Motora Racing ile başlanır mı?
-
Süper Moderatör (BBRR)
cenk bu konuda yanılıyor cc si ne olursa olsun sport modeller başlamak için uygun değildir ha kullanamazmısın kullanırsın ama sport modeller de oturma pozisyonu öne doğru mehillidir cross ve endurolara nazaran kontrol zorluğuda burda başlar özellikle düşük hızlarda ve keskin manevralarda motorun dengesini sağlamak zordur.
bu sadece benim fikrim değil sürüş eğitimi veren uzman eğitmenlerde sport modellerin ancak belli bir sürüş deneyiminden sonra kademeli olarak tercih edilmesi konusunda birleşiyorlar...
iş sadece denge sağlamakla bitmiyor bu tip motorlar aynı cc de diğer rakiplerine oranla daha hızlı oluyorlar . motorda fren araba gibi değildir ön ve arka freni dengelemen lazım buda zaman içinde tecrübe ile olur..Oturma pozizyonu daha rahat olan chopper ve cross tip motorlarda bu tip tecrübeler daha kolay atlatılır...
Her işin başı gibi motora başlamakta ciddi bir eğitim sonunda olur...200cc spor başlamak için çok kötü olmasada daha uygun seçenekler varken tercihen ilk düşünülecek motor olmamalıdır...
[B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]
Reklamlar
-
Bence barış abi çok haklı.İkinci el bir Çinli crossla başla.İnanılmaz düşmeler yaşayacaksın.Sonra da bana dua edeceksin,iyi ki bununla başlamışım diyeceksin,Krosta yaptığın hataları yeni motorunda yapmayacak,boylece eğer ,ilk alacagın motor racingse ona yazık etmemiş olacaksın.Bundan sonra alacağın racingi daha guvenli bir şekilde,ozellikle debriyaj kullanmayı cok iyi ogrenmiş bir şekilde kullanacaksın.Benim fikrim bu şekildedir.
-
@gokhanerciyes68
Arkadaşlar, racingcier, tecrübeliler, yok mu bana başka akıl veren tam anlamıyla iki ara bir deredeyim
Arkadaşım Zealsun 200 adlı motosikletin racing ile uzaktan yakından alakası yoktur. O yüzden gönül rahatlığı ile alıp kullanabilirsin. Racing çok farklı birşey.
@BBRR
cenk bu konuda yanılıyor cc si ne olursa olsun sport modeller başlamak için uygun değildir ha kullanamazmısın kullanırsın ama sport modeller de oturma pozisyonu öne doğru mehillidir cross ve endurolara nazaran kontrol zorluğuda burda başlar özellikle düşük hızlarda ve keskin manevralarda motorun dengesini sağlamak zordur.
Bu konuda yanılıyorsun. Racing tipi motorlar diğer tiplere göre çok daha dengeli ve kontrolü kolay motorlardır. İlk başta cross al, düşebildiğin kadar düş, sonra racinge geçersin mantığı da çok yanlıştır. Cross veya enduro motorun kullanımı ile racing motorun kullanımı arasında dünya kadar fark var. Kullandığım motorlara bakarsanız bu konuda yanılmadığımı anlayacaksınız.
Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.
-
Ben 1000cc ile basladım hiç tehlikeli değil dostum kendini bil yeter gaza gelme elindeki gucu kullanmayı bil unutma kontrolsuz guc guc değildir...Kontrol ettikten sonra 2000lik olsa ne olur...
