Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

yokuş aşağı viraj

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı Carbon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Muttalip-Mihalgazi-Sarıcakaya hattına yolun düşerse 100 km boyunca virajın da uçurumun da yokuşun da hasını görebilirsin.

    Genel olarak düzlük bir yerleşim ama benim sürekli şehir içinde olduğumu kim söyledi...
    Gayet iyi bilirim sakar ılıcayıda , Mayıslarıda , Beyyaylayıda....

    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    mayildiz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mart 2010
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 abs
    Alıntı oocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Daha bugün bu sorunun cevabını başka bir başlığa yazmıştım , alıntı yapıyorum ...
    Çok basit bir şey yapacaksın ,

    VİTES DÜŞECEKSİN

    Nereye kadar dediğini duyar gibiyim , devir saatin ortanın yukarısında kalacak şekilde makul bir sürate düşene kadar vites düşeceksin o dik yokuştan gaz keserek değil zaman zaman gaz vermeni gerektirecek kadar yüksek kompresyonla inecek , aşağı indiğinde bunun çok keyifli olduğunu görüp çıkıp tekrar ineceksin.

    Aman abi ne yaptın o devirle inersem motor aşınır , ısınır , bozulur , çok bağırır v.b. gibi birşeyler söylemeye çalışan olursa fena yaparım , o devirler motorun en verimli ve rahat çalıştığı devirlerdir. Makinalarımız tam o devirlerde çalışmak için tasarlanmıştır .
    Peki olaki limitimizin sınırına kadar istemedende olsa zorladık ve viraj görebildiğimizden daha dar çıktı, hızımızda o viraj için biraz fazla diyelim.
    Bilerek değil ama dikkatsizlik ile iki kez bu duruma gelmiştim. Neyseki kötü birşey olmadı.
    Sormak istediğim şu; bu aşırı durumların ikisindede kendimi peglerin üstünde ayakta buldum, gayri ihtiyari virajın iniş hızına göre aniden değil virajın dönüş zamanına yayarak ayağa kalkmanın dönüşü daha güvenli hale getirebileceğini söyleyebilirmiyiz?

    Neden derseniz, yerçekimi ile aşşağı doğru çekilirken ve vektörel hızımız ileri doğruyken, yol altımızda alçalmaktadır. Bu da tekerleklerin asfalta uyguladığı tutunma gücünde düz yola kıyasla azalma etkisi yapmaktadır.
    Virajın en kritik noktasında tutuşu normale yaklaştırmak için peglere aniden değil dengeli biçimde baskıyı arttırarak ayağa kalkmak...
    Tabii başta yazdığım gibi düşünüp tasarlayıp yapmadım. O an yol bana öyle hissettirdi ve herşey kendiliğinden oluverdi.
    Yokuş yukarı çıkarkende tam tersi tutuşun arttığını hissediyorum ve inanılmaz rahat gülücükler atarak virajları tamamlıyorum.
    Benzer bir tecrübeniz varmı? Yada yanlış bir şey ise henüz hayattayken lütfen düzeltin.
    Haksızlığın önünde eğilmeyin, hakkınızla beraber şerefinizi de kaybedersiniz.

  3. #23
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı mayildiz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Peki olaki limitimizin sınırına kadar istemedende olsa zorladık ve viraj görebildiğimizden daha dar çıktı, hızımızda o viraj için biraz fazla diyelim.
    Bilerek değil ama dikkatsizlik ile iki kez bu duruma gelmiştim. Neyseki kötü birşey olmadı.
    Sormak istediğim şu; bu aşırı durumların ikisindede kendimi peglerin üstünde ayakta buldum, gayri ihtiyari virajın iniş hızına göre aniden değil virajın dönüş zamanına yayarak ayağa kalkmanın dönüşü daha güvenli hale getirebileceğini söyleyebilirmiyiz?

    Neden derseniz, yerçekimi ile aşşağı doğru çekilirken ve vektörel hızımız ileri doğruyken, yol altımızda alçalmaktadır. Bu da tekerleklerin asfalta uyguladığı tutunma gücünde düz yola kıyasla azalma etkisi yapmaktadır.
    Virajın en kritik noktasında tutuşu normale yaklaştırmak için peglere aniden değil dengeli biçimde baskıyı arttırarak ayağa kalkmak...
    Tabii başta yazdığım gibi düşünüp tasarlayıp yapmadım. O an yol bana öyle hissettirdi ve herşey kendiliğinden oluverdi.
    Yokuş yukarı çıkarkende tam tersi tutuşun arttığını hissediyorum ve inanılmaz rahat gülücükler atarak virajları tamamlıyorum.
    Benzer bir tecrübeniz varmı? Yada yanlış bir şey ise henüz hayattayken lütfen düzeltin.
    GV250 de peglerin üzerinde nasıl ayağa kalkabildiniz bilemiyorum ama virajdaki durumunuza pozitif bir katkı sağlayacağını düşünmüyorum. Bu gibi durumların burada anlatmayacağım kaçış yolları vardır ama bu onlardan biri değildir.
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  4. #24
    mayildiz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mart 2010
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 abs
    Alıntı oocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    GV250 de peglerin üzerinde nasıl ayağa kalkabildiniz bilemiyorum ama virajdaki durumunuza pozitif bir katkı sağlayacağını düşünmüyorum. Bu gibi durumların burada anlatmayacağım kaçış yolları vardır ama bu onlardan biri değildir.
    Önceki motosikletim YBR idi. Malum virajlar onunla dönüldü.

    Kaçış yollarını da şayet mümkünü varsa öğrenmek isterim.
    Haksızlığın önünde eğilmeyin, hakkınızla beraber şerefinizi de kaybedersiniz.

  5. #25
    BBelt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2009
    Ben motor freni kesmediğinde ne uyguladığımı yazdım, usta cevabı yapıştırdı O sebeple hiç karıştırmayayım ortalığı

    Alıntı oocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    GV250 de peglerin üzerinde nasıl ayağa kalkabildiniz bilemiyorum ama virajdaki durumunuza pozitif bir katkı sağlayacağını düşünmüyorum. Bu gibi durumların burada anlatmayacağım kaçış yolları vardır ama bu onlardan biri değildir.
    Usta, çoğu cruiserda aslında gayet rahat ayağa kalkılıyor ama virajlarda pek akıl karı olmaz diye düşünüyorum. Ağırlık merkezini ciddi anlamda öne taşıyor çünkü bu hareket...
    I'm all alone, I smoke my friends down to the filter...

  6. #26
    mayildiz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mart 2010
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 abs
    Alıntı BBelt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben motor freni kesmediğinde ne uyguladığımı yazdım, usta cevabı yapıştırdı O sebeple hiç karıştırmayayım ortalığı



    Usta, çoğu cruiserda aslında gayet rahat ayağa kalkılıyor ama virajlarda pek akıl karı olmaz diye düşünüyorum. Ağırlık merkezini ciddi anlamda öne taşıyor çünkü bu hareket...

    Aslında ayağa kalkabiliyorum ama ağırlığın yarısı ayaklarda oluyor. Kalan yarısı gidonda, gidon gevşek ise eyvahlar olsun. Yada artçı peglerini kullanıcan
    Haksızlığın önünde eğilmeyin, hakkınızla beraber şerefinizi de kaybedersiniz.

  7. #27
    ixeywent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2008
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    TVS Apache (Kırmızı.08) (SATTI)
    nedense rampa aşağı virajlara yavaş girerken aynı virajlardan çıkışım daha hızlı oluyo. çıkarken korkmuyorum ama inerken korkuyorum rampa aşağı yavaş inmek lazım bi akşam kaptırdım iniyorum (muğla da sakar vardır bilen bilir) yağmur yağmış yerler ıslak iyi hoş güzel ne oldu viraj geldi bi anda frene bassan zaten motor kayıyor viraja girdim ama frene dokunamadım korkudan tabi ıslak yolda viraja yattım artık başka çare yok ALLAH dan lastikler kaymadı yırttım sonra yavaş yavaş indim yani bide virajda yol görüşü kısa yani viraja hızlı girsen önüne bişey çıksa direk frene asılıp düşersin yada gidip çarparsın.
    Ver Red'i Ortalık İnlesin, Herkes Bu Sesi Dinlesin

  8. #28
    yesewi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2011
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    DEWOX CLASİC BİSİKLET
    Bu konu gitikçe zevkli olmaya başladı özellikle benim için peki biraz daha kötüleştrelim senaryoyu.Düz yolllarda bilrisinizki ani iniş çıkışlı rampalar olabiliyor. hızımız da 100-120 civarı yol düzken ani bir yokuş aşağı virajda bulduk kendimizi mantık için de fazla bir zaman olmayacaktır sanırım en kötü bu senaryo için ne der ustalarımız ?

  9. #29
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    18 Mayıs 2011
    Şehir
    Marmaris
    Motosikleti
    tvs apache rtr150 gri (2011)
    Alıntı yesewi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu konu gitikçe zevkli olmaya başladı özellikle benim için peki biraz daha kötüleştrelim senaryoyu.Düz yolllarda bilrisinizki ani iniş çıkışlı rampalar olabiliyor. hızımız da 100-120 civarı yol düzken ani bir yokuş aşağı virajda bulduk kendimizi mantık için de fazla bir zaman olmayacaktır sanırım en kötü bu senaryo için ne der ustalarımız ?
    usta filan değilim ama sürücü saatte 100-120 km hızla, bahsettiğin bir viraja artık fren yapamayıp motoru virajın içine sokmaya çalışmaktan başka bir seçeneğin kalmayıncaya kadar yaklaşıyor ise eğer sanıyorum ki fazla uzun yaşayamaz.Şayet yaşıyor ise
    motor sürücüsüne ileri bakma ve öngörme konuları üzerinde daha çok çalışması gerektiği yönünde bilgi verilir.

  10. #30
    remzi_39 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2009
    Şehir
    büyük bir köy
    Motosikleti
    Var
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben de özel mesaj attim.
    Ama kime attigimi hatirlamiyom kafam gûzel.
    Burayada yaz bari de telef olmasin mesaj.
    Abicim sen bari ayik gir buraya yahu...
    Ben icip icip milletle papaz oluyorum zaten...
    Sen akilli adamsin yapma ama...
    Hayatin icin bir saniyeni harca.
    Hayatini bir saniye icin harcama.

  11. #31
    maxi97 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2010
    Şehir
    Malatya
    Motosikleti
    '12 SYM GTS 250i '10 YBR125City, '10 Mondial 150ZC
    100 üzeri hızla giderken böyle bir şey başıma gelirse viraja girene kadar panik fren yapıp sonrasında motoru yatırabildiğim kadar yatırırdım.

    benim scooterla böyle s virajlara girerken sadece gazı bırakmam yeterli oluyor, çünkü düzde 85 kmyi geçemeyen bir motor. yüksek hızlarda ve vitesli motora geçmeyi düşünen biri olarak kafama takılan sorulardan biri de budur.

  12. #32
    ixeywent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2008
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    TVS Apache (Kırmızı.08) (SATTI)
    yahu levha falan vardır heralde virajı gösteren ona göre ayarlarız kendimizi eğer yoksada yatır yatırabildiğin kadar motoru
    Ver Red'i Ortalık İnlesin, Herkes Bu Sesi Dinlesin

  13. #33
    takendy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2007
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    K 1300 GT
    müthiş sorular aynı şıklıkta aydınlatıcı cevaplar ,
    az kaldı hele bir iki topic daha okuyayım bende süper motorcu oluyorum ,
    "Dünyanın sorunu, Akıllılar hep kuşku içindeyken, aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır." B.Russell
    "Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür; ve bir orman gibi kardeşcesine" Nazım Hikmet

  14. #34
    WOLKANWOLKAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2007
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    CB 600F HORNET
    Başlığa münasip paralel tecrübemi paylaşmak isterim, motor kullanmaya başladığım ilk zamanlar hafif rampa çıktım, çok keskin bir viraja girdim. yani neredeyse duracak kadar, dönülecek yer de tam aşağı dehşet yokuştu. Virajı döndüm, ön frene bastım motorun ön tarafı çöktü, ve yana devrildi. Ben de yere tabii. Anladım ki bundan gayri arka frenle ağırlık arkaya verilecek öyle yokuştan aşağı salınacak

    Syg.

  15. #35
    mustafaat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Kasım 2010
    Şehir
    Ankara, İzmir
    Motosikleti
    Aprilia RST1000 Futura (şu an motosikleti yok)
    Sürüşün ana kuralı "Gördüğün kadar git!" değil miydi? Viraj kapalı bir viraj ise zaten göremesiniz, göremezseniz hızınızı "görene kadar" düşürmeniz gereklidir. Sürüş dinamik, değişken bir şey, aynı yol bile her gün aynı olmuyor (yağış, gölgede kalan alanların kayganlaşması, yolda yapraklar olması, dün orada olmayan ama bugün park etmiş araç vs.). Dolayısıyla "öyle böyle et" demekten çok sürüşünüzü o ana indirgemek gereklidir.

    Eğer viraja geldiğinizde içiniz kıpırdıyorsa yanlış bir şeyler var demektir. Çizginiz doğru değildir, hızını doğru değildir, eğitiminiz yeterli değildir

    O sebeple hızlı değil güvenli sürelim derim...
    "Acemisi olduğunuz tekniği önce kapalı alanda, tedirginlik geçtikten, tekniğe hakim olduktan sonra yolda deneyin ve yavaş yavaş yol sürüşüne aktarın." motorhikayesi.com | "Motosiklete Binmeyin, Motosikleti Sürün"


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)