Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.
Pisi pisine bir ölüm ne denilebilirki yazık 20 yaşında gencecik delikanlı.
Bu kaza değil bu bir cinayet resmen, kameralarında yakadığı bir cinayetden başka birşey değil adamın kaçmasıda cabası.
acaba cezası ne olacak çok merak edıyorum.
4 Teker Bedenimi 2 Teker Ruhumu Taşır.
Haberlerde izledim şok oldum resmen,kurtarmak için şansı pek yokmuş rahmetlinin taksici şeriti komple kesmişti zaten,manevra yapabilsede ya karşıdan gelen araçların önüne atacaktı kendini yada kaldırıma çıkıp binalara sertçe çarpacaktı her iki ihtimaldede kurtulma şansı yok,çünkü sürat 100 km/h üzerindeydi...Allah gani gani rahmet eylsin,ailesine sabır ve takat versin,gerçekten çok üzücü ve dayanılmaz birşey...
sabah işe gitmek için evimin önünden sokağa çıkmak üzereyken birazda sabahın uyku sersemliğinin etkisiyle dikkatsiz çıkış yaptım galiba...çıkar çıkmaz karşımda bir araç belirmesi bir oldu, frenlere asılmamla birlikte ön tekerleğimi yaladı geçti sertçe...Nasıl böyle bir hata yaptım anlmadım,her sabah sokağa çıkarken sağa sola iyice bakmadan çıkmazdım...
Motosiklet üzerinde hayatta kalmak için;çok çok dikkat etmek,kurallara uymak ve hız limitlerini aşmamak gerekiyor bence.
Rahmetli kardeşimiz;8/8 taksici kusurlu olmasına rağmen sürati 50-70 km/ civarında olsaydı kurtarabilirdi...kurtaramasa bile bir kaç ciddi kırıkla atlatırdı kazayı...
bide kaçıyor ... işin aslısı arabadan inipte bakmıyor hayvan değil başka cins yaratık...ve sonunda yakalanıyor ...ya yazık 21 inde hayatın baharını yaşayan gence allahdan rahmet yakınlarına sabırlar versin
MT-İSTANBUL Dikkatli sür, insanın yedek parçası yoktur....ÖNCE GÜVENLİK
Çok feci bir kaza olmuş.Genç kardeşimize allah rahmet eylesin , sevenlerine sabır versin..
Başkada da diyecek bir şeyim yok , yorum yapmakta dahi güçlük çekiyorum ; çok üzüldüm
Diyecek söz bulamıyorum. Resmen cinayet işlemiş şerefsiz. Allah geride kalanlarına sabır versin.
Herzaman söylerim taksi,dolmuş ve bayan şöförlere dikkat etmek lazım. Burada motorcu arkadaşımızın yapacağı pek birşey yokmuş tek suçu hız hızlı olmasa ölümlü kaza olmazdı . Ama tabiiki asıl suçlu müşteri kapma uğruna trafiği insanları hiçe sayan taksi sürücüsü . Daha geçen hafta bana da bir taksi çarpmıştı. Türkiyedeki bu sistem değişmediği sürece böyle gider. ALLAH rahmet eylesin
türkiyede ehliyet sahiplerine özellikle ticari araç kullanıcılarına kaza kotası konulmadıkça bu adamlar böyle yapmaya devam eder
Misal ticariler için 1 yılda 5 kazadan fazla yaparsa ehliyet elinden alınıp tekrar eğitime tabii tutulup sınava girip çıkarttıracak ve yeni çıkarttığı ehliyette yıllık maks yapacağı kaza sayısı 3 olacak eğer bu seferde 1 yılda 3 kaza yaparsa ehliyet elinden alınacak özellikle bu durum ticari araç kullanıcılarında daha etkili olacağı kesin
Allah rahmeteylesin gittiği yer cennet olsun şehir içi hız sınırı 50 unutmayalım uygulayalım.
Burası sanırsam kuruçeşme civarı. ben burda karlı bir akşam üstü giderken aynı model marka taksi banada aynısını yapıyodu şükür adamın arka köşesinden yanlaya yanlaya milimle geçtim. Sonra bir süre kendisini kovaladım ama kaçtı. Kuruçeşme tarafında özellikle bu şekilde manevra yapan araçlara çok dikkat etmeli arkadaşlar.
Bilgi Üniversitesi Motosiklet Kulübü Kurucu üyesi.
