pcx 125 ön far tasarımı hariç çok güzel hatlara sahip. ama 125 cc motor bu büyük cusseye ufak kaçmış. 150 cc ve arada farkedilir tork ve hp artışı iyi olmuş. Türkiyeye gelirmi bilmem ama gelirse kullanıcı kitlesi ciddi anlamda artar.
pcx 125 ön far tasarımı hariç çok güzel hatlara sahip. ama 125 cc motor bu büyük cusseye ufak kaçmış. 150 cc ve arada farkedilir tork ve hp artışı iyi olmuş. Türkiyeye gelirmi bilmem ama gelirse kullanıcı kitlesi ciddi anlamda artar.
NE MUTLU TÜRK'ÜM DİYENE
Turkiyeye mecburen gelecek cunku pcx125 uretimi bitti, sadece 3-5 tane pcx satti honda tr daha zaten tum herseyi ayni motor disinda
resimlere devam 125i wave icin
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:36 ----------
ve bu da mete_han icin benim resmim
Bordo sevmem ama iyi görünüyor. Artçılı kullanım ve yokuşlar için iyi oldu bu 150
Ama bişey var. ben Cbr 125 te 2.8 yakıyorum yarım gazlayarak. Uzun yolda 90-110 arası top speed yapmassam da 2.6 lt. Bu 2 lt yakıyor(fabrika verileri hep iyimserdir 2.2 diyebiliriz) deniyor ama scooterların motor deviri kontrol edilemediğinden 100-110 la sürerken bu makina 3 litrenin altına düşebilecekmi merak ediyorum.
Çünkü dylandan vtr250 ye geçen bi eleman AEA programında dylan kadar yaktıramadım ne kadar sıktıysam 32 beygirlik çift silindir motorda diyordu.
Sanırım hızı uzun yolda biraz hız düşürüp 100-110 dan 90-95 aralığına çekilirse cbr125 ybr 125 seviyesinde kalınabilir.
108 de kesiciye giren pcx 100'le giderken muhtemelen 9.000rpm de oluyor cbr ve ybr gibi viteslilerse 7.500rpm de.
Senin yeni bebeğin lt bazında ş. içi ve dışı kullanımda verileri ölçücekmisin? yani iddia edilenler doğrumu cublar kadar yakma iddiası ve Hondanın bu motor sistemi yeni pazarlama palavrasımı yoksa diye
Çünkü otomobildede yakıtı çok düşüren sistemler hp geliştirilir ama normal kullanımda 0 3.2-3.5 dizel tüketimleri hep hayaldir. Cüzdan gerçek dünyada 4.5 lt nin altına düşmediğini her seferinde bize hatırlatır mini sınıf bir arabanın bile
bende acikcasi merak ediyorum eSP bakalim fos mu gercek mi diye, ilk olarak alternator starter ne onu ogrendim, pcx gibi durunca otomatik stop etmesi falan denildi ama oyle bir tus goremedim, alternator starter tusu aslinda elden start tusu idi, dedim honda reklamini yapip bos cikti diye, meger bunun ki motorun icinde imis, kendi kendine yapiyor, durunca motor stop ediyor ama anlasilmiyor, zaten calismasini da anlamiyorum cok sessiz, yalniz bariz guclu ve torklu, cok sayida farkli model kiraladigim icin daha rahat anliyorum, gidis gelis cift serit yolda trafikte 30la ilerken birden bastim gaza ve o kadar cabuk hizlandi ki karsidan araba geliyordu 3-4 araba sollayip seridime girmeyi umarken 6-7 tanesini de sollayip en one gectim, nazlanmiyor giderken, alisverise gittim, 3 kisi ( yaklasik 200kg ) motoru katli otoparkin alt katina birakmistim hemen yokusun altina, motor zorlanir diye dusundum acikcasi direk calistirip dik yokus cikmak icin hic oyle degil, zaten arkadasin dedigi gibi bu guc tork 125cc icin tahminden fazla, bende hic inanmam verilere, hep imkansiz ortamlar icin hesaplanir burada honda cz-i modeli ciktiginda 57km-1 litre diye reklami vardi, almayi dusundum gezmek icin wave gibi ama 2000TL fiyatli, forumlarda arastirdim, kullanicilar kimisi 70km-litre kimisi 80kmyi buldugunu yazmislar, tanidik birinden de yaklasik 80km yaktirabilirsin dedi ve o civarlari buldugunu soyledi, 4. vites 50km-saat ile, su anki goruntuye gore 2litre rahat gibi gorunuyor, ama dijital gostergelere pek inancim yok, 8 bar dolu ama bazen ilk bar son bar gec iniyor, aralar hizli, bakalim bunda ne sonuc olacak, eSP ile ilgili bir link paylasmak istiyorum ama maalesef ingilizce, http://www.motorcycle.in.th/article....Scooter-Engine
Hocam thailand lı abiler pek yabancıları sevmiyorlar galiba hemen yılanlı ejderli yerel kostüme bürünmüşünüz kamuflaj hesabı
Van damme filimlerinden biliriz biz taylandlıları apartman kolonlarını falan hiç sevmezler
Bu arada doğrumu yazdım bu esd motor tekonoljisi 2 litre ort yakıt diyor ama eski pcx içinde 2.2 değer veriliyordu ve motor 2.6 yakıyordu. Çok fark yok yani . yakıt meselesi değilde şu performansın hacme oranla daha verimli torklu olması olayı çok ilgi çekici iddialar doğruysa
yakiti test ediyorum su an icin sehir ici kullanimda, dur kalk,ani hizlanma falan, gerci ilk anda biraz fazla yakmasi dogal ama nedense inaniyorum az yakacagina, motor o kadar rahat gidiyor ki sanki kayiyor, galiba bu eSP iyi birsey pcx125 icin buradaki veriler 42km-litre yani ortalama 2.5litre, 2.2litre duz yolda 50km hizla ortalama yakitidir ki bu degeri yakalamak zor ama 2.5litre buyuklugu ve kucuk ccsine gore iyi, 150cc olmasi gerekiyordu zaten, taylandli abiler derken aib cok az burada ablos olmus cogu, kimisi de erkek gibi gorunuyor iki saniye dayanamiyor o durusa hemen kiritiyor, derlerdi abarti sanirdim, hatta ilk geldigim gun ble iste bir suru erkek dedim ama ayni gun bitti van damme donemi eskidenmis simdi huysuz virjin moda
pcx 150cc oldugunda ortalama 3litre yakmasi gerekiyor zaten, eSP denildigi gibi ise 2.2litre civari zor olmasa gerek ama anlamadigim bu guc nerden cikiyor yakmayinca
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
pazar gunu clickimi goren arkadasim kendi motorunu satip click almaya niyetlendi, esimin teyze kizi bizde idi, o da gordu o da esine soyledi, esi bayiye gidip almis ertesi gun, 750TL ucuza, yabanciyim diye beni kaziklamislar dedi, bir baktim motor pembe renk, esi muzisyen oldugu icin kendine pembe secmis, ben esi icin aldi sanmistim ama esi sadece artcilik gorevinde , dedim ki yeni clickte pembe yok bu eski 110luk click olmasin hem tel jant, sanki kazik yemisiniz diye hic umursamadi eski olsun pembe olsun diger taylandli arkadasim da gitti almak icin, ona da yeni click icin yaklasik 350tl ucuz demisler benimkinden, ayni bayi ve o da aynisindan aldi, hemde celik jantli, ben de kizdim gittik bayiye niye kazikladin demeye meger benimkinde combi fren sistemi de mevcutmus, onde de yaziyor halbuki ama alismisim ya yabanciysan kaziklanirsin olayina bende diyorum ne tatli fren yapiyorum diye
bu ulkeyi seviyorum, iki sene once guneye indim tatil icin,scooter kiralamistim, merkezden 20-30km uzaktaki plaja gittim, donuste lastik yarildi aninda yalpaladi zor dengeleyip durdum, ic lastikli ve ic lastik paramparca, etrafta birsey yok, kiraladigim yeri aradim, dedim nerdeyim bilmiyorum ama sahile gittim arlarda bir yerdeyim otobanin, lastik patladi kaldim, tayland bizim gibi degil, gece olunca kapaniyor cogu yer, tamirci benzinci bile kapali, aksam 7-8 gibi, neyse kiraladigim yer az bekle dedi, iki eleman gonderiyorum, 15-20 dakika sonra iki kisi geldi motorlar hizir servis gibi lastigi degistirdiler, ic lastik o sekle nasil gelmis bilmiyorum islak kagit gibi, ic lastik degisti,saat aksam 10 civari, dedim gitti paralarim kac para dedim, 7.5TL o gun bugundur favorim tayland bizde adam yatagindan kalkip 20km gelse lastik degismese bile 150-200 ister bir kere, bir de yabanci gorse
çok tatlı motor güzel seçim olmuş.. honda nın bu motoru da büyük ihtimalle tutar.. ben aslında scooter pek sevmem ama bu motorda ayrı bi çekicilik var.. kısacası çok beğendim.. tekeriniz düz bassın
hayırlı olsun kazasız belasız sürüşler dilerim
sürmek için yaşa , yaşamak için sür ...
