Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
5. sayfa BirinciBirinci ... 34567 ... SonuncuSonuncu

Canınıza Okumak İçin Sadece Bu Yeter di :(

    REKLAM ALANI
  1. #81
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Kasım 2011
    Alıntı oocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sevgili Kardeşim ,

    Bilgiyi verirken orasından burasından kendine doğru çekiştirmemek lazım Ducatinin şasisi tabiki hafif olacaktır çünki "TAŞIYICI ÖZELLİĞİ YOKTUR" arka süspansiyonu ve dolayısı ile motoru , motor bloğu taşır ve arkadan gelen süspansyon darbeleri motor bloğuna yansır yani ducatide şasi taşıma görevi yapmaz . Bunuda verdiğin bilgilere ekleseydin daha dürüst bir karşılaştırma olabilirdi.

    Sevgilerimle
    Ducati motorumu taşımıyor yolcuyumu taşımıyor yoksa yolcu bagajınımı taşımıyor anlıyamadım dediğinden birşey.Ducatiler en son kullandıgım ben 80 kilo artı arkadaş 100 kilo ve hatırı sayılır ekipmanı ve motor blogunu ayrıca gidonu tur camını gas tankını ve üstündeki 10 kiloluk mıknatıslı çantayı ve teleskobik çatalını uutmadan iki tanede pirelli lastiğini antalyaya kadar taşıyordu dikkat edersen bütün motorsiklerde bir swing arm vardır arka çatal türkçesi ve bu şaseye yada motor blogundaki shock absorberlara yerleştirilir ama hepsi ana şaseye baglıdır kısaca bir yer darbeyi tek başına emmez heryere dagıtılır evet insan vucunada dagıtılır

    gördüğünüz bir ducatinin yan kesitir gayet iyi anlaşılıyor sanırım uzatmaya gerek duymuyorum
    unutmadan ön çatal nasılda motora baglı dimi ))))))) hay allahım ya daha neler duyucam bakalım gözlerimi kapamadan şu dünyada


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #82

    Üyelik
    01 Nisan 2007
    Şehir
    amerika
    Alıntı glock adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çekirdekleri hazırlasak mı, kavga çıkacak
    mesajın sonu Sevgilerimle diye bitti bak dikkat et, sabırlı sinirli pozisyon...
    Başladı mı.Patlamış mısır? Ya bu forum ailem gibi olmaya başladı. Girmedim mi eksiklik hissediyorum.Kimse bana bağımlılık yaptığından bahsetmemişti. Bu arada Okan abinin tartışmalarına ve bilgisine saygım var. Bir soru da ben sorayım.Motosiklet sert girdiği bir çukurda ya da fazla ağır yük taşıması durumunda şasede kırılma ya da eğrilme olabilir mi?

  3. #83
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı Raphae1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Okan abi gerçek japon beygiri ne demek? bizimkiler sahte japonmu? :D Beence en iyisi arap beygiri
    Fabrikası , yan sanayisi , işçisi alayı Japonyada olan üretimin sonucu ortaya çıkan makinanın beygirlerine verilen addır . Maalesef yeni nesil beygirlerde uzak doğunun muhtelif aygırlarının genlerinin bir kokteyli mevcuttur.
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  4. #84
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Kasım 2011
    Alıntı oocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fabrikası , yan sanayisi , işçisi alayı Japonyada olan üretimin sonucu ortaya çıkan makinanın beygirlerine verilen addır . Maalesef yeni nesil beygirlerde uzak doğunun muhtelif aygırlarının genlerinin bir kokteyli mevcuttur.
    Dünya üzerinde hiçbir motorun parçası tek bir ülkede toplanıpda yapılmaz bunuda uludağ ihracatçılar meclisine üye olan ve autoliv e ürün satmış biri olarak söylüyorum o japon beygirleri kısaca kırmadır alınmaz.Ha çin motorları safkandır rahatlıkla alabilirsiniz safkan çin beygiri.

  5. #85
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Alıntı Raphae1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Okan abi gerçek japon beygiri ne demek? bizimkiler sahte japonmu? :D Beence en iyisi arap beygiri
    "Arap atı bu...İngiliz arabı! Safkan İngiliz arap atı bu!!"

    #sürenadam

  6. #86
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı dersansport adlı üyeden alıntı Mesajı göster



    gördüğünüz bir ducatinin yan kesitir gayet iyi anlaşılıyor sanırım uzatmaya gerek duymuyorum
    unutmadan ön çatal nasılda motora baglı dimi ))))))) hay allahım ya daha neler duyucam bakalım gözlerimi kapamadan şu dünyada
    Koyduğunuz resim tezimi destekleyici nitelikte çok teşekkür ederim ben bu kadar netini bulamadığım için koymamıştım.