Lütfen cevap yazdığınız yorumumu beğenin. Yazdıktan sonra bakmayı unutabiliyorum.
Allah Rahmet EyLesin KAlanlarına SAbır Versin TAmam Hızlı Olabilir Ama Böyle Geri ZEkalılar Olduktan SOnra 40 La giderken Altına ALırlar Yine ölürsün
Allah rahmet eylesin.
Hayatını kaybeden arkadaş oldukça süratliymiş. Yani duramayacak kadar. Taksicinin motoru fark edemediğini düşünüyorum. Elbette haklı bir tarafı yok, ancak bir de sizin gözünüzün içine baka baka üzerinize kıran/süren hayvanlar var. Bu sanırım o şekilde olmamış. Ancak yinede çok dramatik ve acı verici. Evet 8de8 haklı ölüm budur. Bende boşuna yeşil ışıkta bile sağımı solumu kontrol etmiyorum.
Ben videoyu defalarca izledim ve gördüm. Sevgili oocan abimizin dediği gibi kurtuluş olduğunu düşünmüyorum. Her 2 kameradan da nekadar süratli ve kaçış alanının nekadar dar olduğu bir kaza olduğu net. Ben bu süratte manevra yapabilecek bir insan değil motor düşünemiyorum. Zaten otobüs sol tarafı kapatıyor, sağa gitmesi neredeyse imkansız. Gitse bile ölümüne bir hamle olur, toparlaması çok çok zor. Simoncellinin ölümüne benzettim biraz, okadar yakın mesafeden önüne çıkıyor ki taksi, siz salisesinde gidona yüklenseniz de kontra yapsanız da motorun bunu uygulayacak mesafesi yok...
Şimdi düşündüm, belki çarpma anında motor üzerinde yükselseydi(motoru yatırmak yerine buna konsantre olmak yürek, refleks ve soğuk kanlılık ister sanırım), çarpma ile taksinin üzerinden fırlayıp asfalta düşerek sürüklenebilirdi. O zaman kurtulma şansı olurdu belki. Ama böyle doğrudan taksiye çarpmış ve büyük ihtimalle çarpmanın etkisiyle hayatını kaybetmiş. Allah rahmet eylesin...
#sürenadam
Kuruçeşme-Ortaköy arası gecekulüplerinin bol olduğu bir bölge ve o yol adeta taksilerin manevra sahası. Ben orda 50-55 km hızı geçmiyorum dümdüz yol diye yardırabilirim de ama kör noktası çok bi yol birde taksi kaynıyor. Arkadaşa Allah rahmet eylesin. O hız ne öyle ama ya
o caddeden sık sık geçiyorum taksicilerin orada bu haltı yediklerinin bilmekteyim.
bu tür yollarda aslında istanbulda ne gaz çekilir nede hız sınırına bakılır,
önünüze biri fırlayınca duracak kadar hızlı giden çok yaşar agalar.
trafik kuralı diye birşey yok bu ülkede çünki uyan yok
ölen arkadaşa çok üzüldüm ALLAH rahmet eylesin.geride kalanlarına sabır versin.
2006BWS100-2007CBF150-2010CBF150-2007FZ6SFAZER-2006CBF600-2012CBF150-2012AGİLİTYCİTY125-2005CBF600-2006Z750S-2008GSXR600-2014CRF250L-2014JOYMAX 250-2013İNAZUMA250-2018S3 250-2014TGBX-MOTİON250
evet sağa manevra yapsa , sıyırma tekniği ile belki kurtulabılırdı. Allah Rahmet eylesin.
Hocam ozaman bence birkez dah a izleyin . Taksi sola manevra yaptığında motorun farları ekrana giriyor. Taş çatlasın- 50-60 metre mesafe var ve eğer hızı dediğin gibi 100+ ise frenleme ile tamamen duramazdı belki, ama düzgün frenaj ile daha yavaş çarpabilirdi. . Tabi birde o ankı panıkle (bunu çoğu kişi yapabilir) frenlere asıldıysa ,tekerlekler kitlenmiş ve durma mesafeside artmıştır. Allah ailesine sabır versin.
Mengu16 ;
kuruçeşmeye motoru daha yenı aldıgım zamanlarda gıttım ve malatya plakalıydı sanırım sinyal dah ı vermeden hamle yapacagını anladım korna selektor yapmama ragmen u donusu yapmak ıcın yolu anıden ortaladı ve ben daha ozmnlar motoruma alısamadıgım ıcın frenlere asıldım ve ancak sofor kapısına yarım metre kala durabıldım. Arabada aıle var kufur etmedım ama bagırdım oldurcanmı bızı dıye , adam hatalı oldugundan yuzume bıle bakamadı kıtlendı.
ARTİSTLİĞİN SONU FİGÜRANLIKTIR...
görüntüler
http://www.youtube.com/watch?v=sioCz...ature=youtu.be
örnek olarak ingilterede taksi şöförü olmak için bi ton eğitimler ve sınavlar gerekirken bizde taksici nasıl olunuyor ?
Mobese kayıtlarında frame sayası düşük oldugundan hızı algılamak zor ama 2. kamera açısından vurduğu andaki hızı 60-70 km en az belli. 1-1.3 sn arası fren yaptığı görülüyor ki bu arada hızını 30-40 km yavaşlatması panik frenle normal değerler. yani 70+30 =100 km net hızı var fren öncesi malesef.
Eğer 70 le gidiyor olsaydı frenlemek için taksicinin şeridine girdiğini fark ettiğinde ortalama 1.1 sn civrarı değil 1.8-1.9 sn arası fren yapıcak süresi olurdu çarpışma gerçekleşene kadar. buda ona 50-60 km hız azaltma imkanı vereceğinden çarpışma hızı 20 km olurdu maksimum. Taksiciyi fark ettiği anda 25-30 metre mesafesi var çünkü. ve yüzde 90 yaşıyordu şuana
Yani kısaca 100 km yerine 70 le gitseydi hızının orantısından(1.5 katı zaman) daha fala zaman kazanması sözkonusu olurdu birim zamanda aldığı yol azaldığı için. buda yaklaşık 2 katı fren süresi demek.
o ekstra 30 km nin başımıza açtığı bela sanıldığından çok büyük arkadaşlar. Lütfen şehir içinde 60-70'i geçmeyelim.
Taksicide normal algıları içinde arkasından 100 km hızla bi araç geliceğini tahmin etmiyor o yolda hatalı manevrasını yaparken
Gencecik bi hayat söndü gitti hiç yere...
ne yazıkki genç arkadaş tecrübesizliğinin kurbanı olmuş,azıcık tecrübeli olsaydı bir taksicinin herhan herşeyi yapabiliceğini bilir ve zaten gidiş gelişli bir yolda yüksek süratle seyir etmezdi.Herkez racing ölüm makinesidir demiş racing motorların frenleri çok güçlüdür ve motorlarda kıvraktır ama üstünde tecrübesiz biri olursa işte sonuç ortada.Taksiciye birşey demiyorum onlar böyle ama bizim uyanık olmamız lazım ben istanbulda 80 i geçmiyorum oda çevre yoluna çıkarsam böyle ara yolarda değil 60 50 yi bile bazen zor geçiyorum.Çok ufk yaşlarda çok güçlü ve pahalı motorlara sahip oluyorsunuz çok yanış yoldasınız.Ben 40 ıma yaklaştım anca adam gibi bir motora sahip olabildim biraz emek harcayıp birşeylere sahip olmalısınz bu kadar erken yaşta 300 km hıza çıkan motorlar insanı öte dünyaya götürür.Arkadaşda babasıda bilinçsizmiş gene diyorum taksiciye lafım yok çünkü onları değiştiremeyiz bu eğitim meselesi ve burasıda türkiye
http://www.trafikhareketi.org/
trafikte sorumluluk hareketi. evet arkadaşlar herşeyi trafik polislerinden beklemeyeceğiz. kurala uymayan sevgilimiz, kardeşimiz olsa bile göz yummayacağız. kim kurala uymuyorsa onu şikayet edeceğiz. adam belki her hafta devlete yüklü cezalar ödeyecek. sonra ya akıllanacak yada maaşını her ay devlete geri yatıracak. adam şehir içinde 70 in üstüne çıktımmı yapacan şikayet. kaskı takmayanı gördünmü alacan plakasını yapacan şikayet. u dönüşü yapan taksiciyi 15 defa şikayet edilmiş olsaydı. yapamazdı korkardı. avrupada yaşayan arkadaşlar böyle anlatıyor. kurala uymazsanız trafik polisinden önce oradaki vatandaş şikayet ediyor. sonra postaya yüklü bir ceza. bu şekilde insanları trafik kurallarına uymayı öğretebiliriz.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)