verginin vergisi alınan güzlde memleketimde ucuz mu olmasını bekliyordunuz yoksa?
Kdv ötv....
Suzuki nin bu insanı sağılıcak inek- keriz müşteri yerine koyan fiyat politikasına son 3 yıldır Japonya merkez ve küresel pazarlama yetkilileri nasıl izin veriyor?
Bahadır bey, bi konu açında kavga edip kapışalım 2012 şerefine...
zzr14 yeni kasayı kimse bilmez şuanda anca fuar zamanı görünür ve sonrasında piyasada görürüz...
sizin mutlaka fuara gelmeniz lazım, hatta gelince haber verin bende geleyim beraberde bakabiliriz!
zzr14 ü bende merak ediyorum hayabusaya göre ağırlığı nasıl? ne kadar hissettiriyor? oturup bakmak gerekir, hayabusa
hafif gelmişti bana ama ön panel gidonun olduğu alan mübarek bardak koyma yeri küllük gibi şeyler koysaymış tam olurmuş! supersporta göre...
bunlar şey gibi! mesela... 911turbo değilde panamera turbo diyelim araba örneğiyle... yani tercih meselesi, dikeni var! ağırlık ve ebat! avantajıda var yere yakın ve selesi alçak, topspeedleri zzr veya hayabusa gibi motosikletlerde daha konforlu yaşarsınız ve daha konforlu frenleri vardır... boyunuzdan dolayı! ergonomik yapı olarak (belden yukarı olarak söyleyeyim, rahatça uzanıp yapışırsınız depoya! fakat belden aşağısı için bacaklarınız uzun gelebilir pegler yüksekte kalır sizi yorabilir!) bir bakmanız şart, oturup 5-10 dk. en az pozisyon alıp bakmanız lazım. kundura gibi düşünün birazda.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:14 ----------
açıklama güzeldi bu arada, tahmin ettiğim gibi! Teşekkür ediyorum.
Türkiye küçük bir pazar. Muhtemelen umurlarında değil Haksız da değiller. Ha diyeceksin ki Honda'nın niye umrunda o zaman Honda çok sayıda motosiklet satabiliyor çünkü, halk arasında "sürümden kazanmak" dediğimiz hadise. Bu konuyla ilgili başka bir forumda güzel bir tartışma olmuştu. En sonunda 4 Japon firması Türkiye'deki şu anki pazar hacmiyle eşit sayıda motosiklet satsaydı hiçbirinin bu işten kar (veya o kadar zahmete değecek kar) elde edemeyeceği sonucuna ulaşılmıştı. Honda'nın Türkiye'deki satış hacmi diğer 3 Japon'un herbirinden 2 kat fazla. Honda sürümle kar yapıyor, diğerleriyse fiyatlarını yüksek tutup az motor satarak. Yani 4 Japon üretici arasında Türkiye pazarında bilinçli veyahut bilinçsiz mutualist bir ilişki var Ama istemli ama istemsiz Dünya genelindeki amansız rekabete tezat oluşturan bir durum var burada, canım ülkemde birçok konuda olduğu gibi
Yamaha benzer bir uygulama yaptı geçen sene hatırlarsanız, beldeyama distribütörlüğü bırakmıştı. Fiyatlar daha da arttı Yani böyle bir hamle fiyatlar açısından bir iyileşme getirir demek aşırı iyimserlik olur bence.
"Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana
herkez güzel yazmışta bir kaç kişi gerçeklere değinmiş- vergiler- türkiyedeki motosiklete konan vergiler diğer avrupa ülkeleriyle aynı olsa bizde çok ucuza alırdık
evet vergiler inanılmaz fazla, vergiler bukadar olmasa bütün motosikletleri daha ucuza alırdık. ama bu başlıkta değinilen nokta daha farklı. Honda da aynı vergilerle satış yapıyor suzuki ve kawasaki de. Honda'nın motorları çok daha kalitesiz ve ucuz malzemeden üretilmediğine göre, nereden geliyor bu aradaki fark. bu mantıksızlık niye?
bütün ülkelerde aynı fiyat ve kar oranıyla satılıyo motorlar. vergi çıkıldığında gsxr-1000 2012 yaklaşık 35 milyara denk geliyor. bu iki firmada pahalı ve rakiplerinden çok daha üstün markalar, türevlerinden daha pahalı dolayısıyla. 1000RR'lar falan amerikada çerez gibi satılıyo çok ucuz ve yarı amatör motorlar gibi bakılıyo.
Bilgi Üniversitesi Motosiklet Kulübü Kurucu üyesi.
