Yüksek CC İle Başlamak. (Önyargısız Girin Lütfen)
Reklamlar
-
oocan adlı üyeden alıntı
Sevgili Arkadaşlar,
Önyargılarınızdan kurtulmanız lazım. Trafikteki tecrübeden çok çok daha fazlasını eğitimlerde verebilen eğitmenler ve kurumlar ülkemizde var ve gayet iyi eğitimler veriliyor.
Sevgiler
---------- Post added at 09:32 ---------- Previous post was at 09:28 ----------
Başlığı açan sevgili kardeşimi çok iyi anlayabiliyorum . SS motorların görünüşünden ve imajından etkilenmiş (hangimiz o yaşlarda etkilenmemiştikki) işte bu yüzden küçük cc li ama SS gövdesine sahip pekçok motor var hepsi 30bg in altında güce sahipler bulardan birini tercih edebilir.
Sevgiler
Sevgili dostum,bahsettiğin eğitmenlerin ve kurumların ülkemizde olmadığını söyleyen oldu mu? İllaki var ama tecrübeden çok çok daha fazlası eğitimlerde nasıl veriliyor,yani tecrübe denen şey eğitim vermeklemi oluyor yoksa km.lerce yol ve deneyim edinmeklemi orasını pek anlayamadım?
Reklamlar
-
Yazılanlardan benim anladığım kadarıyla eğitim ile tecrübeyi (pratik değil!) karıştırıyoruz.
Eğitim; bir işin nasıl yapılacağının dünya çapında kabul görmüş kural, kaide, fizik yasaları gerekirse işin içine katarak verilen bilgidir.
Tecrübe ise işi yaparak yapılan hatalardan ders çıkarmaktır.
Eğitimlere dikkat ederseniz seviye seviye bir sürü kategoriye ayrılmıştır. Hepsini birden almak isterseniz 10-15 günü bulabiliyor tam bir eğitim. Ondan sonrası ise bence tecrübe değil pratik (!) olmalıdır. Yapılan eğitimler pratik olarak tatbik edilmedikten sonra trafikte canımıza kıymamızın anlamı yoktur.
Ha yok eğitim yerine tecrübe daha önemli deniliyorsa bu işin içinde düşmek, kalkmak, kol bacak kırmak vs. gibi etmenlerin olduğunu unutmamak gerekir. Benim tecrübelerim ( Yamaha xt600E ile 30-35 bin km) halen acemi olduğum, düşmemiş motosiklet sürücüsü değil düşecek motosiklet sürücüsü olduğudur. 20-25 bin km kadar xt yi otoyolda tabir-i caizse toza sokmadan kullandım. 1 kere dağa çıktım düştüm E bu iş böyle demekki dedim. Tecrübe burada geçerli işte. Ama tecrübeyi kazanmak deneme yamulma değil deneme yanılma metoduyla olmalı. Ufak ufak toprak parkurlara girsem hafif tepeciklere çıksam girdiğim ilk yağmur kanalından hayatı kaymış bayır yukarı yolda kanala dalıp düşmeyecektim.
Demem o ki eğitim şart, tecrübe de şart. Ama asıl şart olan bence pratik. Yakın batı dövüş sanatlarını düşünün. Burda herkes yumruk atabileceğini sanır. Ama asıl olan her seferinde aynı şekilde aynı noktaya yumruk atabilmektir. Bunu binlerce kez pratik etmeden yapamazsınız. Refleks oluşmaz!
Büyük cc olayına gelince. Hiç kimseye neyle başlayacağı hakkında öğüt verecek değilim. Ben 1.86 m boy ile xt 600 üzerinde başladım motosiklet hayatıma. 2 kere düştüm, sayısız düşmekten döndüm. fz6 da kullandım ybr de. Hatta yzf 125r bile kullandım. Benim değillerdi ama uzun km. kullandım. YBR gibi çelimsiz bir makinenin bana yetmeyeceğini, fz6 ile ile çok fazla yaşayamayacağımı, 125 lik bir racingde çok da rahat edeceğimi (boya rağmen!) gördüm. XT ile mutlu mesut yaşadım yaşıyorum.
Tek söylenebilecek bence korumalarının eksiksiz olmasıdır. Düştüm dediğim zaman, arkadaşım ile hepi topu 10-15 km lik bir yola 2 bira içip dönmeye gittim. Tam koruma giymeseydim dizimi ve kafamı yere çakmış, hatta belki kaval kemiğimi kırmış olacaktım Tam giyin, akıllı ol ve rahat edeceğin makine ile başlamaya çalış bence.
-
srhtsglm adlı üyeden alıntı
Sevgili dostum,bahsettiğin eğitmenlerin ve kurumların ülkemizde olmadığını söyleyen oldu mu? İllaki var ama tecrübeden çok çok daha fazlası eğitimlerde nasıl veriliyor,yani tecrübe denen şey eğitim vermeklemi oluyor yoksa km.lerce yol ve deneyim edinmeklemi orasını pek anlayamadım?
Sevgili Dostum,
Yıllarca binlerce kilometre yaparak edinebileceğin tecrübeleri birkaç gün içerisinde eğitim yolu ile güvenle edinebilirsin.
Sevgiler
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
-
iyi ki dusuk ccler var ve iyi ki yuksek ccler cok pahali, bu sayede bazilarimiz icin hayat daha uzun oluyor, burada motosiklet kiralamak cok ucuza ve maalesef bircok arkadasimiz motorlari gorunce kendini kaybediyor ve belki hic yuksek cc tecrubesi olmasa yada yeterli olmasa bile fiyatlar ve motorlar cezbediyor, 600cc-1000cc motor kiralayanlari gormenizi isterim, daha motoru kaldirirken ilerlerken onun cesareti sizi sasirtiyor, motosiklet kullanicisi arabaya gore 2 kat daha fazla dikkatli olmak durumunda, karsi tarafin hatasi da her zaman size patlar cunku, dikkati verebilmek icin ise motorla ozdeslesmeniz lazim, maalesef gecen gun bir kaza oldu ve gencecik bir arkadasimiz burada vefat etti, cogumuzun ailesi motosiklet kullandigimizi bilir ama kac cc oldugunu bilmez, burdaki kiralayan arkadas 650cc ninja ile kontrolu kaybederek kaza yapiyor, yuksek cc yuksek deneyim gerektirir.
http://www.pattayadailynews.com/en/2...ngle-accident/
-
ben bu konuya uzak bakmıyorum, eğer maddi durumum el verseydi çift silindir bir er-6n yada tek silindirli bmw 650cs-gs lerden almayı düşünürdüm, gerekli eğitim alındıktan sonra sürücüde bilinçliyse sorun olmaz bence.
-
Kocaeli İl Temsilcisi
Promethan adlı üyeden alıntı
Bazı konuları okurken fark ettim ki (genelde böyle) yüksek cc ile başlamak isteyenlere "apaçi" gözüyle bakıyorlar. Ben böyle olmadığıma inanıyorum. Hemen atlayanlar olmuş 1000 cc motor almak istiyorum diye. Amacım onlardan olup erkenden ölmek değil. Sadece yüksek cc bir makine ile başlanıp başlanamayacağı ve ne zaman yüksek cc ye geçilmesi gerektiğini merak ediyorum. henüz ehliyetim yok öyle çok fazla motosiklet tecrübem de yok ama (Forumdan edindiğim kadarıyla) gerekli temel bilgilere sahip olduğumu düşünüyorum. (Ekipmanın gerekliliği gibi)
Neden yüksek cc olduğuna gelecek olursak. genelde düşük cc motosikletler boyut olarak da küçük olur. Aile yapısına bakacak olursam benim boyum da en az 1.95 olacak. Ve enduro vb. tarzı motosikletler pek ilgimi çekmiyor açıkçası.
Sizin de bildiğiniz gibi egoyu tatmin etme isteği herkeste vardır. Bu genellemenin içine sizi de dahil ediyorum ki eminim bunu burada söylemeseniz bile siz de daha hoş, çekici bir motosikletiniz olmasını isterdiniz. Yüksek cc merakı tamamen buradan gelir. hızından önce görüntüsüdür ilgimi çeken. Sesini de yok sayamayız tabii
doğru söylersin kardeşim doğru söylersinde her şey görüntüde değildir mesela benim cbf yede büyük cc motor sahipleri çok bakmıştır önce güvenlik , bence buradaki arkadaşların tamamı tecrübeye ulaşmış ve bildikleri bir şeyler varki sernin başına bir şey gelmesini istemiyorlar benim gibi
hemen bunu yanlışa çekme dost acı söyler eğitimin en alasınıda alsan önce tecrübe gereklidir , tecrübe için zaman gereklidir ve zamanı geldiğinde yüksek cc li motorlar insana daha hayırlı olurlar,
düştüğünde hiç olmazsa parçalara ayrılmak yerine yaralanırsın , similasyon oyunu değil bu , 1 tek canın var, tek hakkın var ve malesef daha insanın yedek parça servisleri yaygınlaşmadı ancak böbrek, kalp vs nakli yapıyorlar
onun için yüksek cc motosikletler uzun yıllar biniyor olmama karşın beni sürekli ürkütmüştür , acemiler kolay kolay kaza yapmazlar , fakat ben bu işi biliyorum artık öğrendim , deyip kendine güvenin geldiği an senin motordan düşeceğin andır
hayat tecrübemden alıntıdır, iyi düşünmeni mt dostu bir kardeşin olarak öneririm
| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌|
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| http://www.irfmotor.com/
-
http://www.pattayadailynews.com/en/2...ngle-accident/
Benim gördüğüm bu kazada hayatını kaybeden genç tişörtle racing motora binmiş ve motorun kiralık olduğu düşünülürse belki tecrübe olarak da zayıftı, kaza her zaman kötüdür ama ona davetiye de çıkarmamak gerek, Allah rahmet eylesin...
-
önce emekle, sonra yürü, sonra koş arkadaş bilmem anlatabildimmi.
-
-
oocan adlı üyeden alıntı
Sevgili Dostum,
Yıllarca binlerce kilometre yaparak edinebileceğin tecrübeleri birkaç gün içerisinde eğitim yolu ile güvenle edinebilirsin.
Sevgiler
sana katılmıyorum maalesef.birkaç gün süren sınırlı saatlerde aktarılan eğitimin yılların ve binlerce km.yaparak edinilecek tecrübe ile uzaktan yakından alakası olamaz.ama bu demek değilki faydası yoktur tabikide vardır.
-
srhtsglm adlı üyeden alıntı
sana katılmıyorum maalesef.birkaç gün süren sınırlı saatlerde aktarılan eğitimin yılların ve binlerce km.yaparak edinilecek tecrübe ile uzaktan yakından alakası olamaz.ama bu demek değilki faydası yoktur tabikide vardır.
Tanımadığınız bir sistemi bu kadar kesinlikle reddetmenizi anlayamıyorum. Ben kapalı alanda verilen hakimiyet eğitiminden değil yolda trafiği yaşatarak verilen ileri ve güvenli sürüş eğitiminden bahsediyorum. İstanbuldasınız ve bu tür eğitimler Şile yolunda bolca veriliyor ,bir hafta sonunuzu ayırıp Şile yolu üzerindeki gözlemecilere uğrarsanız hem eğitim verenlerle hemde eğitim alanlarla görüşebilir eğitimin içeriğini ve faydalarını yakından görebilirsiniz.
Sevgiler
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
-
Pahalı bir intihar şekli, ben de ölmek istesem bu yolu denerdim
-
Ybr 125 - cbf 150 forever
Nefesime gücü bahşet mevlâ , bir kuç daha atsam olur evvel Allah.
-
Ben 30 seneye yakın motor kullandım. bunun 20 senesi eğliyetsizdim.O zamanlar eğitim bilinmez,ehliyet sorulmazdı.10 sene önce ehliyetimi aldım.Bu arada o kadar çok kaza geçirdimki anlatamam.BU kazaları kol ,ayak,kaburga,omuz ve parmak kırığı gibi kırıklarla atlattım.Tecrübeliydim ama eğitimsiz olduğumu geçen sene GS2 eğitimi alınca anladım.Eğtimin önemini ancak eğitim aldıktan sonra anlıyabiliyorsun.Tecrübe ise tabiki zamanla ediniliyor ama ne pahasına.Belki sakat kalabilir veya ölebilirsiniz tecrübe kazanacağım derken.Eğitim alabilmek için şimdi çok güzel imkanlar var.
Motor almadan önce ehliyetinizi ve en önemlisi eğitiminizi alın.Eğitim aldıktan sonra motor seçiminizi daha sağlıklı bir şekilde yapabilirsiniz.Sevgiler..
HAYAT; İSTEMEDİĞİMİZ HALDE BAŞIMIZA GELEN HERŞEYDİR
-
mekanik yetenekler, refleks ve soğukkanlılık ta eğitimle edinilebiliyor mu?
-
Mersin İl Temsilcisi
tigermbz adlı üyeden alıntı
mekanik yetenekler, refleks ve soğukkanlılık ta eğitimle edinilebiliyor mu?
YOK, onu commodore 64 kasetlerinden yüklüyoz
KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
-
kardeşim büyük cc demek sadece motorun ağırlığı demek değil.
inanılamayacak bi güç var. muhteşem bi el ayarının olması gerekiyo. çünkü 1 kere gazı fazla açarsan yada depriyajı bırakırsan motor şaha bi kalkar bir daha motoru gördüğünde birbirinizdne ne kadar uzakta olursunuz bilinmez.
o el ayarıda eğitimde hemen pekişecek birşey değil.
benim kanımda rossiin yetenekleri dolaşıyo onun sülalesinden geliyorum ben yaparım diyorsan ayrı
-
-
Sadece 6 beygir bir motorum var, hangi viteste olursam olayım dikkatsizce gaz verince ya ön teker havalanıyor yada motor spin atacak gibi oluyor yanlıyor. Motorun dişlilerini değiştirmeden düşük hızlarda diken üstündeydim 1. 2. viteste ani gaz verince tekere kalkıyordu mesela sağa dönücem motor arka tekerin yönünde gidiyordu sadece Ani gaz vermem sorun değil ama motor soğukken yada karbüratör ayarları bozukken motorun düzensiz gaz yemesi nedeniyle bile kaç kere tekere kalktı motor. Siz mesela 100 beygir bir motorla başlamak istiyorsanız 100 kat dikkatli olmanız gerekli bence. 6 beygir 75 kilo bir motor bile gücü hissettiriyor kontrolsüz güç güç değildir dedirtmeye yetiyor 100 beygir bir SS motor 150 kilo civarında olacaktır benim motorumdan en az 10 kat seridir gaz verince nasıl tekere kalkar nasıl yanlar bir hayal edin isterseniz.
-
12 Haziran 2012, 00:35
#60
istyedigin motoru al ama bu insanlar sana bişe diyorsa boş degil tecrubelerine dayanarak soylüyolar. cok düşün araştır öyle istedigin makinayı al.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler