Kanuni Alacaklar Okusun !!
-
ylmzzz adlı üyeden alıntı
geçici hortum diye birşey olamaz yahu. yanlış parçayla motorun rolantide 1dk bile çalışması sakıncalı olabilir. kanuni ye telefonla şikayetini bildir madem şikayet etceksen. internetten pek takmıyolar
beyler beyler... Şunu unutuyorsunuzki; burası Türkiye. Hiçbir kanun haklının yanında deil. Hakkını aradığında bile haksız yere düşürürler. Evet ben bir kuryeyim ve işim gereği çok motor sürdüm çok kaza yaptım ve çok sorunlarla karşılaşan arkadaşlarıma şait oldum. Ben adamların fabrikasına gidip sattığınız motorun bilmem nesini napim diye küfür ettiini gördüm. kendim bir ybr sürücüsüyüm ve bir krank yüzünden hasarlı olan motorumu garantiden yaptıramadım. Ki bunu yamaha gibi bir şirket yapıyor .Hani hak hani garanti.. kusura bakma birader biraz sinirlendim ama iyi oldu .. oh beee
Reklamlar
-
Sevgili Ataşen arkadaşım, öncelikle hoş geldin.
Siteye tanışma yazınla katılmandan önce ‘’İmdat’’ şeklinde bir yazıyla açılış yapmandan belli ki gerçekten Kanuni çarpmışa dönmüşsün. Site de daha önceleri de bu firmanın servis ve satış sonrası müşteri ilişkileri konusunda hoşnutsuzlıkardan bahsedildiğine şahit olmuştum. Senin durumla bu iş artık ayyuka çıkmış. Haklısın insan doğuştan makinist, motor ustası olamıyabilir, bir yaşam felsefesinin yanısıra bir ulaşım aracıdır da motosiklet. Acemi için, servis ne dese, neyi onaylarsa, motora hangi işlemi uygularsa haklıdır. Çünkü o bir bilendir. Hem de mühürü olan, tasdiği kanunen geçerli nadir kurumlarımızdandır servis. Seçimle de başa geçmez. Atanır ve eline yetki ile mühür verilir. Ve vatandaş ta vatandaşlığını bilir; inanır, güvenir. Çünkü yetkili servis tir o.
Bunun yerine, o da olur dedi mi? İş bitmiştir. Yetkisi karşısında eğiliveririz.
Şimdi sözü fazla dağıtmadan, senin konuna dönecek olursak.
Senin hortumu da yetkili servis değiştirmiştir. Yetkisini de kullanarak. Yoksa aynı yetkiyle; ‘’Güle güle sana, yolun açık olsun’’ şarkısı eşliğinde de el sallıyabilirdi.
Ama, öyle yapmamış. Yetkisini kullanmış ve düz hortumu eğip bükerek takmış. Arslanlar gibi. Şimdi, o ve o yetkiyi ona verme yetkisi olan saygıdeğer Kanuni firması da yetkili olmanın, küçük bir karşılığı da olan sorumluluk kısmını yerine getirmelidir. ‘’Yetkili olmak’’, ‘’Yetki vermek’’,’’ Yetkiyi almak’’, ‘’Yetkilenmek’’ güzel , hoş laflardır. Amma boş laflar değildir. Sorumluluk ister. Bunun maddi olduğu kadar manevi sorumluluğu da vardır.
Yetkili biri yetkisiz biri gibi davranamaz. Herhangi bir servis hatta motorun sahibi bile o hortumun yerine bahçe hortumu bile bağlıyabilirken, o sistemi veya sürücüyü tehlikeye düşürecek bir durum yaratacaksa, bağlıyamaz. Çünkü o bu işin uzmanı, eğitilmişi, eline mühür verilmiş yetkilisidir. Ve yaptığı her icraat, bağlı bulunduğu yani ona yetki vereni de bağlar.
Benim fikrimi soracak olursan arkadaşım, bu firmanın varsa mail adresini modlar izin verirse bu topikte ver ki firma nezdinde maillerimizle destek çıkabilelim, durumunun takipçisi olduğumuzu, saygılı bir dille motorculuğun nasıl bir kardeşlik örneği sağladığını gösterebilelim.
Olursa olur. Yok olmadı, o zaman değişik alternatifler düşünülür.
Tüketicileri koruma derneğine toplu müracaat mı yapılır, yoksa Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’na mı müracaat edilir? Belki aramızda avukat arkadaşlar vardır. Bu ve benzeri konularda onların da ön ayak olmasıyla, dayanışma içinde dava mı açılır? Protesto sürüşü mü tertiplenir? Bir şeyler yapılır.