    Gayet açık olarak görünüyorki arka süspansyon motor bloğuna bağlı ve ana taşıyıcı durumunda , sizin şasi dediğiniz kırmızı boru örgü ile arka tarafın nerede ise hiç irtibatı yok.

    Bu tür yapılara şase demek yerine günümüz monokok gövdeli otomobillerin motor gövde bağlantısını yapan parçalara verilen adla yani "travers ile adlandırılmaları çok daha doğru olacaktır.
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  7. #87
    GorkeM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2006
    Şehir
    Moskova / İstanbul / Kiev
    Madem 400cc'den laf açılmış. Şu motordan söz etmeden olmaz...
    Bizim caddede 2-3 tane var , hepsi kız gibi.


    Ayrıca norm morm dinlemiyor , hala üretiliyor.
    2011 modeli 10.500 devirde 53 beygir bir canavar...

    http://www.honda.co.jp/CB400SF/

    Super Four


    Super Four ABS


    Super Bol D'or


    Bir de Vt400 varmış bebek gibi. Ama o konumuz dışı...
    Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu
    Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero

  8. #88
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı dersansport adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dünya üzerinde hiçbir motorun parçası tek bir ülkede toplanıpda yapılmaz bunuda uludağ ihracatçılar meclisine üye olan ve autoliv e ürün satmış biri olarak söylüyorum o japon beygirleri kısaca kırmadır alınmaz.Ha çin motorları safkandır rahatlıkla alabilirsiniz safkan çin beygiri.
    2011 den değil 1989 yılında üretilen bir motordan bahsediyoruz uyan kardeşim. O yıllarda bırak Çin de üretim yapmayı bir Japon turist olarak bile Çine giriş yapamazdı .
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  9. #89
    GP500-1st - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2008
    o ses Türkiyeyi izliyodum bıraktım forumu açtım burdada duello varmış du bakalım nolcek...

  10. #90
    seckin_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2009
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Bmw R1150GS Adv
    Alıntı GP500-1st adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    o ses Türkiyeyi izliyodum bıraktım forumu açtım burdada duello varmış du bakalım nolcek...
    ahahahahahahaşldkjaşsldkjasşdlkj koptum...
    FOR THE HORDE...

  11. #91
    erimozel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ocak 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF 150
    Alıntı oocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Asıl keyif orada başlıyor , cumartesi günü biner pazar günü sabahtan akşama kadar yıkarsın.
    Ben de sizin gibi naked sever biriyim. Dediklerinize harfiyen katılıyorum.
    ---İTÜ Makina Mühendisliği 2009---
    2009-2010 UYARI Model Uydu Takımı
    2010- ? ITU Formula SAE Takımı

  12. #92
    glock - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2006
    Şehir
    Istanbul
    son resim, sportster'a çok benziyor.

  13. #93
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Aradığım dökümana hala ulaşmış değilim ama Ducati şasesini kısaca anlatan bir yazıyı şimdilik sunuyorum.

    Motor "muhafazası", yani "casing" kavramı projenin çıkış noktası ve yol göstericisi olmuştur. Amaç, istenilen bükülmezliği (rigidity) mümkün olan en az ağırlıkla elde etmek için her bir parçanın belli bir görev üstlenmesi, sonunda da maksimum randımanın alınması.

    Motor, ana iskelet, arka sub-iskelet, salıncağı ve bağlantılarını içinde bulunduran arka süspansiyon sistemi, ve ön süspansiyon sistemi motosikletin ana parçaları.

    Temel fikir klasik şasi konsepti olan şasinin motorun diğer bütün parçalarını dizayna uydurmak için birbirine bağlayan iskelet görevini görmesini terketmekti. Bu klasik konseptte motor bloğu motosikletin merkez parçasıydı ve şasinin ana, sub-arka, ve sub-ön iskeletleri buna bağlanırdı.

    GP3, bu anlamda özgündü ve tekti. Arka salıncak şaseye değil, direk motora bağlıydı. Evet, yanlış okumadınız şasiye değil direk motora bağlıydı

    GP7 ise arka salıncaktan tamamen bağımsız bir ana iskelete sahipti. Motor, temel olarak motosikletin merkeziydi, ana iskelet motoru ve kafayı birbirine bağlıyordu, arka sub-iskelet ise motoru seleye ve ayak basamaklarına bağlıyordu. GP3'te birbirine bağlı olan bu iki ayrı iskelet, GP7'de sadece motora bağlanıyorlardı. Bu da daha küçük, ve daha hafif olmalarına olanak veriyodu.
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  14. #94

    Üyelik
    11 Aralık 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    pcx 125 / 2018
    motosiklet deyince;
    1-yuvarlak far
    2-acik motor blogu
    3-tamami krom yada paslanmaz egzoz
    bence bu 3 unsur klasik bir motor görunumunde olmazsa olmazlar! Son dönemde cikarilan birbirine benzeyen,modern görunumlü hemen hemen hepsi ayni kasa,ruhsuz karaktersiz her tarafi pvc aksam dolu tüy siklet dayaniksiz motorlarin coklugu bu tarz motorlara duyulan özlemi kat be kat arttiracaktir...

  15. #95
    sercan2667 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2010
    Şehir
    MERSİN
    Motosikleti
    '''14 Crypton&''05 TDM 900''22 GSX-S 1000
    ya sinan abi koskoca 1200 gt in var nelere sulanıyosun cık cıkk )))
    2020 'Tracer 900 İcon Blue

  16. #96
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı sercan2667 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ya sinan abi koskoca 1200 gt in var nelere sulanıyosun cık cıkk )))
    Millet evde gül gibi karısı dururken elin rusuna moldovyalısına sulanıyor , ben yaşlı bir Japona sulanmışım çokmu görüyorsun şeker kardeşim.
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  17. #97
    Raphae1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mart 2011
    Şehir
    FENERBAHÇE, Çanakkale ve İstanbul
    Motosikleti
    Er6-F-Cbf 1000+YBR 125, gts250-cbf150-600rr-mt07
    Alıntı oocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Millet evde gül gibi karısı dururken elin rusuna moldovyalısına sulanıyor , ben yaşlı bir Japona sulanmışım çokmu görüyorsun şeker kardeşim.
    Aklın ,Sahip olduğuna değil olmadığına gidermiş...
    Görkem YAZGAN
    ARTİSTLİĞİN SONU FİGÜRANLIKTIR...

  18. #98
    mankind1976 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ağustos 2008
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    HONDA CRF 250 L
    mükemmeller, en ideal motosikletler.

  19. #99
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Kasım 2011
    Alıntı oocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aradığım dökümana hala ulaşmış değilim ama Ducati şasesini kısaca anlatan bir yazıyı şimdilik sunuyorum.
    biz ne dedik şase motorun baglandıgı nokta motor sadece baglantı noktası olarak haraket ediyor swing armda motora baglı bugün kendi motorumun fotosunu çekicem swingarm nereye baglı oldugunu göstermek açısından benimkide motora baglı direk ama bu demek olmuyorki motor bütün herşeyi absorbe ediyor motor şase swing arm ve ön çatal hep birlikte bir absorbe yapıyorlar hep birlikte rijitliği saglıyorlar sense diyorsunki sadece motor yapıyor şase öyle ara bir eleman.Şasedeki delileri görüyormusun komple motor üstten oraya baglanıyor.Arka çatalın motora baglanması güç transferi için önemli hemde şaseyi ufaltarak daha kompakt bir motosiklet gerçekleştirmek içindir.Aynı sistemi tekerlek aralıgı daha uzun olan bir motorda gerçekleştirmek zordur gene aynı ağırlık artışı ve güç kaybı yaşanır.Senin dediğin gibi motor hayati bir parça olmanın dışında diğer kompanantların şasiyle birleşimini sağlıyor.Ve ducatinni şasesiyle eski klasik şaseler karşılaştrıldıgı için bu bilgileri verdim yoksa sizin banditinki kötü bu üstün demek için değil.
    Taşıyıcı özelliği yok demek sadece swing armı taşımaması anlamına gelmez,önden gelen darbelere direk çatal ve motorun şase boğazı katlanmata bu o sert darbeleri motor a baglanmış rubber mouthı 200 kmde parçalardı herhalde.Bugün çekimde benim şaseyi daha iyi anla.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 08:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:07 ----------

    şimdi iyice baktımda selenin altındanmı çıkıyor o motorun kafası yoksa serapmı göryorum bu motor üst tarafı patlatırsa ilginç bir durum olabilir

  20. #100
    glock - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2006
    Şehir
    Istanbul






    Ben kendi motosikletimin yapısını vereyimde, örneklendirmiş olayım tartışırsanız kobay olarak benim motosikletten yola çıkalım...


5. sayfa BirinciBirinci ... 34567 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)