Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
4. sayfa BirinciBirinci ... 23456 SonuncuSonuncu

Alanyada Apaçilere Çarpan Araç

    REKLAM ALANI
  1. #61
    Faruk.UZN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2011
    Şehir
    Dünya
    Ailelerine bol sabır gerekecek. Çok zor bir durum.

    Konu başlığınıada tek sözüm şu eğer bu kazayı yapan sen olsaydın ve ailen bu başlığı görseydi evladının böle aşşalandığını biraz empati.. Her ne olursa olsun insan be kardeşim insan.

    Korumanın önemi daha şık dururmazmıydı. ?
    Asayiş berkemal


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #62
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Otomobil surucusunun yavaslamasi icin hic bir neden yok , yol gecis hakki onun. Aslinda tam tersi yavaslasaydi daha fazla yanlis anlamaya yol verecekti, motorcu ise kendine cok guvendi ve bunun bedelini odedi. Iki dakika daha sabirli olabilirdi. Ama o sekilde motor suren bir insandan sabir beklemek tam bir hayalperestlik ornegi.
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  3. #63
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2011
    Şehir
    Alanya
    Motosikleti
    Kymco Grand Vista 250/CBF 150
    Allah rahmet eylesin

    söylemeden gecmicem ayni kazayi sen yapinca emin ol bizde KAZA YAPAN APACI yada KAZADA ÖLEN APACI diye konu acicaz rahat ol.

  4. #64
    drsteel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2010
    bir kazada kim suçlu tartışması yapmayalım. kaza insan hataları ile olur. önemli olan olma ihtimaline karşı en iyi korumayı kullanmak. kazayı ele aldığımızda ise burada bence birinci suçlu yolu ortasına ağaç dikerek görüş alanın kaybolmasını sağlayana belediye. tamam kavşak güzel ama bir virajdan sonra konulduysa ağaçlar olmamalı. 120 km/sa demek arabanın saniyede 33 metra gitmesi demek. bence motorcu arabayı görmedi. ağaçlar güneş ve gri renk araba bunlar bir arada oldumu hızlı olan bir arabayı orada göremiyorsunuz. o yüzden herkes gündüzleride uzun yolda farı açın diye bas bas bağırıyor. motorcunun ikinci hatası arabaya kitlenip yolun ortasında durması. çarpma anında motorun %80 zaten diğer şeritte. durmasa gaza basıp geçse yaşayabilirdi. bu kazada kask olsaydı her iki arkadaşda yaşayacağına inanıyorum. çünkü kaza yerine en az 50 metre kan izi var.

  5. #65
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Alıntı zeda3000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Otomobil surucusunun yavaslamasi icin hic bir neden yok , yol gecis hakki onun. Aslinda tam tersi yavaslasaydi daha fazla yanlis anlamaya yol verecekti, motorcu ise kendine cok guvendi ve bunun bedelini odedi. Iki dakika daha sabirli olabilirdi. Ama o sekilde motor suren bir insandan sabir beklemek tam bir hayalperestlik ornegi.
    Neden yavaşlamasına gerek yok?...

    Bal gibi yavaşlaması lazım... Ora kavşak var..... Ve aracın motoru görebildiği anda hafif yavaşlasa emin ol bu kaza yaşanmayacak....
    Sen kavşağa yaklaşıyorsun..Geldiği yönde kavşak uyarıları muhakkak vardır.... Çünkü yol gayet özenli yapılmış... En azından onu düşünmüşlerdir....Yavaşlamıyor ve motoru görmemesi için bir neden yokken şerit değiştirme eğilim bile göstermiyor...
    Sanki motorcudan alacağı var... Direk bodoslama giriyor....

    Motorcunun da hatası var...
    Arabayı göre göre çıkıyor... Çıkıyor ama motordaki arızadan mı yoksa kendi arızasındanmı bilinmez geçemiyor...
    Yok kaskmış yok korumaymış bunlar tali kusurlar...
    Kaskı da olsa koruması da olsa bu kazada pek kurtarıcı faktör olmayacak gibi....


    Bu kazada gene aynı şeyler mevcut...
    Araba sürücüsü suçlu
    motor sürücüsü suçlu
    yolu yapan suçlu....