Ama, bir şekilde bu yetkililerin ve yetki veren yetklilerin azıcık ta olsa sorumluluklarını hatırlatmanın, kaçınılmaz son olduğunun da gözden kaçırılmaması gerektiği kanaatindeyim.
Saygı ve sevgilerimle.
-
gopreis adlı üyeden alıntı
Bismillah Desdur. Bende Kanuni Kullanicisiyim. Servise Her Ugramamda Motoruma Bakiyolar Daha 400-800 Bakimina Bile Girmedim Motorum Sifir. Ama Her Türlü Yardimda Bulunuyor Servisim Bi çok Ayar Yaptirdim Motoruma Her Ugramamda Motoru Içeri Alip Genel Bi Kontrol Ediyolar Motorum Saat Gibi çok şükür. Motosikletimden, Servisten Ve Kanuniden Cok Memnunum...
Dostum inşallah hep böyle senin gibi motorunda temiz vegüvenli olur.Ama sana şunu söylemeden edemiycem.Hangi kanuni kullanıcısına sorarsam sorayım krankını kitlemeyen bir tane arkadaş olmadı. Onun için dikkatli ol. saygılar
-
krankı nasıl kitliyolar ki. asırı hızmı, bakım eksikliğimi, madem oyle tecrübeli olalım ...
-
kullanıcı hatası
-
Merhaba
Arkadaşlar öncelikle yazacağım yazıyı baştan sona lütfen okuyun. Gelişen bu olayın teknik sebeplerini ve hataları yapanları yazacağım. Görüşüm tamamen tarafsızdır. Lütfen okuyun.
eylül 2005 tarihinde aldım motoru yani daha 6 aylık motor..
Motorun düzenli biçimde servisi bakımı yapılıyordu ilk 2. ayındayken radyatör hortumu patladı motorun su eksilttiğini hararet yaptığını fark ettim ve baktım radyatör hortumu patlamış.. Servise götürdüm Garantiye girmez dedi 2 aylık motor yahu benmi patlattım hortumu dedim hız yapma kardeşim bastın sıkıştırdın heralde dediler ....... Motorun belli bir kapasitesi var zaten nekadar sıkıştırabilirimki??
1.Hortumun patlaması tamamen montaj hatasından veya parcanın fabrikasyon hatasından kaynaklanabilir. Parçanın o anki durumunu göremediğimiz için birşey diyemem ama en iyimser şekilde bunu söyleyebilirim. Sıkıştırmayla, zorlamayla o hortum patlamaz.
2.Garantiye girerdi. Bu servisin para kazanmak için yaptığı bir pislik. O servisten kimseye hayır gelmez.
3.Kanuni servisleri, servis müdürü tarafından her yıl belli zamanlarda gezerek kontrol edilir. Adana'ya geldiler. Yalnız takdir edersiniz ki Türkiye çapındaki tüm servisleri aynı anda kontrol etmek çok zor bir iş. Bütün servileri ve arızaların hepsini inceliyoruz diyen yalan söyler. Servis ne rapor tuttuysa ana firma buna göre hareket ediyor. Kısacası işi dürüst ve doğru yapan servise düşerseniz iyi.
Peki dedim ne olacak değiştirecez hortumu dediler ama garanti dışı peki dedim kaç para 15 milyon iyi dedim fazla değil değiştirin....
Elimizde hortum yok dediler, nezaman gelir ?? 1 hafta da yahu dedim motor elim ayağım işe gidiyorum ... ozaman sanayiden alalım takalım dediler peki dedim gönderdi çırağı hortum aldırdı usta...
Şimdi burda en büyük hata sizin. Motoru bir an önce alacam diye orjinal parça kullanmamak sizin hatanız. Bu hareketle tüm motorun garantisinide bitirdiniz.
Arkadaşlar burda şu parça stoklama noktasına değinmek istiyorum. Bir arkadaşımız her serviste yeterli parça stoklanmalı diyor. Şimdiye kadar kaç markanın servisini ve yedek parça deposunu gezdiniz bilmiyorum ama servis veren çoğu firma belli bütçelerle bu işi yapıyor ve servis binaları çok büyük değil. Adamlarla sohbet ettiğimde tüm parçaları getirtsem koyacak yerim yok diyor. Ellerinde genelde en çok giden bakım parçaları, belli grenaj parçaları ve genelde 2 takım motor parçası olur. Bunun haricinde parçalar sipariş geçilir ve 1 hafta içinde parçalar servise gelir.
Orjinal Hortumunun her iki ucu kıvrımlı es li yani alınıp gelinen hortum düz !!!
Hortumun orjinalinde kıvrık olması gereken yerlerden düz hortumu kıvırıp taktılar kıvrılan katlanan hortumun içinden doğal olarak su geçmedi ve motor devir daim yapamadı bu sebepten dolayı hararet yüksek ancak fan hiç açmaz oldu...... ve bu sebepten dolayı motor conta yaktı ( Silindir kapak contası )
Bunu görüpte hala işleme devam ettirdiniz. Fan müşürüne sıcak su gelmemiştir muhtemelen ve neticede fan açmamıştır. Gerçi fan açsada soğutmaz çünkü devirdaim hortumun engellemesi sebebiyle durmuş. Hararet sonucuda conta yanmış.
Servise dedik kardeşim ne olacak eeeeeee conta yanmış değişecek dediler tabi conta yandığında sırf contayı değiştirmeyle iş bitmez bazen motor su aldığından pistonlar ve diğer aksamlar zarar görür.. !!!
Evet doğrudur yanık conta piston içine su alır. Kesinlikle değişmesi gerekir ama bunun sorumlusu o servisdir.
Contayı isteyecez elimizde yok dediler gelince takarız bu konuşmanın üzerinden tam 25 gün geçti conta gelmedi servise soruyorum yok daha gelmedi geldi yanlış göndermişler geri gönderdik tekrar istedik vs vs.. cevaplar aldım ve anladımki bu iş bu servisle olmayacak... !!!
25 gün çok uzun bir süre. Bu kadar beklememeniz gerekir. Servisin burda ne kadar ciddiyetsiz ve alakasız olduğu ortada. Yanlış göndermişler olayı bir defa yanlış aprça kataloğunda yazan numara verildiği zaman aynı anda firmadan bu parça numaralı ürün gönderiliyor. Zaten her motorun kodu farklı. Eminim sipariş bile geçmemişlerdir.
Gittik servisi değiştirdik ve servise de aynen olayları anlattım bak dedim usta benim ve bu motorun başından bunlar bunlar geçti benim şikayetlerim bu sana geldim sen çözesin diye sende bizi perişan etme....
Sağolsun usta fabrikaya fax çekti 1 hafta içinde conta geldi değişti motora bindik 15 gün geçmedi küt diye yolda kaldım servise arkadaşın kamyonetiyle motoru götürdük söküldü bakıldı ve bu motor gitmiş dedi usta ne olmuş???
Siboplar çalışmıyo sökünce ehemmiyeti belli olacak motor söküldü !!
Piston + sekman + Krank komple + Yatak matak değişecek dedi nasıl yani dedim yahu 6 aylık motor daha 9000 km de fabrikaya fax çekti parçalar gelsin diye garantiye girmezmiş komple motor yapılacak ve garantiye girmiyor sebep kullanıcı hatası.!!!!!
Silindir kapak contası yanacak kadar hararet yapan bir motorun metal sertlik yapısında bozulma olur. Yani subaplar, sekmanlar, piston yatakları, krank yatakları olması gereken metal sertlik yapısında değildirler. Bu nedenle çok kısa sürede, özellikle büyük ısıl tahribata kalmış kısımlar bozulma yapar. Yatak sarar, subap çatlar, kırılır vb. bunun motorun km ile alakası yok arkadaşım. Olay bu gelişim sürecinde motorun uğradığı tahribattır. Olayın tüm gelişimine baktığımızda aslında suçlu o hortumu orjinaliyle değiştirmeyip, uygun olmayan servis işlemine izin veren sizdedir. Dolaylı olarak suçlu kullanıcı olur.
Şimdi soruyorum Bu motorun başına gelenler kullanıcı hatasımı yoksa ilk başta benim motorun servisliğini yapan sorumsuz lakayıt esnaflıkla uzaktan yakından alakası olmayan servismi ?? Bu servisin hatalarından dolayı conta yakan su alan motorun durumunu bilen ve nasıl bir rapor hazırladıysa ve fabrikaya fax çektiyse yeni servis fabrika dediki garantiye girmez 2. servisin hatasımı??
Yukarda yazdım ama tekrarlıyorum. Servis elimde hortum yok dedi ve size uygun olmayan bir hizmet vermeyi teklif etti. Bunu teklif etmekle servis suçlu ve bu servisi kabul etmekle siz suçlusunuz. Silindir kapak contasının yanmasına sebep olan servis aslında tüm motorun parasını vermek zorunda olan kişidir. Orjinal parça kullanmasa bile motorun bozulmasına sebep olmuştur. 2.servisin direkt hatası yoktur. Bence tek hatası silindir kapak contası yanacak kadar bozulan bir motorun alt parçalarının da zarar görmüş olacağını size bildirmesi gerekirdir. Buna göre siz önceki servisi suçlayabilecektiniz. Ama 2. servisin fabrikaya çektiği fax tamamen doğru. Çünkü motor orjinal olmayan parçalarla tamir görmüş ve bundan kaynaklanan bir hasar görmüştür.
