Valla Kürşat arkadaşım forumda çok faydalı bilgiler paylaşıyosun gerçekten.Ki gördüğüm kadarıyla ticari,kar amaçlı önermiyosun bunları.Ama 170cc filan değilde,orjinal cbr 150 parçaları ile değiştirilse daha güzel olmaz mı ?
Tesekkur ederim ama sanirim yanlis anladin, ben zaten hep orjinal 150cc olmasindan yanayim, 170cc falan takanlar verim alamiyor dedim, sonucta cbr125 bildigim kadari ile 13beygir, ama bunu yuksek cc yaparsan alacagin belki 2-3beygir fazlasi olur, ama orjinal 150cc DOHC motor 18.5beygir ve cbr250 ile kilo farkini hesaplarsan nerdeyse beygir basina dusen kilolar yakin ve cbr150 ile 160-165km hizlari gorebiliyorsun, cbr250de yapacagin maksimum 175km civaridir, orjinal olmayan 170-180cc falan olayina girecekler zaten bunu tedarik edebilirler ama forumlarda okudugum kadari ile verim alinmiyor, yuksek cc kiti alip sonra soken cok fazla, ustelik 500-600dolar odeme yaparak, benim amacim ihtiyac nedeni ile zaten odeme yapacak arkadas faydalansin, bizde forum olarak bilgilenelim, yoksa yeni motorlara tavsiye etmem, o zaman cbr250 almak mantikli olur, benimki sadece bir oneri, zaten genel olarak herkes motorunu seviyor, yaklasik 20beygir guc, 160km hiz, 3litre civari yakit olsa degerini bulacagina inaniyorum, bir de forumda gezi yazilarini falan okuyorum, gecen gun bir arkadas yazmis, biz 170km ile giderken cbr125 yeni kasa 120 ile pesimizde kaldi diye, cbr125 ile sanirim ninja250 cbr250 kovalamak zevkli olur.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:20 ----------
CBR125i CBR250ye Yukseltme
Honda Cbr125 Britanyanin ( aslinda sadece Britanya degil Avrupa ve Amerika icinde gecerli - benim notum tercume degil ) yillardir en cok satan yeni kullanicilarin mukemmel yol arkadasidir, su sogutmali, 2 valf, tek silindir, 4zamanli 124.7cc motor ilk kullanicilar icin yeterli gucu saglamakta ama 13beygir guc 1 sene sonra az gelmeye basladigi icin kullanicilar satmaktadir, 300dolar gibi bir bedelle Honda CBR150 yukseltebilmek ( orjinal honda parcalari ile ) mumkun iken satmaya sebep kalmamaktadir, 125cc ile 150cc arasindaki tek fark silinidir, piston ve silindir kafasi degisimi, Taylanda tatile gidenler icin orjinal honda parcasi almak sorun degil, saticilar ayrica 130cc den 190cc ye kadar yan sanayi ve orjinalden ucuz kitleri de gostermekte, 195cc tam takim ile 26beygir guc alinmaktadir ( cbr250de 26beygir )
ama tabi bunlar yan sanayi, en ideali bence orjinal 150cc olani ve 18.5beygir yeterli sonucta, yan sanayi yuksek ccler daha ucuz ama daha verimli degil, basta alirsin gucu ama sonra motoru alirsin eline son kisimlar tercume degil, tercumeyi biraz kisa tuttum, burda saat 6.30 oldu daha uyumadim
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:34 ----------
CBR125i CBR250ye Yukseltme
Honda Cbr125 Britanyanin ( aslinda sadece Britanya degil Avrupa ve Amerika icinde gecerli - benim notum tercume degil ) yillardir en cok satan yeni kullanicilarin mukemmel yol arkadasidir, su sogutmali, 2 valf, tek silindir, 4zamanli 124.7cc motor ilk kullanicilar icin yeterli gucu saglamakta ama 13beygir guc 1 sene sonra az gelmeye basladigi icin kullanicilar satmaktadir, 300dolar gibi bir bedelle Honda CBR150 yukseltebilmek ( orjinal honda parcalari ile ) mumkun iken satmaya sebep kalmamaktadir, 125cc ile 150cc arasindaki tek fark silinidir, piston ve silindir kafasi degisimi, Taylanda tatile gidenler icin orjinal honda parcasi almak sorun degil, saticilar ayrica 130cc den 190cc ye kadar yan sanayi ve orjinalden ucuz kitleri de gostermekte, 195cc tam takim ile 26beygir guc alinmaktadir ( cbr250de 26beygir )
ama tabi bunlar yan sanayi, en ideali bence orjinal 150cc olani ve 18.5beygir yeterli sonucta, yan sanayi yuksek ccler daha ucuz ama daha verimli degil, basta alirsin gucu ama sonra motoru alirsin eline son kisimlar tercume degil, tercumeyi biraz kisa tuttum, burda saat 6.30 oldu daha uyumadim
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:36 ----------
CBR125 ile CBR150 arasinda hicbir fark yok, agirliklarina varincaya kadar ayni ( her ikisi de 281lbs yani 127.3kg ) ama biri 13beygir, digeri 19beygir, bu farkin neler yapacagini hepimiz biliyoruz, cbr250 icin ise verilen guc 23.7beygir ve yaklasik 40kilo daha agir.Iyi geceler
http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_CBR125R
http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_CBR150R
http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_CBR250R_(2011)
çevirebilirsin kardeşim problem edicek bişey yok. Mantıklı bi konu açmışsın.