    Suçlu arayacaksanız motor da suçlu..

    Suçlu bulmakla bitmez....

    Neticede kaza bu.. İsteyerek yapılan önceden senaryosu hazırlanan bir olay değil....
    Ama göz göre göre kaza ..... İnsanın canını bu sıkıyor....
    Ailelerin yüreğinin yanmasına yol açıyor....
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  6. #66
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Kavsaklara gelirken yavaslamak gerekiyor.
    Aracin hizi çok fazla
    Ben video da viraja kadar 4 tane elektirik diregi saydim.
    Bu yaklasik 200 metre demek.
    Araç videonun 2. saniyesinde virajda gôrünüyor.
    6. saniyede motosiklete çarpiyor.
    Yani 200 metreyi 4 saniyede aliyor.
    Bu satte 180 km/h demek.
    Hadi yanilma payi koyalim en az 160 km/h ile geliyor.
    bunu mantikla izah edemeyiz.
    Daha önce de yazdim.
    Birilerinin kurallara uymamasi baska birseydir,
    devletin önlem almamasi baska bir sey.

    çarpan araçtan az önce sag seritte baska bir araç var.
    saniyorum motosikletlinin durma sebebi o araç.
    Onun geçmesini bekliyor.
    Sonra kalkip geçene kadar is isten geçiyor.
    Sadece 2 saniyesi var ve zaman yetmiyor.
    Tabi daha önce yazdigim gibi motor stop etmis de olabilir.
    Aptalin teki de olabilir.
    Sonuç degismiyor.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  7. #67
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    bu kazadan cikarilacak en buyuk ders carpan aracin geldigi hale bakip hizin nelere neden olabildigini idrak etmeye calismak olucaktir.
    yazik olenede geride kalanada
    Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.

  8. #68
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Ölmüş insanlar için apaçi yakıştırması hoş olmamış. Ölen öldükten sonra kimin suçlu olduğu da artık sadece mahkemeyi ilgilendiriyor. Herkes kendince bir ders çıkartsın bu kazadan. Gencecik insanlar feci şekilde ölmüşler, Allah rahmet eylesin, yaralıya acil sifalar versin.

  9. #69

    Üyelik
    10 Ağustos 2011
    arkadaşlar ben trafikte hep bu taktiği kullanırım. gideceğim yere iki üç dk ka geç gidim ama kırmızıda geçmeyim. hep bu düşüncele hamdolsun bi sıkıntı yaşamadım. eğerki o kardeşlerimizde bekleselerdi belki bu şekilde olmazdı.

  10. #70
    afatsum - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Kasım 2011
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    MT 07
    Allah rahmet eylesin öncelikle
    ama kazaya karışan arkadaşlarda herhangi bir kask mont vs. yok bunlar olmalı ve bunu insanların kafasına yerleştirmeliyiz
    daha sonrasına geleyim benim için olan kısmet bu haberi babamla birlikte duyduk televizyonda motosiklet almak için uğraşıyorum böyle haberleri görüp duyunca hevesimiz kursağımızda kalıyor
    bizim motosiklet hevesimiz bir 5 sene sonrasına ertelendi gibi

  11. #71
    scooboy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Şubat 2011
    Şehir
    istanbul(İzmirli)
    Motosikleti
    Yamaha xj6N 2013
    Yahu arkadaş yazmayacam diyorum duramıyorum.
    Apaçi-Tavşan gibi-Yaptığı hatayı ödedi-vb... yorumlara şaşırdım inanın
    Kask ta takmayabilir. Şu yorumları yazanların hepsine soruyorum. Hiç kasksız binmedinizmi motora?
    Ben bindim.
    Hiç trafikte kontrepiyede kalmadınızmı? Ben kaldım.
    Ha o zaman ölmeliler aynı zamanda aşağılanmalılar değilmi?
    Çocuklar hatalı fakat kaskta eldivende monta botta olsaydı kurtulamazlardı o çarpışmadan.
    Araç inanılmaz hızlı geliyordu seyrettim defalarca verdi tv.
    Meskun mahal hızı denen bişi var belkide ben bilmiyorum neyse...