maalesef yok, hint pazari zaten super bana gore, zaten hintli motorlar da, burada cesit yok, dort japon var, honda kawasaki yamaha suzuki, onlarda da CUB ve scooter, yani 100-150cc calisiyor, ornegin turkiyede 30milyara alabilecegin bir honda 1000cc burada 50milyari geciyor, oyle commuter tarzi motor da yok, manuel motor da, var olanlar 2 zamanli eski tipler NSR-TZM-TZR-RXZ gibi, yenilerde manuel olarak cbr150-250 var iste, onun disinda cok az bir iki tane daha bulursun, oyle Hyosung TVS ve cinli cesitler yok, kisaca CUB ve scooter seviyorsun en iyisi, sevmiyorsan ya bol para verip yuksek cc yada CBR150-250 sececeksin, 250cc uzerine cok fazla vergi oduyorsun, yeni bir cbr1000 alsan bugun 50milyara sadece motoru alirsin, ruhsati sigortasi falan 60milyari bulur, zaten yolda buyuk cc goremezsin pek, hukumet 250cc alti ve tayland uretimi destekliyor, yillik vergisi 6TL ornegin
Su anda 50km oldu, hala full gosterge, bu sekilde giderse bir depo ile ( 5.5litre) rahat 275km yapacagim ki bu da 2litre-100km oluyor, demek ki gercekten eSP hikaye cikmayacak, ilk gozlemim gucu atakligi yakiti icin 10 numara
lastik ebadında bir sıkıntı var ama şu kadran için alınır motor ...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
dun gece turlamaya ciktim, 51.6kmde ilk cizgi sondu, 60kmde ikinci, 66kmde ucuncu, 70kmde dorduncu, 74.6kmde de besinci sondu, kaldi 4 cizgi, boyle sacmalik olur mu? 275km rahat yapar derken 150 yaparsa sasarim diyorum simdi, motorun uzerinde olmasam biri benzin mi cekti diye bakacam, duz yolda 50-60km ile etrafa bakina bakina gezdim amacim 100kmyi tamamlayip ne yakar diye bakmakti vazgectim 100den yolda kalmiyim diye hadi zaten ilk cizgi icin normal fazla gider hemen sonmez diye dusundum, son cizgi de oyle ama aralar boyle gider mi? tamamen sacma olmus bu dijital gosterge, bikac depo daha deneyecegim, boyle devam ederse satip cbr250 alacagim gene
Hükümetin düşük cc yi desteklemesi güzel bişey.. Avrupa pazarında satılmayan doch cbr150 yeter
tel cantlıyı 13 gibi duruyor ama kürşattaki pcx le aynı gibi geldi bana. Öyleyse bi skıntı yok bence
Diger honda modelleri gibi şamandıra hassas ölçmüyo demekki. Çizgileri boşver depodan depoya ölç bence. zaten 5 litre küçücük şey. Lambadan lambaya ölçmek çok kolay.Motoru 1000-1500 km den önce satarsan hata yaparsın. Şu esd nin yakıtı hikayemi görelim bakalım. PCX in performansını yerip bunun çekişini övüyosan güç/verim iddiası yalan değil diyosun yani. Yakıtın bi 2-3 depoda notunu verebilirsin bence. 150 esd yi düşünenlere ölçümün fikir vericektir.
Ben cbr 250 ye geçmessem iki motorda gözüm var. İlk göz ağrım yüksek fiyatlı TR ye giriş yapan Xenter 150. İkincisi PCX 150esd. PCX zaten sempati topladı ve ikinci eli hondaya itibardan çok hareketli. Şimdi esd performanslı ve acayip düşük yakıtlı bir motorsa ve 6000 binden yukarı abartı zamlar yapmazsa benim için Xenterin önüne geçer.