Yoksa bu iş zincirleme bu kanuniye has bir hastalıkmı servisi fabrikası vs ile.... yani balık baştan kokmuş haberimizmi yok ??
Şimdiye kadar gördüğüm Kanuni servislerinde garanti takibi ve tamir işleminde kendim bir sorun yaşamadım. Bir arkadaşım sorun yaşadığını söyledi ve oda başka bir kanuni servisinde sorununu hemen çözmüş. Tabi bu her yerde düzgün çalışıyor anlamına gelmiyor. Ben sorunun kanuni'den kaynaklandığını düşünmüyorum.
Bu işin peşini bırakmıyacağım şu an motorum tamir oldu motor yeniden yapıldı ve çıkan hesap 460 milyon bu parayı ödersem motorumu servisten alabilicem yoksa alamıyacağım garanti nin ne anlamı kaldı ??? Ben bu parayı öderim ama kanunininde yakasını bırakmam arkadaşş !!!
Yakasını bırakma, hatta kendini bırakma ama hiçbirşey yapamazsın. Suçlu olan sensin. Çünkü bu işleme izin veren sizsiniz. İşim var deyip yapılmaması gereken bir işleme göz yumdunuz dolayısıyla motorunuz arızalandı. Bu Kanuni'yi bağlamaz.
Görüşmek üzere.
"Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)
-
evet..burdan çıkaracağımız ders.su soğutmalı motor alınmaz.Hava soğutmalı bire bir latife bir yana bilinçsizlik..bende dahil birçoğumuz haklarımızı ve işin prosedürünü kendi açımızdan nasıl kullanacağımızı bilmiyoruz.bu servis olur günlşük yaşamdan herhangi bir durumda olabilir.
SONUÇ: bilinçsiz servis istemiyorum..ama kendimizde bilinçlenmek için adım atıyoruz
ŞŞŞŞŞŞŞ...sadece sessiz ol.....
-
servis hizmeti veren bir iş yerim var. durum bizim açımızdan kısaca şöyle:
1-yedek parça konusunda gerçekten sıkıntı yaşıyoruz. 5 aydır gelmeyen parçalar bile var.
2- garanti konusunda dağıtıcı firma ile zaman zaman sorunlar yaşıyoruz.
3- yukarıdaki örnekte olduğu gibi standart olmayan parçalar taktığımız oluyor ve bundan kaynaklanan sorumluluğu üzerimize alıyoruz. örnek: aynı hortumdan bizde taktık, bu kadar büyük değil ama gene arıza yaptı. cebimizden karşıladık.
4- bazı servis arkadaşlar gerçekten bilgisiz ve de İLGİSİZ
5- bizim hatalarımız yok mu: elbette var.
SONUÇ:
Müşteri motoru alıyorsa bu motordan sorumlu olan hem müşteri hem biz servisleriz.
Şikayetlerinizin arkasını bırakmayın..... Gerekirse tüketici hakları kurullarına başvurmaktan çekinmeyin...
-
aslında çok bilindik bir konu ve arkadaşın mağdurluğu söz konusu motor kullanan insanlardan kimse motor uzmanı olmasını ve ya kanunları ezbere bilmesini bekleyemez bilseydik zaten avukat olurduk arkadaşın bence suçu yok neden yok çünkü tamire servise götürdü servis çözümü hızlı bir şekilde bulmak zorunda. orjinal olmayan parçayı kullanmak ile en büyük suçu servis işlemiş izin verse bile yapmaması gereken bir olay. bu durumda arkaşını durumunu bir düşünün ne kadar haberi var motordan bilgisi ne kadar zaten çokta yad az bilgi sahibi olmasıda bie şey fark ettrimez bu durumu çözmesi gereken yer servis eğer o çözmüyorsa marka sahibi yani kanuni. maden sorunlarla ilgilenmeyecek biz neden 500 - 600 ytl fazla veriyoruz bu motora hepsi sonuçta çin malı benim fazla fazladan verme nedenim servisi olur oda yoksa benim için hepsi aynı olur ben inanıyorum kanuni bu sorunları halleder sitedeki üst yönetimdeki email adresleri var hepsine email at benzeri bir olayı bende kanunide yaşadım çözdüler emailller atıverince
-
beyler ben yeni aldığım racer 200 de akü ve vites muşuru ile ilgili sorun yaşadım. Kadıköy servis sağolsun ilgilendi ve fabrikaya iletti fabrikadan telefon bile açtılar motor u görmek için sonuç bu cumartesi değiştirilecek kesinlikle servis in hatası ilk başta servis ile ilgili olara galeri Sayan a danıştım ne yapmalıyım diye servisin iyi olduğunu güvenebileceğimi söyledi sağolsunlar telefonda açtılar benim için bence ilk olarak satın aldığın bayi den bu tür bilgileri başlıca almalısın...