  12. #72
    HaydarBıçak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2011
    Şehir
    İstanbul - Ümraniye
    Motosikleti
    cbr125r
    Alıntı Zodium adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Allah rahmet eylesin

    söylemeden gecmicem ayni kazayi sen yapinca emin ol bizde KAZA YAPAN APACI yada KAZADA ÖLEN APACI diye konu acicaz rahat ol.
    eğer olurda aynaları olmayan bir motora sıfır koruma ile binip ölürsem başlığa istediğin sevinç cümlesini yazabilirsin benim yazdığım başlıkla ilgili içim rahat

    insanların ölmesi onları büyük motorcu yapmaz korumasız aynasız motosiklete binen apaçidir herkes görsün bu başlığı korumaların eğitimin ne anlama geldiğini

    anlasın kask takmazsan şöyle böyle olur dediğin de adamlar sana bir tarafıyla gülüyor en güzel örnek bu kazadır ders alsınlar tekrar söylüyorum

    ben de böyle aynaları olmayan motosiklette sıfır koruma ile kaza yaparsam bu forumda başlığımı sen aç apaçi de geri zekalı de intahar etmiş de

    ben bundan mutlu olurum en azından bilgisiz cahil bana birşey olmaz diyen insanlara bir nebze ders olurum
    Attalos ve kanucan bunu beğendiler.
    İkincilik kaybedenler içindir...

  13. #73
    Acil112 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2010



    Sol cebin başladığı yerden çarpma noktasına(130m) 3saniyede geliyor, buna göre Otomobilin hızı 150 civarı, hatası ise(bence) hızının fazla olması değil, dikkatsiz olması. O süratle giderken birşeyleri hesaplamak gerekir; görünür olmak için farları hatta uzun farları açması gerekir, bu tür sapaklara yaklaşırken de yavaşlaması gerekir, yavaşlamayı düşünmüyor ise de kimsenin beklemediğinden emin olması, bekleyen birileri varsa hızını hesaplayamama ihtimaline karşı selektör yaparak onu uyarması gerekirdi.
    1 saniyeden az süre kaldığında manevra yapmaya çalışmış ama çocukların ikinci şeride geçebilme ihtimali ve cebin bitiminde başlayan refüjden dolayı şeridinin dışına çıkamamış. Tabi bunların artık bir önemi yok fakat belki bunlara bakarak birileri farlarını açık tutar, belki birileri 1 aracın daha geçmesini bekler...
    112ciyiz

  14. #74
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Acil guzel yaklasim bravo.
    Fakat su far uygulamasi konusu biraz tartismali.
    Dogrusu ben gündüz far uygulamasina karsiyim.
    Bu çok tehlikeli.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  15. #75
    HaydarBıçak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2011
    Şehir
    İstanbul - Ümraniye
    Motosikleti
    cbr125r
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Acil guzel yaklasim bravo.
    Fakat su far uygulamasi konusu biraz tartismali.
    Dogrusu ben gündüz far uygulamasina karsiyim.
    Bu çok tehlikeli.
    ben motosiklette ve arabada sürekli farları açık tutarım karşıdan dalgın gelen sürücüler için güzel bir uyarıcı olduğunu düşünüyorum

    ama tehlikesini bilmiyorum anlatabilir misin?
    İkincilik kaybedenler içindir...

