Kawa yı övüyorsunda ..servis yok parça yok bilen yok.. o motoru neden hondaya tercih edelim ki..
Kawa yı övüyorsunda ..servis yok parça yok bilen yok.. o motoru neden hondaya tercih edelim ki..
Acun0 şu öndeki cbr 125 i görüyormusun hah önün önündede cbr 250 r var biraz daha ileri bak cbr 600 rr var az yaklaştın zorla bak cbr 1000 rr işte bu cıbırlar bir olup
"Önü yoktan sonu boktan bu kuru davadan,
utanır gayret-i güfranla cehennem de geçer. "
Psychedelic Gececi
Arkadaşlar, uzun zamandır cbr250r almayı düşünen biri olarak objektif şekilde yazmaya çalışacağım
Acun0'un adeta Honda'ya tek taraflı savaş açmış gibi mesajlarına hepimiz alışmış olsakta söylediği bazı şeylerde haklılık payı görüyorum (kendi adıma). Geçen sene fuardan sonra kendi motorumu satıp cbr almaktan son anda vaz geçmiş biri olarak, yabancı siteleri araştırmanızda fayda olduğunu düşünüyorum.
Bahsedilen zırıltı sesi çoğunlukta olmasa da bazı kullanıcıların yaşadığı bir problem. umarım Türkiye'deki modellerde yoktur, hiç kimsenin başına gelmesini istemem.
2 yıl önce 0km olarak aldığımız otomobilde de benzer bir sorun vardı, geri vitese takıldığında kavrama ve debriyajdan çok ilginç bir uğultu geliyordu. 2 yıl boyunca gezmediğimiz servis kalmadı ve muhattap olacak birini bulamamamışken 2 hafta önce rutin servis kontrollerinde teknisyen bu problemden bahsedip basit bir ayarla giderildiğini belirtti. Tabi o anda dünyanın en mutlu insanları olduk. Demem o ki yeni model araçlar (motosiklet yada otomobil) servisler tarafından hemen tanınamıyor ve tecrübe edilmesi zaman alabiliyor.
O yüzden bence bunu acun vs honda olarak almaktansa benimde başıma gelebilir diye düşünerek motorunuzu kontrol edin.
Acun'un fotoğraflarını ilettiği websitesini araştırarak bende buldum, bence bir göz atın ileride size faydası olabilir.
http://dailymotor.blogspot.com/2011/...ot-remove.html
the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda
Bu yazıda o ses gelen yerin değişimini mi gösteriyor, pek anlayamadım da..
"Cahillerle tartışmaya girmeyin çünkü ben hiç yenemedim!"
İmam-ı Gazâli Hazretleri (k.s)
benim teknik bilgim bu konuda yeterli değil ama yazının son paragrafından anladığım kadarıyla şöyle diyor
......DOHC motorlarda subab aralığı (aralığı yada ayarı) ayar pulu (shim dediği parça) ile sabitleniyor. Kullanıma bağlı olarak bu ayar pulu (shim) aşınıyor ve subab aralığı (aralığı ayada ayarı..) çok inceliyor ve orijinal haline getirilmesi gerekiyor.
son fotoğrafta mıknatısın ucunda görülen saat piline benzeyen parça "shim"
the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda
Shim'lerin 1000kmde aşınması imkansız abi ya hadı normal piyanolu sistem olsa oldu ayarı bozuldu etti diyceksin.
Bu sesin olduğu soyleyen birkaç kişi var demekki birazda kullanımdan kaynaklı.Şu motora binenlerin çogu ya ilk motoru yada rodaj denilen şeyin R'sini bilmeden motoru kullandıkları için yağda yakar shimleride bozulur...
Az kaldı şu rodajı bitirim o ses var mı yokmu görücez
ya bakalım bende merak ediyorum yani 9bin civarı piyasada çok güzel 4 silindir motorlar olsa da bakım ve benzin masrafı 2 yılda 0km motor parası vereceğime cbr250r çok mantıklı bi seçenek olarak duruyor karşımda ama kullanma şansım olmadı. bu ses olayının altından ne çıkacak merak ediyorum. zaten oran yapacak olursan 10 kişiden 2'sinde sorun çıkmış gibi görünüyor. kullanıcı hatası olma olasılığı çok yüksek.
ah ulen şu benzin fiyatları 9 - 10 yıl önceki gibi ucuz olacaktı gider 1999 model bi vfr800 alır ömür boyu kullanırdım...
the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda
Neden feragat ettin diye soranlar için açıklıyorum...
1- 3 ayrı avukatla görüştüm bu konuyu... ve Birde Hakimle
Ben motosikletin 2. el sahibi olduğum için bedel ödemeden sıfırını alamıyorum arkadaşlar... ilk sahibi olsam kanunlar benden yana alıyorum... Fatura iadeside mümkün olmuyor çünkü fatura ilk sahibine kesilmiş durumda...
