Arkadaşlar Kuryeler genelde
Honda cbf 150 veya Yamaha ybr125
kullanırlar..
AMA
neden?
Honda innova 125 veya Yamaha crypton
kullanmazlar ?
Arkadaşlar Kuryeler genelde
Honda cbf 150 veya Yamaha ybr125
kullanırlar..
AMA
neden?
Honda innova 125 veya Yamaha crypton
kullanmazlar ?
Şanzumanı avuçlamadan rahat edemiyoruz
Kendi adıma konuşmam gerekirse,hemde bir kurye olarak tam isabet olacağını düşünüyorum.Arkasında nerden baksan 15/20kg'ye yakın bir sandık ve ,içinde zaman zaman taşıdıklarımız (hasta maması gibi mesela 30kg'ye kadar varan ağırlıkla buna en uygun,ortası dolu (bacaklarımızın arasına gelen yerden bahsediyorum) ağırlık merkezi dağınık olmayan motorlar buna daha uygun gerek virajda gerekse trafikteki ani manevralara ve frenlere daha uygun olması diyorum ben.
"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz" A. Şerif İZGÖREN
Cublar plastik aksamlı olduğundan ve de daha çabuk döküldüğünden olabilir.
Çok azda olsa cup ve 125lik cross kullanan kuryelerde var
hatta eski bi transalp bile görmüştüm belkide şahsi motorudur 1günlüğüne kullanıyodur ama kurye çantası vardı depo üstünde transalpin
cbf i serviste olduğu günlerde gt250r ile kuryeye çıkan arkadaşımda var
https://www.youtube.com/alifeyizoglu
Cub şanzımanı ss motorlarda neden kullanılmıyor demiştim bir ara. O geldi aklıma.Düşünsenize tek harekette hem vites hem debriyaj...Nedenini çözemedim.Ama kullanılmıyor bu şanzıman.Kuryelerin tercih etme sebebi ise denge konusu ve genelleme.Mesela bir ara herkes şahin alıyordu.Neden? Basit ve çok var.Bakkala git parçasını al.İstediğin ustaya git tamir ettir.Hala daha bu böyle diyenler var.Adam 8000 liraya şahin almış.Ben o paraya vw binerim.Hatta eski bir mercedes binerim.Ya da ne bileyim bmw binerim...Ama burada anlatmak istediğim arabanın kötü olduğu değil.Bu bir alışkanlık gibi.Çevre faktörü diyelim.İkincisi ise denge olayı.Depo bacak aramızda olduğunda ağırlık merkezi de daha ortada olduğunda denge daha kolay ve biraz daha güvenli hissi veriyor.Bunların içine bir de ybr ve cbf sağlamlığı girdiğinde cub tercihi azalıyor.Ben egeliyim.Egede Modenas,Mondial vs. cub kullanan çok kurye gördüm...Hatta bazıları gazete dağıtıcısı.Ama şöyle söyleyeyim bence cub şanzımanı mükemmel bir olay. Motorumu özlemişim şimdi daha çok farkettim.
Aneste servise gittiğimde innovalı bi kurye görmüştüm.
Hele Bi Kazanayım da Üniversiteyi ... Bir yere gitmek için de CBF e binilir CBF e binilmek için de her yere gidilir. Acayip az yakıyo len bu
DNA larinda bulunan kry kromozomu yûzünden kuryeler bu motorlari kullanamiyorlar.
Yapacak bisey yok, alin yazisi bôyleymis.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
Bundan iki gün evvel Duke 125'li bir kurye gördüm, hatta merhabalaştık.
Bana kalırsa CBF veya YBR gibi motosikletler cublara göre daha atik sürüşe uygun, daha bir motosiklet dinamiğine sahip aletler, tercih sebebi bu olabilir.
kullanan var hemde innova sakaryada değişik marka cub lar var kuryeler de çin malı hemde
hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır
250 MCT kullanan kurye gördüm. Elcik püskülleri de pek bi güzeldi.
Haksızlığın önünde eğilmeyin, hakkınızla beraber şerefinizi de kaybedersiniz.
cub motosikletler commuter motosikletlere göre daha az yük taşıyabilir bu nedenle kullanmıyor olabilirler
bizim burda cup motorla gazete dağıtim yapan bi sürü kurye var
E5 te innovalı görüyorum arasıra. Ayrıca
Cbr 125 repsol
Kymco people 200S
de var aralarda
Crypton neden kullanılmıyo peki...ybr den dayanıklılık olarak daha mı zayıf ?...
innovalı kurye çok gördüm.sebebi yakıt olabilir
Ybr ile sağlamlık konusunda yarışsa bile çıplak motor her zaman avantajlıdır.Bu adamlar ufak tefek olayları her gün yaşıyorlar.Ybr'nin çok fazla grenajı yok cryptona göre.Bu da işleri çok kolaylaştırıyor.Bakımları yapmak kolay oluyor.(Grenaj sök tak yok.) Bir arıza durumunda tespit etmek kolay.Ve en can alıcı nokta ise ybr ile crypton arasında boyut farkı var.Bazı arkadaşlar söylemişti innova ile bile fark var bayağı diye.Bu da tabi etki ediyor.Ayrıca ybr sağlamlığını kanıtlamış alet.Kimse çıkıp ybr mi? At çöpe demez. Ve sanırım bu aletlerde biraz daha fazla tork olmasından kaynaklanabilir.
cub tarzı motorlar bir kaç saat sürdükten sonra bel, kasık ve kol ağrısı yapıyor çünkü depoyu bacaklarınla sıkarak dengede duramadığından kendini sıkıyosun.
"DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)