Cruiser Naked Avantaj/Dezavantaj?
Reklamlar
-
Arkadaşlar herkese selamlar;
Bİliyorum bu tarz sorular genelde saçma olarak görülüyo ama sormaya devam edeceğim?
Sezon başında ilk motosikletimi almayı planlıyorum. Yaş 30 oldu anca sıra geldi motor işine...bu zaman kadar cruiser hayalleri kurup aklıma da hyosung gv 250 yi kazımıştım. İlk zamanlar naked motorları nasıl tercih ettiklerini hiç anlamadım, tipsiz bişey geliyodu bana...
son zamanlarda ise aklımı gerçekten çelmeye başladı (hyosung gt 250 naked), hem asi duruşu, hem de şehir içi pratikliği nedeniyle beni cezbetti...üzerine cruiser kullanan arkadaşımın naked almam yönünde telkinleri durumu iyice karıştırdı. kendisi belki acemiliğinden belki gerçekten öyle olduğundan cruiserın kıvrak olmadığından sadece asfalt için olduğundan, şehir içinde sıkıntı çıkardığından söz etti...
fazla uzatmayayım...sorum ise bu iki tarzın avantaj ve dezavantajlarını araştırmaktayım. Hem adı geçen modeller hakkında hem de tarz bazında eleştirilerinizi ve tavsiyelerinizi bekliyorum
teşekkürler
Not: ehliyet ve sürüş eğitimi aldım...tecrübem yok başlangıç olacak. kurye motorları tavsiye etmezseniz sevinirim...
Reklamlar
-
gönlün hangisini yatıyorsa onu al.
aynı motor hacmi farklı oturuş poziyonu farklı hisler.
tamamen kişisel seçim.
ha bence mi ?
tabiki gv250 yada 650
What goes around, Comes back arround...
-
avatarına bakınca neden sence gv250 olduğu belli...benim avatarıma bakarsan gv650 yi ben de tercih ederim ama o fiyat açısından tuzlu bana göre...arada kalmamın sebebi şehir içi yüzünden zevkin eziyete dönmesini istemiyorum...teşekkürler tavsiyen için...
mehmet tufan adlı üyeden alıntı
gönlün hangisini yatıyorsa onu al.
aynı motor hacmi farklı oturuş poziyonu farklı hisler.
tamamen kişisel seçim.
ha bence mi ?
tabiki gv250 yada 650
-
Naked istersen hyosung gt 250 var yine benzer fiyat aralığında ama nakedı geç ya. Görüntüsü bile gayet itici. Cruiserın rahatlığı, yol tutuşu sürüşü kat kat daha iyi bence. İstanbulda da o kadar trafiğin arasında, geceyarısı TEM'de kamyonların arasında, iş çıkışı iş gidişi kullanmışlığım var; gayet de kıvraklığı iyi. Bir de bendeki Mondial 250mct; hyosung gv 250 ondan kat kat iyidir. Ben de hyosung gv 650'ye geçmeyi düşünüyorum para biriktirebilirsem. Naked motorlar rahatsız ikibüklüm kıvrık. Al bir cruiser kolları bacakları uzat yayıl rahat rahat gez dolaş gül oyna hayat bayram olsun.
-
Sana telkinde bulunan arkadaşların genel olarak doğru söylemiş. Sen bu telkinlerin karşısına ihtiyaç+istek+hayallerini koyacaksın ve kıyaslayacaksın. Sonuç ve karar tamamen sana bağlı. Açıkçası senin ihtiyaçlarını bilmeden daha fazla öneride bulunmak zor. Zaten ne istediğini biliyorsan da kendi başına karar vermek pek zor olmaz senin için.
