bY_aLp adlı üyeden alıntı
içten yanmalı 4 zamanlı makinalarda silindirin üzerinin kapatılıp bir yanma odasının teşkilini ve zamanı sağlayan sibobların bulunduğu kısımdır onuda dıştan örten ayrı bir kapak daha vardır.işte gözümüzle gördüğümüz kapak en dış kapaktır.
şimdi bu silindir kapağının içinde ne vardır sayalım.
motosiklet motorları yüksek devirlidir buna göre zamanda kayıp olmasın diye sibobların üzerine basan egsantrik milleri,siboblar ve sibob iticileri(bazı ustalar bunlara fincan adını vermiştir)su kanalları ve yağ kanalları vardır.sibob yayları.
her imalatçı değişik şekilde ve sayıda sibob,egzantrik mili filan kullanmıştır.mesela küçük cc deki makinalara üsten tek eksantrik,tek emme sibobu tek egzost sibobu kullanılmıştır.
daha büyük makinalarda ise emmeye ayrı,egzosta ayrı egzantrik mili kullanılmış ve 2 ad.emme sibobu 2 ad.egzost sibobu kullanılmıştır silindir başına.çok uzun yazıp akıl karıştırmak istemiyorum.