  16. #76
    TheNightHawk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 700
    Şimdi bu olay öyle ilginç ki, otomobil sürücüsü sanki motoru hiç görmemiş gibi aynen bodoslama dalıyor, motorcu çocuk ise stop ettirmiş olabilir diye düşünüyorum. Ama sanki öyle sakin duruyorlar ki, insan motordan inmeye ya da ayağıyla itmeye çalışır motoru. Tepki yok, belki iki arkadaş sohbet ediyorlar ve birbirlerine şu karşıdaki yolun sağından gideceğiz sonra vs... diye birşey anlatıyorlar, yolla trafikle alakaları yok. Araç sürücüsü de nasıl olsa yürürler gibi gerizekalı bir tahminde bulunup fren yapmayan psikopatik bozuklukları olan sürücülerden olabilir. Sonuç elim bir kaza, gencecik canların kaybı. Aynı şekilde basit ve şans eseri kazalar sonucu çok arkadaşımız aramızdan ayrılıyor. Hayatta kalmak için ürkek tavşan gibi olmak gerek, paranoyak olmak gerek. Mesela ben gelir arkadan biri vurur diye trafikte en arkada kalmak istemiyorum, ya ışığa kadar ön tarafa araçların arasından ilerliyorum, en önde isem en sağda elim debriyajda gözüm aynada ürkek ürkek bekliyorum. Videoları izlemek bir eğitim gibi, tehlikelerin nerelerden gelebileceğini görmek, normal trafik ışığında beklemek gibi bir aktivitenin bile manyak ve dikkatsiz bir sürücü tarafından arkadan çarpmak suretiyle can vermek tehlikesini barındırabileceğini akıldan çıkartmamak açısından faydalı. Pisi pisine ne canların gittiğinin de sessiz şahitleri gibiler.

  17. #77
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı HaydarBıçak adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben motosiklette ve arabada sürekli farları açık tutarım karşıdan dalgın gelen sürücüler için güzel bir uyarıcı olduğunu düşünüyorum

    ama tehlikesini bilmiyorum anlatabilir misin?
    Gündüz farlarin açik olmasi, karsidan gelenin algilamasini hizlandiriyor.
    Fark edilme sagliyor.
    Bu güzel tarafi.
    Fakat motosikletleri otomobillerden ayiran en önemli fark edilme araci yine bu farlar.
    Biz motosiklet sürücûleri zaten fark edilmemekten yakiniyoruz.
    Eger otomobiller de farlarini açarlarsa bizim fark edilmemiz artik imkansiz hale gelecek.
    Bu da motosiklet sürûcüleri için büyük tehlikler dogurabilecek.

    Zaten isin gerçegi far bir uyari görevi görüyor.
    Yani her aracin fari açik olursa zaten bir sûre sonra gözler alisacak ve beyin farkli olani yani farlari kapali olani algilamaya baslayacak.
    Yani far farkedilme araci olmaktan çikip, tekdüze hale gelecek.

    Motosiklet sürücülerinin en büyük silahi sürekli açik olan farlaridir.
    Hatta artik neredeyse her motosiklette, marsa basar basmaz, farlariniz da yanar.
    Diger araç sürücülerinin de farlarini yakmasi, zaten görünmez olan bizleri trafikte yok etmek demektir.
    Felon bunu beğendi.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  18. #78
    Arda_Karaca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Kasım 2011
    Şehir
    Foça
    Motosikleti
    BMW F650GS
    Artık ölen ölmüş. Bence bize düşen Allahtan rahmet dileyip, çıkaracağımız dersleri çıkarıp konuyu dallandırıp budaklandırmamaktır. Biz motosiklet sürücülerinin almasi gereken derslerde bellidir.

  19. #79
    Carbon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Şubat 2011
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Yol verdim gitti.
    Alıntı scooboy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yahu arkadaş yazmayacam diyorum duramıyorum.
    Apaçi-Tavşan gibi-Yaptığı hatayı ödedi-vb... yorumlara şaşırdım inanın
    Kask ta takmayabilir. Şu yorumları yazanların hepsine soruyorum. Hiç kasksız binmedinizmi motora?
    Ben bindim.
    Hiç trafikte kontrepiyede kalmadınızmı? Ben kaldım.
    Ha o zaman ölmeliler aynı zamanda aşağılanmalılar değilmi?
    Çocuklar hatalı fakat kaskta eldivende monta botta olsaydı kurtulamazlardı o çarpışmadan.
    Araç inanılmaz hızlı geliyordu seyrettim defalarca verdi tv.
    Meskun mahal hızı denen bişi var belkide ben bilmiyorum neyse...
    Ben motora ehliyetsiz hiç binmedim.Kasksız da hiç binmedim.Ekipmanlarım motoru teslim almadan 1 hafta önce hazırdı.
    "Hiç trafikte kontrepiyede kalmadınız mı" demişsin.
    Kaldım.Ama sinirden konsantre olamadığımı anladığım an sağa çektim.Kaskımı çıkardım 15 dk hava aldım su içtim.
    Şimdi ben çok zor çok imkansız bir şey mi yaptım?
    Hayır çok çok basit herkesin de rahatça yapabileceği şeyler bunlar.
    Benzinin litresine 4.3 TL veren adam 100 liralık kask alamıyor mu?