-
sevgili kardeşim öncelikle tercihin ne olursa olsun allah kaza bela vermesin....
cruiser var,cruiser var çinli bi marka tercih edersen evet ne kıvraklık yapabilir nede seni mutlu eder.fakat amerikan yada japon bi cruiser alırsan taleplerini karşılayacaktır.bu makineler diğer bahsetmiş naked makinelere nazaran daha ağır olacakları için de fazla bi kıvraklık beklememek gerekir.uzun yola gidersin,oturuş pozisyonunun rahat olması gibi özellikleri vardır.
naked motosikletler ise daha hızlı ve kıvrakdır.bunun yanında cruiser'a nazaran daha hafif olurlar.motoru devirir isen,racing motosikletler gibi grenaj olmadığı için çok yüksek fiyatlar ödemek zorunda kalmazsın.
eğer imkanın var ise her iki tarzı da dene ki aklında soru işareti kalmasın.
aklıma gelenler bunlar şimdiden hayırlı olsun.
-
Mersin İl Temsilcisi
her ikisini onbinlerce km kullnmış biri olarak söylemek istediğim şeyler var ve kimse kusura bakmasın.
hiçbirini denemeden ya da elindeki imkanla sahip olabildiğini öven ya da kendi yapmak istediğini başkasına yaptırtmaya çalışan yorumlar okudum gibi geliyor bana.
buna en iyi cevabı, kıyas şeklinde yazrsam daha iyi anlatırım sanırım.
1 - naked makinalar seri, hafif ve genelde az yakan, az masraf çıkartırlar. cruiser makinalar daha ağır ve düşük devirli makinalardı ( hyosung gv serisi hariç) yakıtları nispeten fazladır, yüksek km lere çıkamazlar.
2- viraj yeteneği sırasıyla en düşükten yükseğe doğru cruiser-naked-ss tir. anck bunda lastiklerişn kalitesi önemli bir yer tutar.
3- uzun yolda cruiser makinalar rahat olarak görülür ama boy ölçüne göre değilse, iki büklüm gidersin, naked modellerde ise bileklerinin üzerine yük biner ama dik ve doğru oturuşla yolun zevkini çıkartabilirsin.
4-naked makinalar tek-çift ve 4 silindirli olabilir. ama cruiser motorsikletlerin pek çuğu v - 2 silindirlidir.
v-2 silindirler torku yüksek, sıralı 2 silindire göre daha az titreşimli, düşük devirde daha fazla torku üretebilirler. düşük devirlerinden ötürü daha geç yıpranırlar. naked makinlarda nispeten daha çabuk yıpranırlar ama bunu cruiser 100000 km de iken naked aynı km de 120-140 bin km yapmış gibi olur. bu biraz da kullanmaya bağlıdır. bir cruiser modeli ss gibi kullanan bir arkadaşımız makinasını kilitlemişti. gerçi bir enduro-cross karışımı olan bir makinayı da aynı şekilde yıpratabilirsin.
5- naked makanalar çoğunlukla sıvı ve hava soğutmalıdır ( gs500 hariç. o sadece hava soğutmalıdır ) crıuiserlar ise genelde hava soğutmalıdırlar. ancak bu mühendislik dizaynlarını gözardı etmemek gerekir.
şimdilik aklıma gelenler bunlar. artık kıyaslamayı sen yap
aklına gelen soru olursa elimden geldiğince cevaplamaya çalışırım...
KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
-
Moderatör
Yürekçe abimle ayni durumdayiz.
Onun söylediklerine aynen katilmakla birlikte farkli bir noktaya dikkat cekeyim bende
Naked kullanicilari ile cruiser kullanicilarinin kisilikleri, arkadas cevreleri, sosyal yasantilari farklilik gosterir. Cruiser motorun varken ayni tipte motoru olanlarla dostluk kurarsin bir sure sonra. Farkli bir kisilige burunursun. 1-2 yil icinde sıkılır naked alirsin. Arkadas cevren naked, ss ve hata Endurocular olarak degisir. Daha farkli sosyal aktivitelerde bulunursun. Ve nakedci olarak uzuun sure hayatina devam eder, yas kemale erince Enduronu alirsin.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:27 ----------
lycantrophic adlı üyeden alıntı
Naked istersen hyosung gt 250 var yine benzer fiyat aralığında ama nakedı geç ya. Görüntüsü bile gayet itici. Cruiserın rahatlığı, yol tutuşu sürüşü kat kat daha iyi bence. İstanbulda da o kadar trafiğin arasında, geceyarısı TEM'de kamyonların arasında, iş çıkışı iş gidişi kullanmışlığım var; gayet de kıvraklığı iyi. Bir de bendeki Mondial 250mct; hyosung gv 250 ondan kat kat iyidir. Ben de hyosung gv 650'ye geçmeyi düşünüyorum para biriktirebilirsem. Naked motorlar rahatsız ikibüklüm kıvrık. Al bir cruiser kolları bacakları uzat yayıl rahat rahat gez dolaş gül oyna hayat bayram olsun.
Merak ettim, hayatiniz boyunca Mct 250 den baska motor kullandiniz mi? Kullandiysaniz kac km. kullandiniz.
-
dostum bende 34 yaşındayım nisanda ilk motorumu aldım. bende hep bi cruiser almayı planlıyordum (yamaha dragstar) , ta ki alma günüm gelene kadar. sonra çok düşündüm daha önce fazla bir deneyimim yoktu motorlarla , kullanırdım ama bi cruiser istanbul'da iş cıkıs trafiginde kullanabilecek kadar guvenemedim kendime acıkcası ve yakın bir arkadasımında önerisiyle yamaha mt 03 aldım bi anda. kesinlikle benim için çok daha iyi oldugunu sonradan anladım hem kıvrak alet hem de devirirsen sadece manetlerin hasar görüyor ;)
-
16 Aralık 2011, 15:42
#10
Mersin İl Temsilcisi
Lucas adlı üyeden alıntı
Yürekçe abimle ayni durumdayiz.
Onun söylediklerine aynen katilmakla birlikte farkli bir noktaya dikkat cekeyim bende
Naked kullanicilari ile cruiser kullanicilarinin kisilikleri, arkadas cevreleri, sosyal yasantilari farklilik gosterir. Cruiser motorun varken ayni tipte motoru olanlarla dostluk kurarsin bir sure sonra. Farkli bir kisilige burunursun. 1-2 yil icinde sıkılır naked alirsin. Arkadas cevren naked, ss ve hata Endurocular olarak degisir. Daha farkli sosyal aktivitelerde bulunursun. Ve nakedci olarak uzuun sure hayatina devam eder, yas kemale erince Enduronu alirsin.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:27 ----------
Merak ettim, hayatiniz boyunca Mct 250 den baska motor kullandiniz mi? Kullandiysaniz kac km. kullandiniz.
her harfine imazmı atarım
KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
-
16 Aralık 2011, 15:59
#11
Nakedçıyım cruiser tayfasından başka arkadaşım yok.
Ayrıca naked motorlar yapısı itibariyle cruiser motorlara göre daha iyi frenleme performansı sağlarlar.
-
16 Aralık 2011, 16:32
#12
yürekçe adlı üyeden alıntı
her harfine imazmı atarım
Yamaha Dragstar kullandım 15bin kilometre civarı sonra maddi olarak batmış olmam sebebiyle satmam nedeniyle mecbur bu çin malıyla idare ediyorum. Mutlu oldunuz mu? Para var huzur var tabii milletle, bilip bilmeden atın tutun. Anlamadığım bilip bilmeden altındaki motora bakıp tepeden bakar havaları nedir? Bol keseden sallayıp tutuyor bazı insanlar ben herşeyi bilirim diye. İstersen altında 50.000 euroluk motorun olsun, bu seni 50cc'lik bir motora yıllardır zevkle bişeyler öğrenmeye çalışarak hissederek yaşayarak binen bir insandan daha değerli hale getirmez. Ancak bu örnekte olduğu gibi daha katı kalpli, acımasız ve önyargılı hale getirir ki böyle olmaktansa ucuz çin malı dandik motoruma binmeye devam ederim varsın birileri yine yüksekten atıp tutsun.
