Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Sert Fren Sonrasında Motor Düşer

    REKLAM ALANI
  1. #21
    glock - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2006
    Şehir
    Istanbul
    şimdi şöyle, aşırı fren gücünü dağıtmaya yarayan bi sistemdir önü sıkarsınız şiddetine göre pistonları ayarlar çapraz olarak sıkar ve fazlasınıda arkaya doğru aktarır... eğer arkayı şiddetle sıkarsanız da aynı şey ön teker içinde gecerlidir double combineden bahsediyorum, hondalarda dcabs diye gecer, paneuropan ve vfr serisinde vardır sanırım goldwingte de var...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Kasım 2011
    doğru anlatım ama maximum fren mesafesi için debriyajın sıkılıp güç aktarımının durdurması lazımdır yoksa motor ileri gitmek isterken siz onu durdurmaya çalışırsınız iki karşıt güç mesafeyi arttırır.

  3. #23
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı glock adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    abs destekli kombine frenlerde, double kombine varsa vfr800 örneğin; ön-arka ikisinede fazla gücü aktarma yapabiliyor pistonlar çapraz çalışır...
    kasiste veya herhangi bir durumda popoyu selenin üzerinden kaldırmak faydalı bir durum.
    Alıntı WOLKANWOLKAN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi hızlı okuyorsun sonra dayıyorsun şamarı

    Not kısmında ayağa kalkmadığımı belirttim onu dikkate alarak tekrar değerlendirmeni isterim.

    Kombine kastım ise frenin kombine olması değil ön-arka birlikte fren sıkılması, abs kombinesi değil. ABS kombinesi bu manada zaten yeterli değil, yavaşlamada ok ancak abs li veya değil kombine fren sıkmada öne değil yere çöküyor. Bunda iddialıyım zaten amaç da bu değil mi, önün dalmasını, öne yığılmayı, çatalın daralması, durduğunda rodeo yaşanmamasını sağlayan, ve en önemlisi fren mesafesini kısaltan tutum zaten bu değil mi?

    Syg.
    Hayır kombine frenlemenin ağırlık transferine etkisi yoktur yük tam performanslı frenlemede mutlaka öne yığılacaktır , BMW de de bu durum böyledir yani yük ön tekere biner ama süspansyon geometrisi geriden gelen bu yüklenmeye karşılık kapanarak değil rijit kalarak cevap verir.

    Sevgiler
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  4. #24
    glock - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2006
    Şehir
    Istanbul
    bu demek değildir ki kayma-kızaklama yapmaz cünkü kaymaya göre sensörü yok ki, belli orana göre ayarlıdır sadece.

  5. #25
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı dersansport adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    doğru anlatım ama maximum fren mesafesi için debriyajın sıkılıp güç aktarımının durdurması lazımdır yoksa motor ileri gitmek isterken siz onu durdurmaya çalışırsınız iki karşıt güç mesafeyi arttırır.
    Japonlar öyle demiyorlar ;

    Bu konuyu özellikle açmadımki tartışma olmasın , dünyaya hakim olan iki ana sürüş ekolü bu noktada farklı şeyler söylüyorlar .Japonlar durma anına kadar debriyajı sıkmazken Avrupalılar daha fren başlarken debriyajada asılıyorlar. Ben her ikisindende eğitim aldım bu nedenle sadece birinin fikrini savunamam.

    Sevgiler
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  6. #26

    Üyelik
    14 Kasım 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Naked :)
    Aynı şartlarda abs siz sisteme göre daha az kayacağı ya da hiç kaymayacağı kesindir sanırım.

