Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Ya Frenlerimiz Devre Dışı Kalırsa ?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Herkese merhabalar.. Dün bir arkadaşımla konuşurken motosikletinin arka freninin sürüş esnasında devre dışı kaldığını,vites küçülterek yavaşladığını söyledi. Ama yüksek hızlarda olduğu için motosikleti durdurana kadar atla karayı seçtiğini anlattı..
    Bende bir scooter kullanıcısı olarak,ya başıma böyle bir durum gelirse diye düşündüm,oldukça tedirgin oldum.
    Diyelim ki scooter ile seyir halindesiniz,hızınız 70-80.km,fark ettiniz ki frenlerden arka fren tutmuyor, ya da ikisi de tutmuyor..(zor bir ihtimal ikisinin de aynı anda devre dışı kalması ama en kötü ihtimali düşünerek soralım)

    Bu durumda yapılacak olan nedir ? Nasıl hareket edilmelidir ?

    Vitesli motosiklet kullananlarda bu konuda değerli fikirlerini sunarlarsa,benim gibi tecrübesi az olan arkadaşlarımız da istifade edebilir...
    [CENTER][B] Sosyal Medya Hesaplarımız[/B]

    [URL="www.facebook.com/motosiklet.net"][B][COLOR="#0000FF"]MT Facebook [/COLOR][/B][/URL]

    [URL="https://www.instagram.com/motosikletnet/"][COLOR="#FF0000"][B]MT Instagram [/B][/COLOR][/URL][/CENTER]


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    inzell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2010
    Kaçacak delik aramalı sanırım.
    www.motorumla.net

  3. #3
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Arka frenin tutmamasi bir tehlike arz etmez.
    Ama ön fren tutmazsa iste o zaman belki bir tehlike olusabilir.
    Ikisinin birden tutmamasi imkansiz gibi bir sey.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  4. #4
    bugay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2009
    Şehir
    istanbul
    Ayağını arka tekere sürttür, küçükken öyle yapardık
    Felon, eray_uluyazı ve özcan1980 bunu beğendiler.

  5. #5
    Terapist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul/Atakent
    bende frenlerden tekinin iptal olmasını bir tehlike olduğunu düşünmüyorum önümüzde durmamızı gerektirecek bir engel olmadığı sürece motosiklet tek frenle durabilir.

  6. #6
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Arka frenin tutmaması büyük sorun değil, motor freni de aynı işi görür.

    Ön fren tutmazsa arka frenle yavaşlamak mümkün. Bir defa ön amortisör keçem patlamış, ön disk yağlanmış, gayet kötü bir deneyimdi ön frensiz motor kullanmak.

    İkisi birden tutmazsa motorun kompresyonuyla (motor freni) yavaşlamak mümkün. Motorda "duramamak" diye bir şey olmaz, sadece "zamanında duramamak" sorun olur.

  7. #7
    chemical - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ocak 2011
    Şehir
    D-100
    Motosikleti
    cbr1000RR-cbr 250R
    Bir ihtimal daha var oda ölmekmi dersin
    arca94, -unnamed-, eray_uluyazı ve 2 diğerleri bunu beğendiler..
    Gelmemiş yarından hepmi şikayetçiyiz

  8. #8
    bsabora - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2012
    Şehir
    ADANA
    elektronik frenleme sistemleri büyük motosikletlerde var bildiğim kadarıyla abs vs. scooterde kampana ve disk frenli olarak aynı anda bozulmasına imkan yok gibi geliyor.
    viteslilerde motor freni yaptırılır.

  9. #9
    safakk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2011
    Şehir
    İstanbul
    bir scooter kullanıcısı olarak sağımdaki solumdaki şeritleri iyi kontrol ederek boş bir şeride geçerdim ( hıza göre en uygun ve en boş şerit aynı zamanda en sağ şerit) sonrasında gazı kapatır yavaşlamayı beklerdim tabii bu süre zarfında sağ sinyalim yanık bırakırım ki arkamdan gelen benim sağda duracağım için yavaşladığımı bilsin

    Aslında şöyle de bir durum var eğer varyatör sistemi yeni yada bakımli bir scooter sa zaten kompresyonla çok kısa sürede duracaktır. Ama debriyajı kısmen aşınmış eskimiş yorulmuş bir varyatör sisteminden bahsediyorsak eyüzübesmeleye başlamak gerekir

  10. #10
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Eylül 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Tiger250
    ozaman araba kullancıları senden daha tedirgin olmalılar?
    tellerini zamanında değiştir, zamanında disk balata kontrolü yaptır ne olacak scooterın frenine..

  11. #11
    _w_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mayıs 2009
    Şehir
    AfyonKarahisar - ErZiNCan
    Motosikleti
    Kanuni Breton 125
    ben sonuna kadar sıksamda bile ön kampana olduğu için zor duruyorum . Ama hiç biri tutmazsa vites küçültüp, durana kadar debriyaja sıkıp bırakırdım. Teker böylece ara ara kilitlenecek ve yavaşlamayı sağlacak . Ya da önümde engel varsa vitesi 5 ten 1 atıp debriyajı bırakıp, gözlerimi yumardım Cana geleceğine mala gelsin
    Ben Yaşadıkça Sen ÇıLdIrAcAksIn!!!
    Kanuni Breton _Mavi Ejder_

    Vedalar Zamansız olur...

  12. #12
    Süvarİ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2008
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    TvS_ApAChE
    fren neden durup durduk yere iptal olsun ki sorunlu olduğunu bile bile düzeltilmez ise anca insanın başına gelebilir. tabi insanın bu durumla karşılaştığı zamanda %100 yavaşlaması gerektiği yerde olacak. yavaşlamak gerekecek ki freni kullanıp bozuk olduğunu anlayasın artık diğre frenin yerriği kadar yavaşlayacağız. çarptığımız yerde zaten dururuz kanatlanıp uçacak halimz yok ya
    ..::Gülmek bir mükafattır, ağlayan gözlerin gördüğü::..

    ..::Mağlubiyet; kimine göre galibiyetden bir adım öte::..

  13. #13
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT, Burgman 400 ve SYM Maxsym 400
    scooterda motor freni yok gibi bişey, o yüzden kontaktan motoru kapatınca gayette güzel yavaşlıyor ama 10-20km/s civarı debriyajın ayrılacağını unutmamak lazım
    eray_uluyazı bunu beğendi.
    ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN

  14. #14
    crxforever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2005
    Şehir
    istanbul/bahçelievler
    Motosikleti
    ybr125 2008
    Alıntı _w_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben sonuna kadar sıksamda bile ön kampana olduğu için zor duruyorum . Ama hiç biri tutmazsa vites küçültüp, durana kadar debriyaja sıkıp bırakırdım. Teker böylece ara ara kilitlenecek ve yavaşlamayı sağlacak . Ya da önümde engel varsa vitesi 5 ten 1 atıp debriyajı bırakıp, gözlerimi yumardım Cana geleceğine mala gelsin
    disk frenli bir motora binersen aman dikkat et. benim disk fren teknolojisiyle tanışmam çok acılı olmuştu

  15. #15
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    etrafında yumuşak bi zemin gözle ve atla

  16. #16
    Tropiksera - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2012
    Şehir
    Antalya-Kemer-Tekirova
    Motosikleti
    Honda İnnova 125 (2007) Yağı : 10w40 Kask : LS2
    Ben pek fren kullanmıyorum desem yeridir..motoru devrinde kullanmayı seviyorum.. ama ani frenlemede ön diski çok fazla kullanıırım arka balatalar bitik.
    Nefesime gücü bahşet mevlâ , bir kuç daha atsam olur evvel Allah.

  17. #17

    Üyelik
    14 Ocak 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    ninja 250
    olmaz öyle birşey

  18. #18
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    kendinize girecek yer beğenin

  19. #19
    brooklynnn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Haziran 2011
    Şehir
    çanakkale
    Motosikleti
    yeşil fıstık 300
    Alıntı crxforever adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    disk frenli bir motora binersen aman dikkat et. benim disk fren teknolojisiyle tanışmam çok acılı olmuştu
    merak ettik şimdi

  20. #20
    MotorKafa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF 1000 FA
    İkisininde devre dışı kaldığı durumlar için hazırlıklı olmak lazım.
    Benim şöyle bir çözüm önerim var. Bu gibi bir durum için yanımızda pamuk bulundurmalıyız.
    Baktık iki frende iptal, işte o zaman pamuğu fitil şekline sokup, kendi işimizi başkasına bırakmadan halletmemiz gerek.
    arifziyaar, eray_uluyazı ve zongoku bunu beğendiler.
    Motosikletli Kaplumbağa...


1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)