-
16 Aralık 2011, 16:41
#13
Mersin İl Temsilcisi
lycantrophic adlı üyeden alıntı
Yamaha Dragstar kullandım 15bin kilometre civarı sonra maddi olarak batmış olmam sebebiyle satmam nedeniyle mecbur bu çin malıyla idare ediyorum. Mutlu oldunuz mu? Para var huzur var tabii milletle, bilip bilmeden atın tutun.
ben doğduğumda yastıok altına hayabusa sıkıştırmışlar
sünnetimde de yakama suzuki sponsorluğu takmışlar
askerliğimi hondada yaptım
yamaha ile nişanlanıp suzuki ile nikahlandım
babam "sorun değil, gel sana bir italyan alalım " dedi ama ben onu da metres yaptım,
.....demek oradan öyle görünüyor ha?
motor alabilmek için aylarca evime yürüyerek gidip de dolmuş parası biriktirmiş, nişan parasıyla motosiklet alıp sevdasını riske edip de sonra kaybeden,gezilere giderken ekmek arası yumurta götürmüş bir adamla konuşuyorsun.... bence siz, benden daha önyargılısınız
en azından,ben siz ve sizin gibi yazan arkadaşların tekdüze bir model kullanıcısı olduğunuzu atfettim ama siz beni mirazyedi yaptınız.
yanılgı paylarımızı oranlayın lütfen!
KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
-
16 Aralık 2011, 16:41
#14
Ben Yürekçe Abiye tek konuda katılmıyorum.
800 lük cruiserlar 4,5 lt / 100 km yakarlar (vn800, shadow 750, vz800, m800 komple aynı, hepsini kullanan tanıdıklarım var). bu 500lük naked motorlardan daha düşüktür.
Çok torku az yakıtla cruiserlar verir.
kullanım keyfi konusu da farklılık gösterir. cruiser gazı verdiğin ilk andan itibaren çıldırır, diğer tip motorlar gibi yüksek devirler istemez. ama kimisi de yüksek devirden keyif alır.
cruiser aldığımdan beri diğer her motorda esas duruşta kullanıyormuşum gibi garip ve güvensiz geliyor.
Bir de lucas dostumun dediğine katılmıyorum. cruiser alan çok kişi değişikliğe gidiyor ama gerçekten sevenler de yaşam tarzlarını bile bu hale getirebiliyor. bu klasik araç hastalığına çok benziyor. ben cruiserla gezerken (yüksek ccler için söylüyorum) hissettirdiği güç, ağırlık, titreşim, milletin bakışları, sesi, yola yakın gitmek, hepsi beni hazzın doruklarında gezdiriyor.
jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.
-
16 Aralık 2011, 16:43
#15
Mersin İl Temsilcisi
jr. adlı üyeden alıntı
Ben Yürekçe Abiye tek konuda katılmıyorum.
800 lük cruiserlar 4,5 lt / 100 km yakarlar (vn800, shadow 750, vz800, m800 komple aynı, hepsini kullanan tanıdıklarım var). bu 500lük naked motorlardan daha düşüktür.