Xenterde bence bu fiyata pek rağbet görmiyip ya indirime gidecek yada zam görmeyip fiyatı zamanla fiyatı uygun kaçmaya başlıcak Scarabeo200 e ve pcx 150 ye göre büyük kasa ve 16 jantların hakkını veren bi pozisyona geçicek.
tel ile celik jant ayni buyuklukte ve pcx ile ayni, sorun teskil etmiyor, 150cc DOHC ve 250cc ABSli en guzel yani buranin fiyat acisindan ozellikle avrupa ile kiyasla cok uygun.
Bu konuyu acmamdaki en buyuk etken birincisi yeni click 125i asya pazari icin degil, tum dunyaya satisi dusunulen bir model pcx gibi, turkiyeye gelme durumu olabilir diye, ikinci sebep ise bu model gelmese bile yeni gelecek pcxlerde eSP olacak ve eSP testi amacli, biraz takintiliyim maalesef hassas olmasini beklemiyordum ama bu kadar da basit oyuncak gibi olmamali, bir cizgi 30 olcsun digeri 20-25 tamam da bu abarti, bakalim bir 1000km yapacagim kisa surede o zaman daha iyi belli olur dedigin gibi, bu gece de dolasacagim, sonucta 2litrelere yakin deger verirse eSP o zaman yakitta basarili diyecegim, PCX performansina sozum yok, yetersiz demem eger iki kisi yuklu sekilde ve uzun yol yaparsaniz 200kmlerde ve bu yol dag bayirli ise ( ornegin kastamonu da dag yolu yada bolu yolu gibi ) o zaman diyorsun ki keske biraz daha guclu olsa, yoksa duzde gidisine sozum yok, kisa mesafe yokusta da ( 3-5km ) nasil girersen oyle cikiyorsun, olmuyor yani duzde gider gibi, gunluk kullanimda,sehiricinde 125cc yetiyor, performansa gelince her ikisini kiyasladigimda elbette click bariz guclu, sonucta pcx agirlik olarak %10 daha agir ama iki kisi click hizlanmasi tek kisi pcxten ustun, su an burada da Xenter PCX150 kiyaslamalari basladi, nasipse ilk pcx150 satisi martta olacak, onu da kiralayacagim bir hafta kadar, burada en sevdigim sey motor kiralamak, ornegin 70tlye bir hafta pcx125 sifir kiralamistim, tek istedikleri pasaport fotokopisi ve 60tl depozito, defalarca kiraladim, bazen 2-3 saat gec verdim, hic sorun etmiyorlar, oyle motora ustun koru bakiyorlar, kirik eksik var mi, tamam 60tl depoziton geri, trde bir arkadasla kiralamistik burnundan gelmisti, yok lastik yanlari surtulmus falan kiradan fazla para almislardi, ustelik kira parasi buranin haftaligina orada iki gun, kulustur, ( kusadasinda kiralamistik ), merak ettigim bir husus ise pcx150 gelince honda ps150i satacak mi? su an pcx125 6000, ps150i 6600tl cunku
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:33 ----------
xenter 7550TL ve honda pcx150 icin tahminim 6500i gecmeyecegi, burada 125le arasinda 300tl civari fiyat farki olacagi konusuluyor cunku, martta fiyat aciklanacak ve tahminen cbr150 ile ayni olacak, bir de yamaha xenter modelini taylandda satisa koymayacak ( asya ulkelerinde de) sebebi ise hondanin pcx150yi piyasaya surecek olmasi deniliyor, neredeyse tum ozellikleri birbiri ile denk ama eger ki eSP bos reklam degilse pcx150 icin yakit ve fiyat artilar olacak.
ilk depomu bitirdim, 2litre civari yakar diye bekliyordum ama 3litre civari yakti, ilk depo icin 5.5litre ile 193.7km yaptim, bakalim ilk 1000e kadar ve sonrasinda 2litreyi yakalayacak mi
motorumun goruntusu su an bu sekilde
alttaki resimdeki gibi yapmak istiyorum, fren diski, amortisor ve koltuk degisimi ilk olarak dusunduklerim, su an 500kmdeyim, bir ay oldu alali, garantisinde bir sorun olur mu bilmiyorum ama sizce goruntu nasil? rengi degistirmeyecegim, kirmizi kalacak,tesekkurler
güle güle kullanın kazasız belasız inşallah
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)