  7. #27
    BBelt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2009
    Alıntı dersansport adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    doğru anlatım ama maximum fren mesafesi için debriyajın sıkılıp güç aktarımının durdurması lazımdır yoksa motor ileri gitmek isterken siz onu durdurmaya çalışırsınız iki karşıt güç mesafeyi arttırır.
    Benim de frenlemede debriyaj kullanma alışkanlığım var ama debriyajı sıkmazsanız fren mesafesinin azalacağı düşüncesi doğru değil... Birçok eğitmen frenleme esnasında debriyajı çekmeyi önerirken birçoğu da kesinlikle debriyaja dokunmayın diyor. Örneğin ben eğitimi Honda'dan aldım, fren sırasında debriyajı kesinlikle çekmemek gerektiğini söylüyorlar. Bende alışkanlık olmuş, vazgeçemedim...
    I'm all alone, I smoke my friends down to the filter...

  8. #28
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    18 Mayıs 2011
    Şehir
    Marmaris
    Motosikleti
    tvs apache rtr150 gri (2011)
    aslında çokta çözülemeyecek bir konu gibi değil. her şeyi test edebilecek teknolojiye sahip firmaların birbirinin tamamen zıttı şeyleri savunması biraz garip geliyor insana. kendi kullanımım da yük frenlere bindikten yoksa debriyajı çekerim.

  9. #29
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı WOLKANWOLKAN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mrb,

    Kombine fren sıkışında öne mi çeker yoksa komple mi çöker

    Diğer soru da bu gibi durumlarda(yukarıdaki) ve bozuk yolda yerle temasın kesilmesi halinde high side-yukarıdan uçmaya,aşırtmaya engel olmak için totoşun hafif havalandırılıp motorun zıplamasında rahatlama yaratmak yanlış bir uygulama mıdır? Ben öyle yapıyorum ve faydasını gördüğümü düşünüyorum. Hatta viraja yattığımda bile başıma gelme ihtimali olduğunda uyguladım.

    Syg.

    not: havalanadırma"dan kasıt hava geçecek kadar boşluk bırakmak yoksa ayağa kalkmaktan bahsedilmemektedir.
    Dizlerinle motoru kavradığın sürece , beline gelebilecek aşırı darbelerden korunmak için iyi bir yöntemdir ancak forum ortalamasının çok üzerinde bir teknik olduğu için bunu burada yazarak paylaşmak yanlış anlamalara ve dolayısı ile yanlış uygulamalar sonucunda kazaya sebebiyet verebilir. Birebir uygulama ile çalışılması gereken bir konudur.

    Sevgiler
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  10. #30
    glock - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2006
    Şehir
    Istanbul
    sn. 8can bey, paddock standı hakkında bir konu açmıştım, size danışmak istedim
    sakıncası yoksa size zahmet yardımcı olabilir misiniz?

  11. #31
    WOLKANWOLKAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2007
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    CB 600F HORNET
    Okan Bey sizin bmw de bile böyle olması imkansız ben iddialıyım (yazıyorum ama yusuf da tepede ).


    Ön-arka dengesini sağlayarak sıkma halinde kesinlikle öne çökmez. Direk motorun ortasından yere çeker, yeter ki denge sağlansın. O da tecrübeyle.

    Bence sen artık hırkayı giydiğin için farkında değilsin ve öne çökmediğinin farkında bile değilsin.

    Diğer tarafta senin bmw'nin sadece ön fren sıkarak dalmadığı konusu da yukarıdaki satıra girer. Eğer böyle olsa viraj içi kaldırabileceği kadar frende, arka frenin işi abartır ve drifte çeker. Meğer ki elektronik aksamın buna müsade etmiyorsa bir şey diyemem.

    Yazdım ama lütfen haddimi aştığımı düşünme, bana-bilene-bilmeyene paylaşım olsun diyerekten eteğimdekileri boşalttım

    Öbür konuda ise (totoş air ram ) değerlendirmeni rica edebilir miyim.

    Doğrusunun paylaşılmasının gerektiği kanaatindeyim.

    Çünki o konuda çok iddalıyım, ziyadesiyle faydasını gördüğümü düşünüyorum. Özellikle benim motorun kısa, ağırlığım dolayısıyla amortisörün hafif sert olması-gazın her zaman fazlasıyla hazırda beklediğini de dikkate alırsan sevinirim.

    Syg.

  12. #32
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Kasım 2011
    Alıntı WOLKANWOLKAN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Okan Bey sizin bmw de bile böyle olması imkansız ben iddialıyım (yazıyorum ama yusuf da tepede ).


    Ön-arka dengesini sağlayarak sıkma halinde kesinlikle öne çökmez. Direk motorun ortasından yere çeker, yeter ki denge sağlansın. O da tecrübeyle.

    Bence sen artık hırkayı giydiğin için farkında değilsin ve öne çökmediğinin farkında bile değilsin.

    Diğer tarafta senin bmw'nin sadece ön fren sıkarak dalmadığı konusu da yukarıdaki satıra girer. Eğer böyle olsa viraj içi kaldırabileceği kadar frende, arka frenin işi abartır ve drifte çeker. Meğer ki elektronik aksamın buna müsade etmiyorsa bir şey diyemem.

    Yazdım ama lütfen haddimi aştığımı düşünme, bana-bilene-bilmeyene paylaşım olsun diyerekten eteğimdekileri boşalttım

    Öbür konuda ise (totoş air ram ) değerlendirmeni rica edebilir miyim.

    Doğrusunun paylaşılmasının gerektiği kanaatindeyim.

    Çünki o konuda çok iddalıyım, ziyadesiyle faydasını gördüğümü düşünüyorum. Özellikle benim motorun kısa, ağırlığım dolayısıyla amortisörün hafif sert olması-gazın her zaman fazlasıyla hazırda beklediğini de dikkate alırsan sevinirim.

    Syg.
    ön taraf ne yaparsanız yapın çöker çökmemesi için maybach gibi milon dolarlık arabanız yüz bindolarlık amartisör sisteminiz olması lazım onda bile çöküyorda yolcuya hissettirilmiyor.bir şekilde durma enerjisinin absorbe edilmesi lazım kısaca.
    debriyaja gelirsekde ben hem serdar abiden hemde amerikada ve burda aldıgım güvenli sürüş eğitimlerinde hem debriyajsız hemde debriyajlı yaptıgımız testlerde arada büyük fark olmasada debriyaj sıkılıyken daha erken durdu araç.bazı debriyajla ugraşmayın der çünkü güvenlik içindir bu sürücü bir yandan tehlikeden kaçış manvesrasını yapıcak sonra dikkatli frenajı dengeyi saglıyacak büyük stres altında birde sol elde debriyajı sıkması sakat diye ama arabalarda daha rahat oldugu için arabalarda herkez sıkar.

  13. #33
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı WOLKANWOLKAN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Okan Bey sizin bmw de bile böyle olması imkansız ben iddialıyım (yazıyorum ama yusuf da tepede ).


    Ön-arka dengesini sağlayarak sıkma halinde kesinlikle öne çökmez. Direk motorun ortasından yere çeker, yeter ki denge sağlansın. O da tecrübeyle.

    Bence sen artık hırkayı giydiğin için farkında değilsin ve öne çökmediğinin farkında bile değilsin.

    Diğer tarafta senin bmw'nin sadece ön fren sıkarak dalmadığı konusu da yukarıdaki satıra girer. Eğer böyle olsa viraj içi kaldırabileceği kadar frende, arka frenin işi abartır ve drifte çeker. Meğer ki elektronik aksamın buna müsade etmiyorsa bir şey diyemem.

    Yazdım ama lütfen haddimi aştığımı düşünme, bana-bilene-bilmeyene paylaşım olsun diyerekten eteğimdekileri boşalttım

    Öbür konuda ise (totoş air ram ) değerlendirmeni rica edebilir miyim.

    Doğrusunun paylaşılmasının gerektiği kanaatindeyim.

    Çünki o konuda çok iddalıyım, ziyadesiyle faydasını gördüğümü düşünüyorum. Özellikle benim motorun kısa, ağırlığım dolayısıyla amortisörün hafif sert olması-gazın her zaman fazlasıyla hazırda beklediğini de dikkate alırsan sevinirim.

    Syg.
    Azami frenlemede her iki fren kullanılsa dahi motoru ön fren durduracaktır. Makinanın geometrisine göre küçük miktarlarda değişse bile ön tekerleğin frenlemeye olan katkısı arka tekerleğin asgari iki katıdır bu nedenle motorun ağırlığı ön tarafa doğru kayacak ve ön süspansyonun kapanmasına neden olacaktır , BMW nin istisnai durumu şudur ki ağırlık arkadan öne doğru geldiğinde diğer motorların aksine yükü taşıyan kolları yatay pozisyonda olan BMW nin ön takımını kapanması yönünde zorlayamayacak motorun önü dalmayacaktır. BMW nin F serisi ve G serisi motorlarında bu sistem yoktur sadece R ve K serileri için geçerlidir.

    Sevgili Volkan bunun benim hırkam veya ceketimle alakası yoktur , yüzyüze tanıştığımız zaman uygulamalı olarak frenlemeyi göstermeyi isterim.

    Sevgilerimle
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  14. #34
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    1. si verilen bilgiler çok değerli teşekkür ederim.

    2. si bir sorum var; Panik frende arka frene abandık tamam, denildiği gibi durana kadar da bırakmıycaz. Ama gel gelelim benim motorda arka teker kitlendikten sonra ya sağa yada sola doğru gitmeye başlıyor yavaş yavaş(muhtemelen diğer motorlarda da oluyordur, bisikletlerde olduğu gibi). Eğer panik fren yapmamız gereken olay düşük süratte ise tamam sorun yok. Ama yüksek süratte ise bu durum denge kaybına sebep oluyor. Başıma geldi, girmek üzere olduğum alt geçidin meğer tıkalı olduğunu farkettim(yorgun olduğum için galiba, bakıp bakıp idrak edemedim başta). Ve frenlere yüklendim. Arka teker hissettiğime göre kaymaya başladı ve hızım ~50 civarıydı, belki daha yüksek. Ve aşağıya eğim var(alt geçide giriyoruz!). Arka teker yavaş yavaş yanıma gelmeye başlar gibi olunca bıraktım nefes alsın diye ve düzelince tekrar sıktım. Bu durumda ben durana kadar arka freni sıksaydım büyük ihtimalle yan yatmış olurdum. Olmaz mıydım??

    3. sü bir sorum daha var; Kesinlikle bakışlar konusunda katılıyorum ve çok doğru söyelemişsiniz. Bu insanın dengesi açısından fiziksel olarak bir çok konuda geçerli. Ancak ön frene yüklendiğimizde motor öne yığılıyor ve manevra/yönlendirme yapmayı reddediyor. Beni paniğe sokan da bu oluyor zaten. Belki tecrübesizlikten ama bilmiyorum, ben ciddi sert fren yaptığımda motor sağa sola yönelmemekte çok ısrar ediyor(ki bence fiziksel olarak çok mantıklı). Bu durumda önümde duran yada ani fren yapan arabanın yanından kaçıcam, bakıyorum oraya, bir yandan da fren yapıyorum ama motoru neredeyse yönlendiremiyorum. Aklımdan hızlıca "freni azaltmaz yada brakmazsan motoru yönlendiremiyeceksin ama freni brakırsan da hızın azalmayacak ve manevra yapamadan arabaya toslıycam" diye geçiriyorum. İşte bahsettiğim panik sebebi bu. Şimdi hem ön takımı köküne indirecek kadar sert fren yapıp hem de kaçış yönüne doğru motoru yönlendirmek nasıl mümkün oluyor??

    Uzun mu oldu biraz?(bir soru daha )
    #sürenadam

  15. #35
    WOLKANWOLKAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2007
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    CB 600F HORNET
    Abi ben kendi motorumda öne çökmeyi engelliyorum, direk bahsettiğim gibi komple çöküyor, ha ön fren çoğu zaman daha baskın olduğundan dalsa bile arka fren ile dengeleyip ağırlığı direk altıma alıyorum.

    Totoş air ram konusunda yorum?

  16. #36
    erro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    tracer 900
    arka tekerde güç olan motor daima dengede durma eğilimindedir. debriyaj sıkıldığında gücü keserek motor dengesi tamamen sürücünün kontrolüne geçmiş bulunmaktadır ve panikle o ağırlığı dengede tutmak efor gerektirir...

    yanlış mıyım oocan hocam...?

  17. #37
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı Syanur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1. si verilen bilgiler çok değerli teşekkür ederim.

    2. si bir sorum var; Panik frende arka frene abandık tamam, denildiği gibi durana kadar da bırakmıycaz. Ama gel gelelim benim motorda arka teker kitlendikten sonra ya sağa yada sola doğru gitmeye başlıyor yavaş yavaş(muhtemelen diğer motorlarda da oluyordur, bisikletlerde olduğu gibi). Eğer panik fren yapmamız gereken olay düşük süratte ise tamam sorun yok. Ama yüksek süratte ise bu durum denge kaybına sebep oluyor. Başıma geldi, girmek üzere olduğum alt geçidin meğer tıkalı olduğunu farkettim(yorgun olduğum için galiba, bakıp bakıp idrak edemedim başta). Ve frenlere yüklendim. Arka teker hissettiğime göre kaymaya başladı ve hızım ~50 civarıydı, belki daha yüksek. Ve aşağıya eğim var(alt geçide giriyoruz!). Arka teker yavaş yavaş yanıma gelmeye başlar gibi olunca bıraktım nefes alsın diye ve düzelince tekrar sıktım. Bu durumda ben durana kadar arka freni sıksaydım büyük ihtimalle yan yatmış olurdum. Olmaz mıydım??

    3. sü bir sorum daha var; Kesinlikle bakışlar konusunda katılıyorum ve çok doğru söyelemişsiniz. Bu insanın dengesi açısından fiziksel olarak bir çok konuda geçerli. Ancak ön frene yüklendiğimizde motor öne yığılıyor ve manevra/yönlendirme yapmayı reddediyor. Beni paniğe sokan da bu oluyor zaten. Belki tecrübesizlikten ama bilmiyorum, ben ciddi sert fren yaptığımda motor sağa sola yönelmemekte çok ısrar ediyor(ki bence fiziksel olarak çok mantıklı). Bu durumda önümde duran yada ani fren yapan arabanın yanından kaçıcam, bakıyorum oraya, bir yandan da fren yapıyorum ama motoru neredeyse yönlendiremiyorum. Aklımdan hızlıca "freni azaltmaz yada brakmazsan motoru yönlendiremiyeceksin ama freni brakırsan da hızın azalmayacak ve manevra yapamadan arabaya toslıycam" diye geçiriyorum. İşte bahsettiğim panik sebebi bu. Şimdi hem ön takımı köküne indirecek kadar sert fren yapıp hem de kaçış yönüne doğru motoru yönlendirmek nasıl mümkün oluyor??

    Uzun mu oldu biraz?(bir soru daha )
    1-İleriye bakarak yapılan arka frende motorun mekanik bir problemi yok ise ip gibi dümdüz gider. (Bunu defalarca denedik tersini iddia edenler hep kaybetti)

    2- Son ana kadar frene devam etmeli , yönlendirmeye başlamadan evvel frenleri tamamen bırakmalısın yoksa yönlenmez. Bu durumla ilgili daha önce başlık açmıştım oradan alıntı yapıyorum iyice okumalısın.

    Alıntı oocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Konuya bir nokta koymanın zamanı geldi .

    Sağdan yada soldan önünüze birşey fırladı ve siz bunu farkettiğinizde durabilmek için yeterli mesafeniz yok.
    Öncelikle söylemeliyimki panik yapmanızın size hiçbir faydası olmadığı gibi olayı çok daha vahim şeylere neden olabilir . Sakin olun bu anda nefes çok önemlidir bu konu ile daha önce yazılmış çok güzel ve bilimsel bir yazı var eğer burada yayınlanmadı ise alıntı yapıp yayınlayacağım.

    -İlk yapmanız gereken şey "fren" doğru ve soğukkanlı yapılmış fren size zaman kazandıracaktır. Vites , debriyaj v.b. herşeyi unutun sizi en çabuk durduracak şey frendir.
    -Ne yaparsanız yapın ama sakın önünüze atlayan objeye kilitlenmeyin. Amacınız fren ile zaman kazanırken aynı anda bir çıkış deliği bulabilmek . Periferik bakışın önemi burada başlıyor işte. Düşününki evde TV seyrediyorsunuz ve ekrana kocaman bir sinek konmuş veya önünde uçuyor. Sineğin orada olduğunu bilirsiniz sizi rahatsız eder ama arkadaki filmi izlemeye de devam edersiniz. İşte önünüze fırlayan engel o sinek olmalı ve siz hala yola ve geçebileceğiniz noktaya odaklanmış olmalısınız.
    - Süratinizi engelden kaçış manevrasına başlayabilecek kadar düşmüş ise korkmayın kurtuluş çok yakında. Çıkış noktasına doğru motorunuzu yönlendirmek için elinizden geleni yapın. Yüksek ihtimal ile kurtarıcaksınız .

    Birkaç değerli ipucu.

    - Araçlar yola dik açı ile girdilerse gidiş yönleri asla değişmez , sizi farkederlerse yapabilecekleri tek şey panik fren ile duraksamaktır. Aracın gidiş yönünün tersine odaklanın kaçış noktası orada ....
    - Yola fırlayan hayvanları korna ile uyarmakla zaman kaybetmeyin tersine sizi ne kadar geç farkederse o kadar iyidir. Korna ile paniğe soktuğunuz hayvan ani yön değişiklikleri yapabilir ve kaçış planınızı suya düşürebilir. İkinci bir plan yapmaya vaktiniz olmayacaktır.
    - Motordan atlamak veya yatırarak motoru terk etmek sizi asla fren kadar yavaşlatamaz , son ana kadar fren ile yavaşlattınız motoru , kaza kaçınılmaz ise bile son ana kadar yaptığınız fren kaza şiddetinin asgari düzeye inmesini sağlayacaktır
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  18. #38
    erro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    tracer 900
    mesajı yanlış yere yazmışım silemeyince editleyim bari...özür..

  19. #39
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı erro adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arka tekerde güç olan motor daima dengede durma eğilimindedir. debriyaj sıkıldığında gücü keserek motor dengesi tamamen sürücünün kontrolüne geçmiş bulunmaktadır ve panikle o ağırlığı dengede tutmak efor gerektirir...

    yanlış mıyım oocan hocam...?
    Bu soruyu net cevaplayacak kadar üzerinde çalışmadım bu konunun
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  20. #40
    bugay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2009
    Şehir
    istanbul
    Debriyajı çekmek ve ya çekmemek fren mesafesini değiştiremez, sonuçta gazı kesince arka fren biraz basılıymış gibi motor arka tekeri tutacak ama birden kitlemeye kalkarsanız arka freni, motorun kinetik enerjisi olduğundan hemen durmak istemeyecek ve azalan bi kuvvetle biraz daha arka tekeri döndürmeye çalışacaktır. Fren mesafesinde en kısayı tutturabilmek ise tekerleri tam kaymaya başlanan sınırda tutabilmektir, bunu frenle ya da motor freniyle yapmış olmak bişey değiştirmez. Kim nasıl alıştıysa öyle yapmalı bence, ben debriyajı sıkarım mesela.


2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)