-
arkadslar bende yenı aldım arkadsım sayesınde hıc zorlanmadan kaptım ısı 1 hafta kadar oldu tekteker yapmadım haftaya onu denıyecem )))9
-
Süper Moderatör (BBRR)
Bu konuda yanılıyorsun. Racing tipi motorlar diğer tiplere göre çok daha dengeli ve kontrolü kolay motorlardır.
bu konuda yanılan baya bi kişi varız o zaman hepimizde uzun yıllar motor binenn tecrübeli sürücüleriz
Arkadaşım Zealsun 200 adlı motosikletin racing ile uzaktan yakından alakası yoktur. O yüzden gönül rahatlığı ile alıp kullanabilirsin. Racing çok farklı birşey.
ha bu arada söliyim zealsun 200 gs bir spor modelidir her ne kadar bindiği motor cbr 1000 rr olan arkadaşlar bu moıtora sport demeselerde böledir herkesin parası cbr 1000 almaya yetmiyo bu arada cbr 1000 binenlerin diğerlerine olan bakışınıda görmüş oluyoruz saolasın boy
[B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]
-
Kafanız neden bu kadar karıştı anlamıyorum.Eğer forumu takip ediyorsanız BBRR 'nin başlangıç cc'si aldatmacası topic ini görmüş olmanız lazım(oldukça gereksiz uzunlukta bir süre üstlerde kalmıştı)Burdan bu konudaki kafa karışıklığına çözüm bulabileceğinizi umuyorum.
Racing tipi saplantınıza gelince...Yazınızdan anladığım kadarıyla performansla,sov yapmayla değil sadece motosiklet kullanmayla alakalısınız.O halde bütün albenisini agresif sürüş tarzından alan bir makine kullanmanız biraz gereksiz göründü.Ha aklınızdaki motoru büyütmek değil o alacaınız Zealsun sa bence pek o kadar da ''racing''sayılmaz zaten.Güzel ülkemdeki motorcuların sorunu da bu ztn,yok başlangıç motoru yok bilek gücü yok aldı mı büyüğünü almalı derken milletin kafasını karıştırıyorlar.Gerçekten de vitesli kullanırken tedirgin oluyorsanız,amacınıza uygun bir scooter alırsınız olur biter.Bakın ben ne kullanıyorum:D
-
kesinlikle hayır binde goruyum bu işin içinde olanlar bilir zaten
-
söyledigin alet ile başlayabilirsin AMA racing aletler ilk başlayanlar için uygun oturma pozisyonu sağlamadıgı için bence dik oturabilecegin, enduro, touring veya benzeri bir alette (chopper bu gruba dahil degil) başlaman, motorun kıvraklıgını ve hakimiyetini cabuk kavrayıp daha hızlı yol kat etmen için en uygun olan motor tipleridir. ama en uygun olanı forumlarda devamlı mesaj atıp konusan arkadaşlardan cok, bu işte tecrubesi olan BILINCLI bir kişiden destek alman ve onun sözlerini dinlemen senin için daha iyi olacaktır. Bu BILINCLI kişiler motor satıcıları degildir, motor satıcıları ben başlangıc için 1000cc lik motorlara bakiyorum dediginde bir cogu olur su modellerimiz var diye akıl vermeye calısabilirler...
http://donald.hypermart.net/Teori/GIRIS.htm
yukardaki adreste yazanı cok cok iyi okuyup, bazı seylerin surup niyetine yapılması gerektigini kavraman gerekiyor. Motosikletin emin ol hiç şakası yoktur. Olaydan zevk almak istiyorsan, adım adım ilerlemen senin yararına olur.
-
@BBRR
ha bu arada söliyim zealsun 200 gs bir spor modelidir her ne kadar bindiği motor cbr 1000 rr olan arkadaşlar bu moıtora sport demeselerde böledir herkesin parası cbr 1000 almaya yetmiyo bu arada cbr 1000 binenlerin diğerlerine olan bakışınıda görmüş oluyoruz saolasın boy
Arkadaşım öncelikle kimseyi tanımadan kafandaki önyargı ile yorum yapmamanı tavsiye ederim. CBR1000RR kullanmam zengin olduğum anlamına gelmiyor. Ben bu motor üzerinde doğmadım, çalış senin de olur Beni tanımıyorsun ama hakkımda çok güzel yorum yapabiliyorsun. Gezilere gelsen böyle konuşmazdın. CBR1000RR gibi bir motor kullanmam ile diğer insanların sahip olduğu küçük hacimli motorları beğenmiyor veya onları aşağılıyormuşum gibi bir bağlantı kurmuşsun kafanda. Eğer öyle olsaydı maksimum sürati 90-100 km/h olan motor sahipleriyle onca geziye katılmazdım, gezilere katılanlar beni çok iyi tanır, en yavaş motor hangisiyse onun hızına uygun bir seyir süreriz. Kimseyi de kullandığı motor nedeniyle aşağılamam. Her tür motoru severim. Bunlar benim hakkımda yazmış oldukların içindi...