Verdiğin linkin başında zaten ingilterenin en çok satılan başlangıç motoru diyor. Kabul etmek lazımki bisiklet muhabbetleri eşliğinde cbr 125 bestseller oldu Türkiyede de. Honda yıllardır cbr125 in satış fiyatının uygun tutunca millette kaliteli ürene bu parayı çekinmeden verdi.
Şimdi bazıları diyebilir 125cc motorla amma uğraşıyosunuz diye. 600RR nin performansı 6 ay sonra az gelse burda onu konuşuyor olurduk
üye olmayıp yazamayanlarda okuyor...
Tesekkurler kardesim emegine saglik. Ben yaza cidden düsünüyorum bunu. Ulasıcam sana mutlaka
Kürşattekin selam dostum geçen sene konuşmuştuk ben varım bu işe ancak maddi durumumdan dolayı geçen sene yapamamıştım bu sene niyetliyim yapıcam 150cc Repsolü sen bana tam olarak bir fiyat ve ödeme bilgilerini yaz özelden veya burdan ben en yakın zamanda bu işe başlayacağım...
Teşekkür ederim böyle bir başlık ve yardımlarından dolayı...
Zaten geçen sene başlık açmıştım ancak modifiyemi dediğim gibi maddi durumdan dolayı bitirememiştim...
şu anda 50,000e yaklaştı km...
http://www.motosiklet.net/forum/mt-k...-modifiye.html
cakal_gs19@hotmail.com Honda
0531 953 03 88 (365/24) Hayat
16 JE 885...................... Onda
Fiyat ve ödeme seceneklerini buraya yazarsan bende ögrenmis olurum. Gökhan istersen yaza beraber yapabiliriz bu işi ?
gerekli parcalari, fiyatlari,resimleri herseyi burada detayli paylasacagiz, bir de teknik konularda bize yardimci olabilecek arkadaslar fikirlerini paylasirsa sevinirim, neyi nasil yaparsak gibi, gokhan arkadasimiz ile nasipse yapacagiz, su anki motosikletin teknik bilgilerini, hizini yakitini ve sonrasini bizimle paylasirsa eminim daha guzel olacaktir, umarim sonucta verilen emege degecek bir guzellik cikar, gokhan arkadasimiz el becerisi olan yetenekli birine benziyor modifiye sayfasindan gordugum kadari ile, bu is daha zevkli olacak
el becerime güveniyorum kendi elimden bişeyler çıkması beni daha çok mutlu ediyor
Şu anki hızı düzde 130 yokuş aşağı 155 max. Ama arka dişlim ufak 36 diş...
Mayıs ayında başlamayı planlıyorum borçlarım o zaman bitiyor...
o zamana kadar gerekli teknik konularda da destek alabilirsek forumdaki bilen arkadaslardan ufaktan baslariz, her ne kadar gerekli parcalari biliyorsam da eksik aksak cikmasin, cunku benim bilgim sadece forumlardan ogrendigim, insallah ilk modifiyemiz olacak, bende heyecanla bekliyorum, bu surede bende parca maliyetlerini ve bulabilecegim minimum fiyatlari arastiracagim
bende yanıma usta birini bulayım her ne kadar kendime güvensemde motor açma işi beni aşacak gibime geliyor
Bu arada yakıt tüketimimi tam olarak hesaplamadım ancak ortamalam 110 120 krş arası sanırım...
---------- Post added at 23:52 ---------- Previous post was at 22:18 ----------
Olabilir dostum sen ne zaman düşünüyorsun? Nerde ikamet ediyorsun şu an?
kürşat senin kit dediğin topluluğun açılımında neler var dostum tam olarak?
tam turkce isimlerini bilmiyorum ama piston, silindir ve silindir basi takim olarak ( 4valf ), silindir dedigim cyclinder barrel ama turkcesini tam bilmyiroum, bunlari hondadan alacagim, gerekli baglanti aletleri,kelepceler falan da var, burda da danistim bazi kisilere, onlarda hondada zaten mevcut dediler, yurtdisindan siparis oluyormus cok zaten, gene de bize destek olacak arkadaslardan bilgileri bekliyoruz, neler gerekir, eksik aksak olmasin
evet aynen dostum gelir parçalar bizde dağıtırız motoru sonra haydaaaa şu parça eksik vay bu parça olmadı şu da lazım demeyelim garantiye alalım işimizi ben bir usta buldum daha doğrusu bir abim bana yardım edebileceğini söyledi onun tükanda halledeceğiz Allah'ın izniyle bu işi fiyat olarak ortalama birşey söyleyebilirmisin şimdiden ona göre hesap yapayım kendimi ayarlıyım bende...
2 sorum var:
1) CBR 150 DOHC(çift kam) ve 4 supap demişsiniz, ancak cbr 125'ler 2 supaplı ve SOHC(tek kam). Nasıl olacak bu iş ? Bir de yazdığınız parçaların içinde piston, silindir - cylinder barrel (buradaki literatürte silindir gömleği diye geçse gerek) , silindir başı var; silindir başı 4 supaplı olacak yazmışsınız tek kamlı sistem nasıl çalıştıracak 4 valfı, veya teknik olarak mümkünse ne gibi dezavantajları olacak ? Bir de piston kolu yok parçaların içinde, o gerekmiyor mu ?
2) Ben bu işi İstanbul'daki bir Honda bayisiyle (isim vermiyorum) konuştum geçen kasım ayında, bu motorun CBR 150'yle aynı olduğunu, orjinal Honda silindir piston değişimiyle CBR 150'ye yükseltilebileceğini söyledim, ancak oradaki arkadaş cevap olarak krankın da mutlaka değişmesini gerektiğini ekledi ve yarışlar için yapılan modifiyelerden ve 1-2 yarış sonrasında nasıl motorun patladığından bahsetti (Gerçi hakkını yemeyelim bahsettiği motor Honda değildi ve orjinal fabrika kiti değildi kullanılan, sanırım malossi demişti). Krankın niye değişmesi gerektiğini sorduğumda da cc artışının beraberinde kranka fazladan yük getireceğini, başta iyi performans alınsa da kısa vadede bile krank için sorun çıkarabileceğini söylemişti. Bütün bunların üstüne artık CBR 125'le 150'nin krankı aynı değil mi diye sormamıştım (büyük ihtimalle de bilmiyordu) ancak bunu araştırıp iyice öğrenmek gerekir.
Daha önce konuşmuştuk özel mesaj vasıtasıyla bu konuyu sizinle. Benim çok niyetim yok, ama 2-3 ay sonra fikrim de değişebilir bilemiyorum eğer yeni motor almassam Yalnız "uğraşmayı seven" arkadaş tanımına uymuyorum orada sıkıntı var bi defa. Yine de sormak istedim; bir de olur da biri yaparsa bu işi bi tur alırım acımam
"Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana
tesekkur ederim katkilariniz icin, ilk olarak her zaman dedigim gibi malossi kiti veya digerleri icin cc yukseltip ilk basta tatmin olup sonra ellerinde kalinca eski ccyi taktiklarini forumlarda okumustum ve bunu devamli belirttim buradan da takip eden arkadaslar bilir, ben asla 125ccyi 166cc veya uzerine tavsiye etmiyorum ozellikle bircok kisinin yorumunu okuyup bilgi sahibi olduktan sonra, cbr150 icin tamamen eksiksiz ve orjinal olacak sekilde yapacagiz, sonucta her ikimizinde aklina yatip guzel birsey ortaya cikacaksa girisecegiz, eksik bilgi ve parca ile bu is olmaz cunku, cbr125i DOHC yapacagiz, hondanin teknik servisinden gerekli tum ekipman ve bilgiyi alacagim, telefon ile gorustum bu islemin cok yapildigini soylediler, nisan ayinda hondanin dev satis ve servis merkezi yaklasik 3km uzagima acilacak ve gerekli tum parca ve bilgileri oradan tedarik edecegim, sordugun baynini dedigi gibi cbr125 ve 150 birebir ayni modeller, aslinda bizim isimiz zor degil, krank icin eger farkli ise degismesi gerekiyor ise dedigim gibi eksiksiz olacak hersey, daha once tecrubem olmadigi icin bilmeden yeterli demem dogru olmaz, orjinal olmayan kitler avrupa ve ebay satisinin belki yarisi fiyatina burada ve inanin onlara da ragbet cok, sadece cbr icin degil, her modele gore ama acikcasi ilgimi cekmiyor ozellikle olumsuz malossi ve athena yorumlari sonucu, yaptiginiz ekleme, hatirlatma hepsini not aliyorum hondaya gittigimde onlari da sorup bilgi sahibi olabilmek icin, fiyati icin nisan ayinda kesin bilgi verecegim, mumkun oldugunca ucuza almaya ve uygun sekilde kargolamaya calisacagim, tahminimce cakmalarla hemen hemen ayni fiyata gelecegini umuyorum, forumda da tek tek hangi parcalari gonderecegimi kaca mal edecegimizi herseyi ekleyecegiz, akliniza gelen her turlu eklemeyi yazarsaniz sevinirim, tesekkurler
benim 1000lira gözümden çıktı şimdiden ancak fazlasını biraz kasarak verebilirim eksiksiz bilgi ve parça olduğunda bu işe gireceğim ben. Dün yaklaşık 250 km yol yaptım ve bir rekor kırdım düz yolda 142 143 km hızla sabit 3 4 km gittim ve sonrasında yine 130la devam ettim 10 bin devirden yukarı çıkmadım hemde nasıl oldu bende bilmiyorum
sanki motor bana kiyma bende iyiyim diyor keske biraz daha dokuntu, gitmeyen birsey olsaydi
yapılacak olan ıslemlerı nasıl merakla beklıyorum bılsenız
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)