Fabrika 2010 model için FARK İSTEMEKTE Haklı dedi Hakim...
Honda Türkiye A.Ş. garantiden motorumu değiştirdiği için ortada uzatılacak bişey olmadığını söyledi ...
Maddi manevi tazminat talebi için elimde mağduriyetimi gösterebilecek bir belge olup olmadığını sordu hakim... ne yazıkki yok ...
ve Adli tatil zamanının geldiğini dosyama en azından 2 ay sonra bakılacağını söyledi... ve dava açılsa bile gerçekten uzun zaman alıcağınıda ekledi...
Kısacası arkadaşlar motosikletin 2. el sahibi iseniz sadece garanti şartlarından yararlanabiliyorsunuz iade yada misli ile değişim çok ama çok zor ...
Sizlere tavsiyem Türkiye Cumhuriyeti resmi evrakla çalışıyor... böyle bişey başınıza gelirse elinizde muhakak belgeniz falan olsun arkadaşlar... garantili motosikletinizi kesinlikle yetkili servisinde bakımlarını garanti bitinceye kadar yaptırınız...
adamın elini kolunu bağladılar. taktıkları yeni motora FARK 10 BİN lira dır. zamanında bu motoru satıp üzerine 10 bin verse sıfır motor alınabiliyordu.
derya ali seni mürekkep yalamış anlayışlı biri zandediyordum.
yada işine gelen taraftan okuyor ve buraya onu aksettiyorsun.
o kadar zaman motorsuz geçen gününe mi yanarsın. yoksa beyninin bu işle uğraşırken yaşlanmasına mı? ve sonuç olarak muhatab buldu da ne oldu. yine alta giden 10 BİN LİRA gibi para ödeyip parasıyla motor değiştirdiğine mi?
bu arada cbr 250 r ekonomi motoru diye elindeki güzelim yamahayı satan arkadaşa diyecek bir şey bulamıyorum.
şasesinin içinde yağ dolaşan yağı bu şekilde soğutan teknoloji motorunu. yakıtta pek bir şey farketmez. cbr 1 litre ile 23 km gider. yamaha 660 ise 1 lt ile 15 gider
Yabancı kaynaklarda cbr250.net deki yorumlara göre bu sesi duyan çok ama diğerleriyse bu sesin ne olduğunu anlamayanlar bence.şimdi bu şimler değiştirilmesse ne olur? uzun vadede motora çok büyük bi zararı varmıdır? onu bi çok kişi yaşarak öğrenecek sanırım..ama eğer motoru 0aldıysanız ve bakımlarınıda serviste yaptırıyosanız kafanız rahat olsun.motor kitlerde, kronik bi arızadan olduğu tespit edilirse.Beş kuruş almadan paşa paşa değiştirirler motoru.
Hondanın yeni motoru ve stkanuni(hyosung) un motoru tabiki ninja 250 nin oturtmuş olduğu motor bloguyla karıştırılamaz ama aradaki fiyat farkıda ortada.serbest piyasa isteyen istediğini alır.hepside fiyatını hakeden motorlar bence.Yüksek ötv ve kdv olduğu halde bu fiyatlara alınabilcek motorlardır.
Bana göre 250cc de şöyle bi durum var
Honda mantık evliliği,
Hyosung aşk evliliği,
Kawasaki sarışın evliliğidir.(en iyisine sahip olmak isteyenlere)
https://www.youtube.com/alifeyizoglu
bence bu başlık sadece marka ve modeli kötüleme amaçlı açılmış bir başlıktır. kullanıcı arkadaşların kendi tecrübelerini yazması daha doğru olur kanaatindeyim . ben kendimi hondanın yerine koyuyorum bu kadar yatırım yapmışım yeni bir model getiriyorum tr ye kendi bünyemde bu kadar mühendisim argem var ayrıcada bu motoru piyasaya çıkartmadan önce sayısız testlerden geçiriyorum ve böyle bir sorunu göremiyorum bulamıyorum . bu motorda böyle bir sorun var ve bunu tr de bir kullanıcı çözüyor ...
arkadaşlar bu motor tek silindirli ve torklu olduğu için yüksek vites düşük devirde vuruntu yapar bunu sıfır alıp denesenizde yapar ikinci eldede yapar bendede var aynı motordan hiçte bir şikayetim yok .....
PULSAR NS 200
Bu fiyat haksızlığı sadece Türkiye'de böyle
Honda USA'da cbr250r'ın standart (ABS'siz) fiyat 4099USD
Ninja 250r ise standart olanı (makyajsız 2008 model eski kasa) 4199USD
Yani aradaki fark sadece 100USD
Fakat Turkiye'de ninja euro üzerinden fiyatlandırılıyor :(
---------- Post added at 11:36 ---------- Previous post was at 11:34 ----------
İşte TR'deki kullanıcı değil, elin Amerikalı kullanıcısı defalarca 60mil ötedeki servise gide gele sorunu çözmeye çalışmış, cbr250.net'te uzun uzun anlatıyor adam.
Bende merak ediyorum TR'de böyle bir sorun çıkar mı diye çunki Avrupa ve Amerika modellerinde farklılıklar olabiliyor. Umarım sorun çıkmaz, o ayrı.
the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda
http://www.motordelisi.com/forum/mot...-cbr-250r.html
zaman elbette herşeyi daha iyi gösterecek.
bu başlık yada her cbr 250 r için açılan başlıklar sizin için böyle olabilir. güneş balçıkla sıvanmaz.
burda vuruntudan bahseden yok. şıngırtı. 5500 devirde.
Arkadaşlar bence verilen linklerdeki postları bir okuyun konuyla alakalı çok şey olmadığını göreceksiniz.
Ben ne bir Cbr kullanıcısıyım ne de Honda ama şu varki Honda dünyada kendini kanıtlamış birkaç üreticiden biridir burası tartışma götürmez. Kült olmuş hala yürüyen sorunsuz birsürü modeli vardır. Bir ara benim de Falcon Nx 4 üm varken egzantrik sesi yada şıkırtısı geliyordu bu bilinen birşeydi, gergi ve zinciri değiştirdiğinizde sorun ortadan kalkıyordu, bunun için motora haksızlık etmedim hiçbirzaman, kaya gibi aletti. Muadili de yoktu üstelik.
Konuyu sırf merakımdan okurken daldım verilen yabancı sitelerdeki postları da okudum üzerime vazifeymiş gibi lakin adamlar motor şöyle kötü böyle rezil dememişler zaten. Kimi yan grenaj vidalarını sıkmış sorun hallolmuş, kimi serviste ikinci bakımda valf ayarı yaptırmış ses kesilmiş, kimisinde ses konsolden geliyormuş falan filan. İddiayı destekler bir konu olarak ne bu link ne de resimli anlatımın olduğu link gösterilebilir, nitelim o sitede de şimlerin değişimi anlatılmış sadece.
Hiçbir linkin ileri sürülen görüşü destekler bilgiler içermediğinden, ben de arkadaşımızın görüşünü yada iddiasını destek olacak nafile arayışlar içinde olduğu kanaatine vardım.
Kimse alınmasın ama bu kadar çok kullanıcısı olan bir sitede böyle iddialı bir görüş ileri sürüyorsanız sunduğunuz kanıtların en azından elle tutulur olması gerekir diye düşünüyorum. Sizin verdiğiniz linklerde konuyla alakalı hiçbir şey yok denilebilir.
Saygılarımla
---------- Post added at 12:06 ---------- Previous post was at 12:01 ----------
Üstelik burdaki linkte yeni cbr nin sadece tanıtımı ile ilgili bir yazı var o da kısacık. Sanırım kimsenin bunları zahmet edip okumayacağı düşünülmüş gibime geliyor.
http://translate.google.com.tr/trans...26prmd%3Dimvns
honda nın cbr 250 de kullandığı motor, twister dan geliştirme ise sorun çıkarması muhtemeldir
5500 devir, motorun titreşimi en çok yaptığı seviye olabilir
bekleyip görmek gerek
en önemlisi: kullanıcıların, "kargaya yavrusu şahan görünür" tavrını bırakıp bir sorun olduğunda açıkça insanları uyarmalarıdır
http://translate.googleusercontent.c...tkEbmsXDBiGdJg
burayı iyi okursanız bu gelen ses ile arayış içinde olduklarını görürsünüz. artı bu kadar tecrübeli biri iseniz. lütfen bir cbr 250 r motor durdurup şöyle sesini dinleyin. ekasntirik zincirinden gelen sesler en azından kullanımdan dolayı aşınan malzemin degişimi sonrası kesilen ses ama 5000 de olagan bir şey değil.
bunu türkiyede yaşayan mahkeme ye veren insanlarda var. ama sonuç aşamasına gelmediği için elle tutulur bir şey elbette şu anda mevcut değil. 2011 cbf 150 lerde kesiklik diye çıldıran bir kullanıcı ,bazılarının yok demesine ragmen 1 sene sonra fabirika olayı kabul etti.
yada 2008 yılındaki cbr 1000 rr öreneği gibi.
her şey zamanla çıkacak ama bazıları için çok geç olacak
Acunun iddiasına göre
bizim forumda bu motoru kullanın her 10 kişiden en az 3'ünde bu ses ve problem var ve özellikle bunu gizleme çabası içindeler. yani CBR250R kullnanan yalancılar ve sahtekarlar aramızda çokça var...
Ve bu kişiler bu motorları 5000-10000 km kullanıp sorunlu motosikletlerini yüksek fiyata satma peşindeler. ben bunu anlıyorum.
Yani herkez sohbet mubabbet iyi şeyler paylaşıyor ve motorunda ses sorun olduğunda yazabilecek paylaşabilecek kişiler değiller.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)