katı büyüklüğündemi değil?
cc değeri motorun iç hacmini belirtir. 100cc'lik bir motorun silindiri içindeki hacim 100 santimetreküptür. 1000cc'lik motorun iç hacmi 1000 santimetreküptür. Dört silindir 1000cc bir motorun her silindiri 250 santimetreküptür.
Bir santimetreküp bir mililitreye eşittir, yani 1000 cc'lik bir motorun iç hacmi 1 litredir. 100cc'lik bir motorun silindir iç hacmi bir çay bardağı kadar, 250cc'lik motorun iç hacmi su bardağı kadardır. 1000cc dört silindir motorun her silindiri bir su bardağı kadardır.
CC motosikletin büyüklüğü değil silindirlerinin büyüklüğü mü yani?
silindirlerin küçüklüğüde denilebilir :D
JAWA = ilk aşk , Monster696 = hala kalbimde , hypermotard 1100 = unutulmaz , MT07 = Mantık evliliği , XV950 = güzel ama kesmiyor
ben de hep hektar ile dekar a takılırım
HAYATINDA 1dk ICINDE ARDINDA BIRAKIP GIDEMEYECEGIN HIC BIR SEY OLMASIN...
peki aynı cc de 2 ya da 4 silindirin avantajı nedir beyler?
Tork - beygir farkları.
Az sayıda silindir genellikle daha düşük devirde daha yüksek Tork verir.
Genellikle Touring makinaları 1 veya 2 silindirli olması bu sebeptendir.
4 silindir ve üzeri, yüksek beygir gücü yüksek devir demektir...
eski bir reklamı hatırlatır: otomobiiiil uçaaaar giiddeeeeer... (ayrıca çok yakar)
HAYATINDA 1dk ICINDE ARDINDA BIRAKIP GIDEMEYECEGIN HIC BIR SEY OLMASIN...
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)