-
Arkadaşlar bende bir Kanuni kullanıcısıyım benimde bir Deer 152 im var !
Motoru aldığımda bir problem yoktu !
Sadece göstergenin teli kopmuştu ve yenisini garanti kapsamında taktılar ama bu tel tam 7'kere değişti artık ben pes etmiştim ! artık göstergesiz kullanmaya rağzıydım ama Allah büyük işte 7. sinde tel takıldı ve çalıştı şu anlık hiçbir sorun yok inşallah bidahada olmaz !
Ama motorumu yıkarken tele dokunmamak için ön lastiği temizlemiyorum
Şu siteyi motor almadan önce keşfetseydim 2 sene daha bekler iyi bir motor alırdım... Kısmet diyip geçiyoruz yapacak bir şey yok !
-
Süper Moderatör (BBRR)
Ya bu tip yazılar Jinlun için yazıldı bir yetkili heman cevapladı
Mondial bu sayfalarda yazılan bir çok probleme çözüm üretti Hyosung ona keza kendim şahidim.... malesef Kanuni nin hiç bir yetkilisi burdan cevaplama gereği duymadı her motorda hata olur hatta bu hatalar çok büyük olabilir ama malının arkasında dimdik duran firmalar kazanır müşterisini tınmayanlar silinir gider .....KANUNİ den bir yetkili yokmu ya bu motoforumları takip eden ...yarın fuarda olacaklar iş o fuarda olmak değil iş burda olmak fuar 3 gün bu yazılar yıllarca kalacak bu sayfalarda
[B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]
-
BBRR adlı üyeden alıntı
Ya bu tip yazılar Jinlun için yazıldı bir yetkili heman cevapladı
Ben bilindiği gibi ithalatçısı ıcm olan sky team kullanıcısıyım. Bırakın forum takibini Mt izmir grubu iyi bilir; meşhur Teras kafe toplantılarının birine İzmir bayi Erdiloğlunun servis ustası koray bey de katılım göstermiş ve üyelerle tek tek tanışmıştı.Benim alarm sorunuma mt aracılığıyla istanbul bayisinden bile destek gelmişti. Bence markalaşma ve aile olma örneği sergilendi.
BBRR adlı üyeden alıntı
KANUNİ den bir yetkili yokmu ya bu motoforumları takip eden ...yarın fuarda olacaklar iş o fuarda olmak değil iş burda olmak fuar 3 gün bu yazılar yıllarca kalacak bu sayfalarda
Sevgili arkadaşım tavsiyem hazır fuar varken bir çiçekçi ile anlaş fuarın her günü siyah bir çelenk göndererek firmayı protesto et.
-
Tam iki ara bi dere muhabbeti.Motosiklet'i çok seviyosun,paran bunlara yetiyo ve yazıları okuyunca acaba diyosun.
-
Evet ya bu servislerden çektiğimiz nedir?? Sanki garantili parçaların parası ceplerinden çıkıyo..Sanırım işçilik ücreti yüzünden
-
Servislerin bazıları yaramaz malesef
-
Servis para kazanma derdinde elbette...... aynı işlemi garantiden yapacak olursa 2-3 gün mesai harcayacak üstelik firmanın belirlediği servis ücretini alacak ama eğer garantiden değişmezse parayı cebe atacak tabii malesef bu işler böyle buna çanak tutanlar utansın
-
sayın ataşen, öncelikle geçmiş olsun.
bir çok konuda olduğu gibi malesef bu konudada duyarsız bir toplumuz, sanayi ve ticaret bakanlığına bir şikayet dilekçesi yaz, aynı dilekçeyi kanuni ye faxla bak nasıl yardımcı oluyorlar.
sevgilerimle,
-
Forumdan Uzaklaştırıldı
-
Sorunu sadece servis sorunu olarak algılayan arkadaşlar.Sizce 5-6 aylık bir motosikletin radyatör hortumunun patlaması çok mu normal.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler