Yüksek CC İle Başlamak. (Önyargısız Girin Lütfen)
Reklamlar
-
12 Haziran 2012, 00:48
#61
ben buraya kendi tecrübelerimi yazmak istedim. gençliğim hatta çocukluğum düşük ccli motorsikletlerde geçti. Bir süre yaklaşık 7 8 sene aradan sonra kendime düşük cc denilebilecek mondial 250 mct aldım.
İlk deneme sürüşümde motor benim altımdan kaçıcak gibi gelmişti. Frenleri kullanması gazı debriyajı hepsi ilk gün çok korkutucuydu. Kan ter içinde kalmıştım. Yani cc olayı değil iş başlangıçta reflekslerin kazanılması olayı. Alışma olayı. Açıkçası 250 cc motorsikletde gaza biraz fazla basınca silkelenmekle kurtuluyorsunuz ama iş 60 hatta 100 beygirlik 600 cc ve üzri motorsikletlere gelince onlar en ufak bir hatada sizi bi tay gibi üzerinden atabilir.
Ve şunuda belirteyim alışınca özellikle şehir içinde kullanıcaksanız düşük ccler size daha keyifli ve eğlenceli gelicektir. En azından satın almadan önce bir 200 300 cc arası motorsikletle deneme yapıp görün ki ona göre karar verebilin derim.
Reklamlar
-
13 Haziran 2012, 02:52
#62
http://www.youtube.com/watch?v=BZKbY...eature=related
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:49 ----------
umarım yumuşak bir cevap olmuştur
-
13 Haziran 2012, 03:05
#63
Tamam yahu pes ettim.İstediğiniz motosikletle başlayın.
İster mobilet isterse hayabusa ile başlayın.Her sene düzenli olarak bu başlıkların açılmasından bıkkınlık geldi şahsen.
Bu konu hakkında bu forumda yığınla konu var okuyun değerlendirin.Sonuçlarınada katlanın artık ne diyelim.
-
13 Haziran 2012, 03:12
#64
ben zaten yuksek cc lı arkadaslara acıyorum ya ıstanbul trafıgınde 1000cc lık motoru ayagı ıle suruyerek yada gaz acma ıstegını bastırmakla ugrasarak motor suruyorlarxd düşük cc de zaten 30 40 kafa yapıyor butun arabalar dururkenxd ayrıca sehır ıcınde 1000cc lıkde aynı 125 cc lık de uzun yol yapmadıktan sonra cok yuksek cc er gereksız yuk bence.vergıye yazık benzıne yazık
ASIM'ın nesli diyordun ya nesilmiş gercek,çiğnetmedi namusunu çiğnetmeyecek...
-
13 Haziran 2012, 05:57
#65
Yüksek cc ile başlaman pekte sağlıklı olmayacaktır.Çünkü motorun ağırlığı fazladır,trafik bilmiyorsundur,viraja girerken hızını ayarlaman çok zor,kaslıdır ve bu nedenle kontrolü daha zordur olacaktır kısacası yüksek cc yanında yüksek sorumluluk ve tecrübe ister.Eğer hala bu nedenler seni emin etmediyse Örn;karşı komşum var direk 600cc SS tipinde bir motorla başladı 2 sene içinde en az 10-15 defa kaza yaptı.Ama bunca nedene karşın hala yüksek cc diyorsan yapacak bir şey yok.(Bence)Başlangıç olarak Honda Cbr 125 2.el olabilir çabuk sıkılırım diyorsan hyo kawasaki yada honda 250cc bir motor al onunla öğren ama dikkat hyo kaslıdır kontrolünde zorlanabilirsin.Ben SS tarzı sevdiğimden bu örnekleri verdim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 04:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:31 ----------
Konun başındaki yorumları pek okumamıştım 1.95 boy demişsin o zaman sana hyosung gt 250r gider diye düşünüyorum görüntüye önem verdiğini söylemişsin 600cc motoruyla aynı kasa kullanılmıştır yani görüntü süperdir.Ucuz istiyormuşdun hyo 250cc arasında gayet makul bir fiyatı vardır.Yalnız (duyduğuma göre)hyosung 250r 2008 modellerin altındakilerde devir kesici yokmuş yani 250cc motorla görüntüsüne aldanıp 200km/h görmeye çalışırsan yada motoru zorlarsan krankını kırabilirsin bu nedenle 2008 ve üstünde bir model seçmen önerimdir.(SS tarzında örnekler veriyorum çünkü SS tarzı seviyorum)
-
13 Haziran 2012, 09:47
#66
Daha dün 1 yıldır kullandığım GT250R ile 40-50 km/h hızda yanlış gaz açma nedeniyle az kalsın high side oluyodum. Bunları 600'lük ile yaşadığın zaman düşmeme şansın yok. Belki sana bir şey olmaz ama başına dünya masraf çıkar. Ne kadar eğitimini alsan da alışkanlık kazanman gerekiyor. Gaz açma, fren yapma gibi şeyleri omurilikle yapmaya başladığın zaman (refleks) anca sağdan soldan çıkan arabalar, viraj dönme gibi şeylere kafanı ayırabilirsin motor üzerindeyken.
