Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Manifolt kararması

    REKLAM ALANI
  1. #21
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Alıntı takendy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    150 beygir bir ara gelip seni kovalasa kaçarken sende böyle morarırsın ,
    Yapma hocam, bilmem kaç 10.000€ vererek aldığımız motoru bu şekilde mi savunacağız... Ayrıca susturuculardan önceki kısmın renginin orjinal renk olduğundan emin değilim. Eğer sonradan o rengi alıyorsa benim için büyük hayal kırıklığı demektir. Özellikle MV nin müşteri kitlesinin düşününce bunun nasıl bir açıklaması olabilir? Madem önüne geçemiyorsunuz fiyat farkını koyup fabrika çıkışlı titanyum egzos kullanın, kimse de neden demez...
    #sürenadam


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    motorcu48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2007
    Şehir
    marmaris ve muğla
    Motosikleti
    İNAZUMA keyfiii :DD
    Alıntı bY_aLp adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    içten yanmalı 4 zamanlı makinalarda silindirin üzerinin kapatılıp bir yanma odasının teşkilini ve zamanı sağlayan sibobların bulunduğu kısımdır onuda dıştan örten ayrı bir kapak daha vardır.işte gözümüzle gördüğümüz kapak en dış kapaktır.

    şimdi bu silindir kapağının içinde ne vardır sayalım.

    motosiklet motorları yüksek devirlidir buna göre zamanda kayıp olmasın diye sibobların üzerine basan egsantrik milleri,siboblar ve sibob iticileri(bazı ustalar bunlara fincan adını vermiştir)su kanalları ve yağ kanalları vardır.sibob yayları.

    her imalatçı değişik şekilde ve sayıda sibob,egzantrik mili filan kullanmıştır.mesela küçük cc deki makinalara üsten tek eksantrik,tek emme sibobu tek egzost sibobu kullanılmıştır.

    daha büyük makinalarda ise emmeye ayrı,egzosta ayrı egzantrik mili kullanılmış ve 2 ad.emme sibobu 2 ad.egzost sibobu kullanılmıştır silindir başına.çok uzun yazıp akıl karıştırmak istemiyorum.
    dersine iyi çalışmısın üstat ;) da bunların hepsini biliyoruz zaten
    gözümüzle gördüğümüz yer kapak diyorsun sana söyle söyliyim

    motor kısmı silindir
    içinde piston (yanma odacığı bulunan kısım
    alt taraf krank kolunun hareket ettiği yer
    üst taraf subab kısımlar (kapak la ulaşılan yer)


    şimdi gelelim sen daha o silindirin içinde yanma odacığını atlamışsın subablar diyosun o sübablar hareketi nerden alıyo ? egzoz manifoltu motorun yanma odacığının çıkışısır yani bu kanalı açarsan motorun silindirinin içine girmiş olursun vede dış metal olan aksamına motor blogu denir .en üst yerinde kapak olsa dahi olduğu gibi silindir blogudur bunu unutma çünkü kompile bir mekanizmaya bağlı çalışır bunu reddemezsin bu çok barizdir

    kardeşim sana önerim silindirin blogunun içinde benzinin yandığı yeride atlama sırf subabları nette çalışmışsın en önemli yeri atlamışsın haksızmıyım haksızsam gene belirt

    günümüzde soğutma kanalları su soğutmalı motorlarda silindirde ayrı kanallardan sağlanıyor resimdeki sistem isede bunun yerine havadan

    arkadaşın konusunu dağıtmak istemem sadece önce bilin silindir blogunda sadece subab olmadını o demir aksamı soğutmak için içten kanallar geçer bunu öğrenin sonra arkadaşın yazısına yorum yapın istiyorum
    Mustafa Kemal Atatürk


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)