Çok torku az yakıtla cruiserlar verir.
kullanım keyfi konusu da farklılık gösterir. cruiser gazı verdiğin ilk andan itibaren çıldırır, diğer tip motorlar gibi yüksek devirler istemez. ama kimisi de yüksek devirden keyif alır.
cruiser aldığımdan beri diğer her motorda esas duruşta kullanıyormuşum gibi garip ve güvensiz geliyor.
haklısın yahu, ben farklı modelleri düşünürken senin bahsettiklerini atlamışım.
iş arasında yazıyorum, atlamşım. özür :(
KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
-
16 Aralık 2011, 16:52
#16
estafurullah abi.
cruiser'ın kapaksız plastiksiz ilkel yapısı çok hoşuma gidiyor. önümde sadece hız göstergesi ve tripmetre, yolun çizgilerini yere yakın yutarken farım ve gidonum güneşte ışıldıyor. sonra gazı açıp sol şeride abartı bir yatışla kayıyorum. solladığım araç gürültüden aynasına bakıyor. bu araçtan böyle bir hızlanma beklemiyorlar. o yatış bile yere yakınken daha keyifli.
hele hele yolu 2. bir cruiserla paylaşıyorsanız isterse dünya yıkılsın.
gv 250 yüksek devirli diye biliyorum ama kullanıma alıştırır. sağlam motor, keyif de verir.
jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.
-
16 Aralık 2011, 16:57
#17
jr. adlı üyeden alıntı
Ben Yürekçe Abiye tek konuda katılmıyorum.
800 lük cruiserlar 4,5 lt / 100 km yakarlar (vn800, shadow 750, vz800, m800 komple aynı, hepsini kullanan tanıdıklarım var). bu 500lük naked motorlardan daha düşüktür.
Çok torku az yakıtla cruiserlar verir.
kullanım keyfi konusu da farklılık gösterir. cruiser gazı verdiğin ilk andan itibaren çıldırır, diğer tip motorlar gibi yüksek devirler istemez. ama kimisi de yüksek devirden keyif alır.
cruiser aldığımdan beri diğer her motorda esas duruşta kullanıyormuşum gibi garip ve güvensiz geliyor.
Bir de lucas dostumun dediğine katılmıyorum. cruiser alan çok kişi değişikliğe gidiyor ama gerçekten sevenler de yaşam tarzlarını bile bu hale getirebiliyor. bu klasik araç hastalığına çok benziyor. ben cruiserla gezerken (yüksek ccler için söylüyorum) hissettirdiği güç, ağırlık, titreşim, milletin bakışları, sesi, yola yakın gitmek, hepsi beni hazzın doruklarında gezdiriyor.
niye bilmiyorum ama bende cruiser'a bindiğimde kendimi rahatsız güvensiz hissediyorum sanki motorun ön tekeri hep kayacakmış gibi.
ANGARAJ
-
16 Aralık 2011, 16:59
#18
bari naked'in nesi hoşuma gidiyor onu da söyleyeyim
şöyle yol bozulurken, tümsek aşarken, kaldırım çıkarken pegler üzerinde hafif yükselip popo temasını kesebilme lüksü,
bisiklet gibi kıvraklığı, hafif ve kullanışlı oluşu.
yuvarlak farı (naked dediğin bence yuvarlak olacak. klasik olacak o far bana, öyle camı falan da olmayacak)
2 silindir sesi (nedense 4 silindir sesini sevemedim. 2 silindirli olacak bana)
spor duruşu (arkadan görünüşü)
yuvarlak analog göstergeleri (öyle dijital falan olmayacak)
ya aslında tam olarak cbf 500 gibi olacak
jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.
-
16 Aralık 2011, 17:03
#19
eski motorum virago535 di. yakıt tüketiminin bana fazla geldiğinden dolayı, satıp şu an kullandığım cbf250 yi aldım. virago sıkışık trafikte tam bir işkenceye dönüşürdü. ani manevra yapmam gerektiğinde çok hantaldı.fakat uzun yolda kullandığım en rahat motorumdu. büyükşehirde yaşamasam kesinlikle cruiser dan vazgeçmem.çok keyifli bir aletti. şimdiki motorum herhalükarda daha atik, daha ekonomik,benim için daha sorunsuz bir motor. ama bir cruiser kullanırkenki yüzümdeki tebessüm pek oluşmuyor ne yazıkki.
-
16 Aralık 2011, 17:04
#20
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)