Lütfen cevap yazdığınız yorumumu beğenin. Yazdıktan sonra bakmayı unutabiliyorum.
mesela yamahanın sitesinden baksanız şu an XJ6-Abs 17.250 bin TL bu rakamdan %10 gümrük %18 KDV %37 Ötv yi çıkartırsak Vergisiz rakaam 9700 TL
bu 9700 Tl de disp. karı da vardır . belki 1700 Tl kar var diyelim 8 bin Tl lik motosiklet :D bu vergiler inanılır gibi değil
Olaya geniş bi açıdan bakınca hakkaten böyle bi sonuç çıkması normal ve bunu doğal sonucunu yaşıyoruz gibi. Ama yinede rekabet etmeyip olayı bu yöne çeken suzukidir. Sonuçta Kawasaki ve Suzi fiyatlarının rekabetçi ortama göre ayarlasalr pazar hacmi yüzde 20 artarması muhtemel.
2-3 motor satıp edilecek karı 1 motordan etmeye çalışıp bazı modelleri karaborsa yapmak en kolayı
4 japon arasında ayrıntılar dışında teknoloji ve kalite farkı pek yoktur ve global pazarda(ekonomisi büyük gelişmiş ülkelerde ) ayını sınıflarda aradaki fiayat farkı %10 geçmez. Ve bendeki bike dergisindeki fiyatlara göre 1000cc ve 600cc race lerde suzikinin fiyatı İngilterede en düşük olanı(2001-2005)
Yani yazdıklarınız komple gerçek dışı gibi
Sevgili glock tabiki biliyorum 2012 kasa zzr nin kimsede olmayacağını.Fakat eski kasaları kullanan olabilir. Eski kasa boyut ebat ağırlık olarak çok farklı değil. O konuda bilgi verebilir sahip kişi.
İkincisi ben eski kasaya oturdum şöyle bir baktım. Ebat büyük ama benim hoşuma gitti. Araba lüksü hissettim sanki. Ayrıca ağırlık kendini çok hissettirmiyor. Hareket halinde nasıl olur bilemem. En son kullandığım motor 225kg dı ve hiç hissetmedim. Gelecek olan aletin eski kasası 257 kg. Yenisi daha hafif olacaktır dersek çok bir fark yok bence. Ama tabi bir ss e göre karşılaştırırsan, fark var.
Oturma pozisyonunda bir rahatsızlık hissetmedim eski kasada. Gayet iyi bence. Ergonomiyi çok problem ediyorsun Buralarda benden uzunlar 600ss şikayetsiz kullanıyorlar. Hemi de delü gibi
konu hortlatmak dedikleri bu olsa gerek diyeceğim ama konu bence güncelliğini koruyor. o yüzden yazmak istiyorum.
suzuki ve kawasaki'nin bu fiyat politikalarını hala vergi ile açıklamaya çalışanlar var. vergi markaya göre belirlenmiyor. yani devlet suzuki'ye çok vergi koyalım yamaha'ya az demiyor. 600 cc ss motosikletler üzerinden bir kıyaslama yapalım. seçtiğim ülke ingiltere. aynı markanın aynı modelinin ingilitere ve türkiye satış fiyatlarını tl cinsinden kıyaslayıp yüzde cinsinden farklarını alalım.
görüldüğü üzere honda ve yamaha'nın fiyat farkı yaklaşık %20 iken suzuki fiyatları %55 iteliyor. kawasaki bunların arasında bir yerde duruyor.
vay üstat, geçen hafta lüxemburgdaydım diyosun yani
evet kur hesabı yapınca aşşa yukarı aynı fiyata geliyor ama bu ülkede motosiklet veya araba almak gerçekten çok zor.
yurtdışında 600rr 11.540 dolar ve bu fiyat olan ülkede asgari ücret diyelimki 700 dolar.
türkiyede 27.000tl ve asgari ücret 701tl.
türkiyede 46 ay asgari ücretle çalışıp 1kuruşuna dokunmadan bu motoru alabiliriz.
yada yurtdışında 20 ay çalışıp...
bazı arkadaşlar gerekli açıklamaları yapmışlar aslında, vergiye vergi ödediğimiz güzide ülkemizde fiyatlar böyledir, şaşırmamak gerek.. ben otomobiller konusunda bilgili biriyimdir, yurtdışı fiyatı 128bin euro olan bir A8 Long W12 6.3lt. FSI quattro tiptronic modelli audi arabasının türkiye satış fiyatı 840bin liradır.. yaklaşık %160 vergi vererek rekorları alt üst ettiğimiz bir ülkede kendimizi özel hissetmemiz gerekir.. cebinden bu kadar para çıkıpta bu kadar sakin kalabilen bir milletin alnını öpmek gerekir.. helal olsun bizlere..
Live to ride, ride to live..[B][I][/I][/B]
Kör tutuğunu iteler
en kör olanda devlet baba bu durumda )))
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)