    "Çocuklar hatalı fakat kaskta eldivende monta botta olsaydı kurtulamazlardı o çarpışmadan." demişsin.
    O zaman biz bu kadar parayı boşuna harcıyoruz ekipmanlara.Nasılsa kurtulamayacağız.
    İlk sayfaya bir bak çocuğun kafasının hizasından geliyor kanlar.
    Kaskı olsaydı yine kolu bacağı kırılacak aylarca hastanede kalacak belki ama yine de hayatta olacaktı.İnsanın kontrol merkezi kafasıdır.Kolu bacağı olmayan bir insan yaşayabilir ama kafasına bir şey olursa yaşayamaz.

    Araç hızlı, ama kontrolsüz bir yola çıkarken "burası meskun mahal kimse 50'den hızlı gidemez beni görürse de durur" mantığıyla araç sürülmez.O araç yerine ambulans da olabilirdi.Bu söz şu karikatürü hatırlattı,



    Geçen hafta direksiyon hocasıyla kavga ettim araçta.Ana yolda gidiyorum, tali yoldan bir araç burnunu çıkardı.Geldiğimden haberi olmadığını bildiğimden fren yaptım ve beni yola çıktıktan sonra gördü.Kavga sebebi ben anayolda gidiyor muşum tali yoldan gelen araç beni beklemek zorundaymış.Adam görmedi yola çıktı diyorum, sen hızlansaydın seni görür yola çıkmazdı diyor.Var mı böyle bir mantık yahu, bir de bu adam bana öğretecek trafik kurallarını araba kullanmayı...

  20. #80
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Sevgili dostlar ,

    Bir kaza durumunu irdelemeye çalışıyoruz ama videoya 10 sn ye bakan hiç derinlemesine incelemeden olmadık şeyler yazıyor .

    Birkaç noktayı düzeltelim ondan sonra tekrar konuşalım .

    1- Vefat eden kişi motosiklet sürücüsü değil artçısı ,sürücü ağır yaralı.
    2- Araç neden sola kırmadı diyenler için detaylandıralım aracın solundaki şerit gibi görünen yer aslında dönüş cebi ve devamında koca bir aydınlatma direğ var adam sola kırarsa direğe patlayacak belkide kendisi ölecek.
    3- Kask hemde öyle işe yarardıki inanamazsınız
    * Artçı motor ilk darbeyi aldığı anda başını aracın ön camı ile tavanının birleştiği yere vurmuş ve o anda ölmüş (fotoğrafları inceleyin internette çok daha detaylıları var araştırırsanız görürsünüz.) eğer kafasında standartlara uygun bir kask olsaydı sadece ayak yada bel kırılması ile kurtulma ihtimali çok yüksekti.
    * Motor sürücüsü yaklaşık 100 metre araç ile birlikte sürüklenmiş ama ölmemiş ağır yaralı. İlk darbede motordan fırlayarak yola düşmüş ve arabanın altında sürüklenmiş . Üzerinde standartlara uygun bir kıyafet ve kask olsaydı çok daha az hasar alırdı .
    4- Aracın hızı konusunda yapılan yorumlar sonuç vermez , Acil112 ölçülendirmiş 3 saniyede 130 mt diyor ben bakıyorum 3,5 sn yede 140 mt diyorum . Birinde aracın hızı 150 km çıkar diğerinde ise 110 km . Orada bir radar cihazı yok ise geçmiş olsun o sürati tespit edebilecek tek makam kaza yeri inceleme ekibidir. (Aslında aracın airbagleri nin açıldığı andaki sürati araç beyninde kayıtlıdır incelenirse bulunur ve en doğru sonucu verir)

    Son olarak , bu video üzerinden alacağımız çok ders varken konuyu alakasız mecralara sürükleyip sulandırmayalım .

    Sevgiler
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR


4. sayfa BirinciBirinci ... 23456 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)