-
Abi 1000'lik mi bu ?
-
-
13 Haziran 2012, 09:56
#67
bence trafikte birebir motor tecrübesi olmadan kapalı alanda ne kadar eğitim alırsan al boş...
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
-
13 Haziran 2012, 10:20
#68
Promethan adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaşlar forumu yaklaşık 1 yıldır takip ediyorum. Ve bir çok yerde okuduğum kadarıyla her zaman düşük cc ile başlamayı tavsiye ediyorsunuz. Ancak gerekli eğitimi aldıktan sonra yüksek cc ile başlanabilir mi? eğitimden kastım A2 ehliyet değil zaten gerekli eğitimin verilmediğini okuyorum hep. Eğer eğitim ile başlamak mümkünse böyle bir eğitim nereden alınabilir ve maliyeti ne kadar olur? Şimdiden teşekkür ederim.
Motosikletimi aldığım bey hiç motosiklet kullanmayı bilmiyormuş. Eğitimlere katılarak sürüşü öğrenmiş. Sürüşü öğrenmek iyi ancak tecrübe eğitimle değil yaşamakla gelişiyor. Tıp fakültesinde her türlü eğitimi alan aday ancak uygulamaları aldıktan ve başarılı olduktan sonra doktor oluyor. Küçük hacimli motosikletle başlamak çoğu arkadaşın söylediği gibi hataları tolare etmek ve kontrolsüz güce erişim olmaması açısından önemli. Kaldı ki yüksek hacimli ve güçlü makinalar çoğu zaman acemi sürücü elinde ölümlere neden olmaktadır. İnsan yürümeye başlamadan önce emeklemeye başlar. Eminimin Usain BOLT'ta uçmaya başlamadan önce emeklemiş, sonrada yürümüştür...
Dumanla haberleşmeye son.
Her yer DUMANSIZ HAVA SAHASI
-
13 Haziran 2012, 10:44
#69
bence şehiriçi kullanım için yuksek cc gerekmıyor. gorunus olarak ıstıyorrsan cbr250 ninja250 iyi motordur. gidip 600 cc motor alıp sonra gelip burada diyeceksinki bu çok yakıyor.
-
13 Haziran 2012, 11:52
#70
Yolda tecrüben olmadığı sürece hiç bir yüksek cc li motosiklet senin acemiliğini tolere edemez.Kullanamaz mısın? kullanırsın da motorun seni kullanmadığı zamanlarda kullanırsın.
Motor bize değil de biz motora hakim oluyorsak motor kullanmış oluruz.
Motosiklet kullanabilmek,yürümek,yemek yemek gibi doğamıza uygun faaliyetlerden biri değildir.Ciddi alışkanlık ve tecrübe gerektirir.Uzun süre yürümediğimizde bile organizmamız
yeni bir yürüyüşe adapte olmaya zorlanırken doğamıza uygun olmayan bir faaliyette neler olabileceğini sen tahmin et.Yüksek cc motosiklet kullananlara bir sor,adam 1 ay ara verip bindiğinde bir kez ürperir.Onu bile ürperten bu durumu sen acemiliğin ile nasıl atlatabilirsin ki?
-
13 Haziran 2012, 11:54
#71
Unutulmamalıki trafiktesin onca araçların olduğu yerde tecrübe deneyim mutlak olmalı
İmza yok
Ne Oldu Ha, Vuruyummu Sırtına
Oğlum Bak Git
-
13 Haziran 2012, 11:57
#72
100cc'lik motorun ön dişlisini bir numara küçültünce eski dişliyle aylardır yaptığım yokuş kalkışı yapmaya kalktım ama tekere geldim ve motoru yatırmış olduğun için düz indiremedim devirdim. Aylardır sakin sakin kullandığım motorun çılgın atıp beni üzerinden atmasına şaştım kaldım. 250'lik bir motoru dikkatsizce kullanınca neler olur kimbilir.
-
13 Haziran 2012, 12:24
#73
Süper Moderatör (BBRR)
konu daha önce ayrıntılı olarak tartışıldı ordan devam edelim ...
http://www.motosiklet.net/forum/moto...datmacasi.html
[B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler