Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Ya Frenlerimiz Devre Dışı Kalırsa ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    yasin_942 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mart 2011
    Şehir
    kocaeli
    Motosikleti
    SYM Wolf SB250Ni
    bu devirde motor yağı konulan yerden su koyan komşular varsa emin olun disc freninize yağda sürerler borularınıda keserler.( su koyma olayı forumdan bir arkadaşın başına gelmiştir)
    YZFR 125 2011-2012 16.000 KM / SYM WOLF SB250Ni 2012-....


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    antilop_skul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul sarıyer / tarabya
    Motosikleti
    cbf600sa 2007 +100k km
    scooter da fren tutmayınca kontak kapatıp dıpgaz yap motor bogularak durur . ama genel durma on frenle olmalıdır

  3. #23

    Üyelik
    18 Şubat 2012
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Apache Rtr+Jl125C
    böyle birşey başa gelmez ama geldiğini varsayalım. 80 km/h ile gidiyoruz ve birden iki freninde çalışmadığını farkettik önümüzdede bir engel var;
    önce arka sağ sol ön kontrol edilir ve müsait kaçacak bir yer varsa kaçmaya çalışırım.
    tek şeritli yol ve arkadan araba geliyorsa kornaya asılır ve vitesliyse kompresyona bindiririm scooter ise gazı bırakırım. sanırım o an kontağı kapatmak pek akla gelmez.
    arkadan araba gelmiyor ancak sağ sol da kaçacak yer yok aynı şekilde kornayla uyarı verdik yinede çarpacağımız engele doğru gidiyorsak motoru bilinçli bir şekilde yatırırım. böylece motor benden önde sürüklenir ve engele çarpar ben giderken daha çok yavaşlamış olurum ve havaya uçmak yerine yerden çarparım. cana geleceğine mala gelsin
    eray_uluyazı bunu beğendi.

  4. #24
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    Alıntı yasin_942 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu devirde motor yağı konulan yerden su koyan komşular varsa emin olun disc freninize yağda sürerler borularınıda keserler.( su koyma olayı forumdan bir arkadaşın başına gelmiştir)
    Benden bahsediyosun galiba motordan yağ çubuğu açılıp içine tıka basa su depilen benim sonuç : motor kitledi 380 tl masraf. hala adamı bulamadım. Bende allah a havale ettim.

  5. #25
    canerol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2011
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Africa Twin-Rally250-z300
    2 si birden devre dışı kaldıysa zaten allah belamı vermiş demektir zaten yapacak işe yok ellerimi semaya kaldırım güzel bir okuyup üflemek lazım
    ero__ ve excavatus bunu beğendiler.

  6. #26
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    Alıntı canerol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2 si birden devre dışı kaldıysa zaten allah belamı vermiş demektir zaten yapacak işe yok ellerimi semaya kaldırım güzel bir okuyup üflemek lazım
    evet güzel bir yorumdu abicim...valla iyi güldüm haa
    bahtsız bedevi-çöl-kutup ayısı misali
    atademirer in stand up gösterisindeki bir sahne aklıma geldi...denize sırt üstü atlama şeyisi... bilen bilir
    _w_ bunu beğendi.

  7. #27
    onuRRtas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mayıs 2011
    Şehir
    Marmaris'
    Motosikleti
    Suzuki GS500 K4'
    Vitesli motorun o yanı güzel işte. Frenler gitse bile elde EN AZINDAN kompresyon mevcut.

    Vitesli motor için konuşayım. Sakin biyerdeysem panik yapmadan kompresyonla dururum.

    Trafikteysem manevra yaparım yapabiliceğim kadar. Gerekirse hızlanırım. Tehlikeden uzaklaşınca kompresyonla dururum.

    Virajlı bir yoldaysam ve duramayacak hızdaysam lowside'a getiririm motoru yani yan yatırırım sürüklenirim en azından bikaç kırıkla kurtulurum galiba. Deminki arkadaşın dediği gibi cana geleceğine mala gelsin.
    Motorculuk insanın içinde hiç yayılmamış bir tohum gibidir. Ama üzerine su dökerseniz, bir motorun tepesine çıkarsanız tamamdır, O tohum büyüyecek ve fidan olacaktır. Fidan artık yayılmıştır ve son nefesinizi alana kadar asla sizi terketmez.

  8. #28
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    Allah ım sana geliyorum

  9. #29
    K o r @ y - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2011
    Motosikleti
    ATOM KARINCA
    İki frenin tutmadığını anladığımız anda, ilk yapmak gereken sakin olmak ve panik yapmamak.Daha sonra önümüze bir engel çıkmaması için yön belirlemek ve o yönde devam etmek.Eğer ki başınız gereçekten belaya girecekse uygun bir yerde motordan atlamak olur.. Biraz cüneyt arkının filimlerinden alıntı oldu ama bunlar geldi aklıma

  10. #30
    cihangir151 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2010
    Şehir
    kuşadası
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 Ironmax
    scooter ise sol ayağınla orta sehpanın topuzuna basarak yere sürtmeye çalış tabi motor çok büyük değilse zor ve riskli ama can kıymetli
    vitesli motor ise kompresyon iyi bir çözüm.

  11. #31
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Konuyla ilgili yorumlar çok kefiyli ve güzel olmuş,herkese teşekkür ederim. Allah korusun iki frenin de devre dışı kalması gerçekten imkansız gibi bir durum olsa da,başımıza geldiğinde yapılabilecekler çok ciddi kazalardan korur bizi. Benim özellikle merak ettiğim scooter gibi motor freni olmayan otomatik vites sistemi ile çalışan motorlarda ne yapılabilirdi.

    Yazılan yorumlardan; scooter kullanım esnasında kontağı kapatıp,gazı keserek sağ şeritte,sürekli sağa sinyal vererek arkamızdaki araçlara duracağımızı belli edip,hızın azalmasını sağlamak sonucunu çıkardım kendi adıma.

    Allah böyle bir durumu kimsenin başına vermesin,değerli fikirlerini paylaşan,yorum yapan herkese de teşekkürler
    [CENTER][B] Sosyal Medya Hesaplarımız[/B]

    [URL="www.facebook.com/motosiklet.net"][B][COLOR="#0000FF"]MT Facebook [/COLOR][/B][/URL]

    [URL="https://www.instagram.com/motosikletnet/"][COLOR="#FF0000"][B]MT Instagram [/B][/COLOR][/URL][/CENTER]

  12. #32
    inzell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2010
    Alıntı inzell adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kaçacak delik aramalı sanırım.
    Hissetmiş miyim ne?..

    http://www.motosiklet.net/forum/moto...tml?highlight=
    www.motorumla.net

  13. #33

    Üyelik
    17 Şubat 2012
    Şehir
    adana
    Motosikleti
    atv alınacak arastırıyor
    Fren tutmassa zaten bızde olmayız :D

  14. #34
    cagatay_hepsen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2007
    Şehir
    ist.çapa
    Motosikleti
    hyosung 250 comet'di gitti yamaha x-max 250 geldi
    arka fren bozulması çok ta önemli değil özellikle TR de. neden dersen bizim ülkemizde kombo yapıp durduran motorcu sayısı çok değil zaten ağırlık %70 sanırım
    ön frenle durduruyor motorunu bunu gezilerdeki birçok buluştuğum ve görüştüğüm motorcu dostlarımla yaptığım sohbetten çıkardığım sonuç.
    ön fren bozulsa ne olur valla çok acil bir durum olmasa pek bir problem olmuyor kıyıköy gezimde seneler önce bir dostumun gtr250 si olduğu yerde
    yan yattı ve ön fren maneti koptu ve sorunsuz kadıköydeki evine gitti hemde ne gitmek 170 km hızlarda arka frenle gitti doğru değil ön frensiz bu hızlara çıkmanın
    ama o biraz pisikopat olduğundan yaptı.şimdi gelelim senin soruna scooterlarda böyle problem başıma gelirse ne yapmalıyım iki freninde iptal oldu ihtimaliyle hareket edersek
    benim başıma gelmedi ama bu problemi olasılık dahilinde düşünmüş biri olarak armutlu gezimde bir arkadaşımla araçları değiştirdim binim motorum 250 komet arkadaşımda ise
    150 zat vardı aldım bu scooteri önce bana bi güvensiz geldi sonra yolda hep motorumu çek ederek kullanırım ben dağlık ormanlık yolda yokuş aşağı giderken 130km civarı
    frenler olmasa ne oluru düşünerek motorun kontağını kapadım ve aniden motor aynı vitesli motorlarda olduğu gibi motor freni yaptı ve kapaklandı çok sert bir şekilde
    hemen kontağı açtım yoluma devam ettim yani uzun lafın kısası bu sorununda bir çaresi var kapa kontağı dene çok yol gitme bu şekilde motor yağlama yapmadığından
    motoru yersin sadece birkaç saniyelik bir deneme yapmanızı öneririm ama acil bir durumda yapılması mümkün ve işe yarar bir uygulamadır.
    ATATÜRK diyorki "Türk milletindenim diyen insanlar her şeyden önce ve mutlaka Türkçe konuşmalıdır."

  15. #35
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Simdi konuya tekrar bir bakinca,önemli bir detayi atladigimi farkettim.
    iyi bir motosiklet sürûcüsü motosikletini sürekli kontrol etmeli ve bu nedenle de iki frenin birden tutmamasi olanaksiz gibi bir sey fakat!!!!!
    Diyelim ki oldu.
    Iyi de;
    böyle birsey olduysa, motosikletini kontrol etmeyen adam ne zaman anlayacak?
    Tabiki frene ihtiyaç duyunca.

    Yani aslinda olay gayet tehlikeli bir olay.
    Yolda giderken;
    dur su frenleri bir kontrol edeyim demediyseniz,
    ya da durmak için yavaslama ve fren yapmaya baslamadiysaniz,
    ancak frene ihtiyaciniz oldugunda olayin farkina varirsiniz.
    Eh frene ihtiyaciniz olduysa da fazla vaktiniz yok demektir.
    Aniden önünüze bir sey çikmistir veya önünüzde seyreden araç birden durmustur vs.

    Yani sakin olmali, motor freni yapmali ve benzeri ifadeler anlamsiz kaliyor bu durumda.
    Vaktiniz yok.
    Ne olacak simdi????
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  16. #36
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Simdi konuya tekrar bir bakinca,önemli bir detayi atladigimi farkettim.
    iyi bir motosiklet sürûcüsü motosikletini sürekli kontrol etmeli ve bu nedenle de iki frenin birden tutmamasi olanaksiz gibi bir sey fakat!!!!!
    Diyelim ki oldu.
    Iyi de;
    böyle birsey olduysa, motosikletini kontrol etmeyen adam ne zaman anlayacak?
    Tabiki frene ihtiyaç duyunca.

    Yani aslinda olay gayet tehlikeli bir olay.
    Yolda giderken;
    dur su frenleri bir kontrol edeyim demediyseniz,
    ya da durmak için yavaslama ve fren yapmaya baslamadiysaniz,
    ancak frene ihtiyaciniz oldugunda olayin farkina varirsiniz.
    Eh frene ihtiyaciniz olduysa da fazla vaktiniz yok demektir.
    Aniden önünüze bir sey çikmistir veya önünüzde seyreden araç birden durmustur vs.

    Yani sakin olmali, motor freni yapmali ve benzeri ifadeler anlamsiz kaliyor bu durumda.
    Vaktiniz yok.
    Ne olacak simdi????
    Dediklerinize tamamen katılmakla birlikte şunu da eklemek isterim. Benim burda belirtmek istediğim, yolculuk esnasında aniden böyle bir durumun vuku bulması..
    Ki dediğiniz gibi yola çıkmadan önce gerekli kontrollerin tamamen yapılması,rutin bakımların aksatılmaması bu tip sorunlar yaşama olasılığını en aza indirgeyecektir.
    [CENTER][B] Sosyal Medya Hesaplarımız[/B]

    [URL="www.facebook.com/motosiklet.net"][B][COLOR="#0000FF"]MT Facebook [/COLOR][/B][/URL]

    [URL="https://www.instagram.com/motosikletnet/"][COLOR="#FF0000"][B]MT Instagram [/B][/COLOR][/URL][/CENTER]

  17. #37

    Üyelik
    20 Eylül 2009
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Skygo SG 125-30
    Özellikle eski arabalarda çok olur bu olay. Fren şişer. Bizim ford taunus da 5 kez oldu virajlı ve inişli Muğlanın dağ yolunda hemde 5 kez bir keresinde harbiden itfaiye kamyonunun altına giriyoduk. El frenide tutmadığı için çok büyük sıkıntı yaşamıştık. Diğerlerinde motor freni ile yavaşladık. Arabada bile 5 kez fren boşalıp hemde o yollarda ölmemişken motorda hiç bişey olmaz Heleki motorda 5. viteste 80-90 la giderken sıra sıra ve 5-10 saniye aralıklarla vitesi küçültüp motor freni yaparsan tehlikeyi atlatacak hıza kısa sürede düşersin. Hiç olmadı 5 den direk 3 e sonra 1 e yığ motoru dur işte

    ---------- Post added at 22:30 ---------- Previous post was at 22:28 ----------

    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Simdi konuya tekrar bir bakinca,önemli bir detayi atladigimi farkettim.
    iyi bir motosiklet sürûcüsü motosikletini sürekli kontrol etmeli ve bu nedenle de iki frenin birden tutmamasi olanaksiz gibi bir sey fakat!!!!!
    Diyelim ki oldu.
    Iyi de;
    böyle birsey olduysa, motosikletini kontrol etmeyen adam ne zaman anlayacak?
    Tabiki frene ihtiyaç duyunca.

    Yani aslinda olay gayet tehlikeli bir olay.
    Yolda giderken;
    dur su frenleri bir kontrol edeyim demediyseniz,
    ya da durmak için yavaslama ve fren yapmaya baslamadiysaniz,
    ancak frene ihtiyaciniz oldugunda olayin farkina varirsiniz.
    Eh frene ihtiyaciniz olduysa da fazla vaktiniz yok demektir.
    Aniden önünüze bir sey çikmistir veya önünüzde seyreden araç birden durmustur vs.

    Yani sakin olmali, motor freni yapmali ve benzeri ifadeler anlamsiz kaliyor bu durumda.
    Vaktiniz yok.
    Ne olacak simdi????
    Motoru bırakır atlarım köşeye bi yere

  18. #38
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    Alıntı cagatay_hepsen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arka fren bozulması çok ta önemli değil özellikle TR de. neden dersen bizim ülkemizde kombo yapıp durduran motorcu sayısı çok değil zaten ağırlık %70 sanırım
    ön frenle durduruyor motorunu bunu gezilerdeki birçok buluştuğum ve görüştüğüm motorcu dostlarımla yaptığım sohbetten çıkardığım sonuç.
    ön fren bozulsa ne olur valla çok acil bir durum olmasa pek bir problem olmuyor kıyıköy gezimde seneler önce bir dostumun gtr250 si olduğu yerde
    yan yattı ve ön fren maneti koptu ve sorunsuz kadıköydeki evine gitti hemde ne gitmek 170 km hızlarda arka frenle gitti doğru değil ön frensiz bu hızlara çıkmanın
    ama o biraz pisikopat olduğundan yaptı.şimdi gelelim senin soruna scooterlarda böyle problem başıma gelirse ne yapmalıyım iki freninde iptal oldu ihtimaliyle hareket edersek
    benim başıma gelmedi ama bu problemi olasılık dahilinde düşünmüş biri olarak armutlu gezimde bir arkadaşımla araçları değiştirdim binim motorum 250 komet arkadaşımda ise
    150 zat vardı aldım bu scooteri önce bana bi güvensiz geldi sonra yolda hep motorumu çek ederek kullanırım ben dağlık ormanlık yolda yokuş aşağı giderken 130km civarı
    frenler olmasa ne oluru düşünerek motorun kontağını kapadım ve aniden motor aynı vitesli motorlarda olduğu gibi motor freni yaptı ve kapaklandı çok sert bir şekilde
    hemen kontağı açtım yoluma devam ettim yani uzun lafın kısası bu sorununda bir çaresi var kapa kontağı dene çok yol gitme bu şekilde motor yağlama yapmadığından
    motoru yersin sadece birkaç saniyelik bir deneme yapmanızı öneririm ama acil bir durumda yapılması mümkün ve işe yarar bir uygulamadır.
    ama şunu kesinlikle unutma....
    scooterlar 15-20 km hıza kadar dediğiniz gibi kontak kapalı durumda motor freni ile yavaşlar...fakat bu hızdan sonra debrıyaj sistemi boşa çıkar ve eğerki deneme yaptıgınız yer gibi rampa aşağı bir yolda iseniz motor tekrar hızlanmaya başlayacaktır...

  19. #39
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Scooterda kontağı kapatınca dediğiniz gibi motor kavramaya geçip biraz yavaşlıyor,ardından debriyaj boşa çıktığı için yolun eğimine bağlı olarak hızlanma ya artar ya da düşer..
    Sonuç olarak scooterda frensiz kalırsak eğer,bir arkadaşın dediği gibi Allah cezamızı vermiş demektir ,şanslıysak durabilecek kadar yol uzun ve düzgün olur. Aksi halde sonuç kötü
    [CENTER][B] Sosyal Medya Hesaplarımız[/B]

    [URL="www.facebook.com/motosiklet.net"][B][COLOR="#0000FF"]MT Facebook [/COLOR][/B][/URL]

    [URL="https://www.instagram.com/motosikletnet/"][COLOR="#FF0000"][B]MT Instagram [/B][/COLOR][/URL][/CENTER]

  20. #40
    excavatus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ocak 2010
    Şehir
    Eskisehir (şimdilik)
    Motosikleti
    BMW F650 ST
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Simdi konuya tekrar bir bakinca,önemli bir detayi atladigimi farkettim.
    iyi bir motosiklet sürûcüsü motosikletini sürekli kontrol etmeli ve bu nedenle de iki frenin birden tutmamasi olanaksiz gibi bir sey fakat!!!!!
    Diyelim ki oldu.
    Iyi de;
    böyle birsey olduysa, motosikletini kontrol etmeyen adam ne zaman anlayacak?
    Tabiki frene ihtiyaç duyunca.

    Yani aslinda olay gayet tehlikeli bir olay.
    Yolda giderken;
    dur su frenleri bir kontrol edeyim demediyseniz,
    ya da durmak için yavaslama ve fren yapmaya baslamadiysaniz,
    ancak frene ihtiyaciniz oldugunda olayin farkina varirsiniz.
    Eh frene ihtiyaciniz olduysa da fazla vaktiniz yok demektir.
    Aniden önünüze bir sey çikmistir veya önünüzde seyreden araç birden durmustur vs.

    Yani sakin olmali, motor freni yapmali ve benzeri ifadeler anlamsiz kaliyor bu durumda.
    Vaktiniz yok.
    Ne olacak simdi????

    Repeat after me...

    Eşhedüenlaaa....
    HAYATINDA 1dk ICINDE ARDINDA BIRAKIP GIDEMEYECEGIN HIC BIR SEY OLMASIN...


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)