Zealsun 200 racing modelinin racing olup olmadığı hakkında seninle tartışmaya girmem bile. Sadece buradaki yeni arkadaşları yanlış yönlendirmemen için söyleyeyim, bu motor racing değildir. Grenajı var, racinglere benzetmişler diye bir motor racing kategorisine girmez. Bu konuda daha önce de tartışılmıştı, bence tekrar tartışmak çok anlamsız.
Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.
-
Açıkçası BBRR, bence bu motor gayet de başlangıç motoru olabilecek seviyede bir motor. Senin tecruben benden kat kat daha fazla tabii ki. Ancak iyi kötü bu iki teker üzerinde ben de zaman geçirdim. Enduro'sunu da deneme imkanım oldu super sport'unu da. Zaten hali hazırda cruiser kullanıyorum. Bence Super sport motorlar cruiser motorlara göre kesinlikle daha dengeli motorlar. Kullanım konforu olarak cruiser daha rahat bunu ben de biliyorum. Ancak racing motorların daha dengeli olduğu konusu da bu kadar kesin bence. Bizzat denedim (100 metre ileri gidip gelerek değil). 5 km/h hızla giderken cruiser motorda ayaklarını yere zaman zaman denge amacı ile değdirmen gerekirken 1000 cc bir super sport ile bu hızda gayet dengeli gidebiliyorsun. Bu konudaki otoriteler bunu yazmıyor ve tam tersini diyor olabilir ancak boy'a birçok konuda katılıyorum. Zealsun 200cc bence son derece başlangıç motoru olabilir ve uygunsuz bir pozisyonu yoktur. Bence cruiser motosikletin kontrolu ve dengesi daha zordur. Tek avantajı oturma pozisyonu itibarı ile ayakların yere daha yakın olmasıdır. Bu da eğer yeterli boyun varsa super sport bir motosiklet ile başlayamayagın anlamına gelmez. Kimse yalnıs anlamasın. Ben 1000RR ile başlamaktan bahsetmiyorum. Bir CBR125 yada Aprilia125Rs gibi diyorum..
Kralını tanımam. Edirne Motorcycle Club!!!
-
cenkmenderes adlı üyeden alıntı
Açıkçası BBRR, bence bu motor gayet de başlangıç motoru olabilecek seviyede bir motor. Senin tecruben benden kat kat daha fazla tabii ki. Ancak iyi kötü bu iki teker üzerinde ben de zaman geçirdim. Enduro'sunu da deneme imkanım oldu super sport'unu da. Zaten hali hazırda cruiser kullanıyorum. Bence Super sport motorlar cruiser motorlara göre kesinlikle daha dengeli motorlar. Kullanım konforu olarak cruiser daha rahat bunu ben de biliyorum. Ancak racing motorların daha dengeli olduğu konusu da bu kadar kesin bence. Bizzat denedim (100 metre ileri gidip gelerek değil). 5 km/h hızla giderken cruiser motorda ayaklarını yere zaman zaman denge amacı ile değdirmen gerekirken 1000 cc bir super sport ile bu hızda gayet dengeli gidebiliyorsun. Bu konudaki otoriteler bunu yazmıyor ve tam tersini diyor olabilir ancak boy'a birçok konuda katılıyorum. Zealsun 200cc bence son derece başlangıç motoru olabilir ve uygunsuz bir pozisyonu yoktur. Bence cruiser motosikletin kontrolu ve dengesi daha zordur. Tek avantajı oturma pozisyonu itibarı ile ayakların yere daha yakın olmasıdır. Bu da eğer yeterli boyun varsa super sport bir motosiklet ile başlayamayagın anlamına gelmez. Kimse yalnıs anlamasın. Ben 1000RR ile başlamaktan bahsetmiyorum. Bir CBR125 yada Aprilia125Rs gibi diyorum..
Ayaklarınızı yere değdirerek denge sağlamak çok tehlikeli !
Ben 30 km hızla giderken ayağımla denge sağlamaya çalıştım.
Ayağımı kırıyordum !
-
@cenkmenderes
Bu konudaki otoriteler bunu yazmıyor ve tam tersini diyor olabilir ancak boy'a birçok konuda katılıyorum. Zealsun 200cc bence son derece başlangıç motoru olabilir ve uygunsuz bir pozisyonu yoktur.
Cenk, en dengeli ve güvenilir motorun racing olduğunu kabul etmeyen biri olacağını sanmıyorum. Racing makinaların, teknoloji açısından (hafiflik için kullanılan metaller, fren sistemleri, motordaki gelişmeler, v.s...) en gelişmiş motorlar olduğunu tartışmaya gerek bile yok. Dediğin gibi çok düşük hızlarda giderken cruiser ile ayağını yere koymaya ihtiyaç duyarken, ben sadece durduğumda ayağımı yere koyma ihtiyacı duyuyorum.
Bence tartışılan konudaki en önemli nokta Zealsun 200 ün racing olup olmadığı... Bu motoru kullanmadım ama bir motorun racing kategorisine girip girmediğini bilmek için kullanmanıza gerek yoktur. Aletin özelliklerini incelemeniz yeterli. Bu motor daha önce hiçbir yarışta kullanılmış mı? Zaten 200cc racing kategorisi diye birşey de yok dünyada
Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.
-
Mengu, 30 km/h ile giderken ayağını niye yere koymaya calistin anlamadım.. Benim bahsettiğim ayağını yere koyma konusu cok farklı. Anlayan anlayabiliyor, boy böyle komik bir tepki vermemiş ve dediğimi gayet iyi anlamış mesela..
Kralını tanımam. Edirne Motorcycle Club!!!
-
Valla bana göre kullanması en zor olan motorlar, cruiser tipi (chopper) olanlar.
boyum 1.88 m olduğu için söylüyorum bunu. Hele bir de alçak seleli olanlarda ayakları öne doğru uzattımı, ani bir durumda yere hızla basma şansım neredeyse sıfır.
Bir devenin ayağa kalkarken çektiği çileyi bilenler, ne demek istediğimi anlarlar.
Bir de şu boy ile BBRR arasındaki muabbete değinmezsem çatlarım.
Sevgili boy, bence yukarı kısmında öyle gülen yüzler falan olan bir mesajda, aşağıda yazılanların da şaka olduğunu düşünmek gerekir. En azından ben öyle anladım. BBRR a gezilere gelseydi sen tanıyacağını söylemişsin, valla BBRR Marmarisden ne kadar katılabilir bilemem ama sen de BBRR'ın mesajlarını daha çok okuyabilseydin belki benim gibi düşünürdün.
O alet racingmi spormu bilemem, beni aşar ama bana daha çok "nevi şahsına münhasır" bir tip gibi geldi.
Önemli olan, sadece yazarken veya konuşurken değil, hergün hayatı yaşarken adam olabilmektir.
-
@ledo
BBRR "bu arada cbr 1000 binenlerin diğerlerine olan bakışınıda görmüş oluyoruz saolasın boy" şeklinde bir ifade kullanmış ve gülen yüz falan göremedim ben yazılarda. Neyse beni tanımamasına yoruyorum. Ama burada cevabı net olan şeyler hakkında anlamsızca tartışmaktan da bıktım. Zealsun 200 gibi bir aletin racing olmadığını ispatlamak o kadar anlamsız ki.
Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler